Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

oo7 kirjutas:Toyota hübriididel pidi olema mingi tarkvara vms kala, mis paneb need järsult peatuma ja ohutuled hakkavad ise tööle. See põhjustab tagant sissesõite..

Igatahes on see esinenud mingi 400 autol, mai mäletagi kust seda lugesin.

Selline kogus viitab juba mingile tõsisele veale
:lol: :lol: :lol: :lol:
Aastaid tagasi kutsuti miljoneid tagasi gaasipedaali probleemiga, kus pedaal vajus põhja
ja rahvas sõitis ennast surnuks, nüüd mindi üle piiri, kui klaasipesuvedelik otsa saab,
paneb auto pidurid põhja ja tagantsõitjad sõidavad surnuks :lol:

Meeletu suitsutoss on reeglina W täisleegi pealt küünla surma tagajärg.
Veidi teemaväline, aga webasto küünal ei ole töötamise ajal kasutusel. Ainult käivitus ja lõpetus.

Mario, et asja huvitavaks teha ja kuna meedia "ei tohi otseselt valetada", siis võiks asja
väänata ikkagi Tesla kaela, umbes nii: "Teslade põlengukarma paneb naabrite autod põlema".
Aasta hiljem tekivad ususektid ja hakatakse Teslaomanikke naabruskonnast ära ajama :|
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Ja siis? Mõttetu OT avaldus jah, mis ei täienda ega muuda öeldut. Kui kamber tuimalt alles kuumust saavutamas ja küünalt taga pole siis ongi tulemus meeletu toss ja aur.
arnis kirjutas:
Meeletu suitsutoss on reeglina W täisleegi pealt küünla surma tagajärg.
Veidi teemaväline, aga webasto küünal ei ole töötamise ajal kasutusel. Ainult käivitus ja lõpetus.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Muhv kirjutas:Kui räägitakse elektriauto kulust, siis tehakse arvutused tavaliselt kasutuse järgi. Ära unustatakse laadimiskaod. BMW foorumites on praegu kõva teema tegeliku kulu mõõtmine, mis tundub sõltuvat aku temperatuurist jms. Midagi kokkuvõtvat veel ei ole.
Nüüd on asja uuritud. I3 laadides 3% pealt 100% peale kulub 22,4 kWh elektrienergiat. See teeb pistik-mootor efektiivsuseks 82-83%.


Välja on tulnud ka kena väike video, kus nii Tesla S kui ka i3 kõrvuti esinevad.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Minu siin 19 leheküljel esitatud kartus leidis eile ametliku kinnituse. BMW i3 ostetakse 2 korda rohkem kui suudetakse toota. Põhiliseks probleemiks on süsinikkered, mis kipuvad kvaliteedikontrollis põruma. Üleeile teatas BMW teise süsinikkerede tehase rajamisse 100milj. € investeerimisest. Selle uudise käigus imbus välja, et ka uus 7-seeria saab süsinikku mingis vormis kasutama (lisaks M-autodele).

Täna suudab BMW toota vaid 70 i3 päevas, mis teeb minu arvutuste kohaselt ca 20-25000 autot aastas. Väidetavalt ulatuvad tellimissabad täna septembrisse - so 7 kuud.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Tesla ehitab gigafactory nagu oli arvata. 35GWh võimsust aastas kui on fully operational (~2020 ja vastab ca 500k akupakile aastas toodang). See tehas + lepingud Panasonicuga garanteerivad Teslale 60-80% kogu maailma Li akude toodangust. Kui teised tahavad konkureerida peavad nad hakkama oma tehaseid ehitama. See saab olema parim indikaator, et kes võtavad EV-sid tõsiselt ja kes ei võta. Tehase ehitus võtab ca 2-3 aastat tootmiseni seega need kellel pole täna olemas või announced need 2017 veel EV-sid massiliselt ei tooda. Nissanil on kolm akutehast (oluliselt väiksemat küll), teistel minuteada pole. Samsung & co ei suuda aga tagada väga suurt supplyd kuna peamised tootjad on Eloni taskus ;)
Kasutaja avatar
Jokker
Huviline
Postitusi: 872
Liitunud: 04.06.2010 10:44 23

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Jokker »

