2. leht 2-st

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 27.01.2014 23:50 38
Postitas arnis
Kui lisaveepump ei tööta, siis tühipööretel (seistes) tuleb vähe sooja.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 29.01.2014 00:19 33
Postitas arnis
Kui soovi manuaalselt mootorit veidi ringi ajada, siis auk on juba
tehase poolt tehtud (kolmas pilt). Seda käima lükkamist saab
teostada isegi ilma autolt eemaldamata. Kui kliimal valitud 32-32,
siis nii kui "kollektoril särts" tõmbab asja väntama (kui see
oksiidi jutt tõele vastab).

Aga auk harjade juures on huvitav mõte, sest sealt saab suruõhuga
tolmu välja ajada.

Suvel see mootor küll ei seisa kui autot normaalselt kasutatakse.
Ses mõttes, et meil harva on hommikuti üle 20 ja KUI kliimal ei
ole valitud 16-16, siis lisaveepump läheb mõneks ajaks siiski tööle.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 05.02.2014 08:17 18
Postitas MargusRaska
Väga asjalik teema valmis tehtud.Olen isegi sellise töö mitmeid kordi läbi teinud ja mis põhiline -edukalt :)
Viimane kord oli süüdlaseks auto pikem seismine külma käes.Külmetas soojaklappides olevad koonusklapid kinni,sest aegade jooksul oli neile tekkinud mingi löga taoline mustuse kiht.
Kui üksiti juba asi laual oli,siis sai ka loomulikult pump ise puhastusprotseduuri.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 17.04.2014 15:33 49
Postitas taff911
Ma sain asja erilti lihtsalt korda ja usun et paljudel see pump lihtsalt kinni, panin paar kerget kõksu võikese haamriga ja hakkas toimetama. Pole siiamaani enam kinni jäänud peale seda. :cool:

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 05.09.2014 18:55 58
Postitas crime
plaan ka omal lahti võtta see majandus. Ja tahaks teada mis mõõdus need O-rõngad seal klappides on? Ostaks enne ära kui lahti hakkan võtma.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 05.09.2014 22:04 12
Postitas arnis
crime kirjutas:plaan ka omal lahti võtta see majandus. Ja tahaks teada mis mõõdus need O-rõngad seal klappides on? Ostaks enne ära kui lahti hakkan võtma.
Kas sa mõtled neid kummist asju?
viewtopic.php?p=14835816#p14835816" onclick="window.open(this.href);return false;

Need pole lihtsalt tihendid, need on membraanid, mis on totaalselt hävinenud.
Vaata hoolikalt, seal räbal keskmine osa. See osa peaks kuni pulgani minema.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 06.09.2014 00:35 28
Postitas crime
Ega ma ka täpselt ei tea millest jutt käib. Mingitest O-rõngastest räägitakse, mõtlesin et vahetab igaks-juhuks välja. Aga et siis välja vahetada pole seal midagi võimalik? Ainult puhastada ja kui päris pees siis klapid ära vahetada?

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 07.09.2014 13:39 19
Postitas PeeterA
Seal sees on küll o-rõngad, mis takistavad jahutusvedeliku jõudmise mähisteni.

O-rõngad on näha siin pildil metallist vaheplaadi mähiste poolsel küljel:
Pilt

Rohkem pilte ja juttu:
http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_he ... ter_valve/

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 07.09.2014 21:00 15
Postitas crime
Kuno_T kirjutas:Ja kust sa need klapid võtad? Kas sa ise ka aru saad, mis loba siin heietad ja seda teemat mõttetult venitad?
Andke andeks, et solvasin Teid. Klappide all mõtlen kogu tervik süsteemi, mille saab näiteks järgmise auto pealt ja vb isegi UM-st.

Tänud PeeterA-le.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 19.09.2014 14:17 54
Postitas Jecky
Taastasin oma E46 pumba mootori selle õpetuse järgi ja sain tööle! Avasin samuti ainult pistiku poolse kaane, ükski naga katki ei läinud. Teist poolt ei õnnestunud avada, kuid sain enamuse sodist koputamise ja sõrmega ringi ajamise teel kätte.
Minul oli üks hari täielikult kulunud ja tagasi panna ei olnud mõtet. Uued 5x5mm harjad sain lasna pae turu keldripoest, mis tegeleb tööriistade remondiga, pidin paar mm lühemaks viilima. Kokkupanek oli tülikas, kuid niitidega harju eemal hoides läks lõpuks kokku.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 19.09.2014 19:23 40
Postitas arnis
Jecky kirjutas:Taastasin oma E46 pumba mootori selle õpetuse järgi ja sain tööle! Avasin samuti ainult pistiku poolse kaane, ükski naga katki ei läinud. Teist poolt ei õnnestunud avada, kuid sain enamuse sodist koputamise ja sõrmega ringi ajamise teel kätte.
Minul oli üks hari täielikult kulunud ja tagasi panna ei olnud mõtet. Uued 5x5mm harjad sain lasna pae turu keldripoest, mis tegeleb tööriistade remondiga, pidin paar mm lühemaks viilima. Kokkupanek oli tülikas, kuid niitidega harju eemal hoides läks lõpuks kokku.

