1. leht 2-st

Xenon esituled

Postitatud: 15.08.2007 20:51 40
Postitas bmwguru
Tere,

5-seeria (E39) xenon esituled hakkasin ühel hetkel näitama väga alla (mingi 5m kaugusele). UM'is öeldi, et kogu tuli tuleb vahetada 2tk kokku 12000 krooni, et need ei pidavat lahti käima ja neid ei saa parandada.

Kas on mingi lahendus mis maksaks vähem kui 12000?
Minu poolest võivad nad paigal seista (st. nad ei pea ise kõrgust reguleerima).

Natuke hirmutav on see, et see juhtus täiesti suvalt, ma pole millelegi otsa sõitnud. Igakord kui tulega midagi juhtub (läheb näiteks xenon läbi) ei tahaks küll 6000 välja käija ... nii kvaliteetne BMW nüüd ka pole, et selle peale lootma jääda, et ei juhtu.

Kas selline probleem on sagedane nendel autodel?

Postitatud: 15.08.2007 21:59 11
Postitas Arvo T
mis aasta autoga tegu?vanemad tuled saab originaal osadega korda.maksma läheb see ca 500.- ja paar tundi osavaid näppe.rõngastuledega tiba keerulisem

Postitatud: 15.08.2007 22:13 04
Postitas bmwguru
Tegu on 2000 aasta autoga, rõngastuledega.

Kes/kus sellise töö ette võtab?

Postitatud: 16.08.2007 01:07 40
Postitas TiitR
Siin kuskil oli ka muidu teema selle kohta, kus ära oli murdunud mingi regul. varras seal tulel. Viimane pidi olema vist jah ainult UM-i rida, kuid keegi parandas selle "koduste võtetega" ikkagi ära.

Postitatud: 16.08.2007 19:37 25
Postitas Arvo T
Need reguleerimis vardad on plastist ja lähevad ajapikku hapraks.Löökaukudes või muu löögi tulemusel purunevad.Vanemale tulele pakutakse originaalina remontkomplekti.Kas need ka uuemale sobivad,hetkel ei tea.Lähipäevil saan võrrelda.Uuema tule lahti võtmine oluliselt keerulisem.

Postitatud: 16.08.2007 20:27 37
Postitas Mirko
Minu teada ei ole rõngastuld üldse ilma ära lõhkumata või pooleks saagimata lahti võtta.

Postitatud: 16.08.2007 22:04 13
Postitas Mulk
selle varda saab facelift tules ara vahetatud , kull on tykk tegemist ja ke..i ka aga saab. Ka saab facelift tule klahti kui julgust ja hakkamist ja leidlikust on, oht on lohkda kui abiks saun, kuumauhu pyss, praeahi voi midaji sellist.Soome foorumis moned vennad on ikka avanud ja ka tervelt kokkupannud.Teinud 2 katkisest tulest yhe jne. Ma olen yhe varda ka kokku liiminud ja kestab siiani, nuud kull juba sobra autos.Samas laks tal teisest tulest nuud ka varras, sius koigub uhele poole ja vaja hakata tal sellega tegelema, onneks olemas tagavara varras yhest katkisest facelift tulest.Nii et katkisi tulesid otsima ja harjutama.

Postitatud: 17.08.2007 12:02 32
Postitas M2ki
Mul vajusid tuled siis alla kui esimene kõrguse sensor stabika küljest ära murdus, peale korda tegemist näitavad normaalselt jälle.

Postitatud: 19.08.2007 15:15 30
Postitas bmwguru
Et võib siis järelduse teha, et erilist lootust pole, et keegi kuskil neid oskab ja tahab parandada... ning tuleb 12k välja käija.

Kas mitte-xenonid saaks ka panna? Need pidid maksma ca 3k tükk.

tuled

Postitatud: 19.08.2007 20:33 20
Postitas velts1
esimese parema õõtsa küljes varras mis ühendatud sensoriga,vaata see kõigepealt üle.sama tagumise parema rattaga.

Postitatud: 29.08.2007 12:28 32
Postitas eintz
sama asi 2002a. E39 sedaanil, juba mõnda aega on märgata, et tuled kuidagi maha näitavad, lähituledega ei kannata pimedas üldse sõita. Auto käivitamisel tulede kõrgus muutub, konarlikul teel sõites enam ei märka, et kõrgus muutuks, varem nagu oli...!?

Kas see varras tule sees millest juttu oli on number 7 siin:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05

ja siis mida seal auto all paremate rataste juures vaadata? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=95

ise seal vist nagunii midagi parandada ei ole?

Postitatud: 29.08.2007 13:12 09
Postitas Indrek_M
eintz kirjutas:ja siis mida seal auto all paremate rataste juures vaadata? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=95
Õõtsa külge kinnitub väike selline stabikakondi moodi vidin ... imepisike ... mille teine ots läheb lüliti hoova külge. Ees üks ja taga üks - need siis ütlevad autole kere asendit.
See kont kipub kinni mädanema ... maksis UM-is minu mäletamist mööda mingi 80 eek.

Postitatud: 04.09.2007 10:34 03
Postitas aise
Repair kitte müüakse facelift tule jaoks! Metallist.

http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=56032

Postitatud: 26.09.2007 10:37 58
Postitas aise
küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?

Postitatud: 26.09.2007 21:16 54
Postitas TiitR
aise kirjutas:küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?
Nagu ma aru olen saanud, siis nivooandur asub tagasillal ja kui tagaosa raskuse all allapoole vajub, siis andur toimetab ka esituled allapoole..pimestuse vältimiseks. Mina pole küll tähelepannud, et näiteks järsust mäest üles sõites tuled ikkagi puu latvu ei valgustaks.

Postitatud: 27.09.2007 12:19 59
Postitas M2ki
Andur on nii esi kui tagasillal. Ja nivoo andur pole kuidagi tuledega seotud, see reguleerib ainult nivoo amorte.

Postitatud: 27.09.2007 13:56 55
Postitas Ilves
aise kirjutas:küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?
Huvitav, kas suure kiiruse pealt täiega pidurdades laternaid ka tõstetakse?

Postitatud: 29.09.2007 15:06 09
Postitas ArgoV
Ilves kirjutas:
aise kirjutas:küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?
Huvitav, kas suure kiiruse pealt täiega pidurdades laternaid ka tõstetakse?
Päris pead panti ei pane, aga minu meelest on kiirendades ja pidurdades näha küll, et tuled liiguvad. Võib-olla ma kujutan seda ette, aga mulle tundub, et teise auto (veelgi parem - mingi bussi) taga sõites käivad tuled pisut kogu aeg üles-alla, vastavalt sellele kas kiirendad või pidurdad. Ehk siis (ennetades mõnda tarkpead) - tulede vihk püsib enam-vähem samas kohas, sõltumata auto kaldest. Kui keegi kindla teadmisega ütleb, et see tegelikkuses nii pole, siis ärge kõvasti lööge, eks! :)

Postitatud: 30.09.2007 01:22 41
Postitas hotwing
Mul oleks ka selle teemaga seotud küsimus.
Mu E38 '95 tulesid põlema lülitades üks tuli liigub alt üles, aga teine seisab paigal (ja seina ääres seistes näitab ka natuke ülespoole kui teine). Kas viga on jupis nr 1 siin: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05? Ja kui siis kas see osa on vahetatav ilma midagi lõhkumata (ilma ahju, kuumapüssi jms seadmeteta)?
Sildade andurid on korras, sest tuled näitavad silma järgi vaadates õigesti, aga pole kindel kas see regull töötab ühel tulel.

Postitatud: 04.10.2007 15:00 30
Postitas eintz
aise kirjutas:küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?
mul täpselt samamoodi endiselt, mõlema silla küljes olevad andurid ja nende vardad tundusid terved :S

Postitatud: 04.10.2007 15:12 12
Postitas Indrek_M
eintz kirjutas:
aise kirjutas:küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?
mul täpselt samamoodi endiselt, mõlema silla küljes olevad andurid ja nende vardad tundusid terved :S
Mis mõttes? Ei peakski ju liikuma sellisel puhul - auto õõtsad auto suhtes ju sama nurga all, mis siis, et nina kõrgemal või madalamal. Toimima peaks see ikka nii, et viskad mingi 150kg pagasnikusse ning siis sõidavad tuled allapoole, võtad kola ära, tagumik tõuseb, sõidavad tuled jälle ülespoole.
Või vajuta nina allapoole.
Aga kindlasti ei muuda auto valgusvihu kõrgust kui sama koormatud autoga ronida kuhugi lamava politseiniku vms peale.

Postitatud: 04.10.2007 15:15 10
Postitas aise
Indrek_M kirjutas:
eintz kirjutas:
aise kirjutas:küsimus, kui tuled sisse lükkan siis liiguvad ilusti paika aga kui esiotsa ajan kõrgema lamava pollari peale siis nagu alla ei keera, mis see tähendab?
mul täpselt samamoodi endiselt, mõlema silla küljes olevad andurid ja nende vardad tundusid terved :S
Mis mõttes? Ei peakski ju liikuma sellisel puhul - auto õõtsad auto suhtes ju sama nurga all, mis siis, et nina kõrgemal või madalamal. Toimima peaks see ikka nii, et viskad mingi 150kg pagasnikusse ning siis sõidavad tuled allapoole, võtad kola ära, tagumik tõuseb, sõidavad tuled jälle ülespoole.
Või vajuta nina allapoole.
Aga kindlasti ei muuda auto valgusvihu kõrgust kui sama koormatud autoga ronida kuhugi lamava politseiniku vms peale.
eks ta nii ongi vist aga mäest üles alla sõites pidi ka regullima vist, pole ju vahet kas lamav ment või mägi :D sama kalde saab kätte umbes. kui tuled sisse lülitades ise paika keeravad ennast alguses siis peaks vast ikka korras olema.

