Nael või lamell?
Nael või lamell?
Kuna tulemas jälle talv siis tekkis küsimus et mis on siis parem kas nael või lamell? Tahaks osta talve kummid alla aga ei tea kumb valida
Äkki oskate aidata
Märksõnad: lamell, naast, nael, talverehv
Äkki oskate aidata
Märksõnad: lamell, naast, nael, talverehv
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Re: nael või lamell?
viska kulli ja kirjaristokru kirjutas:Kuna tulemas jälle talv siis tekkis küsimus et mis on siis parem kas nael või lamell? Tahaks osta talve kummid alla aga ei tea kumb valida
Äkki oskate aidata
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kui ma hästi mäletan, siis oli mingi aeg, äkki eelmisel aastal pikem diskussioon siin selsamal teemal. Lõpuks on ikkagi nii, et kellele ema, kellele tütar
Viimati muutis AARE540, 10.10.2007 20:09 40, muudetud 1 kord kokku.
- Joosep325i
- Huviline
- Postitusi: 172
- Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
- Asukoht: Pirita
-
- Huviline
- Postitusi: 1011
- Liitunud: 10.03.2007 12:30 31
Mina kahe käega naela poolt. Müra on küll rohkem aga kuidagi kindlam tunne on endal. See nüüd küll määrav pole, et linnas liikumiseks lamell parem... tuleb talvel ka linnas ette jäiseid kohti, kuhu alati teedehooldajad õigel ajal ei jõua. Kuna ise sõidan talvel päris palju jääteedel, siis pole üldse mitte mõelnudki lamelli vastu vahetada. Las kliima soojeneb enne veel natuke ja talved lähevad soojemaks, siis vb usaldab isegi.
Aga kui sul vaja talvel korraks Lätti minna või näiteks Rootsi, kas siis vahetad vahepeal ära. (Piiri peal peaks rehvilaenutuse tegema-päris hea äriidee )Joosep325i kirjutas:Lamell on naljategemine, nendega võid suvel sõita, talveks on nael.
Ise muretsen 100% talveks naelad, kuna tahan kevadel ka veel autoga sõita
E32 750i 220kW
Naastrehv tekitab küll kindlama tunde, aga saab ka lamelliga väga eduliselt sõidetud kui on ikka korralik rehv. Mul isa sõidab ainult lamelliga ja ei ole hätta jäänud kuigi sõidab samades oludes kui mina oma naelaga. Järgmised rehvid ostan ka lamellid, sest küllap see naastrehv ka meil keelatakse ikkagi millalgi.
525 TDS´a EXECUTIVE
No nopid need naelad sealt välja siis. Ise kasutan muidu lamelli, pole probleemi siiani esinenud, kui teadvustad endla ka, mida sa roolis olles teed!ristokru kirjutas:Noo ,ei teagi enam äkki keelatakse ka meil 2008 naelad ära ja siis oleks maha visatud raha
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Minu meelest oli mingi sellinne jama mul tuttavatel (Norras tööl), et Rootsis keelatud aga Norras kohustuslik aga kuidas sa Eestist Norra sõidad kui mitte läbi Rootsi. Nokk kinni- saba lahti-saba kinni-nokk lahtimulk2 kirjutas:Selleks talveks lamellid.Mis ajast alates siis Rootsis enam naastrehve ei kasutata? Pole nagu kuulnud.
Pead ei anna aga minu mäletamist mööda oli sellinne jama, või ajan ma midagi millegagi sassi, vana ka juba-ei jää asjad meelde
Ise kasutan veel see talv naaste kuna eelmisest hooajast veel super korras (100% naelad alles) aga järgmine aasta arvan, et lamellid lähevad loosi.
E32 750i 220kW
Ja täpselt nii tulebki suhtuda, et pead endale teadvustama et on all lamellid ja siis on need täiesti suurepärased rehvid. Endale ka sai eelmine aasta ostetud tutikad lamellid ja panen see aasta nad rõõmuga alla tagasi, ilma et peaks muretsema et näe nii palju naaste puudu.rynno300 kirjutas:No nopid need naelad sealt välja siis. Ise kasutan muidu lamelli, pole probleemi siiani esinenud, kui teadvustad endla ka, mida sa roolis olles teed!
