Hoorattad ja nende erinevused
m20b27 hooratta vahetatavus
Kuna mu 2.7 mootori kahemassiline hooratas hakkab arvatavasti läbi minema (kohati võdistab/ vibreerib), siis oleks vaja see ära vahetada. Sooviks teada, kas näiteks m20b25 tavaline hooratas sobib m20b27 väntvõlli otsa? M30 mootorite hoorattad arvatavasti ei sobi? Või tehti mõned 2.7 mootorid ka tavalise ehk ühemassilise hoorattaga?
Ehk oskab keegi aidata...
Ehk oskab keegi aidata...
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
E32 730i
E53 3.0d
Hoorattad
BMW kahemassilise hooratta asemel pakuvad paljud tootjad ka tavalist ühemassilist (alumiinium või teras) hooratast sportlikuma sõidu tarvis. Hinnad algavad umbes 500 dollarist. Puudusena nimetatakse veidi suurenenud vibratsiooni. On mõnel foorumiliikmel selline asi olemas?
Teine küsimus on selline, et kas bensuka ja diisli hoorattad on vahetatavad?
BMW-Option hoorattad
Fidanza
Teine küsimus on selline, et kas bensuka ja diisli hoorattad on vahetatavad?
BMW-Option hoorattad
Fidanza
M3/M5 sidurikomplekt (Sachs) või päris custom kit.
Pakkujaid on teisel pool suurt vett ikka päris palju:
Rogue Engineering
UUC Motorwerks
JB Racing komplekt koos Sachsi sportsiduriga alla 900$ näiteks.
Põhipoint on see, et kahemassiline hooratas on suhteliselt kirves ja siduritunnetuse koha pealt ebamäärane.
Pakkujaid on teisel pool suurt vett ikka päris palju:
Rogue Engineering
UUC Motorwerks
JB Racing komplekt koos Sachsi sportsiduriga alla 900$ näiteks.
Põhipoint on see, et kahemassiline hooratas on suhteliselt kirves ja siduritunnetuse koha pealt ebamäärane.
Kõikidel kahemassilise hoorattaga autodel ei ole vedruvaba siduriketas!
Nt M43 mootoril on kahemassiline hooratas, kuid siduriketas tavaline
Mis puutub muud, siis meenutaks, mis juhtub 2.4td diisliga, kui sinna panna jäik hooratas - saaled lähevad varsti...
Nt M43 mootoril on kahemassiline hooratas, kuid siduriketas tavaline
Mis puutub muud, siis meenutaks, mis juhtub 2.4td diisliga, kui sinna panna jäik hooratas - saaled lähevad varsti...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Oled sa kindel, et saaled lendasid just tavalise hooratta tõttu? Ehk oli hooratas tasakaalustamata/tsentrist väljas ja sellega pani saaled õhtale?
DMF ehk kahemassiline hooratas on eelkõige loodud ju vähendama vibratsiooni peale sidurit (käimakast jne). http://www.standardtransmission.com/dmf.html
Mootoril peaks üsna ükskõik olema, mis hooratas seal otsas on - peeti keerab modra oma tegutsemisega ikkagi tihend teadagi kus.
DMF ehk kahemassiline hooratas on eelkõige loodud ju vähendama vibratsiooni peale sidurit (käimakast jne). http://www.standardtransmission.com/dmf.html
Mootoril peaks üsna ükskõik olema, mis hooratas seal otsas on - peeti keerab modra oma tegutsemisega ikkagi tihend teadagi kus.
Kui mahatreitud hoorattaga vedada ei jõua, siis otsige viga vähestes kuuptollides. Mul on 11 kg hoorattast maha võetud ca 4 kg ning esimesel leevendil terve massiosa (1 kg). Alates 1500 pöördest kohalt võttes on raske jutte mitte joonistada.
Ma ise arvan, et originaalis kahemassilise hoorattaga autodel on väntvõll tasakaalustatud dünaamiliselt teistmoodi, nt vastukaalud võivad olla väiksemad, kuna hooratta summutusefekt on suurem.
Olen paari looga natuke kokku puutunud, kus 2,4 td hooratas hakkas kolisema ja omanik tegi selle vahetüki abil jäigaks. Saaled lendasid iga paari aasta takka. Kas viga oli sõidustiilis või milleski muus, ei oska täpselt öeda. Samas loogika - kui tegid auto juures midagi ringi ja selle tagajärjel hakkab juhtuma ebanormaalseid asju, siis otsi viga sellest, mis sa teistmoodi tegid.
Diislil on see kahemassilise vajadus ilmselt kõvasti suurem kui bensukal, sest diislil saab väntmehhanism rohkem vatti (eelkõige sellist edasi-tagasi koormust).
Hooratta massist - Pesur kommenteeris kunagi Lakis, et nemad on tähele pannud, et bmw puhul vähendab hooratta kergendamine natuke momendi ülemises otsas. Kas on nii või on tegu düno kaladega, ei tea.
Ma ise arvan, et originaalis kahemassilise hoorattaga autodel on väntvõll tasakaalustatud dünaamiliselt teistmoodi, nt vastukaalud võivad olla väiksemad, kuna hooratta summutusefekt on suurem.
