1. leht 10-st

Püsikiirusehoidja installimine

Postitatud: 20.09.2004 09:19 13
Postitas visla
Tere, autoks e34 525 tdsa touring 94a.
Kui keeruline oleks sellele kiirusehoidja paigaldamine? Et mõtlen lamamrist selle süsteemi osta ja kas peab ka aju ära vahetama?

Postitatud: 20.09.2004 09:56 36
Postitas patrik
töö aeg- 20min

Postitatud: 20.09.2004 11:08 02
Postitas priitv8
Sellest TDS.i kiirusehoidjast ju ka siin foorumis mitu korda juttu olnud. TDS-i puhul seisneb kogu töö õige(!) kangi ostmises ja roolisambale kinnitamises. Kõik muu on juba DDE.sse sisse ehitatud.

Postitatud: 20.09.2004 13:44 44
Postitas Viljar
Ja kui väga tahta siis, siis on Patrikul üks odavam variant ka välja pakkuda, muidugi kui ta tahab sellest rääkida :)
Aga muidu Sauel maksab kang 800.- ;)

Postitatud: 20.09.2004 13:45 05
Postitas suslik
ja bena puhul mitte. kas õige ???

Postitatud: 20.09.2004 16:39 46
Postitas priitv8
1) kui see benamootor on varustet EML-ga (reaalselt siis hilisem M30B35 või M7xBxx V12) siis on sama teema, mis TDS-ga. Isegi kang on sama.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.

Postitatud: 20.09.2004 16:53 57
Postitas bemarifan
sry et trygin teemasse , aga mind huvitaks sellise asja peale panek 318 e36 le, palju sellega tegemist on?

Postitatud: 20.09.2004 17:36 45
Postitas meph
ja e36 1.6 moto puhul ka huvi olemas :)

Kang

Postitatud: 20.09.2004 20:11 56
Postitas visla
Ühesõnaga siis ostaks selle kangi.

Ilma pikemalt mõtlemata.

Postitatud: 20.09.2004 20:20 44
Postitas visla
Viljar_V kirjutas:Ja kui väga tahta siis, siis on Patrikul üks odavam variant ka välja pakkuda, muidugi kui ta tahab sellest rääkida :)
Aga muidu Sauel maksab kang 800.- ;)
MIs see odavam varinat siis oleks? Huvi olemas!

Postitatud: 20.09.2004 23:59 21
Postitas priitv8
meph kirjutas:ja e36 1.6 moto puhul ka huvi olemas :)
Vaata siia, siit saad ettekujutuse tööde mahust:
http://www.7er.com/modelle/e32/geschwin ... gelung.pdf
Kui Sa kohe meelt ei heida, siis leiad sealt ka inglise vm. Sulle sobivas keeles teksti ka. Vajalike komponentide arv on sama, kuigi E36 puhul selle juhtploki kood on teine kui E32/E34-l.
Juhtmete vedamise vajadus sõltub ainult sellest, kui hästi ta Sul tehasest kaabeldatud on.

Postitatud: 21.09.2004 02:04 27
Postitas meph
nojah... ainuke küsimus on selles, et mitu miljonit vajalikud jupid maksma lähevad... kaigas nagu ma aru sain maksab 800 eek.. tundub, et veel vaja kontroller, servomootor ja pisemaid lubinaid... kõik need jupid kokku lähevad vist paraja varanduse maksma...

töö ise nii väga raske ei tundugi...

Postitatud: 21.09.2004 08:57 52
Postitas Nuhik
Tekkis ka asja vastu huvi.
525 tds on DDE2 ja nagu ma aru sain on juurde vaja ainult kangi, kas sama kehtib ka 524td mille on DDE kohta?