Lõpuks teame täpselt, kustkohast saab harju osta :D

Suruõhuga saab tolmu väga kiiresti välja. Ainult palun ärge seda sisse hingake.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 05.10.2014 19:31 09
Postitas aix76
Tänud,sai ka selle õpetuse järgi mootor lahti võetud.Üks hari oligi lõpetanud töötamise,muidu polnud väga hullu midagi,natuke puhastamist,uued harjad ja töötab jälle.Klapid sai ka lahti võetud,sai ka o-rõngad vahetatud,2,5¤16 kummirõngas läks külge,aga tundub et peaks seal olema 3¤16 kummirõngas,aga pühapäev ja ei olnud kuskilt paksemat võtta,eks tuleb paksemad hankida ja uuesti lahti korra võtta,või keegi teab täpsemalt mis mõõdus seal käib,siisn teemas seda kirjas ei olnud.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 29.10.2014 09:23 15
Postitas h.m.m
Mu e39l oli ka see pump kinni kiilunud, ei olnud veel aega seda ära teha aga ükspäev kuulsin kuidas see undas kapoti all, proovisin pärast rest funktsioon, töötas normaalselt, kustutasin veakoodi ära ja timm

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 31.10.2014 20:21 51
Postitas kloox
Mu 530 ka lisaveepumba viga sees,jaanuaris sai pandud tutikas webasto ja pump,aga viga ei kadunud ja istub ikka omal kohal,kuigi kõik toimib laitmatult.Soojaklappidel pumpa küljes pole.Ja olen kohanud veel paari masinat,millel see viga sees,aga kõik toimib.(FL masinad ,kui see miskit muudab)
Ja siit ka küsimus,et veast lahti saada,mida peaks tegema?Kas midagi ümber kodeerima või ? :roll:

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 01.11.2014 09:43 51
Postitas PeeterA
Kliimaplokk annab käsu Webasto'le oma veepumpa käitada. See toimib ka siis, kui Webasto parasjagu ei küta.
Veepump veeklappide all on bensukate eripära.
Kui sul süüde sees seisva sooja mootoriga salongi soojendus mõne aja pärast jahedat puhuma ei hakka, siis on Webasto veepumba juhtimine korras.

Veeklappide all oleva veepumba veakoodist lahtisaamiseks tuleks kodeerida antud pump mitte-aktiivseks.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 01.11.2014 10:18 01
Postitas arnis
PeeterA kirjutas: Veepump veeklappide all on bensukate eripära.
No mitte täitsa nii. See pump puudub sealt siis ja ainult siis kui autol on webasto sõidusoojendajana tehasest.
TDS-il on see seal, samuti on see olemas ka webastoga masinatel, mis tehasest tulid seisusoojendaja funktsiooniga.

Toda webasto veepumpa saab takisti abil ära petta, aga tulemus võib päris korrapäratuks minna,
kuna veevarustus läbi webasto langeb, eriti siis kui salong saavutab paraja temperatuuri.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 03.12.2014 08:55 57
Postitas aix76
Tere,kui keegi hakkab oma lisaveepumpa taastama,siis on tal vaja 5¤5 harjasid ja 15¤3 O rõngaid,eeldusel muidugi et klapid on korras ja pump ise ka.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 29.03.2016 18:21 46
Postitas Simmzo
Tere ! Mul selline mure ,et mul on üldse see lisapump tagant ära ühendatud . tosooli voolikud on kuidagi otse pandud ja puhub ainult kuuma mis ma tegema peaks , ma ei tea kuidas ma selle sinna tagasi peaks panema kuna ei tea kuhu selle voolikud ühendama pean ! Auto on e46 2,0 diisel 2003 a automaat ! tänud ette !

