1. leht 4-st

Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 05.07.2007 23:33 50
Postitas Genne
1. kas alati tuleb enne käigu lülitamist vajutada pidurit, ise panen N-iga käima ja ei vajuta pidurit.Peale käigu sisestamist hakkab sujuvalt liikuma.
2. kas võib D lülitada N peale juba enne auto peatumist.
3. põhimõtteliselt pole parkingut üldse vaja, kui kasutada käsipidurit( alati lükkad ju üle R-i, kui hea see kastile on).
4. kõige ökom on suht kärmelt kiirus üless ja siis seda säilitada, samuti liiklusolukordi pikemalt ette näha.
5.foori taga seistes on D-d sees hoida, lükkan N-i peale- õige või vale.
6. kasti reziime (M,E ja S) võib muuta ka sõidu pealt, ilma peatumata

kommenteerige ja lisage mõni hea näpunäide.

Postitatud: 06.07.2007 00:13 33
Postitas Zipp
kas nö. käiguga pidurdamine on kahjulik?

Postitatud: 06.07.2007 00:54 52
Postitas TarmoV12
minu kogemused ja "talupojaloogika":
1. põhimõtteliselt ei pea pidurit hoidma, aga see on mõistlik enamasti, kuna auto hakkab kohe liikuma..
2. N on vabakäik. võib ikka lülitada. samas - milleks see vajalik, mõistlik on mootoriga pidurdada seismajäämiseks + vajadusel lisaks pidurdada.
3. järsemal nõlval parkides oleks vist mõistlik kasutada mõlemat: P + kässar. ise kasutan parkimiseks ikka parkingut, ainult vajadusel käsipidurit. üle R'i lükkamine ei tee midagi (tahaks loota :roll: ). kui sa oled tähele pannud, siis automaadil on ikka väike viide käigukangi fikseerumisel asendisse ja reaalsel käigu lülitumisel.. kui "hooga" D pealt P peale lükata, siis minu autol küll käigukast tagurpidikäigule reageerida ei jõua..
4. kõlab loogiliselt. linnaliikluses soovitatakse "tarmukalt" kiirendada soovitud kiiruseni ja siis seda hoida. (btw tarmukalt ei tähenda siis kummivilinat)
5. D veab ju ka tühikäigul autot edasi väheke, pidurit hoides tekib koormus.. kui on ette näha pikemat seismist, on vististi soovitatav N lülitada.
6. võib ikka. see ei puuduta ju otseselt mehhaanikat, vaid lülitab aju teisele programmile..
7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit :!: ), pidureid kulub vähem, N peal aga töötab mootor tühikäigupööretel.

palun parandage mind, kui millegagi puusse panin..

Postitatud: 06.07.2007 01:22 55
Postitas Rando535
kui hakkad möödasõitu tegema ja lükkad steptronicuga käigu või kaks alla kas siis peab jala gaasilt ära võtma või pole oluline?

Postitatud: 06.07.2007 02:07 35
Postitas Zipp
Siil530 kirjutas: 7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit :!: ), pidureid kulub vähem, N peal aga töötab mootor tühikäigupööretel.
aga osadel autodel kohe kleeps käigukangi juures,et käiguga mitte pidurdada...

Postitatud: 06.07.2007 05:30 07
Postitas joffe
h82lose kirjutas:
aga osadel autodel kohe kleeps käigukangi juures,et käiguga mitte pidurdada...
Kui jalg gaasi pealt võtta, on mootoriga pidurdamine, kui sellega kaasneb käiguvalitsa ümberlülitamine (D>4>3>....), on see käiguga pidurdamine. Kuigi olen ise viimast varianti ka kasutanud, pole see vist päris tervislik süsteemile. Või eksin?

Postitatud: 06.07.2007 09:48 57
Postitas Jarlo
3. Vähemalt uuemad automaatkastid ei tohiks N asendis lasta üldse võtit süütelukust eemaldada, seega auto parkimisel on vaja enivei kasutada P asendit.

