ARK ja ümberehitused
ARK ja ümberehitused
Et ei solgiks teemasid, siis tegin eraldi topicu selleks, et saaks vähe mõtteid vahetada ARK'iga suhtlemise teemal. Lepiks sedaviisi äkki kokku, et kellel midagi kasulikku öelda on, siis võiks oma kogemused ja märkused siia panna. Tean, et Eestis on kombeks hirmus salatsemine, kes kuidas ja mida tegi, millest pole kellelegi kasu.
Martin R arvas, et asendusmootori lubamisel on aluseks teh passis märgitud mootori kW-d. St kui läheb üle lubatud%, siis ei saa. Selle vastu räägib praktikast rida juhtumeid, kus on seda saadud ja väga lihtsasti. Oluline on kontrollijale tõestada, et seda mootorit on autole pandud tehasest. Sedasi on isegi registrisse kantud see must kiirendus-camaro,
registris 7500 cc ning kül 200 kw.
Patrik arvas, et mootor pole oluline, oluline on mahtumine nende % ja heitgaasinormide sisse.
Minu arvamus on, et lähtuda tuleb sellest, mida auto välja kannab ning mida on autole seerias külge pandud. Selle loogika järgi tuleb praktikas tõestada, et selle kere ja nende agregaatidega autot on tehaseliselt valmistatud.
Palume kogemusi, arvamusi....
Martin R arvas, et asendusmootori lubamisel on aluseks teh passis märgitud mootori kW-d. St kui läheb üle lubatud%, siis ei saa. Selle vastu räägib praktikast rida juhtumeid, kus on seda saadud ja väga lihtsasti. Oluline on kontrollijale tõestada, et seda mootorit on autole pandud tehasest. Sedasi on isegi registrisse kantud see must kiirendus-camaro,
registris 7500 cc ning kül 200 kw.
Patrik arvas, et mootor pole oluline, oluline on mahtumine nende % ja heitgaasinormide sisse.
Minu arvamus on, et lähtuda tuleb sellest, mida auto välja kannab ning mida on autole seerias külge pandud. Selle loogika järgi tuleb praktikas tõestada, et selle kere ja nende agregaatidega autot on tehaseliselt valmistatud.
Palume kogemusi, arvamusi....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
tuulasin veidi ARK küsimuste/vastuste veerus:
Kah Sierra näide
Küsimus:
04.03.2004 20:36:45 Andrus
Tere mul on ford sierra luukpära 2,8l nelivedu,84a avariiline kuid tehnika on korras. Kas ma võin 2,8l mootori koos nelikveoga tõsta 2,0 sierra sedaankere peale?
Vastus:
05.03.2004 09:43:14 Alar Hansov
Selline vahetus pole lubatud. Asendusmootori töömaht ei tohi erineda rohkem kui 20%.
Kah Sierra näide
Küsimus:
04.03.2004 20:36:45 Andrus
Tere mul on ford sierra luukpära 2,8l nelivedu,84a avariiline kuid tehnika on korras. Kas ma võin 2,8l mootori koos nelikveoga tõsta 2,0 sierra sedaankere peale?
Vastus:
05.03.2004 09:43:14 Alar Hansov
Selline vahetus pole lubatud. Asendusmootori töömaht ei tohi erineda rohkem kui 20%.
E32 750i (1994)
Samas see siin räägib jällegi Aare poolt. Sama Sierra teema jätkub:
Küsimus:
09.03.2004 22:15:38 Villem
Küsimus hiljuti arutletud 4veolise Ford Sierra kohta. Kuna tehasest on tulnud selliseid masinaid ka mootori töömahuga 2.8 liitrit, on ju õigus panna see mootor ka masinale mille töömaht tehasest väljudes oli 2L. Samamoodi pole keelatud paigutada 1.6 L Honda Civicu mootorit Honda Civicule millel eelnevalt on olnud 1.3liitrine kuna tehas on vastavat sõidukit tootnud ka 1.6liitrise mootoriga (erinevus kW 1.3 liitrisega pea 2kordne)!!!