Ja Tesla aktsia hind korralikult paisunud :shock:
BMW E36 316i kupee '95 -> BMW E39 525d sedaan '00 -> BMW E36 318i kabrio '96 -> BMW E46 320Ci M-tech II kupee '02 -> BMW E39 528i touring '98 -> BMW E39 528i sedaan '97
kossur
Huviline
Postitusi: 216
Liitunud: 11.01.2013 20:35 50
Peamine sõiduk: Bmw e61 530xd

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas kossur »

Jokker kirjutas:Ja Tesla aktsia hind korralikult paisunud :shock:

Ei tea kas oleks hilja osta? Just ükspäev kui oli siin veel 200 peal, mõtlesin et ootan ära kuni kukub natuke allapoole.
Mis siinne keskkond arvab, kas on hilja paadile hüpata?
Kasutaja avatar
Jokker
Huviline
Postitusi: 872
Liitunud: 04.06.2010 10:44 23

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Jokker »

Vaatasin samuti mingi 3-5 päeva tagasi oli 200, mitte väga ammu oli üldse 130 peal.
Pikas perspektiivis tasuks ikka ära tõenäoliselt aga lühiajaliselt ei tea, pole kursis Teslaga nii täpselt. Ehk Mario teab kas on veel sarnaseid häid uudiseid tulemas nagu seda oli gigafactory ehitamine :lol: ?
BMW E36 316i kupee '95 -> BMW E39 525d sedaan '00 -> BMW E36 318i kabrio '96 -> BMW E46 320Ci M-tech II kupee '02 -> BMW E39 528i touring '98 -> BMW E39 528i sedaan '97
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Kuskil oli uudis, et Tesla plaanib toota 500000 Tesla E aastas. Kui võtta arvesse, et ka Panasonic tahab midagi müüa (tesla Si ja Xi tarvis), siis ilmselt peabki. Huvitav on proportsiooni mõistes mainida, et BMW kogu uhke mudeliseeria läbimüük + minid ja rolsid on tiba alla 2 milj auto aastas. Seega, mida Tesla plaanib on millegi oluliselt müüvama rahvaauto loomist kui seda oli originaalne põrnikas. Vähemalt latt on kõrgele seatud!
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Tesla aktsia osas on nii, et hetkel ei oska väga keegi öelda kuhu ta läheb :) See üles jooksmine on olnud osaliselt analüütikute upgraded kuna on hakanud aru saama, et Tesla on enam kui ainult autotootja, hea kvartali raport ning gigafactory plaan. Samas 265 pealt 245 peale kukkumine on olnud rahulik profiti välja võtmine ning tõenäoliselt osaliselt inimesed tagasi lühikeseks müümas (kuna nad lihtsalt ei õpi, et sa ei tee panuseid Musk-i vastu). Kas ta liigub nüüd kohe veel üles või mitte on selline 50-50 tõenäosus niiet isegi mina ei oska seda ennustada (ning mistõttu ma olen kõigist lühiajalistest optsioonidest väljunud ja hoian nüüd vaid 2015/2016 aegumisega optsioone lähemas perspektiivis.

Kas aktsiahind on kõrge? Seda on raske vastata, ta on kiirelt üles tulnud niiet mingi profiti võtmine on tõenäoline, samas pattern mis hetkel moodustub on flag and pole ehk üks kõige positiivsemaid tehnilisi indikaatoreid üldse (kiire järsk tõus 1-2 päeva jooksul uutesse kõrgustesse kuhu järgneb ca 1-2 nädalane konsolideerumine ja aeglane allapoole müümine ca 10% või nii järjest kahavena aktsiate kogusega. Kui see pattern realiseerub, siis enamusel juhtudest on aktsia peale seda väga kõvasti edasi rallinud (+30..+60% on tavapärane vahemik aga võib ka rohkem minna). Igasugune tehniline analüüs on alati selline self-fulfilling-prophecy kuna paljud jälgivad samu indikaatoreid ja teevad samu otsuseid.

