E46 water pre heater
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
E46 water pre heater
Tere foorumlased!
Mu autol on peal selline asi:
Mul on keeruline aru saada sellest, kuidas see eelsoendi peaks töötama. kas keegi oskab nõu anda?
Mu autol on peal selline asi:
Mul on keeruline aru saada sellest, kuidas see eelsoendi peaks töötama. kas keegi oskab nõu anda?
-
- Huviline
- Postitusi: 59
- Liitunud: 23.12.2008 22:46 50
- Peamine sõiduk: BMW e46 320D
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 water pre heater
Annab lisa soojust mootori töötamise ajal.
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Siiski on keeruline aru saada, miks see plokk vajalik on... Kas puhtalt sellepärast, et kui õues on alla 10 kraadi sooja siis ta lihtsalt soojendab salongi radika vett kiiremini?
P.S. Kas E46 bensuka kliima plokk sobib diislile? Mul on selline tunne, et kliima plokk paneb ise segast ja ei ava "water valve". Salongi puhub koguaeg külma. Võtsin klapilt juhtme tagant, nüüd puhub ainult sooja.
P.S. Kas E46 bensuka kliima plokk sobib diislile? Mul on selline tunne, et kliima plokk paneb ise segast ja ei ava "water valve". Salongi puhub koguaeg külma. Võtsin klapilt juhtme tagant, nüüd puhub ainult sooja.
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Vaatasin arvutiga kliimaploki üle. Kohati viskab veakoodiks ette "water valve short circuit to Batt+". Kui selle ära kustutan siis alati seda tagasi ei teki. Kui pistiku klapist lahti ühendan siis samuti seda ega ka mõnda muud veakoodi ei teki. See veakood tekib ainult klapi külge ühendamisel. Mul on olemas ka üks teine klapp, mis peaks toimima ja sellega käitub asi täpselt samamoodi. Kui pistiku külge panen siis klapp surutakse kohe välja (ehk siis soe vesi sulgetakse ära).
Ennem kogu jama algust oli kaitse nr 62 läbi põlenud. Selle põhjustas vigane lisapump, mille vahetasin välja. Kui ühendan pumba samuti lahti siis IHKA näitab kenasti, et pump on lahti ühendatud aga klapi kohta ta ei ütle midagi.
Eriti edev oleks, kui kellelgi oleks katsetamiseks laenata E46 330d kliimaplokki.
Ennem kogu jama algust oli kaitse nr 62 läbi põlenud. Selle põhjustas vigane lisapump, mille vahetasin välja. Kui ühendan pumba samuti lahti siis IHKA näitab kenasti, et pump on lahti ühendatud aga klapi kohta ta ei ütle midagi.
Eriti edev oleks, kui kellelgi oleks katsetamiseks laenata E46 330d kliimaplokki.
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
HW 03 variandil keerasin külge pannes selle massi kõrva nagu naksti küljest ära. Idioodi moodi jõudu polnudki vaja rakendada, kahe näpu ja väikse mutrivõtmega.
Eelmist maha võttes sai mutrit lahti vägistatud hirmsasti ja ei juhtunud midagi. Võib-olla otsustati HW revisioni vahetamise käigus ka korpuse materjali muuta.
Igatahes, tasub ettevaatlik olla. See kõrv nähtavasti eraldub väga kergesti.
Eelmist maha võttes sai mutrit lahti vägistatud hirmsasti ja ei juhtunud midagi. Võib-olla otsustati HW revisioni vahetamise käigus ka korpuse materjali muuta.
Igatahes, tasub ettevaatlik olla. See kõrv nähtavasti eraldub väga kergesti.
Re: E46 water pre heater
Endale sain ka 01 , asi oli selles, et töökorras on suht defitsiit (10'st 1)..5 nov on remondiaeg ja koos eelsüüteküünaldega lasen ära vahetada. Mis pidi selle veel ära lõhkuma, on rikkis temperatuuriandur.
Viimati muutis Russel, 10.11.2013 17:34 04, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Et see water pre heater on siis vajalik... Õnneks mootoris mul seda viga pole.
Peangi ennem talve tulekut üle mõõtma eelsüüteküünlad, kuna mootoris on veakoodiks "glow plug or glow plug relay". Nüüd, kui hommikuti on temperatuur langenud nulli lähedale siis armatuuri kohaselt eelsüüte küünlaid hoitakse umbkaudu 6sek järgi...