Sõidan suurema aja linnas ja suurtel maanteedel. Ainult paar korda kuus vaja keerata väiksematele teedele, aga siis peab lihtsalt hästi meeles pidama, et siiski on talv. Lamelliga ei pea kogu aeg muretsema, et näe krt pidin äkki pidurdama või oli vaja kiiremini edasi liikuda. Naastuga on kogu aeg see peavalu, et näe ratas läks ringi käima ja noh huvitav palju neid naaste nüüd alla jäi. Linnas lihtsalt ei püsi need naelad sees.
Lamelli kasuks räägib ka see, et see rehv töötab pea lõpuni hästi. Naastu segu on aga kõvem ja kui sealt juba pooled naastud lahkunud siis see peab märksa kehvemini kui puhas lamell.
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2412
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
iga-aastane tulemuseta arutelu, mis ?
üleeelmisel autol (Golf 3 VR6) kasutasin tutikaid Continental (tol hetkel TM testivõitja) lamelle.. väga tuus pidamine (paksus) lumes, lörtsis, vihmaga. hea suunakindlus. kinnisõidetud lumel ja kiilasjääl oli mingi elementaarne pidamine olemas.. ilma naelata kummi kohta isegi ootamatult hea, aga.. suvalise heas korras naelaga on parem..
minu jaoks lamellil on sellised plussid:
* hea pidamine / juhitavus lumes-lörtsis, tugevas vihmas
* vaikne
ja miinused:
* kehvapoolne pidamine ekstreemsel libedal (kiilakas, kinnisõidetud lumi)
* lodev juhitavus kuival asfaldil (ilmselt sõltub rohkem konkreetsest mudelist / margist)
* EKSTRAMIINUS ! ülikiire kulumine kuival asfaldil / sooja ilmaga. vähemalt konkreetsetel Conti'del.
müüsin auto poole talve pealt.. mõnest mm'st olin jagu saanud. tüüp, kellele auto müüsin suutis aprilliks esirehvid täiesti siledaks sõita palju oli kuiva ilma...
kunagisel tööautol (Ford Escort 1,4) jäeti suveks mingil põhjusel lamellid alla... 3 kuuga esimesed slikid
eelmise autoga (BMW 530) sain kaasa Kleberi naelad.. silma järgi sain talvega võibolla millimeetrist-kahest jagu, mitte rohkem.
naeltel on siiski meie oludes eeliseid.. pidamine kiilakal, aeglasem kulumine vahelduvates oludes.. oleks mul mõni kergem - vähem võimsam auto, kaaluksin lamelli, aga hetkel.. 2 tonni puhast rauda on vaja kuidagi pidama saada ja tulevad Continental naelad
sellised siis minu kogemused..
üleeelmisel autol (Golf 3 VR6) kasutasin tutikaid Continental (tol hetkel TM testivõitja) lamelle.. väga tuus pidamine (paksus) lumes, lörtsis, vihmaga. hea suunakindlus. kinnisõidetud lumel ja kiilasjääl oli mingi elementaarne pidamine olemas.. ilma naelata kummi kohta isegi ootamatult hea, aga.. suvalise heas korras naelaga on parem..
minu jaoks lamellil on sellised plussid:
* hea pidamine / juhitavus lumes-lörtsis, tugevas vihmas
* vaikne
ja miinused:
* kehvapoolne pidamine ekstreemsel libedal (kiilakas, kinnisõidetud lumi)
* lodev juhitavus kuival asfaldil (ilmselt sõltub rohkem konkreetsest mudelist / margist)
* EKSTRAMIINUS ! ülikiire kulumine kuival asfaldil / sooja ilmaga. vähemalt konkreetsetel Conti'del.
müüsin auto poole talve pealt.. mõnest mm'st olin jagu saanud. tüüp, kellele auto müüsin suutis aprilliks esirehvid täiesti siledaks sõita palju oli kuiva ilma...
kunagisel tööautol (Ford Escort 1,4) jäeti suveks mingil põhjusel lamellid alla... 3 kuuga esimesed slikid
eelmise autoga (BMW 530) sain kaasa Kleberi naelad.. silma järgi sain talvega võibolla millimeetrist-kahest jagu, mitte rohkem.
naeltel on siiski meie oludes eeliseid.. pidamine kiilakal, aeglasem kulumine vahelduvates oludes.. oleks mul mõni kergem - vähem võimsam auto, kaaluksin lamelli, aga hetkel.. 2 tonni puhast rauda on vaja kuidagi pidama saada ja tulevad Continental naelad
sellised siis minu kogemused..