Postitatud: 06.07.2007 11:06 47
Postitas Kairi
Jarlo kirjutas:3. Vähemalt uuemad automaatkastid ei tohiks N asendis lasta üldse võtit süütelukust eemaldada, seega auto parkimisel on vaja enivei kasutada P asendit.
Nii see on, minul lubab ainult P asendit, kui süüde väljas :roll:

Postitatud: 06.07.2007 11:06 55
Postitas raimo_r
Jarlo kirjutas:3. Vähemalt uuemad automaatkastid ei tohiks N asendis lasta üldse võtit süütelukust eemaldada, seega auto parkimisel on vaja enivei kasutada P asendit.
täpselt nii.

samas ma ei saa sellest käsipiduri "armastusest" üldse aru. tuleb mingi auto parklasse, jääb seisma ja siis käib 'krõõõks' kässar peale. no milleks? käiguga seisab auto piisavalt paigal, olgu see tee nii kaldus kui tahes.

Postitatud: 06.07.2007 11:19 11
Postitas aise
raimo_r kirjutas:
Jarlo kirjutas:3. Vähemalt uuemad automaatkastid ei tohiks N asendis lasta üldse võtit süütelukust eemaldada, seega auto parkimisel on vaja enivei kasutada P asendit.
täpselt nii.

samas ma ei saa sellest käsipiduri "armastusest" üldse aru. tuleb mingi auto parklasse, jääb seisma ja siis käib 'krõõõks' kässar peale. no milleks? käiguga seisab auto piisavalt paigal, olgu see tee nii kaldus kui tahes.
ei saa jällegi nendest aru kes ainult käiguga pargivad, vähe selliseid imekombel veerema on hakanud? mul on manuaal ja pargin 1 käik + kässar.

Postitatud: 06.07.2007 11:58 22
Postitas Jarlo
raimo_r kirjutas: samas ma ei saa sellest käsipiduri "armastusest" üldse aru. tuleb mingi auto parklasse, jääb seisma ja siis käib 'krõõõks' kässar peale. no milleks? käiguga seisab auto piisavalt paigal, olgu see tee nii kaldus kui tahes.
Manuaaliga sõites kasutasin kässarit kallakule parkides, muidu lihtsalt 1 käik sees.. Aga automaadiga kasutan kasutan kässarit suht tihti, kuna kui auto jääb väikesele kallakule, siis on mugavam pärast käiguvalitsat kasutada. Point selles, et kallaku peal jääb käiguvalits peale parkimist pingesse, kuna võll läheb peale lukustamist pinge alla ja seega pärast uuesti sõitu alustades on vaja käigu sisselükkamisel rohkem jõudu kasutada. Kässarit kasutades seda survet ei teki.

Postitatud: 06.07.2007 12:11 52
Postitas Genne
samas kui käsipidurit üldse ei kasuta, siis on oht,et jääb "kinni"

Postitatud: 06.07.2007 12:17 44
Postitas masekas
Kunagi lugesin X5 kohta, et käiguga pidurdamine mõjub käigukastile halvasti ja soovitati seda mitte teha.
Käsipiduri kasutamise kohta nii palju, et on juhuseid, kus manuaal kastiga auto hakkab kallaku peal vajuma isegi, kui 1. käik sees. Seega kässar ikka soovituslik kallaku peal peale tõmmata.

Postitatud: 06.07.2007 16:37 09
Postitas T_Kuuda
Genne kirjutas:samas kui käsipidurit üldse ei kasuta, siis on oht,et jääb "kinni"
Ja enne ülevaatust peab võtma kässari remondi ette, mis on lisakulu oma laiskuse pärast :)

Postitatud: 08.07.2007 22:07 36
Postitas Maiks
Ise kasutan ka järsema kallaku peal parkides käsipidurit. Minu masin laseb D pealt käiguga pidurdades lihtsalt vabajooksu peale mingilt kiiruselt ja ei ole täheldanud, et see kastile kuidagi halvasti oleks mõjunud. Foori all ei ole kunagi N asendit kasutanud, sest siis võiks sõita juba mauaaliga kui oleks isu käike lapata.