Samuti eeldab antud hind, et mõne aasta pärast müüb Tesla ca 200k autot aastas kasumi marginaliga 20+%. Kui seda uskuda ei ole antud hind üldse kõrge. Kui uskuda Tesla numbrit 2020 kohta (ja Tesla alati annab guidance madalamale kui nende tegelikud plaanid), siis peaks nad tootma 500k auto akupakki aastas aastaks 2020. See tähendab 500k autot (~150k Model S/X ja 350k Model E on TMC foorumi konsensus estimate). Selle järgi võttes ja arvestades 20% marginali kompotil (30+% S/X ning ~15% E puhul) tähendaks see isegi stagneeruva P/E 15 korral üle $300 aktsiahinda. Realistlik siiski kuna Tesla endiselt kasvab on kasutada 30-60 vahemikus P/E ehk siis aktsia hind ca $600-$2000 vahemikus (arvestades ka inflatsiooni) ehk siis kui uskuda Teslat, siis on aktsia endiselt odav aga see tõenäoliselt eeldab ootamist kuni 2020, et see raha realiseerida ehk ca 20-40% aastas kasvu keskmiselt. Täiesti arvestamata aspekt on seejuures akupakid päiksepaneelide juurde mis on gigafactory ühe elemendina välja öeldud.

Morgan Stanley raport mis andis ühe aasta hinna eesmärgiks $320 keskmise stsenaariumi korral (konservatiivsem kui minu toodu ja Tesla mainitu) ning nende optimistlik stsenaarium nägi ette 2020 tootmist 370k autot ning hinna orientiiriks aasta pärast seega $500. Kui see number tõsta 500k peale, siis peaks olema hind veelgi üleval, tõenäoliselt sinna $600 kanti.

Ehk siis long story short, investeerimine on igaühe enda otsustada aga kindlasti ei ole Tesla piikinud. Küll aga on tegemist volatiilse aktsiaga niiet liikumised +- 30% ei ole võimatud erinevate sündmuste najal niiet kui osta tasub olla tugeva seedimisega ;) Optsioonide kasutajad muidugi armastavad aktsiaid millel on suur kõikumine kuna selle pealt saab teenida. Ise oman nii TSLA aktsiaid kui optsioone kuna viimased annavad parema liikuvuse väiksema raha eest.

Mis uudiseid puudutab, siis lähiajal on tulemas:

* NHTSA otsus, tõenäoliselt 100% positiivne ning see võiks aktsiat liigutada ca 5-10%, kui ei tule puhas otsus, siis **** seda teab mis aktsia teeb aga kahtlane, et ei tuleks puhas sest on mitmeid indikaatoreid, et tuleb puhas.
* Soft 6.0 mis toob meeletu koguse update autole. See kui inimesed aru saavad kui palju auto saab paremaks minna üleöö tasuta on ka asi mis võib mõjutada hinda. Ühtlasi kuna sellega tuleb tagasi kiirteel auto langetamine tähendab see NHTSA positiivset otsust. Kui 6.0 tuleb enne välja, siis on NHTSA otsus kohe kohe tulemas aga pigem tuleb ta kohe peale NHTSA otsust välja :)
* Gigafactory täpne finants skeem ja partnerid. Hetkel on teada vaid, et 4-5B vaja ja TSLA paneb ~2B raha. Tõenäolsiselt on Panasonic üks partner aga kes veel (indikatsioonid on, et Panasonic paneb 1B seega 1-2B veel teadmata kes...). Kindlasti aitab kohe lähipäevil kui selgub mis conversion hinna juurde võlakirjade müük jäi. Tõenäoline on $360 mis paneb uue target indikatsiooni kuhu aktsia minna tahab.
* Konkreetne osariik ja ehitusplaanid ning nende selge järgimine on kindlasti asjad mis liigutavad aktsiat
* Meeletu kiirusega laienev võrgustik nii superlaadijate osas kui müügi ja hoolduskeskuste osas. Sellenädalane 2.3B rahasüst (1.6B asemel kuna nõudlus oli NII suur) aitab seda ka meeletult kiirendada.
* Genfi autoshow Märtsis. Seal teatatakse EU aasta auto 2014. Üks seitsmest finalistist on Model S, kui võidab, siis see võib EU turgu veidi mõjutada. Samuti see nädal saadud Tesla uudiskirjas vihjati, et tuleb uudiseid EU superlaadijate võrgustiku kohta. Kui see on midagi väga positiivset, siis see võib aktsiat liigutada kuna superlaadijad ja autode müük on otseselt korreleeritud.
* Model X final mudeli tutvustus. Seda oodati juba Jaanuaris aga retoorika on test sõidud sügisel seega peab tulema kevad-suvi tutvustus ning hinnad. See võib liigutada aktsiat.
* Eloni ja JB poolt vihjed, et suvel tuleb major announcement autonoomse juhtimise osas.

