E39 kliimaautomaatik töötab veeklappide abil, mis kas takistavad veevoolu
salongiradikasse (pingestatud) või ei takista (pingestamata) või kordamööda.
Energiatarve käivitamise hetkel on veidi kõrgendatud (25A) küünla pärast.
Kliima hakkab puhuma siis kui vedelik kliimaradikas on saavutanud teatud
temperatuuri (+10C vms). Korduval käivitusel hakkab näiteks kohe puhuma.
Põhimõtteliselt võib öelda, et energiasääst on marginaalne (7A max mõni minut).
E39 kliimapaneel ignoreerib salvestatud seadeid ja olenemata kõigest* ei pingesta
veeklappe (maksimaalne vee vooluhulk). Ventilaator ei tööta minimaalse kiirusega.
Eesmärgiks on siiski salong soojaks saada ja klaasid puhtaks. Kõrva järgi kiirus
on dünaamiliselt muutub, algab kusagil 1/5 hiljem stabiliseerub 1/3-l. Kogu jääksoojus
läheb mootori eelsoojendusele. Õhku puhutakse ka jalgadele. Õhku ei puhuta keskelt,
kuna on võimalik, et keskmiste restide rullik oli jäetud külma peale (see on ainuke
õhuvoolutee, mis saab vältida salongiradiaatorit). Praeguse ilmaga retsirkulatsioon
ei ole sisse lülitatud (võimalik et pakasega on).
Ehk lühidalt, E39 automaatkliimapaneel on täielikult ettevalmistatud Webasto
eelsoojendusega koostööd tegema ja nii head automaatikat arduinoga vaevalt
kergelt ära teeb. Kui ahjusüsteem on mõnel autol kangidega, siis tempvalik/suund
tuleb enne ette valmistada ja kui puhur on astmeline, siis ka see tuleks valida
mõistlik (teine kiirus). Kui on automaatne kliimapaneel, mis ei oska
teha koostööd eelsoojendusega (kasutab viimati valitud sätteid kui paneel
lihtsalt pingestada) siis peab õhtul klõbistama. Kui ahjusüsteem töötab klappidega,
nagu E39-l, siis saab kas a) relee abil takistada nende sulgemist või b) lisada
möödapääsuklapp (nagu ka BMW-l originaalis).
Energiatarve stabiilsel soojendamisel on 12,5A, millest 1A on auto enda moodulid.
Kui nüüd rehkendada, siis <10Ah 90-110Ah akule on "lebo ots", eriti AGM akule.
Pealegi on W-l piir ka pingelanguga. Väsinud aku siiski sel momendil enam ei käivita.
AGM aku imeb väga edukalt särtsu, peale Webasto kasutamist näiteks 100A-ga.
Soe vedelaku on ka üsna viisakas, kuid ainult soojana.
Ei saa märkimata jätta endiste BMW inseneride geniaalsust. Aku kõikidel E39-tel asub
taga parema koopa taga, täpselt seal kus salongist õhk välja lastakse. Aku on
konkreetselt kupatatud sooja õhku kui eelsoojendus on aktiivne. See minimaalne aku
soojendamine mõjub hiljem aku laadimise vastuvõtmisele positiivselt, sh ilma W-ta.
Ja suvel kliima kasutamisel vastupidi, pikendab tavaakude eluiga jahutamise abil.
*kliima reguleerib salongi temperatuuri kui süüde on sees
Kui ma ei eksi, siis kui W on kodeeritud töötama ainult analoogselt, siis ta ei küsi luba
töötamiseks. Ainukesteks sisenditeks on siis integreeritud temperatuuriandur ja pinge,
mis saabub toitele ja teavitus, et W on sees mööda neljandat pinni.
Kui W on kodeeritud töötama ka K-busil, siis saadetakse seadmete
vahel telegramme (luba käivituda ja käsk lõpetada, muidugi ka veepump sisse käsk),
kuid käivitada saab mõlemal meetodil alati.
farmer, kas sa oled sirvinud BMW W ühendusskeeme (tehase lahendused) WDS lehel?
Päris mitu erinevat lahendust, ilma k-busita 1998+ on kõige lihtsam juurde tuunida.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Java (vanem väljalase+ allowed sites), SVG viewer (zoomimine)