1. leht 2-st

Autolehe artikkel XENON tuledest :S

Postitatud: 23.02.2007 11:41 55
Postitas Ergo750
Viimasest autolehte lugedes, sain üllatuse osaliseks ,kui seal teatatakse,et
xenon tulesid võib kasutada-paigaldada vaid nendele autodele, millel on
automaatne tulekõrguse reguleerimine :shock:
Minu teada topitakse neid ette ja taha igasugu masinatele,mis ehitati tunduvalt varem,kui selline tehnoloogia kasutusele võeti :roll:
Kas kellelgi on tulnud ülevaatusel või politseiga kohtumisel probleeme nendega?
Mind hirmutas jutt ära ja ilmselt loobun nende külge panemisest :?

Terv.
Ergo730

Postitatud: 23.02.2007 11:48 36
Postitas AARE540
See ju ammu teada, et xenoni puhul peaks olema tegelikult seesama tulekõrguse regull ja tulepesurid, kuid ei usu mina, et kõigil xenonitega pillidel need ajsad on...

Re: Autolehe artikkel XENON tuledest :S

Postitatud: 23.02.2007 12:04 13
Postitas TiitR
Ergo730 kirjutas:Viimasest autolehte lugedes, sain üllatuse osaliseks ,kui seal teatatakse,et
xenon tulesid võib kasutada-paigaldada vaid nendele autodele, millel on
automaatne tulekõrguse reguleerimine :shock:
Minu teada topitakse neid ette ja taha igasugu masinatele,mis ehitati tunduvalt varem,kui selline tehnoloogia kasutusele võeti :roll:
Kas kellelgi on tulnud ülevaatusel või politseiga kohtumisel probleeme nendega?
Mind hirmutas jutt ära ja ilmselt loobun nende külge panemisest :?

Terv.
Ergo730
Lugesin samuti seda artiklit. Samas läheb sealne jutt tiba vastuollu mõne nüansiga, nimelt on C4 kerega S6 (eks neid variante ole teisigi) juba tehase poolt peale pandud xenon lähituled, kuid tulede reguleerimine käib ikkagi MANUAALSELT salongist ja seda kõike juba tehase seades. Võta nüüd kinni ja aja näpuga seadust taga.

Postitatud: 23.02.2007 12:29 32
Postitas guardvv
vot kuidas nüüd aru saada kas autol see aut reg. olemas? kas nii et kui käivitad auto käivad tuled korraks ülesse ja siis lähevad paika? salongis ka muidu see keeratav nupp olemas, aga pean silmas just seda esimest üles alla käiku kas see ongi see auto reg? aga luupe mul pole kas xenoniga ei pea mitte ka luup tule sees olema?

Postitatud: 23.02.2007 13:44 05
Postitas Ergo750
Uuemate autode puhul on asi ehk vaieldav veel aga mind (ja paljud teised) saadetaks ilmselt otseteed korsuvülevaatusele, kuna puuduvad
nii tuledepesurid-kojamehed, rääkimata autom.regullist.

Postitatud: 23.02.2007 13:45 22
Postitas Tarmo
Ei pea.

Postitatud: 23.02.2007 14:16 35
Postitas Zipp
eks see ole nagu toonklaasiga,kes paneb see paneb ja savi see,kas on lubatud või ei ole...

Postitatud: 23.02.2007 14:34 18
Postitas priitv8
Ka E32-l ei olnud 1992 aastal autom. kõrgusregulli, kui ksenoonid peale tulid. 750i nivooamort btw käib selle asemel sama hästi.
Ja see tuledepesu ja autom. regulli nõue on minuteada ainult teatud aastast hiljem toodetud autodele. Parandage, kui ma eksin. Aastaarvu kahjuks nimetada ei oska.

PS automaatse kõrgusregulaatori korral ei olegi salongis seda nuppu! Üles-alla testjooksu teevad kõik uuemad samm-mootoriga regulaatorid.

Postitatud: 23.02.2007 14:52 09
Postitas Zipp
priitv8 kirjutas: Ja see tuledepesu ja autom. regulli nõue on minuteada ainult teatud aastast hiljem toodetud autodele. Parandage, kui ma eksin. Aastaarvu kahjuks nimetada ei oska.
ok,sellisel juhul võiks see olla 97+ :cool:

Postitatud: 23.02.2007 17:43 05
Postitas Maiks
«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad

Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
2) vasakpoolse liikluse asendist parempoolse liikluse asendisse ümberlülitusmehhanismiga laternate korral peab see mehhanism välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitamise võimaluse;
3) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Paraku ei ole seal aastaarvudest sõnagi.