Üldiselt on Teslal kombeks teha selliseid koordineeritud positiivsete uudiste voogu nädalate-kuude vältel. Seega isegi kui lähiajal aktsia tagasi veidi tõmbab on see pigem ostmise võimalus kuna lähikuudel liigub kindlasti üles kui mingeid ootamatuid negatiivseid sündmusi ei toimu aga võib minna ka pikemalt.

Ahjaa. Pikemas perspektiivis tasub arvestada, et see gigafactory on alles esimene. Ei imestaks kui 2015-16 teataks Tesla autotehase + akutehase ehitamise plaanist, et Model E demandi katta sest 500k autot on "drop in the bucket" globaalses automüügis (~70-100M uut autot aastas) ning Tesla eesmärk on jõuda protsentides mõõdetava turuosani seega tuleb lisa tehaseid. Niiet kindlasti on Tesla plaan mõõta oma aastast autotoodangut miljonites...
kossur
Huviline
Postitusi: 216
Liitunud: 11.01.2013 20:35 50
Peamine sõiduk: Bmw e61 530xd

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas kossur »

Soovitad siis LHV panga kaudu aktsiaid osta ? :D
Sinu jutu põhjal, kes on juba pikemalt aega Teslaga kursis olnud, et pikemas perspektiivis tasuks Tesla aktsiate ostmine ka praegu ära... kui lühiajalised kõikumised und ei sega ja midagi katastroofset ei juhtu.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Nägin kh veeremise pealt selle Tesla ära Tallinna lähedal. Tolmune oli, kuid ikkagi ilus auto madala kerejoonega.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Lahe jah, mis sa täna küll sõid, et selline puudutuse saanud tunne peale tuli? ;)
Mario Kadastik kirjutas:Kas ta liigub nüüd kohe veel üles või mitte on selline 50-50 tõenäosus niiet isegi mina ei oska seda ennustada (ning mistõttu ma olen kõigist lühiajalistest optsioonidest väljunud ja hoian nüüd vaid 2015/2016 aegumisega optsioone lähemas perspektiivis.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Euroopa aasta auto tulemused nüüd teada. Tesla S tuli 3 kohale. 2 koha võttis BMW i3. :cool:
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Euroopa Aasta auto 2014 jah tuli Model S kolmandaks. Naljaks muidugi on see kuidas ta osades riikides sai maksimum punktid ja osades 0. Lõhnab väga konspiratiivselt :D Aga esmakordse turule siseneja kohta väga respectable tulemus. Eks vaatame mida Model X teeb kui 2015 saabub, siis 2016 aasta autole kandideerib :)

Aga Peugeuot 308???

Mis aktsiat puudutab, siis ma olen 2+ aastat Teslat jälginud investorina ning üldjuhul suhteliselt hästi ette teadnud mis aktsia teeb kuigi aeg-ajalt üllatab ta ka mind :) Tänane tugevus üldise turu nõrkuse käigus on muidugi imeline indikaator tugevusest ja sai ka 2015 aasta positsioone juurde ostetud turu avanemise järgse nõrkuse käigus. Üldiselt ma enam väga ei kahtlusta, et Tesla siit suures enamuses üles liigub ja allapoole korrektsiooniks see 237 hommikust oligi ära. Võlakirjade markeeringu $360 hind ning varajase konvertimise $420 hind on head indikatsioonid lähiaastate hinna targetist kuhu realistlikult aktsia liigub ka.

