Küsimus valuvelgede kohta?
Küsimus valuvelgede kohta?
Asi siis selles, et sai soetatud "17" tolli veljed E36-le, aga siis kuulsin, et need hakkavad ropult silla osi(laagrid, sarniirid, jne) sööma. Võibolla keegi jagaks kogemusi sel teemal!
Re: Küsimus valuvelgede kohta?
Tere
www.hot.ee/spidomeeter.
jJanno
Lisaks mõõdule 17" on velgedel ka muid parameetreid nagu näiteks offset, millest sõltub kui "ropult" miskit sööma hakatakse.marx kirjutas:Asi siis selles, et sai soetatud "17" tolli veljed E36-le, aga siis kuulsin, et need hakkavad ropult silla osi(laagrid, sarniirid, jne) sööma. Võibolla keegi jagaks kogemusi sel teemal!
www.hot.ee/spidomeeter.
jJanno
exTouring
Re: Küsimus valuvelgede kohta?
kas mitte originaalis polegi e 36 17" mingist aastast alates.marx kirjutas:Asi siis selles, et sai soetatud "17" tolli veljed E36-le, aga siis kuulsin, et need hakkavad ropult silla osi(laagrid, sarniirid, jne) sööma. Võibolla keegi jagaks kogemusi sel teemal!
miskipärast jäi mulje et 96a 325 pakub tabel 17"
Mingil määral võib see tõsi olla, et lõhub sildasid. Aga ma pakun, et rehvi laius loeb isegi rohkem. Endal all 17'' 235/40 suvel ja esisilla remont juba tehtud. Pole kindel kas selle põhjustajaks olid suured veljed või on tõesem autoremondi töökojast ühe mehe jutt, et e36-el peabki esisild u 100k vastu ja vajab peale seda remonti.
viimaks oli see link?marx kirjutas:seoses BMw orig. valuvelgedega pani keegi lingi kus need veljed kõik olid, aga ei suuda seda praegu leida
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
veidike OT küsimus aga mis viga võib olla kui peale velgede/rehvide vahetust
hakkas vähegi kehvemal asfaldil rooli tuntavalt kiskuma ühes või teises suunas?
Enne olid 195/65 R15 plekveljed. Nüüd panin väidetavalt viiese omad koos
205/60 R15 rehvidega ja lasin ka tasakaalustada ilusti aga... auto ujub nüüd
205 veel pole ju nii lai, et aint laiuse pärast ujuma võtaks.
veljed ise peaks olema sellised (õigemini kõige sarnasemad mis leidsin)
http://www.artec-gmbh.de/programm.php?a ... SubMenu=15
hakkas vähegi kehvemal asfaldil rooli tuntavalt kiskuma ühes või teises suunas?
Enne olid 195/65 R15 plekveljed. Nüüd panin väidetavalt viiese omad koos
205/60 R15 rehvidega ja lasin ka tasakaalustada ilusti aga... auto ujub nüüd
205 veel pole ju nii lai, et aint laiuse pärast ujuma võtaks.
veljed ise peaks olema sellised (õigemini kõige sarnasemad mis leidsin)
http://www.artec-gmbh.de/programm.php?a ... SubMenu=15
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
üldiselt kui kõik muud parameetrid veljel ja kummil jäävad samaks (muutuvad siis uue velje puhul diameeter tollides suuremaks ja kummi puhul reljeef protsentides väiksemaks), siis ei tohiks silla perspektiivist mitte mingit vahet olla autole. Sõitja vaatevinklist on vahe selles, et sõit muutub veidi ebamugavamaks, kuna suurema velje ja väiksema reljeefiga kummiga on augud teedel rohkem tuntavad. Teine asi on selles, et mida suurema diameetriga velg, seda suurem tõenäosus eesti meeletul kuumaastikul ka veljed munasse sõita..
tunndub, et minu puhul oli asi mõningases korrosioonis mis velje kinnitus tasandi kohta oli aastate jooksul tekkinud.
Saksamaalt tooduna olid all plekkveljed MS rehvidega ja nendega oli teab kui kaua velgi alt võtmata sõidetud. minagi sõitsin juba üle aasta.
Nüüd puhastasin enamvähem siledaks selle tasapinna ning teine asi kohe sõita
Siiski väike kahtlus jäi, et äkki veljed siiski pole päris sirged.
kus seda saaks kontrollida?
Saksamaalt tooduna olid all plekkveljed MS rehvidega ja nendega oli teab kui kaua velgi alt võtmata sõidetud. minagi sõitsin juba üle aasta.
Nüüd puhastasin enamvähem siledaks selle tasapinna ning teine asi kohe sõita
Siiski väike kahtlus jäi, et äkki veljed siiski pole päris sirged.
kus seda saaks kontrollida?
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
1. iga parameetri suurendamine annab kusagile mõju. Mis puutub sillaosade kulumisse siis teadjad inimesed ytlesid selle kohta, et mitte midagi ei lõhu, vaid normaalne kulumine toimub lühema aja jooksul! Samuti on oluline vaadata, et veljetootja on ettenäinud seda velge ka sinu auto mudelile- see et alla mahub ei ole piisav!
2. suuremate mõõtudega ratas annab palju paremini roolil tunda mis rataste all toimub! Kas oled kindel, et su auto ujub- ujumine tähendab ikka seda, et sa ei tunneta roolist kuhu poole rattad liiguvad (tead seda tunnet tühja kummiga sõitmisest!) Ka ilusad uued sportautod on Tallinna tänavatel sõites nagu perutavad hobused oma 18 velgedega!
2. suuremate mõõtudega ratas annab palju paremini roolil tunda mis rataste all toimub! Kas oled kindel, et su auto ujub- ujumine tähendab ikka seda, et sa ei tunneta roolist kuhu poole rattad liiguvad (tead seda tunnet tühja kummiga sõitmisest!) Ka ilusad uued sportautod on Tallinna tänavatel sõites nagu perutavad hobused oma 18 velgedega!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
enne sõitsin 195 M+S'iga, nüüd sai ette 225/50 ja taha 245/45, ei ütleks küll et rohkem ujub või kakub kuskile poole. Ainuke vahe on selles et rool on kõvasti tundlikum ja reageerib keeramisele hetkega. Talvekummiga vaata et ujus rohkemgi. Eks sillaosade kulumist ole näha, kas sügiseks annab otsad miskit.