e39 õhkvedrustus jäik

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
merno
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 07.05.2022 20:37 05
Peamine sõiduk: BMW E39 530d Touring
Telefon: 53981993

e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas merno »

Tere,

Kuna õhkvedrustusest teadmised puuduvad siis küsiks siit ,et millest võib olla ,et e39 õhkvedrustus on räigelt jäik. Nagu vedrustust polekski selline tunne. Peaks olema ju suhteliselt pehme?
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 3168
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas RazzKalbass »

E39 on taga ainult õhkpadjad, sportvedrustuse / m paketiga ongi see auto jäik. On auto muidu taga normaal kõrgusel?
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5631
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas eero »

Patjadest see pole, kui just padjad täiesti tühjad (tagaots täiesti maas) või pingul täis (tagaots väga kõrgel) ei ole. Võib-olla on seal siis mingid väga jäigad amordid all.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
merno
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 07.05.2022 20:37 05
Peamine sõiduk: BMW E39 530d Touring
Telefon: 53981993

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas merno »

Auto muidu täitsa normil kõrgusel.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5631
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas eero »

Uuri amorte siis
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
merno
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 07.05.2022 20:37 05
Peamine sõiduk: BMW E39 530d Touring
Telefon: 53981993

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas merno »

Oke , tänud!
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 3168
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas RazzKalbass »

Mingid sport amordid /vedrud all?

Mul nagu meenub et e39 mpak on suht mugav. Veel võid vaadata kas rehvid pole RSC / RFT runflatid.
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Kasutaja avatar
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: E39 525d Touring
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas kurikristjan »

Vabriku M-vedrustuse puhul tundub Touringu tagasild tõesti veidi liiga jäik ja hullem veel, kui keegi on arvutiga tagaotsa kõrgemale tõstnud (õhkpadi on seda pehmem, mida väiksem rõhk temas on).
Samas polnud ka tavavedrustusega Touring sellelt kohalt sedaaniga võrrldav. Osade asjadega peab lihtsalt leppima. Kõige pehmem variant sinna on tavakõrgusel vedrustuse õhkpadjad ja amordid ning 15-16 tolli ratas. :D
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 634
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas m2x »

Touring raputab taga rohkem tõesti kui sedaan. Eriti tühja kuudiga. Kui mingi paarsada kilo kaupa sabas on, läheb päris heaks :D
Ennast on see ka häirinud, eriti hulluks läks kui vanad amordid TRW vastu vahetasin. Kuu aega kannatasin, tellisin originaalid sachsid ja läks nagu enamvähem talutavaks. Vb on mingid ägedamad amordid, mis hoiavad hästi ja vedrutavad paremini, aga katsetada ei viitsi ja ühest infot väga kuskilt ei leia. Tegin kogu salongile pehmendusringi peale, võtsin kõik plastikud-katted-polstrid laiali ja kus käis kõva detail teise kõva detaili vastu, panin tekstiilteibi peale. Kõik kinnitused ja klambrid mis katki või väsinud, uued. Kui nendest naginatest-raginatest lahti saada, ei pane tegelikult sõidust tulevat konarlust enam nii palju tähelegi. Õhust loobuda ka ei taha, asjade ja käru vedamist tuleb omajagu ette ja maru mõnus on, kui auto kogu aeg õigel kõrgusel on.
Lõppude lõpuks on touringu õhk ikka mugavam sõita kui enamus teisi sama ajastu masinaid, niiet...
merno
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 07.05.2022 20:37 05
Peamine sõiduk: BMW E39 530d Touring
Telefon: 53981993

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas merno »

Nagiseb ja ragiseb jep päris korralikult. :D , nüüd juba vähe rohkem harjund ,et nii jäik aga algul oli küll väga jube. Peab uurima jep mis amordid on.
Indrek523
Huviline
Postitusi: 456
Liitunud: 28.02.2006 22:09 31

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas Indrek523 »

Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 634
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas m2x »