Eks igaüks peab ise otsustama oma investeeringute üle aga mina oma positsiooni TSLA-s ei vähenda hetkel, pigem kasutan ajutisi kukkumisi positsiooni suurendamiseks.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Muhv kirjutas:Euroopa aasta auto tulemused nüüd teada. Tesla S tuli 3 kohale. 2 koha võttis BMW i3. :cool:
Kui ma lugesin su postitust, et S sai 3. ja i3 sai 2. koha, siis oli väga hea meel, kuid miski kriimustas mu kukalt.
Nii kui ma lugesin, et 1,2-2,0L sääreväristaja, vahest kolme silindriga, vahest AdBlue-ga, salongis
üliodav plastik, väga aeglane keskkonsool, 18" tagavararatas pisikeses pagassis, rõvedad istmed ja see p*sk maksab 30 kilo, siis hakkas mul otseses mõttes mark, et i3 ja S sellises nimekirjas on üldse, kus esikoha vallutas suure edumaaga Prantsuse Põõzik - auto, mis kestab 150-250 tuhat km ja siis laguneb laiali.


Kuigi i3 ja S said väga kõrged kohad, on see "nimekiri" täielik null minu jaoks :mad:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Seda pingerida võib käsitleda ühtlasi ka, kui: lollidelt raha äravõtmise võistlus :D.
Saksamaa ADAC tegi oma pettusega valdkonnale sisuliselt püksid täis ja kuulge - kellele see õigupoolest päeva lõpus üleüldse korda läheb?!
http://www.bild.de/media/vw-pdf-3462260 ... 1.bild.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

oo7 kirjutas:Nägin kh veeremise pealt selle Tesla ära Tallinna lähedal. Tolmune oli, kuid ikkagi ilus auto madala kerejoonega.
Kumma otsa sattusid siis? Minu või pruuni? ;)
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Must oli, seega sinu ;) Jüri lähedal Tartu maanteel keerasid ära..
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas StenV70 »

Mind huvitab see kui palju läheb maksma kodus elektriauto laadimine(toome näiteks tesla kuna neil suuremad akud) ja kas laadimise ajal saab majas tolmuimejat,pesumasinat või elektripliiti kasutada?
Ei jaga elektrist peaaegu midagi,veelvähem tean kw/h hinda.. Eurosid oskan lugeda küll.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Kõik sõltub otseselt elektritarbimise kliendilepingust alustades peakaitsme suurusest ja tasust. Kui eur lugemise oskus olemas ja lisada sinna põhikooliharidusena saadud teadmised siis alusandmete jaoks on andmed olemas.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas StenV70 »

:lol:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

StenV70 kirjutas:Mind huvitab see kui palju läheb maksma kodus elektriauto laadimine(toome näiteks tesla kuna neil suuremad akud) ja kas laadimise ajal saab majas tolmuimejat,pesumasinat või elektripliiti kasutada?
Ei jaga elektrist peaaegu midagi,veelvähem tean kw/h hinda.. Eurosid oskan lugeda küll.
Akude suurus ei ole tähtis elektriarvele, tähtis on see, kui palju autoga sõideti päeva jooksul.
Kui kodus pole võimalust täie rauaga laadida, saab laadimise kiirust nii palju aeglustada, et ei teki
ühtegi probleemi, elektriarve sellest ei sõltu. Kõige nigelamas ööbimiskohas saab ikkagi laadida minimaalselt 100km ühe ööga. Sarnane reegel kehtib praktiliselt KÕIKIDELE elektriautodele.

Rusikareegli järgi on elektriga sõita 10 korda odavam, ehk kui sul praegu kulub kütust nädalas 50€ eest, siis elektriautoga kulub kütust 5€.
Elektriautol on veel lisaks eeliseks see, et kütusekulu ei sõltu märgatavalt mootori võimsusest. Ainsad tegurid on auto voolujoonelisus, rehvide valik ja mingil määral ka auto raskus.
Normaalses mõõdus sõiduauto, nagu Nissan Leaf või BMW i3 või Tesla S tarbivad rusikareegliga
20kWh elektrit iga 100km kohta. Seega, kui praegu saab ühe kWh öösel 10 sendi eest, siis rusikareegli järgi maksab 100km sõit igasuguse keskmise elektriautoga 0,10€*20=2€