Postitatud: 09.07.2007 02:54 03
Postitas Tiit525
Kuidas saab arvata, et P asendisse lülitamine midagi halba võib teha!? Tehas on teinud selle asendi parkimiseks, järelikult pargi. Sõidu aeg käigu ümberlülitamine...laske käia, kuni kogemata vale käigu panete ( R näiteks). Käsipiduri kinnijäämise kohta seda, ei jää kinni ainult mitte kasutades, vaid ka kasutades, kui tõmmate peale ja auto jääb seisma (kasvõi nädalaks), on võimalus, et pärast autot kohalt ei liiguta ilma abioperatsioonideta.

Postitatud: 09.07.2007 05:46 48
Postitas Maiks
On korra läinud hoopealt N´ile lülitades hoopis R ja siis küll midagi ei juhtunud, lihtsalt ei lükanud käiku sisse.

Postitatud: 09.07.2007 09:16 48
Postitas Alfonze
Minul ei lase mootorit käivitada kui ei ole park ja ei hoia pidurit all, samuti ei saa syytevõtit kätte kui ei pane parki peale, ning hakkab ka pinisema, et park position not engaged kui pidur lahti lasta. Tegu siis E60-ga.

Postitatud: 09.07.2007 10:53 11
Postitas Tiit525
Maiks kirjutas:On korra läinud hoopealt N´ile lülitades hoopis R ja siis küll midagi ei juhtunud, lihtsalt ei lükanud käiku sisse.
Tean ühte käigukasti, mis sellise käitumise peale töölepingu lõpetas, kuid võib-olla oleneb see kiirusest või oli see kast juba mineku peal, isiklik kogemus puudub ja ei näe ka põhjust katsetuseks :)

Postitatud: 09.07.2007 11:13 34
Postitas Tauri
1. kas alati tuleb enne käigu lülitamist vajutada pidurit, ise panen N-iga käima ja ei vajuta pidurit.Peale käigu sisestamist hakkab sujuvalt liikuma.

Käivitus ikka mõeldud P asendis. Sellepärast ka uuematel juba vastavad takistused teisiti toimimiseks

2. kas võib D lülitada N peale juba enne auto peatumist.

ei oska kommenteerida aga põhimõtteliselt ei tohiks see hea olla- samas ei saa aru milleks sellised liigutused vajalikud on.

N reziim on mõeldud auto aeglaseks pukseerimiseks- ka pesulas kasutad N asendit samal eesmärgil!


3. põhimõtteliselt pole parkingut üldse vaja, kui kasutada käsipidurit( alati lükkad ju üle R-i, kui hea see kastile on).

Seistes peab olema P asendis kast- kässarit võid peale toppida kui see rahulikumalt magada lubab :)

Tegelikult on kässar ikkagi mõeldud kallakutel parkimisel




4. kõige ökom on suht kärmelt kiirus üless ja siis seda säilitada, samuti liiklusolukordi pikemalt ette näha.

õige

ja veel aitab ökosõidule kaasa võimalikult vähene peatumine liikluses!


5.foori taga seistes on D-d sees hoida, lükkan N-i peale- õige või vale.

Vale- Kasti õlisurve langeb ja rohelise saabudes kiire survetõstmine ei ole hea.

6. kasti reziime (M,E ja S) võib muuta ka sõidu pealt, ilma peatumata

jah

ATM kastiga käikudega pidurdamine = varem või hiljem kastiremondiga. Kui rahakott lubab siis lase aga käija.

Üldiselt on atm kast suht lihtne mänguasi (sellepärast ka nö. "loll" ameeriklane seda armastab)

Kasuta kasti nii nagu seal kirjas

P- pargi
D- sõida
N- kasuta aeglasel pukseerimisel (mõiste on laiem)

Sõidu ajal minnes üle käsikasti funktsioonile ei ole soovitatav käiguga pidurdada! Ise peale E46 kasti remonti olen loobunud step funktsiooni kasutamisest üldse!

See jutt siis kuni E46, E39, X5 jne kohta.