V8
Ma sõidan ka lamellidega ja valisin need kuna on vaiksemad.
Vaadates meie talvesid siis selliseid "ekstreemseid" olusid on meil viimastel talvedel kaunis väheks jäänud. Ja kui naad ongi siis sõidan ka vastavalt ehk ettevaatlikumalt.
Täiesti nõus kui elad ikka kuskil maal siis nael on õigustatud aga kuna olen linna inimene siis mingi väikese jupi pärast panna nael alla et "äkki" on libe... ei näe mõtet
Aga edu talveks valmistumisel ja et ikka kevadel oleme kõik ühes tükis
Vaadates meie talvesid siis selliseid "ekstreemseid" olusid on meil viimastel talvedel kaunis väheks jäänud. Ja kui naad ongi siis sõidan ka vastavalt ehk ettevaatlikumalt.
Täiesti nõus kui elad ikka kuskil maal siis nael on õigustatud aga kuna olen linna inimene siis mingi väikese jupi pärast panna nael alla et "äkki" on libe... ei näe mõtet
Aga edu talveks valmistumisel ja et ikka kevadel oleme kõik ühes tükis
BMW E39 528i Shadowline 98' -˃ Volvo V70 Move 05' -˃ Toyota LC120 05' -˃
Honda CR-V 16'
Honda CR-V 16'
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Olen ise lamelliga sõitnud juba mitmed aastad ja julgen väita, et saab ka maal vabalt hakkama, samamoodi peavad libedusega võilema näiteks metsarekkad ja seda loomulikult ilma naelteta.
Usun, et õige kiiruse ja sõiduvõtete puhul juhtub ka õnnetusi vähem, sest selle piiri, kus ära tunnetad, et tee libe on tajud ära varem kui naastuga ja seetõttu ka väksema kiirusega...
Samas olen ka seda meelt, et mõnel eespoolkirjutajal oli õigus ja mingi aeg keelatakse naastud ära ja vot siis hakkab nalja saama nende näol, kes naastu vaid ainuõigeks peavad...
Usun, et õige kiiruse ja sõiduvõtete puhul juhtub ka õnnetusi vähem, sest selle piiri, kus ära tunnetad, et tee libe on tajud ära varem kui naastuga ja seetõttu ka väksema kiirusega...
Samas olen ka seda meelt, et mõnel eespoolkirjutajal oli õigus ja mingi aeg keelatakse naastud ära ja vot siis hakkab nalja saama nende näol, kes naastu vaid ainuõigeks peavad...
Aaarghhh.... ma ei mõista, kas tõesti peab igal sügisel tegema teema, naast või lamell?
Tulemus on see, et 10lk igaüks kiidab täpselt seda rehvi millega ise parasjagu liikleb ning peale mõttetu vaidluse siit midagi muud ei leia.
Põhim võid igasse suvalisse foorumisse sisse põigates samasuguse teema leida.
Raivo - juhe jookseb kokku juba selliste teemade peale!
Tulemus on see, et 10lk igaüks kiidab täpselt seda rehvi millega ise parasjagu liikleb ning peale mõttetu vaidluse siit midagi muud ei leia.
Põhim võid igasse suvalisse foorumisse sisse põigates samasuguse teema leida.
Raivo - juhe jookseb kokku juba selliste teemade peale!
GS
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
täpselt minu suhtuminemaestro kirjutas:Ma sõidan ka lamellidega ja valisin need kuna on vaiksemad.
Vaadates meie talvesid siis selliseid "ekstreemseid" olusid on meil viimastel talvedel kaunis väheks jäänud. Ja kui naad ongi siis sõidan ka vastavalt ehk ettevaatlikumalt.
Täiesti nõus kui elad ikka kuskil maal siis nael on õigustatud aga kuna olen linna inimene siis mingi väikese jupi pärast panna nael alla et "äkki" on libe... ei näe mõtet
Aga edu talveks valmistumisel ja et ikka kevadel oleme kõik ühes tükis
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kogemus näitab, et mitte mis rehv, vaid tähtsam on, et millal ta alla saab ja kui kiiresti selle muutusega arvestatakse. Alati kipub just see esimene libe olema kõigi komistusrahn. Mullu sügisel peale esimest tõsist kiilasjääd nähtud pilt, kus ühe päevaga tuli vastu päris mitu katkise esiosa/tiivaga bmw-d pani küll veidi järele mõtlema. Ja muidugi need ahelkokkupõrked . Ükskõik kumb rehv all on, tuleb ikkagi sõitu harjutada ning teeolusid ja auto käitumist hoolikalt jälgida. Ohutus on meie kõigi endi teha.