Peangi ennem talve tulekut üle mõõtma eelsüüteküünlad, kuna mootoris on veakoodiks "glow plug or glow plug relay". Nüüd, kui hommikuti on temperatuur langenud nulli lähedale siis armatuuri kohaselt eelsüüte küünlaid hoitakse umbkaudu 6sek järgi...
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Ebaõnn...Kuno_T kirjutas:Sain siis Saksast HW 03, SW 15, varuosakood 6412 6918806 asja kätte. Vaatasin korra sisse, seest skeem ja lõppastme transid on teised. Panin külge, test käima, ampertangid peale, ei tööta!. Veateade sees ja asi ei ole korras. Peab hakkam müüjaga jagelema tagastamise teemal. HÄBIVÄÄRSELT SÕNNIK ASI!
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 water pre heater
Väga hea asi aga nende tööiga on ca 5 aastat ja selle kasutatuna ostes on need "saabudes surnud" või lihtsalt suremise faktor juba "soodsa" hinna sees. See on 1 sellistest BMW varuosadest, mis karistab reeglina kõiki, kes eestlast teevad .
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Ja asi oligi kliimaplokis, sain teise diisli kliimaploki ja asi töötab nüüd normaalselt. Vanalt kliimaplokilt võtsin oranžid LEDid välja ja asendasin oma töökorras kliimaplokis rohelised LEDid oranžidega. Päris kena jäi, enam ei riiva silma nii palju.e.salmus kirjutas:P.S. Kas E46 bensuka kliima plokk sobib diislile? Mul on selline tunne, et kliima plokk paneb ise segast ja ei ava "water valve". Salongi puhub koguaeg külma. Võtsin klapilt juhtme tagant, nüüd puhub ainult sooja.
- Chris_P
- Huviline
- Postitusi: 2088
- Liitunud: 14.11.2010 11:56 20
- Peamine sõiduk: BMW E46 328iT
- Asukoht: Estland, Tallinn
Re: E46 water pre heater
viska pilti O_o
My car looks happy. Used to look happier.
E36 316i Compact - E46 328i Touring Aerodynamics Package
E36 316i Compact - E46 328i Touring Aerodynamics Package
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Enne:
Pärast:
Tulevikus mudin seda korra veel, panen nendele roheliste asemel olevatele oranžidele LEDidele tüki toonkleepsu ette, praegu on nad suhteliselt intensiivsed. Kokkuvõttes, parem ikka, kui nende rohelistega oli (ilus oranž valgustus terves autos ja siis on mingid rohelised täpid kuskil). Silm puhkab.
Pärast:
Tulevikus mudin seda korra veel, panen nendele roheliste asemel olevatele oranžidele LEDidele tüki toonkleepsu ette, praegu on nad suhteliselt intensiivsed. Kokkuvõttes, parem ikka, kui nende rohelistega oli (ilus oranž valgustus terves autos ja siis on mingid rohelised täpid kuskil). Silm puhkab.
Re: E46 water pre heater
Saue lammarist saaatetud 01 töötab praeguseni. Vägevlt läheb soojaks küll.. Salong on küll korras saun. Eks näis kaua kestab. Igaksjuhuks vaatasin ka kliimaploki taga olevat venti, see käis ka ilusti ringi. On veel, mida võiks üle vaadata ja kontrollida?Russel kirjutas:Endale sain ka 01 , asi oli selles, et töökorras on suht defitsiit (10'st 1)..5 nov on remondiaeg ja koos eelsüüteküünaldega lasen ära vahetada. Mis pidi selle veel ära lõhkuma, on rikkis temperatuuriandur.
Re: E46 water pre heater
Sellise jutu peale tuleb vist ise ka see ära vahetada
Vahe on siis nii märgatav või?
Vahe on siis nii märgatav või?
Re: E46 water pre heater
Kas see vahe nüüd nii suur on, kuid ikka vahe on sees ijep. Jube kiirelt hakkab sooja tulema, võrreldes sellega, mis enne oli. Eks see suurem erinevus peaks suurtemate külmadega märgatav olema. Ma loodan, et mu õnn üürikeseks ei jää..
