1. leht 2-st

Automaatkast, kas peaks mäepeal tagasi vajuma?

Postitatud: 15.05.2008 15:29 44
Postitas -RV-
kuulaks kuidas kellelgi miski on... kuna mu 750 e32 vajus , praegune 328 e36 vajub, tuttuus avensis 2.0 vajus, e39 530d vajus, samas e34 540 ei vajunud vw touran 1,9tdi dsg ei vaju....
katsetuse koht siis viljandi linnas olev mägi (kõrgemägi) kraade oli tal vist 40-45...

Postitatud: 15.05.2008 15:38 52
Postitas Genne
Minu E32 735 ei vaju.

Muidugi oleneb, kui suurt "mäge" Sa mõtled...

Re: Automaatkast, kas peaks mäepeal tagasi vajuma?

Postitatud: 15.05.2008 15:55 24
Postitas Indrek_M
-RV- kirjutas:katsetuse koht siis viljandi linnas olev mägi (kõrgemägi) kraade oli tal vist 40-45...
Sellisest "mäest" ei lähe enamus autosid üldse üles :lol: Ma arvan, et sa liialdad kraadidega.
Aga kui ma arvan õigesti, et sa mõtled Viljandis Tartu mnt mäge, siis tõenäoliselt vajub sellel mäel jah enamus autosid siiski tagasi - suhteliselt järsk tõus.
Üldiselt automaat hoiab väiksema tõusu korral paigal.

Postitatud: 15.05.2008 16:19 29
Postitas ArgoV
Jah, näiteks Nissan Patrolil on märgitud maksimaalseks tõusunurgaks 39 kraadi, ehk siis 40-45 kraadi on ilmselgelt liialdus.

Postitatud: 15.05.2008 16:36 43
Postitas -RV-
tegmist on ´´kõrgemäega´´ see pole tartu maanteega üldse seotud...

Postitatud: 15.05.2008 16:39 17
Postitas -RV-
suured vabandused jah... läksin käisin märgi juures ära 18 kraadi lihtsalt jah silmale mulle tundub et see on palju suurem.... näiteks kavilda orust on kõvasti järsem....

suured vabandused jah ... kuigi mulle ikka ei tundu loogiline 18 kraadi :S

Postitatud: 15.05.2008 16:39 21
Postitas leits
18% tõus on siis see :D Väidetavalt nii suurt eestis mujal linnas ei kohta.

Postitatud: 15.05.2008 16:40 52
Postitas -RV-
jap leits eile sai ju õlle taga arutatud... aga mul läks meelest ära ja tundus ebaloogiline ikka veel tundub :D:D

Postitatud: 15.05.2008 21:20 38
Postitas priitv8
DSG ei ole automaatkast ka.

Postitatud: 15.05.2008 22:21 54
Postitas --kala--
ei tea minu 730d ei ole veel kuskil tagasi vajunud(tutikas hydromuhv)
ainult libedaga :D

Postitatud: 15.05.2008 22:38 57
Postitas -RV-
dsg on automaat ju... automaat = ise vahetab käiku.... ja teeb seda pole tähtis mis ehitus tal on salongis on automaat ! see on see sama käigukast mida tahab M3 ka endale peale panna või on pannud juba... mai tia kuidas need läbirääkimised läksid... kunagi oli sellest mingi suur teema...

Maailma esimene suurseerialiselt toodetav 7käiguline DSG-käigukast debüteeris Volkswagen Golfil. Seni sai sama käikude arvuga DSG-käigukastiga uhkustada üksnes Volkswageni kontserni lipulaev, miljon eurot maksev Bugatti Veyron.

Tähelühend DSG (Direct-Shift Gearbox) tähendab lihtsustatult kahe elektrooniliselt juhitava siduriga, kuid ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti, mis vahetab käike kas automaatselt või teeb seda juht käsitsi. Seejuures toimuvad käiguvahetused ülikiirelt ja sujuvalt.

Juba 2003. aastal tõi Volkswagen välja 6käigulise DSGkäigukasti, mida on tänaseks toodetud üle miljoni. Kui see oli mõeldud üsna võimsatele mootoritele (pöördemoment kuni 350 Nm), siis uus seitsmekäiguline pigem väiksematele ja ökonoomsematele (pöördemoment kuni 250 Nm).

Postitatud: 15.05.2008 22:44 16
Postitas -RV-
no aga see paneb imestama et isegi tutikas avensis vajus tagasi.... ok saan aru et vanemad bmwd aga tutikas auto ka nagu...

Postitatud: 15.05.2008 23:44 20
Postitas leits
sai käidud ka 2.8 98 aasta audi a6 quattroga ja s60 2001a automaadiga. mõlemad vajusid tagasi :? vaevalt et kõigil neljal kastid pees on

Postitatud: 16.05.2008 04:03 33
Postitas -RV-
just käisin mart551´ga seal uuesti oma e36 328ia´ga ja vajus jällegi... tuleb nv test 530d´ga kah.... ja baidevei... see tõus on 18% mitte kraadi kraadi ehk oleks seal mingi 30+/- 5 ! sain teada et protsent näitab mitu meetrit sajale meetrile see tõuseb... saab ka arvutada nii et sajale meetrile tõuseb 18m siis võtab appi vana hea pythagerose teoreemi ja tan(alfa)= 18/100ga saab täpselt teada mitu kraadi on ... et kell nii palju siis ei viitsi arvutit otsida hetkel....

Postitatud: 16.05.2008 04:20 18
Postitas -RV-
Pilt

Postitatud: 16.05.2008 07:48 51
Postitas --kala--
-RV- kirjutas:dsg on automaat ju... automaat = ise vahetab käiku.... ja teeb seda pole tähtis mis ehitus tal on salongis on automaat ! see on see sama käigukast mida tahab M3 ka endale peale panna või on pannud juba... mai tia kuidas need läbirääkimised läksid... kunagi oli sellest mingi suur teema...

Maailma esimene suurseerialiselt toodetav 7käiguline DSG-käigukast debüteeris Volkswagen Golfil. Seni sai sama käikude arvuga DSG-käigukastiga uhkustada üksnes Volkswageni kontserni lipulaev, miljon eurot maksev Bugatti Veyron.

Tähelühend DSG (Direct-Shift Gearbox) tähendab lihtsustatult kahe elektrooniliselt juhitava siduriga, kuid ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti, mis vahetab käike kas automaatselt või teeb seda juht käsitsi. Seejuures toimuvad käiguvahetused ülikiirelt ja sujuvalt.

Juba 2003. aastal tõi Volkswagen välja 6käigulise DSGkäigukasti, mida on tänaseks toodetud üle miljoni. Kui see oli mõeldud üsna võimsatele mootoritele (pöördemoment kuni 350 Nm), siis uus seitsmekäiguline pigem väiksematele ja ökonoomsematele (pöördemoment kuni 250 Nm).
ise oled automaat
see on manuaal kast mida ei lylita sina vaid silindrid

Postitatud: 16.05.2008 07:49 35
Postitas --kala--
lase kõrval istujal käiku vahetada ja on pool automaat :lol:

Postitatud: 16.05.2008 07:53 30
Postitas Ragnar
18% teeb siis 10 kraadi kõigest.
DSG lülitab käike automaatika abiga aga samamoodi nagu tavaline turbiiniga automaat ta siiski paigal ei saa hoida minu arusaamise järgi.

Postitatud: 16.05.2008 09:22 18
Postitas Henri.
-RV- kirjutas:saab ka arvutada nii et sajale meetrile tõuseb 18m siis võtab appi vana hea pythagerose teoreemi ja tan(alfa)= 18/100ga saab täpselt teada mitu kraadi on ... et kell nii palju siis ei viitsi arvutit otsida hetkel....
Start - programs - accessories - calculator.

ja 18/100 = 0,18, selle jaoks vast arvutit ei vaja :D

Postitatud: 16.05.2008 10:48 31
Postitas V2ike_Suur
akibo kirjutas:
-RV- kirjutas:saab ka arvutada nii et sajale meetrile tõuseb 18m siis võtab appi vana hea pythagerose teoreemi ja tan(alfa)= 18/100ga saab täpselt teada mitu kraadi on ... et kell nii palju siis ei viitsi arvutit otsida hetkel....
Start - programs - accessories - calculator.

ja 18/100 = 0,18, selle jaoks vast arvutit ei vaja :D
Ja võta sellest nüüd arctan ka peast.

Ma eile oma lõbuks arvutasin ka seda. Ja selle teooria järgi, et tee tõus on 18% teepikkusest oli tulemus tõesti 10kraadi. Kuna see tundus ebareaalselt väike, proovisin ka teisi variante ja kui eeldada, et teepikkus muutus kalde tõttu 18% pikemaks (hüpotenuus 1,18; pikem kaatet 1) siis sain tulemuseks 30 millegagi (vist 32)kraadi. Tundub väidetava kõige raskema tõusu jaoks reaalne tulemus, samas see tõusumärk peaks näitama just tee tõusu suhet horisontaalsuunaga. Neid arvutasin ka nii siinuse kui tangensi kaudu, tulemused olid mõlemad 10 tuuri, siinuse oma natuke suurem.

Postitatud: 16.05.2008 10:52 55
Postitas Henri.
V2ike_Suur kirjutas:Ja võta sellest nüüd arctan ka peast.
Oota, ma otsin arvuti välja :lol:

Postitatud: 16.05.2008 11:02 21
Postitas Indrek_M
V2ike_Suur kirjutas:kui eeldada, et teepikkus muutus kalde tõttu 18% pikemaks
See on küll väga vale eeldus :)

Postitatud: 16.05.2008 11:44 47
Postitas mart551
see tagasivajumine on tõesti veider teema.. ise sõitsin 100 000km e34 4-liitrisega ja ei mäleta küll hetkegi,kus auto oleks tagasi vajunud..sellest ka äge vaidlus :P proovige teised ka.. äkki see siis nii oleneb millestki või on kastid ise nii erinevad või loeb väga palju mootori võimsus vms..

Postitatud: 16.05.2008 11:49 02
Postitas priitv8
Ragnar kirjutas:18% teeb siis 10 kraadi kõigest.
DSG lülitab käike automaatika abiga aga samamoodi nagu tavaline turbiiniga automaat ta siiski paigal ei saa hoida minu arusaamise järgi.
Turbiiniga autol ei ole tagasild mootoriga kunagi jäigalt ühenduses (v.a. kui turbiini lukustus peal). Küll aga on automaatkastis P-asendis jäik väljundvõlli stopper.
TA muidugi ei täpsusta, kas ta teeb oma katset töötava või seisva mootoriga.

Postitatud: 16.05.2008 11:57 04
Postitas --kala--
mul mate oli 2 aga 18% 180 kraadist on 32,4 kraadi
18*180/100=32,4
**** hypotenuuse siin taga ajate :shock:

Postitatud: 16.05.2008 12:00 31
Postitas Ragnar
miks sa seda 180 kraadi sinna paned?
kas 100% tõus on siis 180kraadine ehk sile tee? :lol:

Postitatud: 16.05.2008 12:01 33
Postitas --kala--
180 kraadi on sirge tee _____________________________________
90 kraadi _______l
45____/

Postitatud: 16.05.2008 15:59 30
Postitas Reintz
Ragnar kirjutas:miks sa seda 180 kraadi sinna paned?
Sest nagu ta ise ütles - mate oli tal kaks :lol:

Nagu siin enne öeldi, näitab tõusu protsent seda, mitu meetrit kerkib maapind 100 meetri kohta. Ehk antud juhul räägite te tõusust, mille puhul kerkib maapind 18% sirgel maapinnal edasi liigutud teepikkusest.

Kui keegi tahab seda kraadideks arvutada, siis tuleb tõepoolest appi valem (mis ei ole Pythagorase teoreem, nagu siin ennist öeldi) tan(alfa)=vastaskaatet jagatud lähiskaatetiga ehk tan(alfa)=18/100. Mis teeb tõusunurgaks ~10.2kraadi.

Iseenesest väga teemakohased jutud teil siin - just tulin keskkooli mate eksamilt :lol:

Postitatud: 16.05.2008 16:40 01
Postitas V2ike_Suur
Indrek_M kirjutas:
V2ike_Suur kirjutas:kui eeldada, et teepikkus muutus kalde tõttu 18% pikemaks
See on küll väga vale eeldus :)
Ma tean, et on vale eeldus, aga niimoodi sain kõige realistlikuma tulemuse. 10,2 kraadi on nii väike nurk, et see ei saa kuidagi olla kõige järsem tõus Eestis.

Teisalt, võibolla see 18% on kogu tõusva lõigu keskmine, koos nn peale ja mahasõitudega, millel kalle sujuvalt suureneb, seega keskosas võib tõusu nurk olla märksa suurem.

Postitatud: 16.05.2008 17:36 56
Postitas mart551
tõusukraad on siiski 33 ja 34 vahel midagi.. 10 ta kohe kindlasti ei ole.. :)