M50 2.0 mootori töö ringrajal.
- ziilike-uduz
- Huviline
- Postitusi: 154
- Liitunud: 09.05.2007 16:51 41
- Peamine sõiduk: 325Ti
- Asukoht: Tallinn
M50 2.0 mootori töö ringrajal.
Tervitused
Küsimus selline, sai osaletud ühel rajapäeval hiljuti. Rapla rajal nimelt.
Sai siis esimesed 3-4ringi suure hurraaga ära sõidetud ja auto tegi kolehirmsat diisli häält.
Tol päeval oli kohal ka üks teine m50 2.0 mis klõbises sarnaselt. Pool tundi - tund jahtuda ja sai edasi sõita. Teadjamad mehed algul tulid mind hirmutama, et ehk on hüdrotõukurid õhtal, auto sõidab siiani ilusasti aga hingele hakkas küll.
Kui salongi vent max sooja puhuma panna sai ringi kaks rohkem sõita.
Milles võib viga olla, saast jahutus? Saast õli? Tol hetkel oli sees Valvoline 5W-30. Välismaistelt saitidelt olen lugenud et 1.8is võib kannatada õlitusprobleemide all rajal paugutades...
Küsimus selline, sai osaletud ühel rajapäeval hiljuti. Rapla rajal nimelt.
Sai siis esimesed 3-4ringi suure hurraaga ära sõidetud ja auto tegi kolehirmsat diisli häält.
Tol päeval oli kohal ka üks teine m50 2.0 mis klõbises sarnaselt. Pool tundi - tund jahtuda ja sai edasi sõita. Teadjamad mehed algul tulid mind hirmutama, et ehk on hüdrotõukurid õhtal, auto sõidab siiani ilusasti aga hingele hakkas küll.
Kui salongi vent max sooja puhuma panna sai ringi kaks rohkem sõita.
Milles võib viga olla, saast jahutus? Saast õli? Tol hetkel oli sees Valvoline 5W-30. Välismaistelt saitidelt olen lugenud et 1.8is võib kannatada õlitusprobleemide all rajal paugutades...
Ei ole sündinud mehaanik
1. 5W-30 (???) on ekstreemseks kasutuseks IMO kuumana liiga vedel. Selliseks otstarbeks on 50 ja 60 ülemise viskoossusega õlid. Mida suurem tagumine number, seda paksem on õli 100 kraadi juures. Selliste näitajatega õli tarvitatakse ehk talvistes oludes. Mina olen tarvitanud Q8 õli 10W-50, see hoidis head õlirõhku tühikäigul isegi siis kui üli juba 120 oli.
2. Ringrajal kuumeneb isegi õliradikaga seeriaauto õli kiirelt 120 kraadini. Ilma radikata kuumeneb veel kiiremini.
3. Plagin tuleb sellest, et vedelaks läinud õliga langeb õlirõhk ja õli ei tihenda enam - hüdrotõukurid vajuvad läbi, nukkvõllid hakkavad lagisema jne.
Kui aga paari ringiga üle kuumenema hakkab, siis tuleks uurida. vanematel pillidel on põhjuseks enamasti poolkõva ventika sidur. Üldiselt peaks korras jahutusega minema õli kiiremini kuumaks kui jahutusvedelik. Mul läks Saugal kahe ringiga õli 120, kuid vesi oli ikka kuskil 80-90 vahel.
2. Ringrajal kuumeneb isegi õliradikaga seeriaauto õli kiirelt 120 kraadini. Ilma radikata kuumeneb veel kiiremini.
3. Plagin tuleb sellest, et vedelaks läinud õliga langeb õlirõhk ja õli ei tihenda enam - hüdrotõukurid vajuvad läbi, nukkvõllid hakkavad lagisema jne.
Kui aga paari ringiga üle kuumenema hakkab, siis tuleks uurida. vanematel pillidel on põhjuseks enamasti poolkõva ventika sidur. Üldiselt peaks korras jahutusega minema õli kiiremini kuumaks kui jahutusvedelik. Mul läks Saugal kahe ringiga õli 120, kuid vesi oli ikka kuskil 80-90 vahel.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- ziilike-uduz
- Huviline
- Postitusi: 154
- Liitunud: 09.05.2007 16:51 41
- Peamine sõiduk: 325Ti
- Asukoht: Tallinn
Kui otstarbekas oleks tavakasutuses 50-60 õli kasutada? Radadel saab ju ometi Eestis niivõrd harva käia
Armatuuris tempiandur näitas rajal kriips alla keskmise joone, tavakasutuses linnavahel näitab sama, kuidagi kahtlane. Auto ostuajal läks ta ilusti keskele ja seal ta ka püsis. Vesi läheb mootoris suurele ringile samuti. Niiet ei tea öelda mis mul see temp reaalselt jahutusveel olla võis rajal. Ilmselt oli süüdi siiski si** õli.
