1. leht 1-st

Mootori temp kõrge

Postitatud: 24.04.2022 08:06 48
Postitas KalleP
Maanteel peale sujuvat kiirendamist lõi kollase radikatule põlema, tõmbasin teeäärde ja selgus, et oli radika ülemise lõdviku puruks löönud. Autos oli liiter jahutusvedelikku, kallasin peale ja sõitsin 3km kaugusel olevasse tanklasse. Teibiga tõmbasin lõdviku kinni ja panin veel liitri jahutusvedelikku sisse. Sai paisupaak täis. Kuna koju oli veel 70km, mõtlesin et äkki vaikselt saab ära sõidetud. Kohapeal jahutusvedelikku välja ei pressind teibi vahelt. Sõitsin nii 5km hästi rahulikult kiirendades ja vaatasin et mootori temp tõusis üle normi. Jäin seisma, vaatasin varjatud menüüst, et mootori temp 109kraadi. Jahutusvedelik oli normis. Kutsusin treila järgi ja sai kodu ära veetud.
Kust võiks hakata viga otsima? Mootori korgi all ilus, löga pole. Mootor käib ilusti. Tagant valget suitsu ei tule.
Olemas endal diagnosti programmid(inpa, ista, autocom), saab nondega vaadata midagi tarka (surveid vms)?
Kas võis juba plokile liiga teha?
Auto: e46 330d

Re: Mootori temp kõrge

Postitatud: 24.04.2022 09:29 04
Postitas joffe
Mul oli kunagi E34-ga sama lugu- veepump.

Re: Mootori temp kõrge

Postitatud: 24.04.2022 15:40 51
Postitas aronz12
Vaheta katkine lõdvik, täida süsteem ja tee korralik õhutus ning siis vaata edasi mis teeb.

Re: Mootori temp kõrge

Postitatud: 24.04.2022 15:57 40
Postitas joffe
Alustada võib sellest, kuid eesmärk oleks likvideerida põhjus, mitte tagajärg.

Re: Mootori temp kõrge

Postitatud: 24.04.2022 16:34 25
Postitas KalleP
Veepumpa kuidagi kontrollida ka saab? Poolteist aastat tagasi sai pandud uus veepump. Umbes 30k sõidetud pumbaga.

Re: Mootori temp kõrge

Postitatud: 24.04.2022 22:56 14
Postitas eero
Pole su pumbal häda midagi. Lõdvik läks vanadusest katki ja seal tee peal kuuma mootoriga täites jäi õhk sisse. Selle pärast kuumenes kohe uuesti. Pane uus lõdvik ja täida ja õhuta nagu raamat ette näeb ja tõenäoliselt kõik korras.