Ei ta tavasõidul midagi väljapaistvat hullu ei ole muidugi. Sedaani vennad räägivad et panevad lamavast 50ga üle, käib ainult amordist pst ja pst ja möödas, et keresse ei jõuagi midagi. Ise ei ole sellises autos sees olnud, touring aga igatahes nii sujuvalt üle ei käi. Samas maanteel ebatasasel teel ei saa midagi aru, stabiilne ja vaikne, isegi kruusateel ise istmel eriliselt ei rappu.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2532
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas Ma®tin »

Indrek523 kirjutas: 13.11.2022 02:45 53 Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Tore, et korra aastas siin ikka meelt lahutamas käid
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 634
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas m2x »

Idee/küsimus, natuke vb rohkem teoreetilisse valdkonda, kuid kuna ma ise olen selline paras fabritseerija, siis minu peas tundub igati loogika...
Nimelt need lisapaagid mis sillatala kohal peidus on. Teoreetiliselt peaks nende lisapaakide suurus ka mõjutama õhkpadja jäikust? Või on see voolik mis patja paagiga ühendab niipalju peenike et salvestab lihtsalt rõhku aga üle konaruse sõites muutub rõhk ainult padjas ja paak sõiduomadusi väga ei mõjuta? seal mälu järgi on mingi 5-6mm sisediameetriga toru küll, teoreetiliselt peaks see laskma küll padja kokkupressimisel need mõned liitrid päris kiiresti läbi. Idee oli mul endal see, et kuna need paagid 39'l on jälle väljaspool kere ja kipuvad elementide käes otsa roostetama ning uued maksavad johhaidiimitueurot, siis oli omal plaan TIGida kokku uued paagid kui kunagi kauges tulevikus vajadus peaks tulema, ning paigutada need pagassipõhja sisse, amordikannude vahel põhjakatte all on parasjagu selline ruum, kuhu annaks täpse kujuga need paagid paigutada. Mõte oligi need teha suuremad mõttega, et kui on rohkem mahtu, mida kokku suruda=pehmem löök. Muidugi kui mu arutluskäik ligilähedaseltki paika peab, siis ilmselt on tehaseinsenerid seda mahtu juba arvutanud ja heaks arvanud, aga well... millegipärast on maru paljudel touringuvendadel see küsimus et võiks pehmem olla. Lihtsal mõte, et kas see arutluskäik võiks olla kind of õigel teel?
Indrek523
Huviline
Postitusi: 456
Liitunud: 28.02.2006 22:09 31

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas Indrek523 »

Ma®tin kirjutas: 13.11.2022 15:25 03
Indrek523 kirjutas: 13.11.2022 02:45 53 Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Tore, et korra aastas siin ikka meelt lahutamas käid
Vastan siis veelkord, õhkvedrustusega 39 põrutab vaid siis kui padjad tühjad!
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas toivoku »

Indrek523 kirjutas: 14.11.2022 19:14 22
Ma®tin kirjutas: 13.11.2022 15:25 03
Indrek523 kirjutas: 13.11.2022 02:45 53 Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Tore, et korra aastas siin ikka meelt lahutamas käid
Vastan siis veelkord, õhkvedrustusega 39 põrutab vaid siis kui padjad tühjad!
või väga täis
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
aronz12
Huviline
Postitusi: 1081
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas aronz12 »

Sellegi poolest on tagaots neil oluliselt jäigem kui näiteks sedaanil. Samuti ka e61 ja e60 puhul. Taga õhk jääb neil ikkagi päris jäik.
TEL 57703395
merno
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 07.05.2022 20:37 05
Peamine sõiduk: BMW E39 530d Touring
Telefon: 53981993

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas merno »

Muidu väga ei muutu ka kõrgus süüde sees ja väljas. Natukene.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas toivoku »

aronz12 kirjutas: 14.11.2022 21:34 16 Sellegi poolest on tagaots neil oluliselt jäigem kui näiteks sedaanil. Samuti ka e61 ja e60 puhul. Taga õhk jääb neil ikkagi päris jäik.
kardan,et seeon subjektiivne, mina ütleks,et sedaan mpakett on kindlasti jäigem kui õhuga pillid.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: E39 525d Touring
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitus Postitas kurikristjan »

Õhku on ka nii tavalist kui M-vedrustust. Erinevate patjade ja amortidega. Tavalise võrdlus sportvedrustusega on kohatu.
Vasta