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 17.05.2016 23:02 34
Postitas muumipaps
Kas lisaveepumba mitte töötamine võib ka tekitada seda, et paremalt poolt puhub kogu aeg klaasile kuuma õhku, kliimaploki pealt 16c peal (e39)? Mingi hetk puhus külma ja siis jälle kuuma peale auto seisma jätmist. Enamusajast kuum õhk.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 18.05.2016 20:19 17
Postitas darkie
Vaata soojaklapid üle.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 17.07.2016 20:35 52
Postitas husky258mt
Tere!
Endal soojaklapid vaja vahetada kõige juurdekuuluvaga.
Olen parasjagu varuosade jahil ja siit ka küsimus.
Ebays uurides selle lingi peal ( http://www.ebay.com/itm/BMW-Heater-Cont ... 1204181904" onclick="window.open(this.href);return false; )
annab välja et päris paljudele mudelitele sobib ( E32, E34, E38, E39, M5 & X5).
Konkreetselt midagi E38-le või E39-le ma ei leia ebays müügist.
Samas selle lingi peal kõik uuemad mudelid: E60,E61,E63,E64,E65,E66,E67,X5 ( http://www.ebay.com/itm/BMW-Heater-Cont ... Gf&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; )
Üks kood mis mõlemal kuulutusel sama : Rebuild Kit for OEM # 64116906652
Kas siis võiks eeldada et ma saaks enda E38-le teisest kuulutusest sobivad varuosad et ära remontida?

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 19.07.2016 20:10 19
Postitas MargusRaska
Kui koodid samad siis ju peavad sobima.Pead muidugi ei anna. E38 ja E39 on täpselt samad asjad kindlasti.Sama võib öelda ka X5 e kohta.Ebay lingil visuaalsel vaatlusel tunduvad sobilikud jubinad.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 17.12.2017 22:22 01
Postitas PaieriMosseVärk
Kiskusin ka selle kupatuse laiali ja mõned küsimused:

Kui pikad peaksid harjad olema?

Kas need 15x3mm O-rõngad lähevad sinna klappide mähiste põhja?
Ma ei julgenud välja kiskuda, sest polnud kindel et tegemist üldse O-rõngastega.

Tekkis veel mõte et kui see harjade otsalaagrist üle venitamine nii vaevaline on siis miks üldse laagrile seda stopperit külge panna? Torgata ilma stopperita laagri pessa ja siis harjad ning seejärel kogu krempel võlli otsa? Maha võtta oleks siis ju ka palju lihtsam - harjad lükkaksid laagri võlli pealt maha ja poleks suuremat kangutamist.
Pilt
Pilt

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 18.12.2017 23:16 31
Postitas PaieriMosseVärk
Meisterdasin selle krempli kokku - 5x5mm mootoriharjad sain Carsmartist, ainult pikkus tuli parajaks viilida ja juhtmed tulevad tagant mitte pealt nagu originaalil kuid pole probleemi, töötab. Kõiki tihendeid ei vahetanud, sest autoga vaja liikuda ja kuskilt e-bay´st kes teab kaua tuleb. Minu klappide väljanägemine oli üsna ok, need suured membraanid terved ja klappide pesad ka terved. Vahetasin need O-rõngad mis Baltflexist kohe võtta oli ja lihtsalt kätte sai - 2tk 15x3 mm ja see mis pumba tiiviku ümber käib. Kui pumba mootor käib siis klapid plopsuvad kogu aeg, ei teagi kas nii peabki olema, aga sooja puhub nüüd seistes ka kui MAX nuppu lülitada.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 07.03.2022 12:50 44
Postitas Jaanus_V
Mul 2.2 liitrine bensiiniga töötav E46 ja mure selline, et puhub sooja aga liiga agaralt, eriti just klaasile ja jalgadele. Keskelt rullikust saab pmst sellist temperatuuri nagu tahta aga alt ja ülevalt kütab ikka. Päris kuuma ei tule aga üsna sooja ikkagi. Temp on seatud 16.5e peale :D 17ga on liiga soe. Ilmselt võib selle sama lisaveepumba poole vaadata? Auto üle ei kuumene ega midagi, seier on ilusti keskel ja sooja hakkab ka üsna kiirelt tulema.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 07.03.2022 13:35 38
Postitas darkie
Soojaklapid.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 07.03.2022 13:50 22
Postitas Jaanus_V
darkie kirjutas: 07.03.2022 13:35 38Soojaklapid.
Ehk siis nr 2?

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... ter_valve/

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 07.03.2022 14:20 45
Postitas darkie
Just.