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Mul tundub see pre-heater töötavat. Jahedal hommikul ilma mootorit soojendamata hakkab ca. 500m jooksul salongi juba päris sooja puhuma.
Re: E46 water pre heater
Kui süüde sisse keerata ja puhuri tööle panna siis peaks ka seda kapoti all kuulda olema.
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
Soojendi küll häält ei tohiks teha, pigem temaga komplektis peesse minev lisa veepump lärmab.
Re: E46 water pre heater
krt mul tuleb ka selle asja peale isu
Kuna töö on selline et iga hommik ja õhtu 5km-d otsad siis oleks see asi vaja töötama ikka saada.
Aga muidu kuidas teha vahet kas on HW01 või 03? kuskil see kirjas või`?
Kuna töö on selline et iga hommik ja õhtu 5km-d otsad siis oleks see asi vaja töötama ikka saada.
Aga muidu kuidas teha vahet kas on HW01 või 03? kuskil see kirjas või`?
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
Kleepsu peal. (vt. hoolega esimest postitust.)
Re: E46 water pre heater
tänanillukas316 kirjutas:Kleepsu peal. (vt. hoolega esimest postitust.)
Re: E46 water pre heater
Julm..
Mu autol läheb ta jube tuliseks millegipärast, käega katsuda ei kannata, on see normaalne?
Mu autol läheb ta jube tuliseks millegipärast, käega katsuda ei kannata, on see normaalne?
Re: E46 water pre heater
väga huvitav info
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Mul on selline tunne, et see 45A transsidest juhitakse jämedatele klemmidele teiseltpoolt plaati.Kuno_T kirjutas:HW02 trükkplaadi pilt
Tasub tähele panna, et 3 jämeda klemmi sees liigub igaühes ligi 45A. Igasse klemmi suubub vool transsidelt klemmi transsidepoole PIN-i kaudu läbi trükkplaadi. 45 A laskmine ligi 1 mm2 juhist ei tundu just mõistlik mõte olevat, seda enam, et piirjuhul on korpuse temperatuur 70C, kui veel seade on sisselülitatud.
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
70C+ temperatuurid on auto elektroonikale nagu hane selga vesi. Oleks see trükkplaat lüüte täis, siis võiks muretseda.
Hüpotees selline, et nendest jämedatest klemmidest ei käi läbi mitte otseselt alalisvool, vaid impulss. Enamasti küttekehasid lülitatakse võrdlemisi aeglase sagedusega, vahemikus 1-paarsada Hz võttes arvesse küttekeha termilist "inertsi". Õige sagedusega annab vähendada ka paratamatult transistorite lülitumisel tekkivat müra/piike. (Impulsi generaatoriks tõenäoliselt on see PIC, mille enne välja tõid.)
-edit-
Võimalik, et kuut transsi lülitatakse järgi üldsegi läbisegi/järjekorras - teoreetiliselt igaüks neist kannataks ka vajaliku voolu lühiajaliselt välja. Sedasi saaksid viis transsi korraga jahtuda kuniks üks grupist töötab. Lihtsalt mõte.
-edit-
Mis ma sellega öelda tahtsin, on see, et BMW insenerid ilmselt lootsid, et kasutades impulsstoidet küttekehadele saavad nad hoida ruumi kokku nii komponentide suuruselt kui trükkplaadi radade laiuselt. (A'la impulsstoiteplokk vs lineaarne).
Paraku välja kukkus nagu alati.
Hüpotees selline, et nendest jämedatest klemmidest ei käi läbi mitte otseselt alalisvool, vaid impulss. Enamasti küttekehasid lülitatakse võrdlemisi aeglase sagedusega, vahemikus 1-paarsada Hz võttes arvesse küttekeha termilist "inertsi". Õige sagedusega annab vähendada ka paratamatult transistorite lülitumisel tekkivat müra/piike. (Impulsi generaatoriks tõenäoliselt on see PIC, mille enne välja tõid.)
-edit-
Võimalik, et kuut transsi lülitatakse järgi üldsegi läbisegi/järjekorras - teoreetiliselt igaüks neist kannataks ka vajaliku voolu lühiajaliselt välja. Sedasi saaksid viis transsi korraga jahtuda kuniks üks grupist töötab. Lihtsalt mõte.
