Raemees kirjutas:Kas andur oli katki? Millest kahtlus tekkis? Kas tead ka kus see sellel mootoril asub?
Andur asub plokikaane otsas
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15 detail number 7. Vahetada on tegelikult lihtne, vaja vaid mootori plastikust kate maha võtta.
OT:
Kõik algas sellest, et iDrive'i tekkis paar nädalat tagasi DPF-i veateade. Vaatasin peidetud menüüst jahutusvedeliku temperatuuri ja numbrid olid selgelt liiga väiksed. Ilma mõtlemata läks kohe termostaat vahetusse (EGR-i termostaati sel masinal pole), aga see ei muutnud mitte midagi.
Siis hakkasin mõtlema, et tegelikult on auto salong kogu aeg väga kiiresti ja korralikult soojaks läinud ja mõõtsin infrapuna termomeetriga lõdvikute pinnatemperatuuri, mis oli kenasti üle 70 kraadi (auto näidik väitis, et on umbes 45). Tundus, et ka kütusekulu oli pisut suurenenud ning REST funktsioon kliimaseadmel ei töötanud.
Vaatasin jahutusvedeliku temperatuuri ka täiesti külma mootoriga. Kui väljas oli temperatuur umbes -5 kraadi, siis jahutusvedeliku temperatuuri näidik näitas -25 ja liikus päris kiiresti mootori soojenedes umbes nulli, pärast seda aeglasemalt edasi, kuid ca 15 km sõidu puhul mitte üle 48 kraadi.
Otsustasin kuni lahenduse leidmiseni teise autoga sõita ja otsisin vahepeal ka välismaa foorumitest sarnaseid sümptomeid. 0 vastust, aga olin veendunud, et asi anduris. Loll oli asja juures see, et mingit veateadet selle kohta polnud - andur töötas, aga valesti. Tore, et BMW uutel mudelitel siiski temperatuurinäidiku armatuurile tagasi otsustas tuua.
Eile sai andur koos kõigi ülejäänud autol vahetamist vajavate osadega vahetatud. Kütusekulu langes pisut, sooja mootori töö on vaiksem ning REST funktsioon töötab samuti jälle kenasti. Suur tänu tehtud töö eest BM Autole.
Ainuke jama on veel DPF, mis endast küll märku annab, kuid probleeme pole veel tekitanud (alates veateate ilmumisest olen sõitnud vaid sadakond kilomeetrit, kiirenduses või kütusekulus veel vahet ei ole). Kui veateade ees, siis ta ise vist regenima ei hakka, seega peaks ilmselt testriga sõitma ja veateate tekkimise korral selle kohe kustutama. Enne proovin aga veel töösooja mootoriga enne veateate saamist maanteele minna.