Postitatud: 23.02.2007 18:29 14
Postitas hansu
Kas seda kõrguse regulaatorit ise intstallida ei saa. Et siis selle salongi nupu asemel kuhugi õõtsa külge panna see andur. Kas see andur on sama põhimõttega mis salongis ehk reostaat. (või ei olegi reostaat üldse selle juhtimiseks :oops: )

Postitatud: 23.02.2007 20:39 59
Postitas veekaheksa
M.P kirjutas:«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad

Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
2) vasakpoolse liikluse asendist parempoolse liikluse asendisse ümberlülitusmehhanismiga laternate korral peab see mehhanism välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitamise võimaluse;
3) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Paraku ei ole seal aastaarvudest sõnagi.
Alates 1997 mudeliaastast. Enne seda toodetud autodele on valmistajatehaste poolt ette nähtud ksenoontuled nö. direktiivivabad. Paljudel ksenooni tehasest saanud enne '97 autodel on tuleklaaside ja reflektorite/ellipsoidide erinevused võrreldes halogeenpirnidega kasutatavatel. Märked tuleklaasidel viitavad ksenoonidele tehasest. Kui autole POLE mõeldud ksenooni tehasest, siis on paigaldamise seaduslikkus küsitav.

Postitatud: 24.02.2007 12:52 18
Postitas priitv8
hansu kirjutas:Kas seda kõrguse regulaatorit ise intstallida ei saa. Et siis selle salongi nupu asemel kuhugi õõtsa külge panna see andur. Kas see andur on sama põhimõttega mis salongis ehk reostaat. (või ei olegi reostaat üldse selle juhtimiseks :oops: )
Hellal on täiesti olemas selline asi.

Postitatud: 24.02.2007 16:34 24
Postitas Veljo_V
priitv8 kirjutas:
hansu kirjutas:Kas seda kõrguse regulaatorit ise intstallida ei saa. Et siis selle salongi nupu asemel kuhugi õõtsa külge panna see andur. Kas see andur on sama põhimõttega mis salongis ehk reostaat. (või ei olegi reostaat üldse selle juhtimiseks :oops: )
Hellal on täiesti olemas selline asi.
Ehk mõni link või viide Priitv8 :roll:

Postitatud: 24.02.2007 18:03 49
Postitas Kristjan_K
veekaheksa kirjutas:Alates 1997 mudeliaastast. Enne seda toodetud autodele on valmistajatehaste poolt ette nähtud ksenoontuled nö. direktiivivabad. Paljudel ksenooni tehasest saanud enne '97 autodel on tuleklaaside ja reflektorite/ellipsoidide erinevused võrreldes halogeenpirnidega kasutatavatel. Märked tuleklaasidel viitavad ksenoonidele tehasest. Kui autole POLE mõeldud ksenooni tehasest, siis on paigaldamise seaduslikkus küsitav.
On sul selle kohta mõni seaduse link vms ka pakkuda?

Postitatud: 24.02.2007 18:42 45
Postitas veekaheksa
Ei ole. Aga inimesena, kes omab autot, mille mudeliaasta on 97(toodeti 3.96 - *.97), on mul olnud saksa päritolu sama auto omajatega niipalju juttu, et enne ja 97 aasta mudeliaasta autodele, millele on tootjatehas külge pannud ksenoontulesid, EI PEA olema ei autom. reg., ega kah pesudüüse. Peale seda 97 mudeliaastat toodetud autodel, on ksenoontuledega sõiduautodel kohustuslik omada nii aut. kõrguse reg. kui ka pesu. Nii ma olen kuulnud, ja vaieldav selles on vaid Eestis kehtivus ja mudeliaasta(nats uuemast alates vbolla siin kohustuslik).

PS! Minu poolt omatud jutualune auto on saksa toodang, ning on tehasest väljunud ksenoonidega. Ei ole aut. kõrguse reg, ega ka pesu(aga on 97 mudeliaasta). Itaalia pakett on lihtsalt selline. Ja see ei ole BMW.

PPS!Uurisin veidi veel, ja saksmannid väidavad, et KOHUSTUSLIKUKS muutusid neil need vaidlusalused detailid seaduse järgi autodele alates 01.01.1998.

Postitatud: 24.02.2007 20:12 07
Postitas Aare
Ärge nüüd pudrutage oma pesudüüside ja asjadega, ksenoontulede laternatel on reflektor sootuks teise kujuga ja toppides halogeenlaternasse sisse 4000 eest tjuuningksenoonid, on ülevaatusel valgustugevusega toimetulek välistatud. Pidi andma sama efekti valgustugevuses kui 100W pirnid - tugevus way üle.

