2. leht 2-st

Postitatud: 07.01.2004 22:10 37
Postitas Aare
hanno kirjutas:Täna koju tulles proovisin siis ka seda taktikat - kuni 2500rpm..... aga ei tule nagu eriti välja. Esimese käiguga ikka läheb 3500 pöörde kanti ja teisega 3000 kanti. Tundisn kuidas esimesega ainult 2500-ni lastes oli ebamugav ja natuke niru. Aga maybe see harjumise asi.
Hehh, sul liiga väike mootor siis. 3.5 rammusa seguga surub istmesse isegi 1200 pealt põhja vajutades. Iseasi, et see mootorile kasulik pole Nothing beats the cubic inches.

Pööretest selline näide E28 520i ja 535i kohta. Esimene käib 100 peal umbes 3000 pöördega (5.käik), teine umbes 1800 pöördega. 520i võtab 8,5l/100 km peale, 535 7,8 l/100 km peale. Vahe on selles, et väiksem mootor ei tee ka 3000 pealt veel midagi nii raske autoga, 3,5 veab rahulikult põsed selja taha.

Postitatud: 07.01.2004 23:08 36
Postitas hanno
Aare kirjutas:Hehh, sul liiga väike mootor siis. 3.5 rammusa seguga surub istmesse isegi 1200 pealt põhja vajutades. Iseasi, et see mootorile kasulik pole Nothing beats the cubic inches.
Asi pole selles kas põsed lähevad kuklasse või mitte, lihtsalt et 2500 pöörde pealt teist käiku pannes ei saa arugi et auto liikuma hakanud. Kui ikka foori tagant kiirendada, siis laseks punaseni välja aga normaalse sõidu puhul 2500 pööret ikka vähe.

Just my opinion.

Postitatud: 08.01.2004 11:05 56
Postitas Martin_R
Nagu Aare ütles - nothing beats cubic inches. 5,0 V12 mootoril pole normaalseks sõiduks kunagi vaja rohkem kui 2500 pööret. Juba 1000 pöörde pealt toodab see mootor 360 Nm momenti, mis on täiseti piisav kruisimiseks. Linnas või Pirita teel on mõistlik kulgeda vahemikus 1200-1400 pööret (mina ei tee midagi - automaatkast ise reguleerib). Sajaga maanteel "ohkab" mootor tasaselt mingi 1600-1700 juures.

Seega - ärme räägi konkreetsetest pööretest, vaid nagu Kaido ja Janar selgitasid - SÕIDUSTIILIST.

Postitatud: 08.01.2004 11:06 35
Postitas Indrek
s6idan teist aastat linnas viienda k2iguga ~60km/h 1500rpm. (e30 325i LSD 4.21 (sellega on 100km/h 3000rpm 5k2igu puhul)). liiklen 94% tartu linnas. talvel ja libedate ilmadega 1 k2iku ei kasuta (v2ga lyhike on). kevadel sai tehtud diagnostika - mootor OK, yks kyynlajuhe oli l2bi.

ei peenesta ja'i t6mble (90% ajast - enamasti on keegi teine k6rval) aa selle eest lasen ~k6ik jalak2iad yle + yritan v2ltida olukordi kus on ajaliselt kiire. bensiini kulu ~10l/100km.


indrek|meeldib kruisida.

Postitatud: 29.06.2005 14:15 04
Postitas mike34
Küsin siis ka mina
Siin on kõik rääkinud Bensiinist
Aga Diisel ???
Tavaliselt sõidan ma linnavahel 5 ja kusagil 1400-1600 pööret
Kui aus olla siis ei tea ma siiani mis minu 2.4 Turbo diislile on parim
E34 kere
Küsimus siis millal on selle masina sõit n.ö kõige ökonoomsem :D
JA kas on linna oludes soovitatav sõita 5 käiguga
Keskmiselt näitab mingu 6-8 l vahel 100 le

Postitatud: 29.06.2005 14:36 53
Postitas marek320

Postitatud: 30.06.2005 23:44 54
Postitas kiire-lauri
kuna mu uus suksu on 528 siis ma sõidan nii ,et esimene käik mingi 2000 pööret umbes ja siis teine kiirelt sisse ja kiirendan selle näiduki järgi niiet ta üle 10 ei näitaks ja kõik teised käigud ka nii ja linnas saan umbes 12-13 hakkama.

Postitatud: 01.07.2005 00:21 19
Postitas MarkoA
minu meelest tehti auto sõitmiseks mitte mingisuguse kütusearvestiks.

Postitatud: 01.07.2005 10:29 22
Postitas jjanno
Tere
MarkoA kirjutas:minu meelest tehti auto sõitmiseks mitte mingisuguse kütusearvestiks.
Sedasama võiks öelda ka B-varuosade kasutamise ning Lõuna-Eesti maakondades kindlustamise kohta.

jJanno

Postitatud: 01.07.2005 10:41 37
Postitas Indrek_M
kiire-lauri kirjutas:kuna mu uus suksu on 528 siis ma sõidan nii ,et esimene käik mingi 2000 pööret umbes ja siis teine kiirelt sisse ja kiirendan selle näiduki järgi niiet ta üle 10 ei näitaks ja kõik teised käigud ka nii ja linnas saan umbes 12-13 hakkama.
Sõitsin ise oma 520-ga niimoodi ... tulemus oli sama - keskmine kuskil 12l/100km. Peale paari kuud viskas üle ... saatsin "ökosõidu" pikalt ja hakkasin normaalselt liikuma ... alla 2000 rpm ikka pöördeid ei lase sõidu ajal ja noh väga ei talla ka.
Ja oh imet - kesmine kütusekulu kukkus 10 peale.
Ühesõnaga see madalate pööretega juristamine sakib - mootoril jõudu edasi liikuda ei ole, bensiini kulub, minek olematu ... kiiruse kogumine võtab aega. Säästlikum on sõita mõõdukalt - mitte täiega vajutada ning ka mitte madalate pööretega juristada.

Postitatud: 01.07.2005 10:45 31
Postitas jjanno
Tere

Ökosõidust:
Sõidan tavaliselt linnas enamvähem rahulikult. Sai käidud ning üks nädalavahetus maanteel veedetud. Tulemuseks "kõrvadiagnostika järgi" mootori ühtlasem töö ning u liitri võrra alanenud kütusekulu. Seega minu vana mootori korral on mootoriremont Itaalia moodi ikka väga teretulnud vähemalt korra kuus. Või kuidas tehnikas tugevamad inimesed seda seletavad?

jJanno