Iga aastaga tõuseb vedelkütuse hind MÄRGATAVALT, ilma eranditeta. Elektri hind aga lõpmatult ei tõuse, kuna päikesepaneelide tootmine suureneb ja hind vastavalt sellele langeb.
Hetkeolukorras Eestis kehtib reegel, et päikesepaneelid tasuvad ennast ära rusikaga 10 aastaga, kui elektri hind tõuseb kahekordseks, väheneb tasuvusaeg kahekordselt. Kui aga tõuseb elektri tarbimine, (masuudipress asendatakse elektriautoga), siis väheneb sellest tulenevalt ka tasuvusaeg :)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Spekuleerid tugevalt, et mitte öelda meelevaldselt - ka 10 aasta lõikes ei ole täna kellelgi isegi õrna aimu, mida teeb elektri tarbimine, väärtustamine, lisaväärtustamine, maksustamine/aktsiis, koalitsioonilepingud jne jne. Ei tohi unustada, et tuul ja päike on väääääääga muutliku iseloomuga bisnes ja seetõttu ka üle võlli kulukas energia tootmise viis ja ilma maksupoliitikata ei seisa see absoluutselt üleval võrreldes muldvanade tehnoloogiatega. Seni kuni tehnoloogia areng ei ületa tuumast saadavat energiat ei ole arukas isegi spekuleerida, et elektril puudub piirhind või pakkumine muutub jaburalt nii suureks, et seda ei suudeta maksutorudega kaablitest läbi tõmmata. See on ultraoptimisti lootus, et elektriga on 10 aasta pärast "odavam" piima ja juustu poodi transportida. Tehnoloogia areng muudab ka taustsüsteemi ja mingist "ostukorvi" pealt kokkuhoitvast rahast on täna täiega mannetu rääkida. Põhjusi on mitmeid ja 1 lihtsamaid on see, et kui maksab vähem siis tarbid ka rohkem. Lähedalt näide on mootorite kütuse tarbimine - 20 aastat tagasi võttis 10 liitrit sajale ja võtab ka täna. Erinevus on selles, et tehnoloogia areng toob vaesemale inimesele rohkem võimalusi. Muus osas kõik paakub omas ajas.
arnis kirjutas: Iga aastaga tõuseb vedelkütuse hind MÄRGATAVALT, ilma eranditeta. Elektri hind aga lõpmatult ei tõuse, kuna päikesepaneelide tootmine suureneb ja hind vastavalt sellele langeb.
Hetkeolukorras Eestis kehtib reegel, et päikesepaneelid tasuvad ennast ära rusikaga 10 aastaga, kui elektri hind tõuseb kahekordseks, väheneb tasuvusaeg kahekordselt. Kui aga tõuseb elektri tarbimine, (masuudipress asendatakse elektriautoga), siis väheneb sellest tulenevalt ka tasuvusaeg :)
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

arnis kirjutas:Iga aastaga tõuseb vedelkütuse hind MÄRGATAVALT, ilma eranditeta.
Enda Spritmonitorist (Neste 98):

09.04.2008 €1,06
11.04.2009 €0,89 (langus 16%)
03.04.2010 €1,14 (tõus 28,5%)
09.04.2011 €1,26 (tõus 11%)
01.04.2012 €1,45 (tõus 15%)
04.04.2013 €1,42 (langus 2%)
04.03.2014 €1,29 (langus 9%)

Tõuseb MÄRGATAVALT, ilma eranditeta, sa ütled?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Ma ei ole majandusanalüütik, aga toored numbrid on küll veidi puusse, eriti puht aprilliseisuga.
Kui tahad veidikenegi tõele lähemale pugeda, siis leia mulle graafik kütuse hind korrutatud keskmise
Eesti palgaga.

Ja see, et ühel päeval pilves ja teisel päeval tuuline, ei ole muutlik bisnes.
Viimased mõned üksikud aastad on Päike püsivalt paistnud, ma ei ole märganud erilisi muudatusi.
ka 10 aasta lõikes ei ole täna kellelgi isegi õrna aimu, mida teeb elektri tarbimine, väärtustamine, lisaväärtustamine, maksustamine/aktsiis, koalitsioonilepingud jne
Ärme nüüd väga ulmeliseks mine. Olen suht kindel, et suur osa kodanikest on veendunud, et elektri
tarbimine ja ka selle hind tõusevad samamoodi edasi 10a lõikes, nagu on see juba teinud sujuva sammuga tont-teab kui kaua.