Uue E90 kohta ei oska kommenteerida. nt 335i-l millel on step funktsioon toodud labadena roolitaha võiks nagu töökindlam olla.
Tiit525 kirjutas:
Maiks kirjutas:On korra läinud hoopealt N´ile lülitades hoopis R ja siis küll midagi ei juhtunud, lihtsalt ei lükanud käiku sisse.
Tean ühte käigukasti, mis sellise käitumise peale töölepingu lõpetas, kuid võib-olla oleneb see kiirusest või oli see kast juba mineku peal, isiklik kogemus puudub ja ei näe ka põhjust katsetuseks :)
sama soovitus ka minu poolt- ärge katsetage ja siis kiruge, et kast ei peavastu.

Postitatud: 09.07.2007 11:25 25
Postitas Tõnis
Ma ei saa ka aru milleks mängida koguaeg selle kangiga kui automaat on. Kui meeldib hirmsasti kangiga vehkida siis oleks mõistlik manuaal vaadata. Ise kasutan seistes P, liikuma hakkamiseks panen D, tagurdades R ja kui kunagi seisma jään siis P jälle tagasi.

Postitatud: 09.07.2007 16:10 05
Postitas VeikoA
Loodan, et teemaalgataja ei pahanda.
Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
Enda armukesel manuaalkast.

Esimese käigu sisselülitamisest...
Iisiklikult ei kasuta seda võtet (loe: ei usalda ainult seda, aga käiku ka sisse ei jäta).
Ikka harjumuspäraselt ainult käsipidur peale, kui parkimine ees seisab.

Postitatud: 09.07.2007 21:28 39
Postitas Genne
Seega...kui lauslollust ei tee, siis normaalse käsitsemisega kasti ära ei lõhu.
Ja mida ei tohi, seda ta ei luba. :D

Postitatud: 10.07.2007 11:05 42
Postitas TarmoV12
VeikoA kirjutas:Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
ma arvan, et see sul siiski pigem tunne.. mis väga paika ei pea.
igapäevases liikluses pole ju vaja käigukangi üldse näppida v.a. tagurdamiseks ja parkimiseks, samuti ju pedaale üks vähem.. lihtsalt kasti pikaealisuse huvides oleks kasulik mõningaid nüansse teada, eriti kui tegemist vanema/suure läbisõiduga masinaga..

Postitatud: 10.07.2007 14:04 54
Postitas Kairi
VeikoA kirjutas:Loodan, et teemaalgataja ei pahanda.
Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
Enda armukesel manuaalkast.

Esimese käigu sisselülitamisest...
Iisiklikult ei kasuta seda võtet (loe: ei usalda ainult seda, aga käiku ka sisse ei jäta).
Ikka harjumuspäraselt ainult käsipidur peale, kui parkimine ees seisab.
Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jätta :D

Postitatud: 10.07.2007 14:36 48
Postitas VeikoA
Kairi, võiksid rääkida, kui viitsid.
Kasvõi PSi.

Kui ei viitsi, siis pole midagi katki kah sellepärast.

Postitatud: 10.07.2007 14:49 49
Postitas andresv
Äkki lugu selles, et kui ise käiku kogu aeg sisse ei pane, siis saabub kena üllatus peale seda kui keegi teine autoga sõimas on käinud ning käigu sisse jätnud. Eriti tore on see üllatus siis, kui auto esiots seina ligi pargitud on.

Mina peagu alati peale auto remondist kättesaamist sõidan starteri jõul mõned sentimeetrid edasi.

Postitatud: 10.07.2007 18:22 27
Postitas VeikoA
Nujah, seda probleemi mul pole, et keegi teine kasutaks.
Ainuke auto kasutaja olen mina.

Aga jah, kui ise unustan siis on jama, vaevalt seda juhtub.
Mulle juba "sissepõlenud" harjumus enne liikumahakkamist käigukangi kiigutada (et kas on vabakas).

Postitatud: 10.07.2007 23:26 02
Postitas joffe
Kairi kirjutas:
Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jätta :D
Ootan huviga! ;)

Postitatud: 11.07.2007 08:41 09
Postitas Relk
Tauri kirjutas: Kasuta kasti nii nagu seal kirjas

P- pargi
D- sõida
N- kasuta aeglasel pukseerimisel (mõiste on laiem)
Siin ju kõik kirjas. Ei maksa arvata, et oled selles vallas targem kui BMW insenerid. kasutage asju ikka nii nagu manual'is kirjas.