EDIT: Tasub rehvirõhku jälgida ja arvestada, et iga liikuv asi kulub. Ka lamellid kaotavad oma pidamise, sest lamelli ja jää vahel tekkiv hõõrdejõud üha väheneb tänu kulumisel tekkivatele ebatasasustele.
Lisaks väljakukkumisele, tasub arvestada ka naastupeade kulumist. Siinkohal tuleb juba tootja mängu. Omal parim kogemus siiani Nokian Hakkapeliitta 4-dega. Väga hea pidamine ja kulumiskindlus (mida rehvitestides ei arvestata). Kolmandal talvel oli ka veel päris kindel tunne ja ei näinud 230Nm momendiga esiveolise all olles ühtegi naastuava. Sellel aastal lähevad ilmselt needsamad alla, sest lisaks visuaalsele hinnangule, kindlasti peavad ka veel piisavalt. Kusjuures tekkiski küsimus, et miks Nokian nii vähe kuluva rehvi turule tõi, see kipub aastate lõikes ju nende läbimüüki vähendama. Tõsiseks miinuseks on ainult veeremüra asfaldil.
EDIT: Tasub rehvirõhku jälgida ja arvestada, et iga liikuv asi kulub. Ka lamellid kaotavad oma pidamise, sest lamelli ja jää vahel tekkiv hõõrdejõud üha väheneb tänu kulumisel tekkivatele ebatasasustele.
Lisaks väljakukkumisele, tasub arvestada ka naastupeade kulumist. Siinkohal tuleb juba tootja mängu. Omal parim kogemus siiani Nokian Hakkapeliitta 4-dega. Väga hea pidamine ja kulumiskindlus (mida rehvitestides ei arvestata). Kolmandal talvel oli ka veel päris kindel tunne ja ei näinud 230Nm momendiga esiveolise all olles ühtegi naastuava. Sellel aastal lähevad ilmselt needsamad alla, sest lisaks visuaalsele hinnangule, kindlasti peavad ka veel piisavalt. Kusjuures tekkiski küsimus, et miks Nokian nii vähe kuluva rehvi turule tõi, see kipub aastate lõikes ju nende läbimüüki vähendama. Tõsiseks miinuseks on ainult veeremüra asfaldil.
Viimati muutis Raitz, 11.10.2007 11:14 21, muudetud 2 korda kokku.
ühe pirueti tegin isegi eelmine aasta, ühe päevaga oli paks lumi ja see omakorda kinni sõidetud jääks ja nii ma seal siis tiksusin 245 poolenisti slikk rehviga
muidu talveks lähevad lamellid, ühe talve juba sõitsin ja võib rahule jääda, vaiksed ja ei lõhu teed, kuigi jää peal tuleb olla ikka suht ettevaatlik, konarlikul teel võib piix minema visata suht kergelt.
muidu talveks lähevad lamellid, ühe talve juba sõitsin ja võib rahule jääda, vaiksed ja ei lõhu teed, kuigi jää peal tuleb olla ikka suht ettevaatlik, konarlikul teel võib piix minema visata suht kergelt.
- Mirko
- Huviline
- Postitusi: 1430
- Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
- Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
- Asukoht: Pärnu
Peab ka vist talverehvid varsti alla panema, sest tagumised suvekad on suhteliselt kulunud. Eile oleks Tondi teel Selveripoolsel ringteel tagumise otsaga teepiiretesse sadanud kui veojõukontroll poleks õigel ajal vahele sekkunud.
Talveks lähevad alla Continentali lamellid. Eelmisel autol olid all naastrehvid. Naelal olid eelised kiilasjääl aga kehv pidamine lörtsis. Ning naastrehvide puhul pidi pidevalt muretsema naelte kadumise üle
Talveks lähevad alla Continentali lamellid. Eelmisel autol olid all naastrehvid. Naelal olid eelised kiilasjääl aga kehv pidamine lörtsis. Ning naastrehvide puhul pidi pidevalt muretsema naelte kadumise üle