Minul isiklikult on jummala p*hhui kas elektri hind tõuseb iga aasta 5% või 10%. Ma lihtsalt võtan laenu, ostan need päikesepüüdjad kord endale ja kuni 10 aasta pärast naudin oma teo vilja.
Mille jaoks pensionini spekuleerida, mida see elekter küll teeb, kui saab üks kord teha reaalse otsuse.

Nagu tõsiselt, siin ei ole midagi spekuleerida. Kui elektriautod tulevad (ja nad tulevad lõpuks), tõuseb üldine tarbimine elektrivõrgus. Seda on võimalik isegi konkreetselt välja arvutada (pole vaja mingit maailma ülekoormust karta). Kui tõuseb elektriautode osakaal, siis mingil määral langeb bensiinikütuse ja diiselkütuse tarbimine, selle tulemusena aeglustub kütuse hinnaralli.

Minu ennustus (puht huvi pärast, et see siin foorumis olemas oleks) aastaks 2024 umbkaudselt
30% ostetavatest autodest elektrilised. Kütuse hind siin Eestis umbes 1,8€/l.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

arnis kirjutas: Kõige nigelamas ööbimiskohas saab ikkagi laadida minimaalselt 100km ühe ööga. [/b]Sarnane reegel kehtib praktiliselt KÕIKIDELE elektriautodele.
...
Normaalses mõõdus sõiduauto, nagu Nissan Leaf või BMW i3 või Tesla S tarbivad rusikareegliga
20kWh elektrit iga 100km kohta.
...
Hetkeolukorras Eestis kehtib reegel, et päikesepaneelid tasuvad ennast ära rusikaga 10 aastaga

Optimist arnis on tagasi, tore! :D


Ma natuke siiski täpsustan:
Laadimiskiirust km/h mõõdavad vaid teslamehed - see on üldiselt autospetsiifiline. Õigem oleks öelda, et minimaalselt on kodupistik 10A kaitsme taga, mis tähendab, et laadida saab ca2kW. Ööga - 10h kulub seega teoreetiliselt 20kWh, millest akudesse reaalselt jõuab 18kWh. Sellega saab sõita näiteks i3 ca 140km. Samas tavalise eramutele mõeldud, statsionaarse kodulaadijaga saavutab i3 need samad 140km ja 18kWh 3,5 t jooksul. Kasutades võimsamat laadija mudelit, suisa alla 2 tunni.
...
Elektirautode kulu on sama erinev nagu bensiiniautodel. Reaalne keskmine kulu i3 puhul on näiteks 13-15 kWh/100km, mis on oluliselt väiksem kui raskematel autodel. Mõõdetuna vaid suurtel maanteekiirustel saab määravaks tuuletakistus kuni määrani, mil suurem ja raskem kuid voolujoonelisem auto kulutab vähem kui väike, aga kandiline.
...
Päikesepaneelid ei tasu end ära 10 aastaga. Keskmise Eesti eramu katusele mahub 5kWh tootlikuse ulatuses pv paneele. Nende paigaldus koos projekti, alusraamistiku, inverteri, kaabelduse, voolumõõtja vahetuse, mõõteakti ja liitumisega võrku on ca 15000€. Paneelide aastatoodang on max 4800 kWh. Tänast keskmist ostuhinda (0,05€/kWh) arvestades tasuvad need paneelid end ära ca 60 aastaga. See saab väheneda vaid juhul kui keegi teine sulle peale maksab, näiteks naabrimehest maksumaksja. Aeg-ajalt, riigi vahendusel, nad seda ka teevad.
...
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas jjanno »

Tere
arnis kirjutas:Kui tahad veidikenegi tõele lähemale pugeda, siis leia mulle graafik kütuse hind korrutatud keskmise Eesti palgaga.
Arvutasin välja mitu liitrit kütust saab osta Eesti keskmise palga eest kuus. Palgainfo on statistikaameti lehelt ning kütusehinnad on minu tarbimisajaloost. Vaatlusalusesse ajavahemikku jäi 341 tankimist koguhulgaga 17 446,24 liitrit. Loodan, et andmete hulk on piisav statistilise analüüsi tegemiseks.

