TSI: M20 hooratta swap M52'l
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
- Ammer
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 05.03.2013 23:03 29
- Peamine sõiduk: BMW 325TDS
- Telefon: 56885255
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
TSI: M20 hooratta swap M52'l
Tervist!
Kuna siis esmase otsingu korral ühtegi sobivat postitust ei leidnud mis kirjeldaks m20 hooratta swap'i m52'le, siis katsun kirjutada oma kogemusest, et kõigil läheks valutumalt see operatsioon kui endal.
Käigukasti maha võtmise teema peal ei tahaks pikalt peatuda- seda infot peaks netis jalaga segada olema.
Samuti vabandan ette ära, et kahjuks ei teinud ma swap'i käigus väga palju pilte, seega olen sunnitud kasutama laenatud pilte.
Jupid mida vaja läheb:
1. M20 hooratas koodiga 11 22 1 264 517- mina soovitan kindlasti 6,3 kg variant leida, raskemate korral tuleb karteri poolsest küljest kama vähemaks treida kuna need rattad on paksemad + siis muidugi hiljem tasakaalustamine.
Otsingute korral soovitan kindlasti ebay'd proovida kust ma ka enda ratta leidsin.
2. Hooratta poldid koodiga 11227805885- poldid on mõõdus M12x1.5x28 ja neid on tarvis 8 tk- kuna enda mootor tuli atm kastiga masina vahelt, siis sai kasutatud flex plaadi polte mis on täpselt õiges mõõdus. Teine variant on külastada Baltic Bolti kust peaks ka ilusti õiges mõõdus asja saama.
3. Bosch starteri pendiks koodiga 1 006 209 618 või 1 006 209 677 - kõige rohkem peavalu valmistas kindlasti starteri istuma saamine antud hoorattaga- paljud soovitavad m20 starterit jne aga minu meelest on see toores vaev. Antud pendiks maksab kuskil 15 eurot: https://apshop.eu/et/autovaruosad/20173 ... 44176.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja starter peab kindlasti samuti olema Bosch toodang- nagu kogemust näitas, siis teiste markidega antud pendiks kahjuks ei istu.
M20 hoorattaga istuv pendiks siis paremal.
4. m20 siduri komplekt Luk: https://www.autokaubad24.ee/et/auto-var ... 151/219510" onclick="window.open(this.href);return false;
Tegu muidugi originaalist nõrgema sidurikomplektiga aga kui üle 300hp ei plaani minna, siis ei tohiks mingeid probleeme tekkida- endal läks m52b28 vahele millele on m50b25 sisselaske kolle paigaldatud ja nipet näpet veel ning seni pole ühtegi libisemis märki ilmutanud.
Teine variant on muidugi e28 m20 sidurikomplekt osta aga sellisel juhul tuleb vaadata teine survelaager kuna e28 siduri korvi sügavus on väiksem kui e30l.
Ülejäänud kõik on vice versa. Ainsana võib peavalu valmistada veel siduri töösilindri hoob millele ma isiklikult keevitasin 1cm võtta pikkust juurde. Samuti pidin siduri pedaali stopparit kõrgemale tõstma et vältida survelaagri hoova korvile vastu käimist.
Lõpptulemus on väga hea- sidur käib imelise kergusega ning ergsust tuli kõvasti juurde. Kindlasti oskan soovitada seda swap'i. Olenevalt, siis hooratta hinnast, peaks kogu swap'i maksumus jääma kuskil 150-200 eurot mis on kindlasti bang for the buck!
Kui mu tekstis peaks esinema vigu, siis kõik parandused on tere tulnud!
Kuna siis esmase otsingu korral ühtegi sobivat postitust ei leidnud mis kirjeldaks m20 hooratta swap'i m52'le, siis katsun kirjutada oma kogemusest, et kõigil läheks valutumalt see operatsioon kui endal.
Käigukasti maha võtmise teema peal ei tahaks pikalt peatuda- seda infot peaks netis jalaga segada olema.