Postitatud: 21.09.2004 09:21 11
Postitas priitv8
meph kirjutas:nojah... ainuke küsimus on selles, et mitu miljonit vajalikud jupid maksma lähevad... kaigas nagu ma aru sain maksab 800 eek.. tundub, et veel vaja kontroller, servomootor ja pisemaid lubinaid... kõik need jupid kokku lähevad vist paraja varanduse maksma...
Minule sobiva kangi eest küsis Igor viimati (paar nädalat tagasi) 750.-
Sõber sai oma M60-le temalt kogu komplekti (tross oli ka kaasas) vist 2000 või 2500 raha eest.
Samas mina leidsin omale vajaliku mootori kuskilt lõuna-eesti lammarist (helistasin lihtsalt lehekuulutusi läbi) 500.- eest, pandi cargobussi peale ja sama õhtu oli juba käes asi. Mul vedas muidugi sellega, et nii tempomaadi kontroller kui kogu kaabeldus olid autos olemas. Üks sell pakkus oma 525-lt maha võetud komplekti 1200.- vist, aga kuna see oli see vanem süsteem (ilma mäluta, st. Recall funktsiooni ei ole), siis jäi kaup katki, kuna selle kontrolleri pistik on ka teist moodi kaabeldatud. Ja oma mootorile sobiv tross tuli UM-ist osta, sest 4/6-silindriliste omad on tunduvalt lühemad.

Postitatud: 21.09.2004 10:03 53
Postitas suslik
priitv8 kirjutas:1) kui see benamootor on varustet EML-ga (reaalselt siis hilisem M30B35 või M7xBxx V12) siis on sama teema, mis TDS-ga. Isegi kang on sama.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.
See küll oma rumalus, kuid mis see EML on

Postitatud: 21.09.2004 10:27 43
Postitas priitv8
suslik kirjutas:See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
Ctrl+F : EML : Enter
http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... hp/t-49923
EML tuleb saksa keelest: Elektronische MotorLeistungs regelung, eesti keeles on siis tegemist e-gaasiga, st. gaasipedaali ja seguklapi vahel on trossi asemel edison.

Postitatud: 21.09.2004 12:23 47
Postitas suslik
priitv8 kirjutas:
suslik kirjutas:See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
Ctrl+F : EML : Enter
http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... hp/t-49923
EML tuleb saksa keelest: Elektronische MotorLeistungs regelung, eesti keeles on siis tegemist e-gaasiga, st. gaasipedaali ja seguklapi vahel on trossi asemel edison.
jaaa ja kuidas sellest aru saada :oops:

Postitatud: 21.09.2004 15:07 43
Postitas priitv8
suslik kirjutas:jaaa ja kuidas sellest aru saada :oops:
Tegelikult on asi väga lihtne. Tavaliselt kui sa gaasipedaali vajutad, siis avad sa sellega trossi vahendusel seguiklappi teatud nurga võrra. E-gaasi puhul puudub mehhaaniline side pedaali ja seguklapi vahel. Sina tallad jalaga ainult potekat, EML aju siis avab elektrimootori abil seguklappi. Siin tekibki võimalus Sinu kiirusesoovi (pedaaliasendit) natukene paindlikumalt käsitleda, kui mehhaanilise ühenduse puhul. Samuti on suhteliselt lihtne realiseerida tühikäigu stabiliseerimist, püsikiiruse hoidjat ja veojõukontrolli (mis kõik ka EML-ga autol nii tehtud ongi), sest nt. veojõu vähendamiseks saab ASC/EML kombinatsioon edukalt ignoreerida Sinu pedaaliasendit ja seguklapi nii seada, nagu hetkel parem on.
Tähelepanuväärne on, et selline asi oli BMW-l peal juba 1986 aastal koos V12 mootoriga. Täna on jah pea igal väikeautolgi sama lahendus.
Siin ka mõned pildid:
pedaal: http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =117&y=125
ja seguklapp:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... x=141&y=77

Segane lugu

Postitatud: 21.09.2004 15:23 34
Postitas visla
Äkki siis keegi vastaks nii, et ka lihtinimene aru saaks.
Kuidas see asi ikka siis käib. Kas piisab 94 525 TDSA-le lihtsalt kangi paigutamisest roolile või on eel vaja jubinaid vahetada???

Postitatud: 21.09.2004 16:06 55
Postitas priitv8
Jah piisab. Dislal pole ju seguklappigi, millest me siin räägime?

Postitatud: 30.09.2004 01:03 53
Postitas spcvnd
priitv8 kirjutas:Tegelikult on asi väga lihtne. Tavaliselt kui sa gaasipedaali vajutad, siis...
... cut...
Samuti on suhteliselt lihtne realiseerida tühikäigu stabiliseerimist, püsikiiruse hoidjat ja veojõukontrolli (mis kõik ka EML-ga autol nii tehtud ongi), sest nt. veojõu vähendamiseks saab ASC/EML kombinatsioon edukalt ignoreerida Sinu pedaaliasendit ja seguklapi nii seada, nagu hetkel parem on.
Kui lihtne see ikka on? Minu masinal (@325iA e36) on ikka tross, kuigi on ASC olemas vt:
http://rust.mine.nu/bmw/partgrp.do?mode ... g=13&fg=15
et siis ASC "THROTTLE ACTUATOR ASC+T" (vt viimane diagramm) sikutab siis seda seguklapi asendi koomale, kuigi ise saan füüsiliselt otse trossi abiga siiski seguklappiklappi otse käsutada... et kas siin piisab siis ikkagi ainult "õige" kangi paigaldamisest?

Postitatud: 30.09.2004 02:08 09
Postitas ELL
Aga palju selle hoidjaga dislat kokku hoiab,või on see ainult söidu mugavuse suurendamiseks,mis on niigi suur.

Postitatud: 30.09.2004 09:25 02
Postitas Viljar
Käisin eile Truumu juures ja viskasime korra kaabli külge, näitas error code 10, tähendab midagi sellist, et püsikiirusehoidja on ühendamata (puudu on kang) Paisatb, et tuleb ikka sauel ära käia ;)

Postitatud: 30.09.2004 09:59 59
Postitas ahtil
Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?

Postitatud: 30.09.2004 12:26 01
Postitas Raino
ELL kirjutas:Aga palju selle hoidjaga dislat kokku hoiab,või on see ainult söidu mugavuse suurendamiseks,mis on niigi suur.
Sellega on nii sõidu mõnu kui ka pisikest ökonoomiat sest kui auto sõidab ühtlasel kiirusel ning mootoril ühed pöörded siis hoiab pisut kokku kah.

Postitatud: 30.09.2004 13:29 27
Postitas priitv8
ahtil kirjutas:Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.

Postitatud: 30.09.2004 13:42 29
Postitas Aare
Kui sa otsustad panna aftermarketi oma, siis soojalt soovitan hoiduda Rostra cruisidest. Ma Lianale lasin selle uuena panna, see on ka kolme kuuga ainus garantiiremont olnud. Kangi seti nupp töötab nagu pähe tuleb, mõnikord hoia oma 10 sek all (lüliti on vist jama). Samuti on siduri all olev deaktiveerimislüliti samasugune rämps - kui kogemata vajutad peal oleva cruisega sidurile, siis pooltel juhtudel jääb cruise peale ja viskab tuurid lakke :shock:

Muude kohta ei tea. Aga maksab ta kuni 4k ja kütuse kokkuhoidu see küll ei anna. Vähemalt siis, kui ise ka ühtlast kiirust hoida.

Postitatud: 30.09.2004 21:51 22
Postitas ahtil
Tänan info eest. :)
priitv8 kirjutas:
ahtil kirjutas:Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.

Postitatud: 31.05.2005 08:56 15
Postitas Pritsa
E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.

priitv8, kui MFL rool olemas, mida läheks järgmisena l vaja ?

Postitatud: 31.05.2005 11:47 39
Postitas priitv8
Pritsa kirjutas:priitv8, kui MFL rool olemas, mida läheks järgmisena l vaja ?
Kas juba tehasest või ise pandud? Mis auto? Mis aasta?
Aga miinimumina vaja ikkagi diagnostikakompuutrit, sest auto on vaja ümber kodeerida (öelda, et nüüd on ka tempomaat olemas).