Postitatud: 04.10.2007 15:53 02
Postitas eintz
ennem kui see regull normaalselt töötas sai konarliku/lainetava tee peal pimedas sõidetud, auto hüppas üles alla, aga tuled näitasid koguaeg samale kõrgusele

Postitatud: 04.10.2007 17:41 30
Postitas TiitR
eintz kirjutas:ennem kui see regull normaalselt töötas sai konarliku/lainetava tee peal pimedas sõidetud, auto hüppas üles alla, aga tuled näitasid koguaeg samale kõrgusele
Vale jutt! Mine proovi uuesti lainetaval teel sõita!

Postitatud: 04.10.2007 21:00 09
Postitas Ramses29
Hmm minu omal tundus ka, et tuled näitaksid justkui liiga lähedale ja võrreldes udutulega näitasid kehvemini ka. Märja asvaldiga oli sõit täitsa piin. Hiljem uute xenon lampide panemisel 950 EEK/tk kõik vead kadusid. Mina isiklikult alustaksin pirnidest.
Kui tulede vahetamisest rääkida, siis Xenon-s (xenon.ee) saad koos xenon lampidega 8800 hakkama

Postitatud: 05.10.2007 11:17 26
Postitas eintz
TiitR kirjutas:
eintz kirjutas:ennem kui see regull normaalselt töötas sai konarliku/lainetava tee peal pimedas sõidetud, auto hüppas üles alla, aga tuled näitasid koguaeg samale kõrgusele
Vale jutt! Mine proovi uuesti lainetaval teel sõita!
vähemalt nii mulle alguses tundus.
Aga igatahes võtsin eile õhtul kuuskantvõtme ja keerasin tuled paika, tegin proovisõidu ja asi läks ikka tunduvalt paremaks. Täna otsin hea koha kus saab tuled täpselt paika reguleerida.

Postitatud: 18.12.2007 11:52 47
Postitas aise
kas veatede tuleb diagnostikast kui üks kõrguseanduritest kutu on? mõlemad tuled hakkasid maha näitama paar päeva tagasi. mõlemat ei viitsi päris vahetada.

Postitatud: 18.12.2007 18:09 51
Postitas Pets24
eintz kirjutas:
TiitR kirjutas:
eintz kirjutas:ennem kui see regull normaalselt töötas sai konarliku/lainetava tee peal pimedas sõidetud, auto hüppas üles alla, aga tuled näitasid koguaeg samale kõrgusele
Vale jutt! Mine proovi uuesti lainetaval teel sõita!
vähemalt nii mulle alguses tundus.
Aga igatahes võtsin eile õhtul kuuskantvõtme ja keerasin tuled paika, tegin proovisõidu ja asi läks ikka tunduvalt paremaks. Täna otsin hea koha kus saab tuled täpselt paika reguleerida.
tegelikult soovitaks puhtalt teiste liiklejate heaolu silmas pidades vältida neid ise "paika" keeramisi, jah saad küll tuled enda jaoks midagi näitama kuid vastutulija pimestus teinekord ohtlikum. Selle jaoks tuleb abiks ülevaatuspunkt kust läbi sõites onud hea meelega sul tuled oma mõõtmisriista abil paika keeravad. Näed ise ja näevad teised. Vältige õnnetusi.

Postitatud: 20.12.2007 10:35 37
Postitas Q
ehk on siin keegi spetsialist kes ütleks mulle kuidas saab e39 (99a) xenon tulesid täpsemalt reguleerida. tule juures on 2 nuppu millest keerata, üks keerab üles/alla ja teine peaks loogika järgi vasakule/paremale keerama, aga keerab ainult natuke vasakule/paremale ja rohkem liigub jälle tuli üles/alla. Ülevaatusel käies vaadati et parem tuli peaks natukene sissepoole näitama (üv sain läbi), aga ükski nupp sissepoole rohkem tuld ei keera. kas on veel mingi nupp v mutter vms, millest saan regullida. sama küsimus oleks ka parempoolse kaugtule kohta, kas see liigub koos lähitule reguleerimisega või saab seda eraldi keerata kuskilt?

Postitatud: 27.12.2007 08:25 43
Postitas eintz
Pets24 kirjutas:
eintz kirjutas:
TiitR kirjutas:Vale jutt! Mine proovi uuesti lainetaval teel sõita!
vähemalt nii mulle alguses tundus.
Aga igatahes võtsin eile õhtul kuuskantvõtme ja keerasin tuled paika, tegin proovisõidu ja asi läks ikka tunduvalt paremaks. Täna otsin hea koha kus saab tuled täpselt paika reguleerida.
tegelikult soovitaks puhtalt teiste liiklejate heaolu silmas pidades vältida neid ise "paika" keeramisi, jah saad küll tuled enda jaoks midagi näitama kuid vastutulija pimestus teinekord ohtlikum. Selle jaoks tuleb abiks ülevaatuspunkt kust läbi sõites onud hea meelega sul tuled oma mõõtmisriista abil paika keeravad. Näed ise ja näevad teised. Vältige õnnetusi.
nonii, kas sa ikka lugesid minu vastuse lõpuni enne kui kirjutama asusid!?
Nagu kirjutasin nii oligi, keerasin õhtul tuled paika, järgmisel päeval läksin ülevaatuspunkti, kõik oli normis. Aga jah, kõigile soovitaks lasta tulesid reguleerida enne kui hakata pirne vahetama jne...