Olen paari looga natuke kokku puutunud, kus 2,4 td hooratas hakkas kolisema ja omanik tegi selle vahetüki abil jäigaks. Saaled lendasid iga paari aasta takka. Kas viga oli sõidustiilis või milleski muus, ei oska täpselt öeda. Samas loogika - kui tegid auto juures midagi ringi ja selle tagajärjel hakkab juhtuma ebanormaalseid asju, siis otsi viga sellest, mis sa teistmoodi tegid.
Diislil on see kahemassilise vajadus ilmselt kõvasti suurem kui bensukal, sest diislil saab väntmehhanism rohkem vatti (eelkõige sellist edasi-tagasi koormust).
Hooratta massist - Pesur kommenteeris kunagi Lakis, et nemad on tähele pannud, et bmw puhul vähendab hooratta kergendamine natuke momendi ülemises otsas. Kas on nii või on tegu düno kaladega, ei tea.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Aarel siinkohal õigus. Omast kogemusest tean, et kui hakkab saba andma kahemassiline hooratas, siis samamoodi kasvab koormus saaledele. Sellepärast pole soovitatav venitada, kuni hooratas saba annab. Samas, kui paigaldada jäik hooratas, siis (jällegi omast kogemusest) isegi kui vahetada saaled ja teha korralik remont, siis head nahka ei tule. Mõne aja pärast on ka uued saaled rikutud!
Teema algatajale: kui sa pead silmas 318tds kahemassilist hooratast, siis kas sellel pole sama, mis 318i M43-l?
Suvel sai ühel sellisel sidurit vahetatud ja jäi meelde, et sidur oli justkui sama, mis bensukal. 318i hooratas oli vähemalt suvel UM-s olemas ja hinnaks oli mälu mitte eriti ulmeline 6500 krooni - kas mingi paari tuhandese kokkuhoiu pärast on mõtet mootoriga riskida? Nagu eespool kirjutasin, et DMS eriti vajalik diislitel, sest seal saab mootor sellist matsu et anna olla.
Internetireklaamides on kõik ülikõva. Mina suhtuks sellistesse omal nahal katsetamata interneti juttudesse eluterve skepsisega. Diisliga oleks eriti skeptiline, ega ilmaasjata bmw diislitel DMS juba 80ndatel alguses polnud.
Suvel sai ühel sellisel sidurit vahetatud ja jäi meelde, et sidur oli justkui sama, mis bensukal. 318i hooratas oli vähemalt suvel UM-s olemas ja hinnaks oli mälu mitte eriti ulmeline 6500 krooni - kas mingi paari tuhandese kokkuhoiu pärast on mõtet mootoriga riskida? Nagu eespool kirjutasin, et DMS eriti vajalik diislitel, sest seal saab mootor sellist matsu et anna olla.
Internetireklaamides on kõik ülikõva. Mina suhtuks sellistesse omal nahal katsetamata interneti juttudesse eluterve skepsisega. Diisliga oleks eriti skeptiline, ega ilmaasjata bmw diislitel DMS juba 80ndatel alguses polnud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
kes veel ei tea siis 85a 524td-l on originaalis 1 massiga hooratas ja ei ole seal kahest massist haisugi. Mida aastad uuemaks nii kohe on mindud 2 massi peale.Kellel huvi siis on olemas 2,4td mootorile kogu sidur, 1 massiga ratas, siduriketas, sidurikorv ja ka survelaager kui kellelgi peaks vaja olema.
tal on küll yhemassiga hooratas aga leevendiga siduriketasalts20 kirjutas:kes veel ei tea siis 85a 524td-l on originaalis 1 massiga hooratas ja ei ole seal kahest massist haisugi. Mida aastad uuemaks nii kohe on mindud 2 massi peale.Kellel huvi siis on olemas 2,4td mootorile kogu sidur, 1 massiga ratas, siduriketas, sidurikorv ja ka survelaager kui kellelgi peaks vaja olema.
otseloomulikult!
ja kui nüüd täpne veel olla siis siduriketas on lausa topelt leevendusega. On suured vedrud nagu tavaliselt kettal ja on lisaks veel peenikesed, mis omakorda annavad kergelt liikuma. Peeneid natu liigutab isegi käevahel ja kui need juba põhjas siis leevendavad edasi suured vedrud.
Muide selline siduriketas ongi samasse kpl-i pakkuda
ja kui nüüd täpne veel olla siis siduriketas on lausa topelt leevendusega. On suured vedrud nagu tavaliselt kettal ja on lisaks veel peenikesed, mis omakorda annavad kergelt liikuma. Peeneid natu liigutab isegi käevahel ja kui need juba põhjas siis leevendavad edasi suured vedrud.
Muide selline siduriketas ongi samasse kpl-i pakkuda
hooratas
BMW 525 TDS 1996 E39.Oskab keegi öelda mis aastast mis aastani autodel on samasugune hooratas?
sealt näed mis mudelitel ja mis aastatel-
http://bmwfans.info/part-21211223667/
http://bmwfans.info/part-21211223667/
Hoorattad ja nende erinevused
Kas 325i 24v e36 hooratas sobib 328i-99aastale?