Samuti vabandan ette ära, et kahjuks ei teinud ma swap'i käigus väga palju pilte, seega olen sunnitud kasutama laenatud pilte.
Jupid mida vaja läheb:
1. M20 hooratas koodiga 11 22 1 264 517- mina soovitan kindlasti 6,3 kg variant leida, raskemate korral tuleb karteri poolsest küljest kama vähemaks treida kuna need rattad on paksemad + siis muidugi hiljem tasakaalustamine.
Otsingute korral soovitan kindlasti ebay'd proovida kust ma ka enda ratta leidsin.
2. Hooratta poldid koodiga 11227805885- poldid on mõõdus M12x1.5x28 ja neid on tarvis 8 tk- kuna enda mootor tuli atm kastiga masina vahelt, siis sai kasutatud flex plaadi polte mis on täpselt õiges mõõdus. Teine variant on külastada Baltic Bolti kust peaks ka ilusti õiges mõõdus asja saama.
3. Bosch starteri pendiks koodiga 1 006 209 618 või 1 006 209 677 - kõige rohkem peavalu valmistas kindlasti starteri istuma saamine antud hoorattaga- paljud soovitavad m20 starterit jne aga minu meelest on see toores vaev. Antud pendiks maksab kuskil 15 eurot: https://apshop.eu/et/autovaruosad/20173 ... 44176.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja starter peab kindlasti samuti olema Bosch toodang- nagu kogemust näitas, siis teiste markidega antud pendiks kahjuks ei istu.
M20 hoorattaga istuv pendiks siis paremal.
4. m20 siduri komplekt Luk: https://www.autokaubad24.ee/et/auto-var ... 151/219510" onclick="window.open(this.href);return false;
Tegu muidugi originaalist nõrgema sidurikomplektiga aga kui üle 300hp ei plaani minna, siis ei tohiks mingeid probleeme tekkida- endal läks m52b28 vahele millele on m50b25 sisselaske kolle paigaldatud ja nipet näpet veel ning seni pole ühtegi libisemis märki ilmutanud.
Teine variant on muidugi e28 m20 sidurikomplekt osta aga sellisel juhul tuleb vaadata teine survelaager kuna e28 siduri korvi sügavus on väiksem kui e30l.
Ülejäänud kõik on vice versa. Ainsana võib peavalu valmistada veel siduri töösilindri hoob millele ma isiklikult keevitasin 1cm võtta pikkust juurde. Samuti pidin siduri pedaali stopparit kõrgemale tõstma et vältida survelaagri hoova korvile vastu käimist.
Lõpptulemus on väga hea- sidur käib imelise kergusega ning ergsust tuli kõvasti juurde. Kindlasti oskan soovitada seda swap'i. Olenevalt, siis hooratta hinnast, peaks kogu swap'i maksumus jääma kuskil 150-200 eurot mis on kindlasti bang for the buck!
Kui mu tekstis peaks esinema vigu, siis kõik parandused on tere tulnud!
Martin Ammer
Asukoht: Tallinn Tel. 56885255
Asukoht: Tallinn Tel. 56885255
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Mul läks antud hooratas kokku audi aan korvi ja bmw 240mm kettaga. Siduritöösilindri pulga tegin keermelatist.
- Ammer
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 05.03.2013 23:03 29
- Peamine sõiduk: BMW 325TDS
- Telefon: 56885255
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Tänud!RagnarV kirjutas:Mul läks antud hooratas kokku audi aan korvi ja bmw 240mm kettaga. Siduritöösilindri pulga tegin keermelatist.
See on päris hea alternatiiv 228mm siduri asemel- kui endal hakkab probleeme tekkima siis lähen imselt sama teed.