Vastus:
11.03.2004 10:23:12 Alar Hansov
Te olete õieti aru saanud. Eespool esitatud küsimustes räägiti sedaan Sierrast, milliseid on toodetud 2.0 l turbomootoriga. Seega on vahetusmootori max töömaht 1993 ccm+20%=2392 ccm.
Küsimus:
09.03.2004 22:15:38 Villem
Küsimus hiljuti arutletud 4veolise Ford Sierra kohta. Kuna tehasest on tulnud selliseid masinaid ka mootori töömahuga 2.8 liitrit, on ju õigus panna see mootor ka masinale mille töömaht tehasest väljudes oli 2L. Samamoodi pole keelatud paigutada 1.6 L Honda Civicu mootorit Honda Civicule millel eelnevalt on olnud 1.3liitrine kuna tehas on vastavat sõidukit tootnud ka 1.6liitrise mootoriga (erinevus kW 1.3 liitrisega pea 2kordne)!!!
Vastus:
11.03.2004 10:23:12 Alar Hansov
Te olete õieti aru saanud. Eespool esitatud küsimustes räägiti sedaan Sierrast, milliseid on toodetud 2.0 l turbomootoriga. Seega on vahetusmootori max töömaht 1993 ccm+20%=2392 ccm.
E32 750i (1994)
No seal on veel mõned "pärlid" - üks küsib, et kas tohib E32 735-le panna peale seda 85 kw 2.4 turbodiislit. Vastus: pole lubatud.
Minul küsimus: millisele paragrahvile tugineb ametniku haldusotsus?
Vastus: sellist paragrahvi pole. See on ametniku omavoli, mille kõige parem rohi on halduskohtu otsus vastupidises, mida lehes avaldada.
Nivale lubame panna Fordi diislit ja bemule bemu diislit ei luba?
Minule koolis õpetas dotsent Kiris asja õiguse alustes sedaviisi: õigusakti tegemisel on mingi eesmärk ja mõte. Ümberehituse reguleerimise eesmärk on ohu vältimine endale, teistele liiklejatele ja loodusele. Tõlgendamisel (juhul kui asi on mitmeti mõistetav) lähtutakse sellest. Järelikult kui 735-le pandab diisel ei lõhu ära jõuülekannet, ei arenda kiirusi, mida auto pidurid ja veerimik ei toeta ning ei vajuta oma massiga autot kõveraks, siis on selle keelamisega mindud vastuollu õiguse põhimõtetega.[/u]
Minul küsimus: millisele paragrahvile tugineb ametniku haldusotsus?
Vastus: sellist paragrahvi pole. See on ametniku omavoli, mille kõige parem rohi on halduskohtu otsus vastupidises, mida lehes avaldada.
Nivale lubame panna Fordi diislit ja bemule bemu diislit ei luba?
Minule koolis õpetas dotsent Kiris asja õiguse alustes sedaviisi: õigusakti tegemisel on mingi eesmärk ja mõte. Ümberehituse reguleerimise eesmärk on ohu vältimine endale, teistele liiklejatele ja loodusele. Tõlgendamisel (juhul kui asi on mitmeti mõistetav) lähtutakse sellest. Järelikult kui 735-le pandab diisel ei lõhu ära jõuülekannet, ei arenda kiirusi, mida auto pidurid ja veerimik ei toeta ning ei vajuta oma massiga autot kõveraks, siis on selle keelamisega mindud vastuollu õiguse põhimõtetega.[/u]
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
eile käis minu töökojas ark inimene, kes käis vormistamas kliendi autot( esmane registreerimine) vennal vajus suu ikka päris lahti, kui minu autot kõrval nägi küsisin siis, et mis saab? vend vaatas, ja arvas, et sellist pilli registris vormistades tuleb lihtsalt ekspertiis tellida, mis järgi otsustatakse siis, kas kõik on vastavuses. samas soovitas auto võimalikult komplekteerida
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Lugesin just paari mehe muljeid, kes seal käinud on ning asi ei pidavat nii hull olema. Hirmul suured silmad Et kui autot on toodetud kuni 5.0 mootoriga ja sinu autol on peal 2,3, siis saad ilma suurema tülita selle passi kirja. Tõenäoliselt isegi lihlabase mootori vahetusena.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Mina saan aru nii, et Martin_R viidatud Sierra küsimuses-vastuses ei lubata luukpära mootorit sedaankerega Sierrale panna - keretüüp on ju teine ja siis arvestatakse seda 20 % reeglit - 2,8 on 2,0-st üle 20 % suurem, kui mõlemad oleksid näiteks luukpärad, siis ei oleks mingit probleemi. Samamoodi ei lubata 735-le panna 2,4 diislit, sest 7-seerial ei ole sellist mootorit ja see diisel on üle 20 % väiksema töömahuga.