Pilt

jJanno
Edit: sama graafik koos keskmise palga ning kütuse hinnaga. http://jjanno.planet.ee/bmw/kytus_ostuj6ud_II.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis jjanno, 11.03.2014 10:07 03, muudetud 1 kord kokku.
exTouring
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Nonii, see graafik on juba midagi huvitavamat.
Kahju, et ajaliselt lühike. Mis värk selle stabiilse kõikumisega on :?
Tunnistan, ma ei oodanud, et ka viimaste aastate jooksul kütuse hind
eestlastele niivõrd püsiv on olnud. Võibolla on hoopiski Eestimaal asjad
liiga head (palk tõuseb piisavalt)?

Muhv, ma üritasin lihtsustada, eesmärgiga algajale umbkaudselt selgeks teha
ja ümmargusi numbreid näidata, et need meelde jääks ja poole aasta
pärast oleks küsijal seltskonnas midagi öelda (kuna midagi jäi meelde).
See, et i3 tarbib vähem, ongi loogiline. i3-ga tehti geniaalne lüke, mis mulle
kohe VÄGAVÄGA meeldib: suured kuid väga kitsad rehvid :) Kuna rehvid on
erinevad (võrreldes Tesla S-iga näiteks), on sellest tulenevalt ka kulu veidi.
Olen praeguseks tuhatkond kilomeetrit sõitnud Leafiga ja võin öelda, et see
pill võtab maanteel ikkagi 20 kanti (kui mitte pensionär olla) ja linnas võtab
vähem (väga hea liikluse puhul). Et asi lihtsam oleks ja et mitte liiga optimistlik
olla (nagu mina :lol: ), ümardasin ka linna 20 peale.
Ja Leafi puhul on sama jutt. Kiirlaadijas on km arv palju huvitavam kui kWh.
See km/h on inimsõbralikum kui kW/h. Neid, kes ei jaga elektrit, on suur
enamus (näiteks StenV70). Need kes jagavad elektrit, nagu ttsys ja Mario,
on tegelikult väga vähe. Kui ma StenV70-le ütlen: Seda elektriautot saab
tankida 320km poole tunniga, saab ta sellest aru. Kui ma aga ütlen, et seda
autot saab tankida 60kW poole tunniga, siis selle jaoks peab nuputama :D

Kodus saab laadida ~10-100km/h, esimene number on püsiv, teine number oleneb
kodust ja oleneb autost ja laadijast, nii lihtne see ongi, ei mingeid kWh :lol:

Päikesepaneelide puhul ei ole mõistlik pressida need eramu puhul katusele.
Eramutel on tavaliselt korralik aiakene, sinna mahub nii kuis süda lustib.
Lisaks on nende hooldus oluliselt kergem.
See, et mikrotootjaks hakkamine on täielik peavalu (Elon Musk just tegeleb
kaugel maal ettevõttega Solar City, mis just selle peavalu ära võtavad) ma
tean. Seetõttu Eesti puhul oleks mõistlikum ise veidi vaeva näha ja
"projekti", "alusraami", "kaabelduse" ise ära teha. Lisaks see, et mõistlikum oleks
minna kohe täispaugu peale, ehk 11kW võimsust.

Miks sa arvestasid ainult elektri hinda? Eesmärk ei ole ju elektrit müüa, vaid
vähendada ostetud elektri kogust. Ostetud elektri puhul peab aga maksma
võrgutasusid, kuid kodukootud elektri puhul seda tegema ei pea :?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas jjanno »

Tere
arnis kirjutas:Nonii, see graafik on juba midagi huvitavamat.
Kahju, et ajaliselt lühike. Mis värk selle stabiilse kõikumisega on :?
Tunnistan, ma ei oodanud, et ka viimaste aastate jooksul kütuse hind
eestlastele niivõrd püsiv on olnud. Võibolla on hoopiski Eestimaal asjad
liiga head (palk tõuseb piisavalt)?
Kiiruga ei leidnud paraku kaugemaid keskmisi palku. Enda kütusetarbimise järgi saaks muidu kütusehinnad kätte vist aastast 2003, mil ma enesele esimese auto ostsin.
Stabiilne kõikumine tuleneb ilmselt keskmise palga aastasisesest kõikumisest. Nimelt tundub, et 4. kvartali palgad on kõrgemad (aastalõpu preemiad?).
Minule saabus see üllatus kütusehinna kohta, kui eelmine aasta 1,1xx hinnaga kütust statoilist jagati ;)

jJanno
exTouring
Vasta