Martin Ammer
Asukoht: Tallinn Tel. 56885255
Asukoht: Tallinn Tel. 56885255
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
väga kena teema . ise olengi ainult neid 6,3meseid hoorattaid kasutanud ja ei ole kunagi aru saanud,et miks treima peab , aga variant on veel m52 hooratta hammasvöö panna m20 hoorattale ja siis o nstarteri probleem ka unustatud.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- Ammer
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 05.03.2013 23:03 29
- Peamine sõiduk: BMW 325TDS
- Telefon: 56885255
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Mitmes kohast sai ka seda varianti loetud, et tuleks liht vahetada hammasvöö.... ma eeldan et sellisel juhul tuleks nii m52 kui ka m20 hoorattalt hammasvöö maha treida ja uuele rattale külge keevitada, või ma eksin?toivoku kirjutas:väga kena teema . ise olengi ainult neid 6,3meseid hoorattaid kasutanud ja ei ole kunagi aru saanud,et miks treima peab , aga variant on veel m52 hooratta hammasvöö panna m20 hoorattale ja siis o nstarteri probleem ka unustatud.
Martin Ammer
Asukoht: Tallinn Tel. 56885255
Asukoht: Tallinn Tel. 56885255
- venom
- Huviline
- Postitusi: 140
- Liitunud: 12.01.2011 19:11 42
- Peamine sõiduk: 730d. 325i. 730ia.
- Asukoht: viljandimaa
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Hammasvöö ikka eraldi tükk hooratta peal.
Natuke sooja ja tuleb koputades maha.
Küll aga on vaja m20 hoorattast natuke maha treida pealt,et m52 hammasvöö peale läheks.
Natuke sooja ja tuleb koputades maha.
Küll aga on vaja m20 hoorattast natuke maha treida pealt,et m52 hammasvöö peale läheks.
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Sama asi ka m30 hoorattaga!
Vaja veidi maha treida,hammasvöö vahetamiseks.
Vaja veidi maha treida,hammasvöö vahetamiseks.
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
tõstataks teemat bmw e46 2.8tub mootor olemas on m20 hooratas,plaan istutada AAN korviga ja 3.0 v8 ketas ja mis survelaager(e23)??? selline peaks vist olema hea ja taskukohane lahendus?
ja kui kellelgi midagi riiulil siduri tarbes võib pakkuda.
ja kui kellelgi midagi riiulil siduri tarbes võib pakkuda.
-
- Huviline
- Postitusi: 3639
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Suvaline bmw ketas.
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Ise läksin samuti seda teed:
Audi AAN korv koos m20 hoorattaga. Hooratta tiftid sai ümber tõstetud, et korv kinnituks. Poldi kohad identsed. Kettaks M60b30 V8 240mm ketas. Survelaager lihtsalt uus m52 oma, AGA...see sai modifitseeritud: survelaagrile sai 17mm puks/flants tehtud et: 1) survelaager istuks ilusti käigukasti võllil ka "lahutatud" asendis. Originaal paksusega survelaager läheb võllil nii otsa peale, et hakkab seal otsas murdma/loksuma. Vb toimib, aga kindluse mõttes sai tehtud nii, et asend jääks nagu originaalil. Lisaks selle flantsiga/puksiga kaob vajadus teha sidurivõimendi võlli pikemaks, sidurikäpa punni jne. Lisaks sai puks tehtud veel AAN korvi järgi paremaks s.t originaal survelaager muidu surub korvi lamelle liiga väljast. Puks nüüd surub lamelle rohkem tsentrist ja lamellide otstest. Igatahes, siis sellist setupi saab kasutada.
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02.12.2017 18:34 28
- Peamine sõiduk: BMW 330d/330i
- Asukoht: Tallinn
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Tõstataks korraks teemat, kuna ei ole lõpuni aru saanud palju sidurisilindri varda peaks pikendama.
Mootor M50, küljes m20 hoorattas koos siduri- ja survelaagriga.
Hoob ja sidurisilinder jäid m50 omad.
Ilmselge, et kahemassilise komplekt on ühemassilisest paksem, silma järgi tundus ala 1cm.
Kas peabgi selle võrra sidurisilindri varrast pikendama, või on mõni teine viis seda pikkust kindlaks määrata.
