Kuna siis esmase otsingu korral ühtegi sobivat postitust ei leidnud mis kirjeldaks m20 hooratta swap'i m52'le, siis katsun kirjutada oma kogemusest, et kõigil läheks valutumalt see operatsioon kui endal.
Käigukasti maha võtmise teema peal ei tahaks pikalt peatuda- seda infot peaks netis jalaga segada olema.
Samuti vabandan ette ära, et kahjuks ei teinud ma swap'i käigus väga palju pilte, seega olen sunnitud kasutama laenatud pilte.
Jupid mida vaja läheb:
1. M20 hooratas koodiga 11 22 1 264 517- mina soovitan kindlasti 6,3 kg variant leida, raskemate korral tuleb karteri poolsest küljest kama vähemaks treida kuna need rattad on paksemad + siis muidugi hiljem tasakaalustamine.
Otsingute korral soovitan kindlasti ebay'd proovida kust ma ka enda ratta leidsin.

2. Hooratta poldid koodiga 11227805885- poldid on mõõdus M12x1.5x28 ja neid on tarvis 8 tk- kuna enda mootor tuli atm kastiga masina vahelt, siis sai kasutatud flex plaadi polte mis on täpselt õiges mõõdus. Teine variant on külastada Baltic Bolti kust peaks ka ilusti õiges mõõdus asja saama.
3. Bosch starteri pendiks koodiga 1 006 209 618 või 1 006 209 677 - kõige rohkem peavalu valmistas kindlasti starteri istuma saamine antud hoorattaga- paljud soovitavad m20 starterit jne aga minu meelest on see toores vaev. Antud pendiks maksab kuskil 15 eurot: https://apshop.eu/et/autovaruosad/20173 ... 44176.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja starter peab kindlasti samuti olema Bosch toodang- nagu kogemust näitas, siis teiste markidega antud pendiks kahjuks ei istu.
M20 hoorattaga istuv pendiks siis paremal.

4. m20 siduri komplekt Luk: https://www.autokaubad24.ee/et/auto-var ... 151/219510" onclick="window.open(this.href);return false;
Tegu muidugi originaalist nõrgema sidurikomplektiga aga kui üle 300hp ei plaani minna, siis ei tohiks mingeid probleeme tekkida- endal läks m52b28 vahele millele on m50b25 sisselaske kolle paigaldatud ja nipet näpet veel ning seni pole ühtegi libisemis märki ilmutanud.
Teine variant on muidugi e28 m20 sidurikomplekt osta aga sellisel juhul tuleb vaadata teine survelaager kuna e28 siduri korvi sügavus on väiksem kui e30l.
Ülejäänud kõik on vice versa. Ainsana võib peavalu valmistada veel siduri töösilindri hoob millele ma isiklikult keevitasin 1cm võtta pikkust juurde. Samuti pidin siduri pedaali stopparit kõrgemale tõstma et vältida survelaagri hoova korvile vastu käimist.
Lõpptulemus on väga hea- sidur käib imelise kergusega ning ergsust tuli kõvasti juurde. Kindlasti oskan soovitada seda swap'i. Olenevalt, siis hooratta hinnast, peaks kogu swap'i maksumus jääma kuskil 150-200 eurot mis on kindlasti bang for the buck!
Kui mu tekstis peaks esinema vigu, siis kõik parandused on tere tulnud!
