524 õlisurve kadus? (diisel)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

524 õlisurve kadus? (diisel)

Postitus Postitas kopamees »

Jõudis kätte servise aeg ja hakkasin oma 524TDA õlisi-filtreid vahetama, mida ca. 9-10 tuhhi järgi masin meelde tuletab ja juhtus niiet peale uue õli lisamist õli survet enam pole :shock:
Pean mainima, et õlituli kustus alati juba käivitamise ajal ja ka käivitamine oli nii soojalt kui külmalt nö. poolest pöördest.
Seekord läks aga nii:
1. kuna tööjuurde osteti vaakum õlitõmbamis aparaat, siis ei viitsind seekord põhjaalla ronida ja imesin õlivarda kaudu pläga välja.
2.siis käivitasin hetkeks mootori ca. 4-5 sek. ,et lööks pumba ja kanalid kah vanast õlist puhtaks ja imesin veelkord karteripõhja tühjaks.
3.siis tõmbasin filtrikorpuse kah puhtaks ja installisin uue filtri ja kruvisin kaane peale. vahetasin ka küttefiltri.
4.valasin ühe 4l. castrol gtd sisse ja vaatasin, et ülemise normini õli sees, panen hetkeks käima lööb trassid-filtri täis ja siis hakkan juurde timmima kuni normis( peaks 6l. minema).
5. käivitan-plärtsti-töötab...... tohohh õlikann aga mutkui särab, ootan 5-10-15 sek. ei kustu- ruttu seisma.
6. õlivarras normis, kuskilt ei leki! Kisun filtri kaane maha- filter jummala kuiv, valasin oma 2l. õli otse filtrisse ja kaan uuesti peale. no nüüd peab olema.
7. mootor matsti käima aga ikka ei sittagi tuli särab kui noor lenin, annan tuuri, hoian veits tuuri- muutusteta. lasin veel tühikäigul 15-20 sek, käija ei miskit. rohkem ei julge riskida-***** hakkab veel saaltele liiga tegema.
8. kontrollin-vaatan-mõõdan-mõtlen mida vähegi võimalik, kõik tundub korras. ah las mõtleb järgi vahetan seni käimakasti mahla.
9.mootorisse juba õli üle normigi timmitud ja jälle käivitan.....ikka tuli särab, kas tõesti andur?
10. hiilin õlikorgi august nukka, tundub kuidagi kuivavõitu ja kisun veelkord filtri lahti, jälle lisan törtsu öli, ei miskit-tuli särab ja särab.....
Mõistus otsas ja olen 98% kindel et õlitust pole(visuaalselt vaadates), või on hirm nii suur ja kõigest andur kotib? Igatahes marsin läbi öise linna jala koju. Nüüd mõtlen, et oleks võind turbo pealt survetoru lahti võtta oleks ju miskit selgust saand? Aga hirm hea mootor hõredaks lasta ei lase juleta enam käivitada proovidagi. Kaua mootor kannatab sellist tirtsutamist kui tõesti õlitust pole?, no aga mis selle pumbaga siis nii lambist juhtuda sai?
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

-

Postitus Postitas kopamees »

Ja 3 viimast õlivahetust on alati Castrol GTD sisse läinud niiet mingit õlidevahelist kokurentsi või keemjat selles asjas pole.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kuidagi tutav viga, õlipumba ajami võll võib olla kuttu ;) Kui tõesti õlisurvet enam ei ole. Aga muidugi tean ka juhust kus on õhk süsteemis.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: 524 õlisurve kadus?

Postitus Postitas Svenp »

kopamees kirjutas: 2.siis käivitasin hetkeks mootori ca. 4-5 sek. ,et lööks pumba ja kanalid kah vanast õlist puhtaks ja imesin veelkord karteripõhja tühjaks.
Käivitad mootori ilma õlita :shock:

Lasid õhu sisse. Keera filter natuke paokile, et õhk läbi tuleks. Lase starteriga tasakesi kuni õli välja lööb filtri vahelt (võta keegi appi vaatama). Keera filter kinni ja siis peaks korras olema.
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

Mingit õhku küll kuskil vahel ei saa olla. Kes sellist juttu ajab see tehku endale õlipumba tööpõhimõte selgeks!!! Viga on tõenäoliselt selles kopsikus kuhu käib filter sisse, seal on klapid mis ei lase õli tagasi voolata ja tõenäoliselt tegid sa oma imemistega klappidele viga. Mul oli sama viga. Kartsin kõige rohkem turbo pärast ja keerasin turbo lahti, kui käivitasin ja oma õlirõhuga mässasin. kiskusin ka õlipuba maha ja arvasin, et pumbal on kuuekandiline ajami pulk puruks, sest õlipumbas on kaks suurt hammasratast mille pesad kipuvad kuluma ja hammasrattad jäävad kinni ja seetõttu keerab võlli pooleks. Võimalus on veel et hammasrattad on oma võlli küljest lahti, aga seda ei usu siis oleks vahel rõhk ja vahel mitte. Tõenäoliselt on ikka kopsiku viga. Kontrollida saad sa seda sellega kui jätad õlikopsiku õliringist välja, st. voolikud mis kopsikusse lähvad jätad ühe ja keerad otsa mootoriplokki, siis käivitad ja tuli kustub, või siis panedvoolikuotsa purki ja käivitad korraks (5 sek9 siis peaks purk õli täis olema. kui küsida tahad siis 5174030. Aga turbo võta tagant ära see on ääretult õrn, saaled peavad vastu.
F01 :)
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kas on mingi viga selgunud ?
Oleks lihtsalt huvitav teada :)
Mercedes EQS 450+ 2022
Vasta