Postitatud: 25.02.2007 08:25 01
Postitas daavy
PIDI andma? Aga kas tegelikult kahh annab sama effekti?? Sihuke naiste sauna jutt tundub

Postitatud: 25.02.2007 09:48 35
Postitas veekaheksa
Seda, et ksenoonidega tules tuleklaas/ellipsoid/peegel erinev on, see on juba ammu selge. See valgustugevuse erinevus jääb nagunii. Osaliselt selle valgustustugevuse ja osaliselt valgustemperatuuri pärast näitabki ksenoontuli paremini. Tules on erinevused sellepärast, et vihk oleks paremini joonistatud, kuna valgusvoog on tugevam, ja pimestab täna oma valgustemperatuurile rohkem. Tehase ksenoontuli on koostatud nii, et selle valgusvihk võimalikult vähe vastutulijat pimestaks.

Loodame, et oli piisavalt ammendav vastus.

Postitatud: 25.02.2007 12:30 58
Postitas Silwer
Mul on kuuesajasel sama moodi nivooamordid all - seega on tulede automaatse kõrguse reguleerimise probleem lahendatud. Jääb vaid tulede pesurid paigaldada... :)

Postitatud: 27.02.2007 11:17 19
Postitas sallu
kussjuure 70% autodest mis minujuures käivad on seest tulede regull, neist automaatne on ainult 40% ja pesuritega pol hullu, kui piisavalt tihti puhastada...

Mis mina teen on see, et ma keeran ise tuled paika, nii et oleks hea.. et tulede regull on mul paigalduse hinna sees...

Postitatud: 27.02.2007 12:06 14
Postitas Ragnar
ja ülevaatuse probleemide pärast pole keegi kaebama tulnud?

Postitatud: 27.02.2007 14:57 25
Postitas Morten
http://www.mechaless.com/images/pdf/cleaning.pdf, siin on veidi lahti seletatud miks kõrguse ja pesusüsteemi vaja on.

Postitatud: 27.02.2007 15:30 13
Postitas sallu
jeesh täiesti õige ja sellepärast peabki puhastama tulesid, olgu ka öeldud see, et eesti teedel olevat saasta ei pese mittekui üks pritse süsteem vaid peab olema kojamees... seega pesuri nõue ei ole pähjendatud piisavalt...
automaatne kõrguse regull aga on abix...

Postitatud: 02.03.2007 18:50 07
Postitas Silver_S
Silwer kirjutas:Mul on kuuesajasel sama moodi nivooamordid all - seega on tulede automaatse kõrguse reguleerimise probleem lahendatud. Jääb vaid tulede pesurid paigaldada... :)
Minu autol samuti taga nivooamordid.
Seega probleemi ei ole.

üllatuv oli aga see et salongis on ka manuaalne regull olemas.
Arvasin et need 2 välistavad teineteist.

Sul ka nii?

Postitatud: 02.03.2007 19:36 50
Postitas eero
Silver_S kirjutas:Minu autol samuti taga nivooamordid.
üllatuv oli aga see et salongis on ka manuaalne regull olemas.
Aga mul on nii nivooamordid kui automaatne kõrguse kontroll.
Kellel on nii automaatne kui manuaalne kõrguseregull? :) Siis oleksid kõik kombinatsioonid esindatud.

Postitatud: 10.03.2007 12:51 59
Postitas raimo_r
Silwer kirjutas:Mul on kuuesajasel sama moodi nivooamordid all - seega on tulede automaatse kõrguse reguleerimise probleem lahendatud. Jääb vaid tulede pesurid paigaldada... :)
siis saab E30 ka legaalselt xenonid paigaldada :) :cool:

Postitatud: 11.03.2007 12:58 30
Postitas Zipp
aga oskab keegi öelda,kas udutuled võivad xenon olla? :roll: ma linnas päris palju näinud juba...

või kust saab neid xenoni moodi udutulepirne? sellest siin foorumis juttu olnud aga ei leia...

Postitatud: 11.03.2007 13:34 04
Postitas Rain.
h82lose kirjutas:aga oskab keegi öelda,kas udutuled võivad xenon olla? :roll: ma linnas päris palju näinud juba...

või kust saab neid xenoni moodi udutulepirne? sellest siin foorumis juttu olnud aga ei leia...
kas need xenoni moodi udutule pirnid mitte philips blue vision'id pole, vähemalt eile Janeku auto udutulesid vaadates, paistsid need tuled küll xenonite moodi välja :?

Postitatud: 11.03.2007 13:43 35
Postitas sallu
No mina isiklikult olen üle 10le autole pannud xenonid udutuledesse, näiteks HOnda civic 2006, Bmw 730td 2004, 740td 1999, e34 530, 850i jne jne