E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Arvi442
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 12.09.2009 15:10 55
Asukoht: Elva

E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas Arvi442 »

Tere
Analoogseid probleeme on palju, aga olen ka proovinud variante, mis võib viga olla. Prooblem ise siis selline, et kui mootor koha peal käib, siis läheb normaaltemepratuuri, aga sooja salongi ei puhu, gaasi andes tuleb sooja, sooja tuleb ka maanteesõidul(aga siiski ei tule nii kuuma kui võiks). Proovisin elektrilistpumpa, see toimis, kui sai eraldi vool peale lastud ja takistus oli 2,8ohmi, lugesin, et 3 ohmi on hea ja 5 halb. Siis lugesin ka välja, et kliimaplokis võib viga olla, sai ka teist plokki proovitud, ikka ei midagi. Avastasin, et elektripumbale ei tule voolu, süüde väljas REST asendis, ega ka siis, kui mootor käib. Kas tal tõesti ei ole mingit releed ega kaitset. Ei ole siiani aru saanud sellest, kas elektriline pump töötab kogu aeg, kui pöörded madalamad või ainult REST'i kasutades. Arvamusi on selle koha pealt liiga palju ja mis õige on, sellest ei ole aru saanud...
Märkasin ka seda, et kõrvalistuja poolt tuleb külmemat õhku kui juhi poolt.
Õhutanud olen kaa ja sõitsin mitu kuud enen külmasid, siis ei saanud aru, et probleemi oleks, kuigi ei mäleta, et oleks väga kuuma õhku tõesti tulnud, ehk siis probleem juba vb varem olnud, aga külmaga nüüd lööb eriti välja.
Kas soojaklapid asuvad sealsamas elektripumba peal?

Ette tänades
Arvi
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas vahur_s »

Soojaklapid asuvad jah el.lisaveepumba peal.
Arvi442
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 12.09.2009 15:10 55
Asukoht: Elva

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas Arvi442 »

Nii palju siis, et hetkel sai peale 4,4 ohmise takistusega el.veepump, ehk siis selline, mis peaks ilmselt kohe jubima hakkama ja üldse töölepingu lõpetama, TSI õpetuse järgi, aga praegu ta töötab, eks näha siis, et kaua ta töötab...Siiski väga imelik, et 2,8 ohmine pump ei toimi, äkki on soojaklappides asi minu pumbal ja uue pumba mootor veel töötab aga soojaklapid on korras? Kuid proovisin ka enda mootorit ja uue pumbasüsteemi soojaklapp, aga ikka ei miskit, ikka tuli poolest autos külma ja juhi poolt leiget...liiga ülemõistuse teema minu jaoks....
Arvi442
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 12.09.2009 15:10 55
Asukoht: Elva

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas Arvi442 »

Ja jama jälle lahti.
Oskab keegi midagi soovitada, mida teha?
krissu35
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 11.08.2011 22:39 43
Asukoht: Pärnu

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas krissu35 »

asi hoopis lihtsam.. Tosooli taspind on jäänd liiga madalaks, lisa lihtsalt tosooli max normini ja asi peaks olema ok. Neile kes väidavad nüüd ,et taspinna anduri tuli hakkab põlema ütlen ma ,et enne lõpeb soe küttest kui tuli süttib
Arvi442
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 12.09.2009 15:10 55
Asukoht: Elva

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas Arvi442 »

Oleks siis tosooli viga, olen pannud Coolant leveli kriipsuni tosooli, olen pannud peaagu täis...ei midagi.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas arnis »

Elektriline pump töötab igal juhul REST puhul ja töötab ka siis, kui salongi vaja sooja (kui paned 32C, siis igal juhul nõutakse salongi maksimaalselt sooja).

Tundub olema probleem kas õhuga või mingit ummistusega, samas ka klapid võivad poole peal kinni joosta.

Proovi veel seda:
Jahutusvedeliku kork lahti, kliima 32 kraadi, mootor käima.

Las tiksub minut. Kui sul on paisupaak eraldi radikast, siis peaks korgi juurest väike veejuga tulema.

Edasi, lülita masin välja, las vesi olla soe, mitte kuum. Kuivata paisupaagi korgiava servad ära ja ilma vedelikku joomata proovi puhuda õhku avast sisse. Kui suudad sinna õhku sisse puhuda (ehk vedeliku tase langeb) siis on õhk ringluses, kui ei suuda ja tase ei muutu, siis õhku ei tohiks olla.


Kui see proovitud, kontrollime veeklappe.
Mootor töötemperatuuril, salong soe, lülita mootor välja, süüde 1, REST sisse, ventilaator puhuma minimaalselt, raadio vait, üks temperatuur pane 16, teine pane mingi mõistlik, näiteks 21 (proovi ka 20 ja 23), klappide juures peaks esiteks mootor urisema ja teiseks üks klappideks peaks klõbistama, ala sekundiliste vahedega. Kui ei klõbista siis muuda kraade nii, et kliima arvaks, et sooja salongi vaja mõistlikult, mitte täiga ega null. Sama proovi ka teise poole kraadidega, esimene pane 16 kraadi, teine pane 21. Teine klapp peaks klõbistama. Kui panna üks 21 ja teine 22, siis peaksid klapid klõbistama kordamööda.

Klapid peavad klõbistama igal juhul, isegi kui see lisamootor ei funka. Kui ei klõbista igasugustel reziimidel (salongis ~21 ja tellitud 21 näiteks), siis on pange pannud.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Arvi442
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 12.09.2009 15:10 55
Asukoht: Elva

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas Arvi442 »

Ilmad nüüd soojemad, soojaga muret hetkel pole.
Tundub olema probleem kas õhuga või mingit ummistusega, samas ka klapid võivad poole peal kinni joosta.
See lause pani mõtlema, kui pump maas oli siis klappide juurde sisse vaadates olidki klapid poole peal, igatahes tundus liiga palju neid näha olevat( aga kuna mõtlemate pumpade soojaklapid olid ühtemoodi, siis edasi sellele ei mõelnud). Kas nad peavadki olema sealt ilusti näha ja kui voolu sai antud, siis liikusid, kui õigesti mäletan, siis tundus, et kinni. Kui nüüd külma teeb ja probleem ikka olemas, siis kontrollin veel õhu süsteemis üle, klapid üle ja proovin veel kolmandat pumpa koos klappidega. Kui mõlemad pumbad töötavad elektriline ja rihmapealt töötav nii nagu peavad, kas ta siis tõesti õhku välja ei aja, kui üpris pikalt juba sõidetud. Süsteemis vedelik liigub, peaks ju või ei? See ei tähenda, et ma autol nina püsti teda õhutanud ei ole :)
Paisupaak eraldi radikast? Ta on radika kõrval. Kui radika maha võtan, siis on ka paisupaak seal küljes. Ehk eraldi ta ei ole.
Väga inetu, auto marki pole kirjas...autoks BMW 523, 2.5 liitrine bensiin
Tänan vastamast
anda65
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 09.06.2012 09:55 01
Peamine sõiduk: BMW520i Touring

Re: E39 ei puhu tühikäigul sooja KIIRE

Postitus Postitas anda65 »

Proovi kas see toimib ,minul on ta koigi Bmw-dega toiminud ideaalselt!!
saajale mina
Külma mootoriga. Süüde sisse, temp.nupp max peale, salongi vent nr. 2 peale, õhutuskork paar pööret lahti ja hakata vedelikku aeglaselt sisse kallama. Valada nii palju, kui läheb, kuni tase ei lange enam paisupaagis s.t. et paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab aega 30...60 minutit. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, õhutuskork kinni, aga paisupaagi kork jäta veel maha. Mootor käima ja 4-5 korda teravalt pöördeid 4000...5000 p/min, mitte mootorit soojaks lasta. Mootor seisma. Nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Vajadusel juurde valada. Süsteem täidetud ja õhutatud, paisupaagi kork peale ja proovisõit. Võib ka kohapeal soojaks lasta. Jälgida siiski termomeetri seierit.
Järgides esitatud juhiseid õhutub süsteem probleemitult. Testitud, kindel.

Tegin ise selle juhendi järgi ja olin üllatunud, kui lihtne võib asi olla! Tõsi, aega võtab ja vilets aku vist kooleb ära...
Vasta