Kas survelaager peab kogu aeg õrnalt vastu korvi olema, või peab varda ja hoova vahel mingi lõtk olema?
Kui pikkust saab täpselt määrata, siis ei tohiks pedaali stopperit puutuda, kuna ei lähe hoov vastu korvi.
Mootor M50, küljes m20 hoorattas koos siduri- ja survelaagriga.
Hoob ja sidurisilinder jäid m50 omad.
Ilmselge, et kahemassilise komplekt on ühemassilisest paksem, silma järgi tundus ala 1cm.
Kas peabgi selle võrra sidurisilindri varrast pikendama, või on mõni teine viis seda pikkust kindlaks määrata.
Kas survelaager peab kogu aeg õrnalt vastu korvi olema, või peab varda ja hoova vahel mingi lõtk olema?
Kui pikkust saab täpselt määrata, siis ei tohiks pedaali stopperit puutuda, kuna ei lähe hoov vastu korvi.
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Panin m20 hooratta m50 mootori külge ja hiljem veel m52 külge ilma ühegi lisatööta ja kõik toimis originaal käpa ja silindritega ka.Georgi kirjutas: ↑20.09.2022 17:12 32 Tõstataks korraks teemat, kuna ei ole lõpuni aru saanud palju sidurisilindri varda peaks pikendama.
Mootor M50, küljes m20 hoorattas koos siduri- ja survelaagriga.
Hoob ja sidurisilinder jäid m50 omad.
Ilmselge, et kahemassilise komplekt on ühemassilisest paksem, silma järgi tundus ala 1cm.
Kas peabgi selle võrra sidurisilindri varrast pikendama, või on mõni teine viis seda pikkust kindlaks määrata.
Kas survelaager peab kogu aeg õrnalt vastu korvi olema, või peab varda ja hoova vahel mingi lõtk olema?
Kui pikkust saab täpselt määrata, siis ei tohiks pedaali stopperit puutuda, kuna ei lähe hoov vastu korvi.
Re: TSI: M20 hooratta swap M52'l
Mul oli laual 2 starterit, M50 kui ka M52(teadaolevalt). Boschid, sisult ja väliselt identsed. Tellisin teemas viidatud koodiga pendiksi. Hambuvuse poolest sobis, aga vot pikkus ei sobi. Hakkasin siis uurima ning mõlema koodiga annab liiga lühikese(50mm) pendiksi, mistõttu pendiks võlli nuudilt napilt maha jookseb. Tellisin siis hoopis FL M20 starteri pendiksi ning see siis mõõtmetelt sama, mis M50/52 pendiks ehk ca 58mm, aga sealjuures õige hambuvusega ja mure lahenes. M20 pendiks: 12411722844
Võta nüüd näpust, kuidas mõnele sobib ja teisele mitte, aga kui keegi seda teekonda läbima hakkab, siis soovitan enne tellimist olemasoleva pendiksi mõõdud üle kontrollida.
M50/52 starteri ja M20 hooratta(8.4kg variant tagant maha treitud) panin M54 mootorile ning sellega probleemi ei olnud. Algul mõtlesin, et äkki pääseb M54 starteri modifitseerimisega, aga nii lihtsalt ei läinud. M54 starteri pendiksi nuut on peenem ja starter ise ka üleüldse mõõtmetelt väiksem.
Võta nüüd näpust, kuidas mõnele sobib ja teisele mitte, aga kui keegi seda teekonda läbima hakkab, siis soovitan enne tellimist olemasoleva pendiksi mõõdud üle kontrollida.
M50/52 starteri ja M20 hooratta(8.4kg variant tagant maha treitud) panin M54 mootorile ning sellega probleemi ei olnud. Algul mõtlesin, et äkki pääseb M54 starteri modifitseerimisega, aga nii lihtsalt ei läinud. M54 starteri pendiksi nuut on peenem ja starter ise ka üleüldse mõõtmetelt väiksem.
1-5-3-6-2-4