Armatuuris tempiandur näitas rajal kriips alla keskmise joone, tavakasutuses linnavahel näitab sama, kuidagi kahtlane. Auto ostuajal läks ta ilusti keskele ja seal ta ka püsis. Vesi läheb mootoris suurele ringile samuti. Niiet ei tea öelda mis mul see temp reaalselt jahutusveel olla võis rajal. Ilmselt oli süüdi siiski si** õli.
Ei ole sündinud mehaanik
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 406
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt:
Klge lõpetage see vee(5W-30 - see õli on ökotamiseks ja talvel sõitmiseks) mootorisse valamine või ärge virisege, et miskit tiksub/lagiseb. Uurige kasvõi oma naise käest, mille jaoks te oma autot kasutate, ja siis kui olete aru saanud ja peeglisse vaadanud, siis vahetage õli/auto õige asja vastu.
Tänan tähelepanu eest.
Tänan tähelepanu eest.
All good things come to those who wait.
- ziilike-uduz
- Huviline
- Postitusi: 154
- Liitunud: 09.05.2007 16:51 41
- Peamine sõiduk: 325Ti
- Asukoht: Tallinn
10W-50 on igapäevaoludes täiesti kasutatav. Õlisurve kuuma mootoriga on tuntavalt parem - nt kui mul kippus ummikus 10W-40 poolsündiga õlituli vahel virvedama, siis 10W-50ga ei saanud tuld põlema ka siis, kui käsipidur peal mootorit siduriga käik sees "suretada".ziilike-uduz kirjutas:Kui otstarbekas oleks tavakasutuses 50-60 õli kasutada? Radadel saab ju ometi Eestis niivõrd harva käia
Armatuuris tempiandur näitas rajal kriips alla keskmise joone, tavakasutuses linnavahel näitab sama, kuidagi kahtlane. Auto ostuajal läks ta ilusti keskele ja seal ta ka püsis. Vesi läheb mootoris suurele ringile samuti. Niiet ei tea öelda mis mul see temp reaalselt jahutusveel olla võis rajal. Ilmselt oli süüdi siiski si** õli.
Selle efekti saalede elueale kuumal suvel ummikus nõkutamisel ei saa vist alahinnata.
Efekt on siiski vaid madalatel pööretel, kõrgematel pääseb pumba tootlikkus maksma ja vahet enam pole.
Niiet suurem õlirõhk madalatel pööretel - paksem õlikiht saaledel - vähem kulumist.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
kasutan samuti suvel mootoris 10w-50 õli
Viimati muutis margo989, 03.01.2014 10:37 38, muudetud 1 kord kokku.
Ma ei ole kuskil maininud, et ma 5w-30 kasutaks. Virisenud nagu ka ei ole ja ilmselt ütlesin oma seisukoha ka mille jaoks ma enamjaolt autot kasutan. Peale selle, oma naise käest võid sa mingit muud asja küsida- paluda (peeglise vaatamata).veekaheksa kirjutas:Klge lõpetage see vee(5W-30 - see õli on ökotamiseks ja talvel sõitmiseks) mootorisse valamine või ärge virisege, et miskit tiksub/lagiseb. Uurige kasvõi oma naise käest, mille jaoks te oma autot kasutate, ja siis kui olete aru saanud ja peeglisse vaadanud, siis vahetage õli/auto õige asja vastu.
Tänan tähelepanu eest.
Tänan tähelepanu eest.
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TEN3631B36patrik kirjutas:viga ei ole õli temperatuuris
ei ole ka hüdrode vanuses
see on juba ammu läbikäidud teema. tiksus nii m50ga kui ka uue m54ga. ei ole vahet kas õliradikaga või ilma. ei ole suurt vahet ka mis õliga.
tiksuma hakkab siis kui kurve keerad.
tehke karter ja õlivõtt korda
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
- ziilike-uduz
- Huviline
- Postitusi: 154
- Liitunud: 09.05.2007 16:51 41
- Peamine sõiduk: 325Ti
- Asukoht: Tallinn