Järelikult asendus näiteks 518 -> 535 oleks igati legaalne sest mõlemad E28 sedaankerega (Soomes ka tehtud nii). Samas tuleb teha paratamatult ka veermiku upgrade, sest sellise lookas ninaga autoga ei saa kuskil ekspertiisis ega ülevaatusel läbi.
Järelikult asendus näiteks 518 -> 535 oleks igati legaalne sest mõlemad E28 sedaankerega (Soomes ka tehtud nii). Samas tuleb teha paratamatult ka veermiku upgrade, sest sellise lookas ninaga autoga ei saa kuskil ekspertiisis ega ülevaatusel läbi.
Huvitav, kas on võimalik üldse nendest mootori vahetuse reeglitest mööda minna ja paigaldada autole selline mootor, nagu ise tahad + vastav veermik, pidurid, rool ja esitada auto ekspertiisi - kui seal tuvastatakse, et see ei ole ohtlik liikluses, siis võimalik ta registreerida omavalmistatud sõidukina?
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=511
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=511
aga nii see ju käibki. küsimus on selles, et kas sa suudad oma meistriteost nii vägevana esitleda (kas ta tegelikult ka sedavõrd korralik on) kui ta sinu silmis on. mulle tundub, et tihtipeale on ilma ümberehitusteta autoga raskusi tehoülevaatusest läbisaamisega. igasuguste ümberehituse puhul suhtutakse autosse veel suurema tähelepanuga tõenäoliselt.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Olen aru saanud, et Eesti Vabariigis on kombeks ajada näpuga järge mingites tobedates seadustes (see ei kehti ainult ARKi teema puhul), mille keegi on kusagil välja mõelnud. See Sierra-näide on üsna eht selles suhtes- aetakse taga mingit 20% litraazhi vahet, samas kui võimsuse järgi peaks asi nagu loogilisem olema. selle järgi ei tohiks 2.0 sierrale cossu mootori peale panekuga mingit problat olla. A sakslased on pannud nii E36 kui ka E36.le peale 5.0 V12 ja asi OK..Funny EV....
võin kommenteerida seda teemat natuke, olen ehitanud 335i ning saanud selle ka registrisse ainult sellel moel, et ostsin eraldi 325i paberid ning keevitasin ümber sellele 320i kerele ehitusaasta langes muidugi 4 aasta võrra kuid mis teha enne oli 89 nüüd siis 85. selle tegevusega hiilisin mööda mootori võimsuse max tõusust ja ei ületanud 30 %. vinguti küll mootori töömahu suurenemise pärast (massist nad ei osanud sõnagi mainida) kuid siiski sain selle asja niimoodi regada, et tehnilisse passi jäi 325i, kuid mootori töömaht ja kW suurenesid. mulle selgitati üsnagi korralikult, et mootori töömahu max suurenemise kuni 30% määrab sellele konkreetsele sõidukile valmistajatehases paigaldatud mootori võimsus, ning kuna 325i on juba vajaliku piduri ja sillaosaga ning upgrate ei ole vaja teha siis see kõige sobivam versioon e30-st ja neid ei huvita mingid jutud alpinast jne. et siis soovin teile edu ja ise susin juba vaikselt 330i V8 touringu asju. see ka vaja enne 325iT regada. keeruline jutt aga loodan, et mu kogemus ARKs tuli kellelegi kasuks.
pilt siis ka väljavõttest ARK andmebaasist. mitte olulised kohad asendatud ***.
pilt siis ka väljavõttest ARK andmebaasist. mitte olulised kohad asendatud ***.
- Priit Peljo
- Huviline
- Postitusi: 325
- Liitunud: 30.05.2003 16:36 32
- Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit