Mis aastast alates on bmwl common rail?
Mis aastast alates on bmwl common rail?
Kas keegi oskab ütelda mis aastast ja mis mootoriltel on common rail ?
sorry kui valesti kirjutasin
sorry kui valesti kirjutasin
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
samas m20netel on juba ammu ju niiLeopold661 kirjutas:ma pakun et 98 a kui tuli 3.0d
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Mis? M20 ja common rail? M21 oli ju ikka eelpõlemiskambritega vanakooli diisel, samuti m51. Esimene oli tõesti 3.0d, sealt edasi siis 2,5d ja 1,8d , 2,0d jne.
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Ega common rail pritsesüsteemi ainult diiselmootoritega seostada ei saa. Kõik bensiinimootorid, millel on pihustid ühtse lati küljes, nagu seda on M20 ja M50 ja uuematel mootoritel, on common rail süsteemid. 1 latt, kus sees on surve ja sealt siis võtab pihusti oma pihustatavat kütust. Bensiinimootorite puhul pole selline nimetus lihtsalt levinud.
BMW diislitele ilmus common rail kõrgsurvesüsteem 98. aastal koos M57 mootori ilmumisega.
BMW diislitele ilmus common rail kõrgsurvesüsteem 98. aastal koos M57 mootori ilmumisega.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Kütuselatt võib mitmepunkti-pritsungiga bensukatel ju olla, aga ega sellepärast kohe veel common-rail mootorid pole
Common rail on seotud otsepritsega, kus pihustid on plokikaanes.
http://www.commonrail.org/
BMW esimene common rail bensukas tuli 2003 aastal 760i (6.0 V12) mudeli keres.
Common rail on seotud otsepritsega, kus pihustid on plokikaanes.
http://www.commonrail.org/
BMW esimene common rail bensukas tuli 2003 aastal 760i (6.0 V12) mudeli keres.
tel. 51 949 859
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
-
Viimati muutis Mürka, 30.01.2011 16:10 40, muudetud 1 kord kokku.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
seletage nüüd natukene rohkem mulle ka eestikeeles, miks ei ole m20 mootoril common rail( ehk yhine latt)? 3,0disladel saab ju pihusteid ka samamoodi vahetada kui näiteks 525tdsil kas vahe ongi selles siis,et yhel asuvad pihustid plokikaanes ja teisel sisselaskes?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Sisselaskes asuvad pihustid ainult bensiini mootoriga autodel v.a. otsepritse ottomootorid, diislitel on ikka kõigil plokikaanes pihustid. M51 2,5 tds ja näiteks M57 3,0d pihustite vahe on selles, et M51 on oma toitesüsteemilt peaaegu täielikult mehaaniline, jaoturpumbaga ja mehaaniliste kütuse rõhul avanevate pihustitega. M57 pihustid on aga elektroonilised ehk nende avamise eest vastutab elektromagneetiline jõud, mis nõela liigutab pihusti sees. Kõik pihustid M57-l on ühendatud ühtse kütusetoruga, mis on kõrge rõhu all. Rõhku annab pump kuid ei jaota seda pihustite vahel vaid hoiab torus ühtse rõhu kogu aeg. Oma ehituselt on common rail palju lihtsam kuid pihustid on keerulised ja kallid.
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Kui sa neid mootoreid lähemalt oled uurinud siis peaks ikka erinevust märkama. Need tds-id onju nn vaanakooli bosch süsteem.toivoku kirjutas:seletage nüüd natukene rohkem mulle ka eestikeeles, miks ei ole m20 mootoril common rail( ehk yhine latt)? 3,0disladel saab ju pihusteid ka samamoodi vahetada kui näiteks 525tdsil kas vahe ongi selles siis,et yhel asuvad pihustid plokikaanes ja teisel sisselaskes?
Audi A6 3.0tdi
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
ei ma selelsto len aru saanud küll,et jah 525tdsil ja 3,0dl on nagu vahe vahel, yhel tuelvad eraldi ktyte torud teisel oń commonrail ehk yhine kytte latt ja pihusteid juhitaks elektriliselt, aga mis teeb nagu common raili 3,0d mootorist ja miks ei ole tavaline bensukas 2,0 või 2,5 common rail?Leopold661 kirjutas:Kui sa neid mootoreid lähemalt oled uurinud siis peaks ikka erinevust märkama. Need tds-id onju nn vaanakooli bosch süsteem.toivoku kirjutas:seletage nüüd natukene rohkem mulle ka eestikeeles, miks ei ole m20 mootoril common rail( ehk yhine latt)? 3,0disladel saab ju pihusteid ka samamoodi vahetada kui näiteks 525tdsil kas vahe ongi selles siis,et yhel asuvad pihustid plokikaanes ja teisel sisselaskes?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
no sisuliselt on jah nagu mõlemad common rail süsteemiga aga bensiinimootori puhul on see nimetus pigem multiport injection ehk siis hargpritse maakeeli. Common rail nimetus ikka diislite puhul kasutuses. Bensukatel injection system või multiport injection system nagu BMW puhul nimetusena kasutusel on.
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Niipalju kui mina lugenud ja õppinud olen, siis common rail süsteem on väga erinev vanadest diislitest ja bensukatest. Esimene suur erinevus on kõrgrõhu pumbas, kus rõhk aetakse 1300- 1900 bar-i juurde, veoautodel isegi üle 2000bar-i. Teine suur erinevus on juhtimine ja pihustite ehitus, kui vanades pihustites olid mähised, mis voolu saades tekitasid magnetismi, ja mille tulemusena toimus pritse, siis uutes pihustites on mähise asemel piesoelektriline element, mis on mitu korda täpsem ja kiirem. piesoelektriline element koosneb kristallides, mis voolu saades paisuvad ja tõmbuvad kokku. piesoelektriliste pihustitega tehakse mitu pritset järjest: eelpihustus, põhipihustus ja järel pihustus. Nendelt pihustitelt EI TOHI töötava mootoriga juhtmeid tagant ära võtta, kuna siis võibki pihusti lahti või kinni jääda. Veel on peale pihustite ja pumba eriline see, et surveastmed on madalamale toodud, kui tds-il on surve aste 22-24 bar-i siis esimestel common rail mootoritel oli toodud 18bar-ini ja uuematel on juba 16,5 või vähemgi.
Eelpihustuse graafik
Uploaded with ImageShack.us
Eelpihustuse graafik
Uploaded with ImageShack.us
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Eelmine postitus enamvähem õige, aga:
uutes pihustites on mähise asemel piesoelektriline element
e39 peal olev M57 ikka veel mähisega pihustitega...
surve aste 22-24 bar-i
Surveaste (Compression ratio) ja bar ei sobi just eriti hästi kokku.
uutes pihustites on mähise asemel piesoelektriline element
e39 peal olev M57 ikka veel mähisega pihustitega...
surve aste 22-24 bar-i
Surveaste (Compression ratio) ja bar ei sobi just eriti hästi kokku.
533 274 38 Andres
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Mis ühikutes siis surveastet mõõdetakse?
Autodata näitab, et 3.0D 1998- 2003 135kw ja compression ratio 18
pihustite kohapealt täpselt ei tea mis tüüpi.
Autodata näitab, et 3.0D 1998- 2003 135kw ja compression ratio 18
pihustite kohapealt täpselt ei tea mis tüüpi.
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Turundusnimed kõrvale jättes on tõsi, et Common-Rail (e.k. ühisanumpritse) on tõesti sama tehnika, mida bensiinimootorid juba ammu kasutavad. Rõhkude erinevus jm üksikasjad tulenevad juba põlemisprotsesside erinevusest. Kui pihustid on otse põlemiskambris ja mitte sisselaskekollektoris, nimetatakse seda minuteada otsepritseks (Direct Fuel Injection) ja see ei oma seost ühisanumaga.
CR diiselmootori eripäraks (ja sarnasuseks bensiinimootoriga) on elektriliselt avatavad pihustid e elektriliselt juhitav sissepritse- ja põlemisprotsess.
PS Uued DFI bensumootorid on ka juba jõudnud päris kõrgete latirõhkudeni.
http://www.modified.com/tech/modp-0904- ... index.html
CR diiselmootori eripäraks (ja sarnasuseks bensiinimootoriga) on elektriliselt avatavad pihustid e elektriliselt juhitav sissepritse- ja põlemisprotsess.
PS Uued DFI bensumootorid on ka juba jõudnud päris kõrgete latirõhkudeni.
http://www.modified.com/tech/modp-0904- ... index.html
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Surveastmel ju polegi ühikut, see on lihtsalt silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhe. Füüsikaline suurus, mida bar-ides mõõdetakse, on kompressioon ehk rõhk silindris survetakti lõpus. Need kaks asja pidevalt segi kõigil, pole hullufuse r32 kirjutas:Mis ühikutes siis surveastet mõõdetakse?
Kui ma nüüd mingi muu süsteemiga sassi ei aja, siis vist otse elektriliselt nõela pihusti sees ei liigutata. Pihustis peaks olema kaks kambrit, üks nõela all ja teine peal. Elektriliselt avatakse klapp, mis laseb nõela pealt kütuse tagasivoolu ja nõela all olev rõhk tõstab nõela üles. Eks keegi parandab mind kui täpsemalt teabRain kirjutas:M57 pihustid on aga elektroonilised ehk nende avamise eest vastutab elektromagneetiline jõud, mis nõela liigutab pihusti sees.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Re: Mis aastast alates on bmwl common rail?
Täpselt nii ongiPihustis peaks olema kaks kambrit, üks nõela all ja teine peal. Elektriliselt avatakse klapp, mis laseb nõela pealt kütuse tagasivoolu ja nõela all olev rõhk tõstab nõela üles. Eks keegi parandab mind kui täpsemalt teab
56792145