1. leht 1-st

K: Miks mahlad segi lähevad?

Postitatud: 03.07.2007 17:26 37
Postitas tambets
Tegu 3.5 liitrise 155 kW mootoriga.
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.

Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?

Minu mõistus on otsas...=)

Re: K: Miks mahlad segi lähevad?

Postitatud: 03.07.2007 17:36 42
Postitas Danil523
tambets kirjutas:Tegu 3.5 liitrise 155 kW mootoriga.
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.

Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?

Minu mõistus on otsas...=)

kunagi tegin enda 3.0 mootoril kaane mahavõtmist kuid mul selliseid probleeme ei kaasnenud. mulle räägiti et enne mootori lahtivõtmist peaks tosool välja valama (ka plokist) ja muidugi kui lahtivõttes vältida et midagi satuks sinna õli sisse.

kas sa ikka tosoolist said mootor puhtaks enne remonti? kui tosool on plokis siis kui maha kaant hakkad kiskuma -- sattubki mõned tosoolilaigud õlisse ....

Kui mul oleks juhtund nii, siis arvan minu 730i klaasidest poleks ükski terve :D

Postitatud: 03.07.2007 17:43 09
Postitas Lauri_L
Kui esimese korraga panid kaane kinni tunde järgi, siis loomulikult tihend pidama ei jää!

Teist korda sama tihendit ei kasutata! :lol: Ei päästa seal enam ei õigesti pingutatud poldid ega muu tarkus. Lisaks sellele pead teadma ka kuidas polte pingutada, mitte lambist 11 :?: :?: peale väänama. mis see 11 muidu on??? Kahtlane number...

Postitatud: 03.07.2007 18:08 43
Postitas raimo_r
1) plokikaan survestada ja tasandada
1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.

joonis ja pingutusmomendid:
Pilt

Postitatud: 04.07.2007 10:52 13
Postitas BMW POWER
siit siis moraal teistele et kui ikka asja ei jaga siis ära torgi

re

Postitatud: 04.07.2007 12:09 30
Postitas Rains_525
Pigem moraal selline, ise võib teha küll, ja tihtipeale tuleb töö tulemus paremgi, aga ennem tuleb asi endale selgeks teha, siis praktiseerida...

internetist pole häbiasi otsida ja uurida, kuidas midagi tehakse, siis pärast endal lihtsam...

Postitatud: 04.07.2007 12:20 25
Postitas tambets
Danil523 kirjutas: kas sa ikka tosoolist said mootor puhtaks enne remonti? kui tosool on plokis siis kui maha kaant hakkad kiskuma -- sattubki mõned tosoolilaigud õlisse ....
Tosool sai ikka ennem välja lastud.
Ja jutt pole mõnedest laikudest, vaid ühtlasest valgest massist...=)
Lauri_L kirjutas:Kui esimese korraga panid kaane kinni tunde järgi, siis loomulikult tihend pidama ei jää!

Teist korda sama tihendit ei kasutata! :lol: Ei päästa seal enam ei õigesti pingutatud poldid ega muu tarkus. Lisaks sellele pead teadma ka kuidas polte pingutada, mitte lambist 11 :?: :?: peale väänama. mis see 11 muidu on??? Kahtlane number...
Seda ma usun küll jah, et sama tihend pidama ei jää...
Enda kontrollimise mõttes küsisin üle...
See 11 on tegelikult 110 njuutonmeetrit, e siis jõuühik, millega tuleb poldid kinni keerata.
Miks see number kahtlane on?
raimo_r kirjutas:1) plokikaan survestada ja tasandada
1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.
Kas plokikaan on vaja siiski kohe survestada?
Plokikaan võetud töötava auto pealt, sai ise juures oldud ja kontrollitud..
Tollel oli kõik ok (v.a autokere, kuhu oleks nagu rekka sisse sõitnud=))
Kalibreeritud raudlatiga sai kah vaadatud, oleks nagu kaan sirge.
Tihend tuleb uus.
Miks polte uusi on vaja? Teadupärast pannakse ju uued poldid selle pärast, et siis pole ohtu, et nendest mõne puruks keerad. Või on mõni muu põhjus kah?
Õiges järjekorras ja õiges tugevusega pingutada – sellega saan hakkama.
Tänud joonise eest...mõnele vast veel abiks!
BMW POWER kirjutas:siit siis moraal teistele et kui ikka asja ei jaga siis ära torgi
Olen ennemgi plokikaant vahetanud, küll teisel liikuril, 3.0 mootoriga. Tollel kõik ok...sellepärast selle mootriga ongi mul müstika.
Ja kuidas inimesed siis midagi õpivad, kui midagi teha ei või?


Parimat, Tambets, kes näpib ikka kõike edasi...=)

Postitatud: 04.07.2007 14:16 42
Postitas hollow
uued poldid sellepärast, et 99 juhul on need poldid välja veninud

Postitatud: 04.07.2007 18:24 26
Postitas hanzvonkazak
110nm :o sellega peaks polt tgelt päris korralikult välja venima ja isegi katki minema?

Postitatud: 04.07.2007 20:33 56
Postitas Kalev
Autol rattad keeratakse kuskil 90-100nm alla, ega plokikaane poldid "naela materjalist" pole!

Postitatud: 04.07.2007 22:33 05
Postitas tambets
Zigulil oli minu mäletamist mööda 80 NM, ühel mersul, mida me parandasime 120.
Aga see selleks.
Oskab keegi öelda, mis tugevusega need poldid siis peaks kinni keerama?

Postitatud: 04.07.2007 22:45 03
Postitas kapa
200 NM kui sa ise ei viitsi otsida :D

Postitatud: 04.07.2007 23:15 41
Postitas tambets
kapa kirjutas:200 NM kui sa ise ei viitsi otsida :D
Andmed põhinevad millistel allikatel? Mina tean, et 110 NM ja neidki on juba päris raske keerata.
Äkki viitad allika, kust see inf pärineb.

Raimo viidatud skeemil kirjas ju, et kuni 82 NM, siis lasta mootoril 25 min käija ja siis 30-40 kraadi veel keerata.

Postitatud: 05.07.2007 07:53 11
Postitas truumu
6sil. plokikaaned tuleb ALATI lihvida enne tagasi panemist, nad on KÕIK aja jooksul kõveraks tõmmanud
See, et mõned pidama jäävad on lihtsalt vedamine

Postitatud: 05.07.2007 13:25 16
Postitas tambets
6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?

Postitatud: 05.07.2007 13:50 13
Postitas aise
tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
tahad ise lihvida :lol: ?

Postitatud: 05.07.2007 14:35 48
Postitas tambets
Paluks asjalikku juttu, mitte suvalist mula!
Eelmised 2 küimust ikka õhus!

Postitatud: 05.07.2007 14:48 30
Postitas AARE540
tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on, piisava kannatuse juures saab ka sellest ''käiakivi'' meetodist, sest ega käiakivi just eriti hoogsalt ei võta...

Postitatud: 05.07.2007 18:13 07
Postitas tambets
AARE530 kirjutas:
tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on, piisava kannatuse juures saab ka sellest ''käiakivi'' meetodist, sest ega käiakivi just eriti hoogsalt ei võta...
Novot...sain truumu esimesest lausest aru :D:D:D
6-silindrilise...:D:D:D

To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)

Postitatud: 05.07.2007 18:24 13
Postitas hanzvonkazak
kuda sa vaatad raudlatiga terved kaane pinnalaotust korraga? ja muidu need andmed mida raimo_a väljastas pärinevad autodatast.

Postitatud: 05.07.2007 18:52 13
Postitas AARE540
tambets kirjutas: To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
AARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on
;););)

Postitatud: 05.07.2007 20:16 34
Postitas tambets
AARE530 kirjutas:
tambets kirjutas: To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
AARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on
;););)
Olgu-olgu...oleme sõbrad edasi...=)

Postitatud: 05.07.2007 20:17 53
Postitas tambets
hanzvonkazak kirjutas:kuda sa vaatad raudlatiga terved kaane pinnalaotust korraga? ja muidu need andmed mida raimo_a väljastas pärinevad autodatast.
Tervet pinnalaotust muidugi ei saa vaadata. Aga saab ju lati panna peale igatmoodi, diagonaali ja horisontaalselt ja tont-teab veel kuidas. :D
Aga need autodata andmed on õiged v?

Postitatud: 05.07.2007 21:53 04
Postitas iisak
tambets kirjutas: Aga need autodata andmed on õiged v?
Appiiiii. Uskmatu Toomas...

Postitatud: 05.07.2007 22:08 08
Postitas tambets
Miks uskumatu Toomas?
Kui mina tean andmeid 110, ük kirjutab 82 + 30-40 kraadi ning kolmas 200?
No midakurat ma siis uskuma pean?
Kas siin foorumis ongi inimesed pooleks, et pooled teavad asjadest midagi ja teine pool ainult targutab?

Ok, OT jätta.

Tahaks siis teada, mida uskuda.

Postitatud: 05.07.2007 22:50 10
Postitas Cardo
M30-l on 60 siis 80 ja kolmas -35kraadi, 200 nm see ei ole, kunagi proovisin NM-t võrdluseks võtta ja kas jäi mingi 130 juurde vist see 35 kraadi.

Postitatud: 05.07.2007 23:06 44
Postitas tambets
Suured tänud Cardo!
Lõpuks siis vastus kah olemas.
Aitähh tõesti!

Kui mõni moderaator seda teemat lugema peaks, siis paluks selle mula sealt vahepealt ära kustutada. Äkki mõni otsinguga leiab ja jääb niimoodi valeinffi uskuma...=(