e 39 rool maru raske!

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Randvere
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.01.2006 14:21 18

e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Randvere »

2001, 525i-l mis vöib põhjustada rooli keeramise raskeks? Vahest on keeramine enamvähem. Roolilatt ei leki, õlianum uus, pump ei unda. Kas mingitmoodi võivad taastatud õõtsad, mis on juba 3-s aasta all seal midagi korraldada?
Kasutaja avatar
Rain
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 29.12.2003 14:07 56
Asukoht: Tallinn

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Rain »

Pumba surveklapp hakkab kinni jääma. Selle puhul ei aita muud kui kogu pumba vahetus kuna klapp asub pumba korpuses ja on selle seintele siis juba jäljed tõmmanud. Seetõttu hakkab klapp ka seal pesas aeg-ajalt kinni jääma. Välistada ei saa ka lati pead kus siis kogu hüdraulikasüsteem sees.
Randvere
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.01.2006 14:21 18

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Randvere »

Kuidas tuvastada, kas tegu on servotronic roolilatiga? Meenub, et kunagi kui diagnostikas käisin, siis öeldi, et roolinurga andur vahetamist vajaks kuid pole kindel samas kah :)
Randvere
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.01.2006 14:21 18

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Randvere »

Selge. Milleks roolikardaani kyljes(ümber) salongis on mingi must plastik "vidin?" Ise hetkel autost suht kaugel ja uurin siin vähe maad.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas ooDDoo »

see ongi rooliasendi andur.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
taff911
Huviline
Postitusi: 958
Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw
Asukoht: Tallinn

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas taff911 »

Probleem võib olla ka roolikardaani ristliigendis.
Randvere
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.01.2006 14:21 18

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Randvere »

Roolikardaan vahetatud, seal oli lõtk aga rool siiski ebamääraselt raske.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas arnis »

Anna VIN koodi 7 viimast tähist, saab teada, kas on servo või mitte.
Võid ka PS saata kui nii ei taha.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Randvere
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.01.2006 14:21 18

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Randvere »

Õhtul panen, hetkel keset ookeani :)
Randvere
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.01.2006 14:21 18

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Randvere »

Pole ise vahetanud. Ehk oleksingi veidike targem kui ise oleks ukerdanud seal :) Amordi tugilaagrid vöivad ka ilmselt seda pöhjustada kuid kaldun arvama, et siis peaksid nad mingit kuiva kriginat ka tegema. Aga krt teab, igatahes viga vaja yles leida.
Kasutaja avatar
Noosik
Huviline
Postitusi: 396
Liitunud: 06.06.2011 02:02 52
Peamine sõiduk: CLS55 AMG W219 & 730 E65
Asukoht: Valgamaa

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Noosik »

Mul ka mure selle süsteemiga, viimased päevad on väga kummaliselt käitund rool, nagu kohati keerates on väga raske, sedasi et ühe pöörde jooksul ntks korra raske, siis natuke kergem jälle raske ja siis kergem, sedasi vaheldumisi. Vedelik on potsikus sees, leket ka ei ole näha et kuskil välja uhaks midagi. Kas võib kahtlustada seda sama jama ?
Pumba surveklapp hakkab kinni jääma. Selle puhul ei aita muud kui kogu pumba vahetus kuna klapp asub pumba korpuses ja on selle seintele siis juba jäljed tõmmanud. Seetõttu hakkab klapp ka seal pesas aeg-ajalt kinni jääma. Välistada ei saa ka lati pead kus siis kogu hüdraulikasüsteem sees.
Kasutaja avatar
Rain
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 29.12.2003 14:07 56
Asukoht: Tallinn

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas Rain »

Jah eks ta nii vist peaks alguse saama. Põhimõtteliselt saab seda proovida kah kui pumba otsast survevoolik maha võtta ja siis pumba sees olevat klappi näiteks kruvikeerajaga suruda sisse. Seal on vedru taga. Kui liigub sujuvalt siis on klapp korras aga nii kui pisutki takerdub siis on asi selge.
klew
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01.05.2014 13:26 38
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tartu

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas klew »

mul sarnane mure ,autoks 530d 2001a,et rool läheb raskeks nii kui sõitu alustan
aga näiteks kui jään seisma ja keeran süüte välja,siis uuesti käivitades kohapeal keerates vasakule-paremale rool töötab/keerab kergelt aga nii kui sõitma hakkan siis kui muutub raskeks esimeste meetritega esimesel pöördel.mingit raginat vilinat vms ebamäärast heli rool ei tee kui täitsa välja keerata.uus õli sai pandud paar kuud tagasi enne selle vea tekkimist (atf õli,punast värvi),kuskilt ei leki õli ära ei kao.
lasin lammutuses teise pumba(kasutatud) peale panna uus õli sisse, väideti et läks rool kergemaks küll aga ise sõites ei tunne mingit vahet eelmise pumbaga.ainuke anomaalia mis ära kadus oli see et käivitudes alguses kohapeal käib rool kergelt ja muutub raskeks alles sõitma hakkamisel,st siis et lammarist peale pandud pumbaga on rool kohe alguses raske ka peale auto käivitust ja kohapeal keerates
on kellelgi ideid või nõu anda
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas arnis »

VIN koodi järgi kontrollida, kas autol on servotrooniline roolivõim.
Kui on, siis pumba vahetus oli naljanumber.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
klew
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01.05.2014 13:26 38
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tartu

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas klew »

mis tähendab servotrooniline ja kui on ,mis siis tegema peaks?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas arnis »

Anna vin koodi 7 viimast sümbolit.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
klew
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01.05.2014 13:26 38
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tartu

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas klew »

GV54048
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas arnis »

On servotrooniline roolilatt. Lati peal on üks regulaator, selle riknemine on populaarne värk.
Mõnel latil annab seda eraldi vahetada, aga eraldi saada klapp on üsna keeruline.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
klew
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01.05.2014 13:26 38
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tartu

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas klew »

aga kas on võimalik kuidagi tuvastada ka seda et see regulaator tuksis on või tulebki lihtsalt oletuse peale terve roolilatt ära vahetada kui seda klappi eraldi saada pole?
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Re: e 39 rool maru raske!

Postitus Postitas HannesT »

Multimeetriga mõõta, kas juhtmele tuleb vool peale, kui auto kiiremini liigub?
Klapp töötab nii, et kinniselt on rool kerge ja kui klapp ei sulgu, siis on raske. Kui juhe tagant ära, siis on koguaeg lahti ja rool raske. Mul sai koos uue(teise) roolilatiga ka teine klapp ja ei hakanud tööle, tahtis kodeerimist vms. Panin vana külge, sest see viimati töötas, aga tahtis ka see jällegi veakoodi kustutamist, et tööle hakkaks. Oli reede õhtu ja diagnostikasse lähipäevil minna ei saanud, siis lasin katsetamise mõttes mittetöötava servoklapi keskelt sulatina täis, panin külge ja kohe rool hea kerge. Ja maanteel vb natuke on kergem kui enne, aga mitte mingi "lincoln continental"-kerge ja eks esirattad ka oma pöörlemisega tekitavad güroskoobi efekti, seega ratsionaliseerimine toimis.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta