Mis juhtub automaatkastiga kui....?
Mis juhtub automaatkastiga kui....?
Küte saab otsa näiteks maantesõidul 100km/h ja auto sureb välja(käik D peal)
4x6=1x nädalas
loogiliselt võtes... kui mootor ei tööta ja paned "käigu sisse" ja hkkad autot lükkama, siis ei ole õlirõhku mis käigukasti mootoiga äraühendama sunnib ja seega ei teki ka seda rõhku.... kui aga mootor töötab, rõhk on olemas aga kütus saab otsa ja mootor enam ei tööta... samas ta käib veel ringi, seega on olemas vajalik õlitus, et hoida käigukast mootoriga ühenduses.... ja nii lykkad teda edasi rattad keerutavad, mootor käib ka ringi... kuigi ei tööta, aga rõhk on olemas
Eks sa pane suurema hoo pealt R sisse ja vaata, silmad märjad, kuidas pärast tagumist käiku enam pole!!diislijoodik kirjutas:Eelkirjutaja tabas asja ära, Lisan, et mootorpidurdus on siis, kui vedu ei käi kastis läbi 1-suunaduri(te). Tavaliselt kõrgem käik on kindlalsti ilma 1-suunasidurita, madalamate käikude puhul tuleb vaadelda igat kastimudelit eraldi. Kuid igamees võib huvi korral korraldada katse, keerates sõites süüte R-asendisse. See jutt ei tähenda, et ma võimalike tagajärgede eest vastutaksin, nii, et omal riisikol, kuigi põhimõtteliselt midagi halba sellest juhtuda ei saa, sest ega need kastid ka 100% loodusõnnetused ei ole .
2000 a. 320d, e46
On juhtunud endal korra, et lükkasin kogemata nii 30-40 km/h sisse R ja seejärel ei juhtunud küll muud, et auto liikus edasi vaba hooga. Rohkem ei ole seda juhtunud ja teadlikult ei hakka ka katsetama seda.
Aga sellest kütte otsa lõppemise teemast ei saanud ikka hästi aru. Teoorias toimib siis asi nii, et kui sõidan 90km/h ja mootor jääb seisma, siis selle tõttu et on suur hoog ja käik sees, jääb alles ka kasti õlitus ja mootor käib ikka ringi. See tähendab siis, et kui panna käik sisse ja autot tõmmata suurel kiirusel, peaks ta käivituma, mis aga teatavasti ei toimi, ennem jookseb kast kokku(ainult mingitel vanematel mersudel pidavat toimima, kuna õlitus toimib ka kardaanilt ajades).
Isegi manuaalkastiga veokal tuleb pukseerimisel lahti ühendada kardaan, sest mootori mitte töötamisel ei tööta ka kasti õlipump ja kast jookseks laiali.
Aga sellest kütte otsa lõppemise teemast ei saanud ikka hästi aru. Teoorias toimib siis asi nii, et kui sõidan 90km/h ja mootor jääb seisma, siis selle tõttu et on suur hoog ja käik sees, jääb alles ka kasti õlitus ja mootor käib ikka ringi. See tähendab siis, et kui panna käik sisse ja autot tõmmata suurel kiirusel, peaks ta käivituma, mis aga teatavasti ei toimi, ennem jookseb kast kokku(ainult mingitel vanematel mersudel pidavat toimima, kuna õlitus toimib ka kardaanilt ajades).
Isegi manuaalkastiga veokal tuleb pukseerimisel lahti ühendada kardaan, sest mootori mitte töötamisel ei tööta ka kasti õlipump ja kast jookseks laiali.
525 TDS´a EXECUTIVE
minu enda esimene automaatkasti kogemus lõppes halvasti igatahes.
proovisin neid käsitsivahetamise käike ning kogemata panin 100 pealt tagumise sisse, millega kaasnes ka väike ragin Auto küll veeres edasi kuna samas kohe panin tagasi D peale. Jäin kohe seisma ning proovisin tagumist, ning oh imet, tagumist polnudki.tulemuseks oli et friktsioonkettad vms olid osad üksteise külge lihtsalt kinni sulanud selle tagajärjel.
vaielgu kes tahab aga et see jutt et tagumist ei saa panna sõidu ajal, mina ei usu.
proovisin neid käsitsivahetamise käike ning kogemata panin 100 pealt tagumise sisse, millega kaasnes ka väike ragin Auto küll veeres edasi kuna samas kohe panin tagasi D peale. Jäin kohe seisma ning proovisin tagumist, ning oh imet, tagumist polnudki.tulemuseks oli et friktsioonkettad vms olid osad üksteise külge lihtsalt kinni sulanud selle tagajärjel.
vaielgu kes tahab aga et see jutt et tagumist ei saa panna sõidu ajal, mina ei usu.
2000 a. 320d, e46
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
nu seda mõtlesin minagi. Üks sõpa natuke vintis peaga audil olevat lükkanud neutrali asemel suurel hool R peale. Tal küll midagi ei juhutunud.diislijoodik kirjutas:Kui jutt käib sellest, et R-asendis läheb väidetavalt kast peppu, siis ma siin üritangi koguaeg selgitada, et on kaitstud, aga ikka leidub uskumatuid, kellel on "suur praktiline kogemus". Vaielge ja tõestage nüüd omaette.Leho525tds kirjutas:kas automaatkastil siis sellejaoks mingit safe-mode varianti ei olegi ?
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Peale ostu sai isa sõita taga ilma probleemideta ligi 1000 km.
mis kaudsed seosed siin saavad veel olla ?
Ja kohe peale minu esimest proovisõitu läks tagumine käik minema.
Ma räägin asja lihtsalt nii nagu juhtus !! lihtsalt minu kogemus näitas nii ja kõik.. ei maksa siis kohe närvi minna ja oletusi loopima hakata
aga jah vaidlus, mis ei vii kuhugi
ja autoks e34 540
mis kaudsed seosed siin saavad veel olla ?
Ja kohe peale minu esimest proovisõitu läks tagumine käik minema.
Ma räägin asja lihtsalt nii nagu juhtus !! lihtsalt minu kogemus näitas nii ja kõik.. ei maksa siis kohe närvi minna ja oletusi loopima hakata
aga jah vaidlus, mis ei vii kuhugi
ja autoks e34 540
Viimati muutis MuiduMees, 08.12.2007 18:27 16, muudetud 1 kord kokku.
2000 a. 320d, e46
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Supra ei ole bmw.romm kirjutas:Ühte näidet tean omast kogemusest, et Toyota Supral (3.0 turbo, aastast 1990) läks tagurpidi käik sisse, kui üks kollanokk lülitas sõidu aeg D pealt R-le, külgi tahtis N panna. Kiirus oli umbes 50 km/h ning tagumised rattad blokeerusid. Võta nüüd kinni, oli see lihtsalt kokkusattumus või misasi.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
fakt on see, et käigukastiga ei tohiks juhtuda midagi hullu, kui bensiin saab otsa ning mootor sureb välja, samas ei ole soovitatav käikudega sõidu ajal mängida kui tahad edasi sõita, siis D, kui tagasi, siis R ja kui pikemalt seista, siis P või N. miks lapata sõidu ajal D ja N käigu vahel?
Kui keegi arvab, et ta hoiab sellega kütust kokku või säästab käigukasti, siis ta eksib kõvasti!
Soovitaks enne siiski tutvuda aut. kasti tööpõhimõttega, kui siin niisama tuututama hakata! ja kui sõidu ajal lükata R sisse, siis ei juhtu mitte midagi muud, kui auto veereb vaba hooga edasi ja kui kiirus on piisavalt madal, siis lülitab Reversi sisse!
Kui keegi arvab, et ta hoiab sellega kütust kokku või säästab käigukasti, siis ta eksib kõvasti!
Soovitaks enne siiski tutvuda aut. kasti tööpõhimõttega, kui siin niisama tuututama hakata! ja kui sõidu ajal lükata R sisse, siis ei juhtu mitte midagi muud, kui auto veereb vaba hooga edasi ja kui kiirus on piisavalt madal, siis lülitab Reversi sisse!
Maiks kirjutas:
Aga sellest kütte otsa lõppemise teemast ei saanud ikka hästi aru. Teoorias toimib siis asi nii, et kui sõidan 90km/h ja mootor jääb seisma, siis selle tõttu et on suur hoog ja käik sees, jääb alles ka kasti õlitus ja mootor käib ikka ringi. See tähendab siis, et kui panna käik sisse ja autot tõmmata suurel kiirusel, peaks ta käivituma, mis aga teatavasti ei toimi, ennem jookseb kast kokku(ainult mingitel vanematel mersudel pidavat toimima, kuna õlitus toimib ka kardaanilt ajades).
1. Kasutad vale mõistet, kui käik on sees, siis sõites ei jää mootor seisma, vaid ta ei vea rohkem.
2. Kui ta juba on seisma jäänud, siis lakkab ka kasti pump töötamast ja pärast seda enam ei ole võimalik rataste kaudu mootorit käivitada (enne pump koos mootoriga tööle, siis on hüdraulikas surve, mille abil lülitatakse sidurid-pidurid kokku).
3. Kokku ei jookse selliste väikeste ürituste peale midagi, sest võllid on kastis õlised ja sidureid ei lülitata (vt ka uuesti p2).
4. Vanadel mersudel on kastis sekundaarne õlipumbakene, mida käitatakse kasti väljundist, selle puhul on käivitamine puksiiris võimalik.
Maiks kirjutas:
Isegi manuaalkastiga veokal tuleb pukseerimisel lahti ühendada kardaan, sest mootori mitte töötamisel ei tööta ka kasti õlipump ja kast jookseks laiali.
Autom kasti puhul on pukseerimine limiteeritud 30km ja 50km/h, kui ma õigesti mäletan, üle selle peaks treilerit kasutama või muid nippe rakendama, et kasti ei veetaks ringi.
Väljendasin vähe valesti, mõtlesingi seda võimalust, et sõites maanteekiirusega ja autol lõppeb kütus ning mootor sureb välja, siis Teie jutu põhjal jääb kast mootorit edasi vedama kuna enne seda oli kastis surve olemas. On see praktliliselt proovitud või on kasti skeeme lugedes sellise teoreetilise faktini jõutud. Kas kast suudab siis ise hoida piisavat survet, et põhimõtteliset vastutöötavat mootorit ringi vedada.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kast ei hoia survet, mootor hoiabMaiks kirjutas:Kas kast suudab siis ise hoida piisavat survet, et põhimõtteliset vastutöötavat mootorit ringi vedada.
See, kas mootorile antakse kütust peale või mitte, ei mängi ju rolli. Kõige tavalisemal gaasi pealt jala ära võtmisel ju samamoodi keeratakse mootoril küte kinni ja mootor hakkab kasti pidurdama.
Indrek
No kui palju teie automaatkastid siis käiguga pidurdavad? Minu oma laseb päris kähku auto vabajooksu peale, kui olen vabastanud gaasipedaali, st. et mootor jääb töötama tühikäigul ja hoiab kastil surve üleval. Kütte lõppemisel peaks siis asi toimima samamoodi, et mingi hetke kast veel hoiab vedu, aga laseb üsna ruttu auto vabajooksule, aga selle vahega, et enam ei ole tühikäigul töötavat mootorit mis hoiaks kastil vajalikku survet.
Arvatavasti selle mõnekümne meetri läbimisel ilma õlitamata kastiga ei juhtu mitte midagi kuna selle ajaga veel võlle kuivaks ei lase, aga ise proovima ka ei lähe.
Arvatavasti selle mõnekümne meetri läbimisel ilma õlitamata kastiga ei juhtu mitte midagi kuna selle ajaga veel võlle kuivaks ei lase, aga ise proovima ka ei lähe.
525 TDS´a EXECUTIVE
Päris palju. Cruisega allamäge sõites vahetab isegi käigu üles kui vaatab, et kiirust muidu mootoriga maha pidurdada ei suuda. Ilma cruiseta pidurdab käiguga vähem aga siiski ... alles kiiruselt mingi 30km/h lõpetab pidurdamise ära ja annab mootorile jälle kütuse peale. Mingit vaba hooga kulgemist küll ei ole.Maiks kirjutas:No kui palju teie automaatkastid siis käiguga pidurdavad?
Indrek
Siis mul kastil vist mingi viga, kuigi käike vahetab normaalselt, aga just tulin sõidust ja veel jälgisin kui palju minul ta pidurdab. 100se hoo pealt gaasi maha laskmisel langes tahhokas koos kiirusega mõnda aega ja kiirusel ~85 km/h lasi juba sujuvalt tahhoka tühikäigu pööretele ja mingit tuntavat mootoriga pidurdamist ei toimu. Asula sõidul laseb ka üsna kohe vabaks mootori. Kas on põhjust muretsemiseks?
525 TDS´a EXECUTIVE
Mõte oli selles, et keegi siin eespool mainis, et ilma õlipumba poolt tekitatud rõhuta ei kanna muhv enam momenti ratastelt mootorile üle. Minu meelest seni, kuni muhvis õli sees, kannab ta ka momenti üle.diislijoodik kirjutas:Kuid arusaamatuks jääb küsimuse püstitamise mõte, sest kastis käib moment ka läbi muude seadmete, kui vaid hüdrosidur ja need vajavad kindlasti pumba poolt tekitatud rõhku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
See millal läheb vabakäigule peaks sõltuma mootori pööretest, momendist ja hüdrotrafo stall speedist. Seega erinevate parameetrite juures teil ei saagi ühtemoodi käituda.Maiks kirjutas:Siis mul kastil vist mingi viga, kuigi käike vahetab normaalselt, aga just tulin sõidust ja veel jälgisin kui palju minul ta pidurdab. 100se hoo pealt gaasi maha laskmisel langes tahhokas koos kiirusega mõnda aega ja kiirusel ~85 km/h lasi juba sujuvalt tahhoka tühikäigu pööretele ja mingit tuntavat mootoriga pidurdamist ei toimu. Asula sõidul laseb ka üsna kohe vabaks mootori. Kas on põhjust muretsemiseks?
Käiguga nüüd allamäge ei tohiks küll pidurdada, mootor jääb ikka tühikäigule, allamäge ikka hoog suureneb ja käike vahetatakse üles, mitte allapoole vms. osadel ameeriklastel on kangilt lülitatav erireziim, seljuhul küll pidurdab käikudega, aga BMWl pole kohanud sellist asja. Sel juhul saab pidurdada, kui tõmmad kangi 3 peale näiteks siis kõrgemat käiku ei lülitata. Turbiin ei tööta vastupidi, st. kui mootor ei tööta, siis rattaid ringi ajades ei aeta ringi mootorit, siit ka põhjus miks automaatkastiga autot ei saa käima tõmmata. Pukseerides niiöelda kabla otsas peab mootor käima ja kast neutraali peal tean mina vähemalt. Mõned hullukesed tean, et on tirinud ka seisva mootoriga (kui mootoririke) aga seljuhul ka lühikest aega vb paar km hädaga ja vaikse hooga ja pole midagi juhutnud, aga kindlasti head see ei tee.