-edit-
Mis ma sellega öelda tahtsin, on see, et BMW insenerid ilmselt lootsid, et kasutades impulsstoidet küttekehadele saavad nad hoida ruumi kokku nii komponentide suuruselt kui trükkplaadi radade laiuselt. (A'la impulsstoiteplokk vs lineaarne).
Paraku välja kukkus nagu alati.
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
Väljendasin ennast võib-olla pisut segaselt - pidasin silmas seda, et need transid (vähemalt andmelehe järgi) on tootja sõnul võimelised üle 150C kannatama ja reeglina on selline standardväärtus teistel komponentidel kas 85C või 105C. (Esineb erandeid, aga üldiselt valitakse komponendid tugeva varuga oma otstarbe jaoks.)
Massiliselt küpsenud transsidest pole nagu kuulnud? See, et viletsad ROHS standarditele vastavad pliivabast tinast jooted ära pragunevad ja surnuks säbelevad pole kuigi harukordne - esineb seda arvutimaailmas kümneid kordi rohkem kui autode juures ja kusjuures, arvutid reeglina ei satu kunagi nii karmidesse oludesse kui autod.
Kui nüüd konstruktiivseid ideid jagada, siis võiks keegi spetsialist võtta käsile ja tolle PIC-i mälu välja tõmmata ning avalikkusele uurimiseks üles riputada.
Massiliselt küpsenud transsidest pole nagu kuulnud? See, et viletsad ROHS standarditele vastavad pliivabast tinast jooted ära pragunevad ja surnuks säbelevad pole kuigi harukordne - esineb seda arvutimaailmas kümneid kordi rohkem kui autode juures ja kusjuures, arvutid reeglina ei satu kunagi nii karmidesse oludesse kui autod.
Kui nüüd konstruktiivseid ideid jagada, siis võiks keegi spetsialist võtta käsile ja tolle PIC-i mälu välja tõmmata ning avalikkusele uurimiseks üles riputada.
-
- Huviline
- Postitusi: 93
- Liitunud: 08.08.2013 19:34 01
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Telefon: 56637050
- Asukoht: Tallinn, 56637050
Re: E46 water pre heater
Karta on, et seda pole lihtne teha. Seda, mis "konfiguratsiooniga" see kirjutatud on, teab vaid konkreetse PICi kirjutaja ise...illukas316 kirjutas:Kui nüüd konstruktiivseid ideid jagada, siis võiks keegi spetsialist võtta käsile ja tolle PIC-i mälu välja tõmmata ning avalikkusele uurimiseks üles riputada.
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
Imelik nähtus tekkis täna - kui soojendi sisse lülitub, hakkab laadimispinge kõikuma kiire sagedusega 13,8-14,4 vahel. Sellega kaasneb muidugi tulede virvendamine ja mootor teeb natuke lonkavat häält. Huvitaval kombel pööretest sagedus ei sõltu, sama nii 1000 kui 3000 peal.
Ei tea, kas on mõni ühendus ära oksüdeerunud või hakkab pingeregulaator ära väsima. Või hoopis soojendi hakkab saba andma. Vajab uurimist.
(Kui keegi on kokku puutunud, siis nõuanded on teretulnud.)
Ei tea, kas on mõni ühendus ära oksüdeerunud või hakkab pingeregulaator ära väsima. Või hoopis soojendi hakkab saba andma. Vajab uurimist.
(Kui keegi on kokku puutunud, siis nõuanded on teretulnud.)
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 water pre heater
Ossi peale ei pannud, aga silma-kõrva järgi öeldes nii 5-10 korda sekundis äkki. Kiirema sagedusega igatahes, kui mu multimeeter sample-ida jõuab.
Re: E46 water pre heater
Sama siin.
Olen plaaninud juba geneka taastamist, kuna suvel jootsin uued harjad ja nägin et rootori võllil olid julmad sooned sees.
Kas sul kõigub pinge ka siis kui tagaklaasisoojendus on sees?
Olen plaaninud juba geneka taastamist, kuna suvel jootsin uued harjad ja nägin et rootori võllil olid julmad sooned sees.
Kas sul kõigub pinge ka siis kui tagaklaasisoojendus on sees?