e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
hendr1xk
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 29.11.2020 17:17 55
Peamine sõiduk: BMW e91 318d

e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas hendr1xk »

Juhtus eile idiootne lugu, laenasin autot sõbrale päev enne seda, et saaks tööl käia sellega kuniks temaoma hoolduses. Hommikul pani käima, hakkas kapotiall midagi plärisema(mingi minut-2 tagant kadus ära) ja akutuli põles. Võttis riski ja sõitis sellega 30km tööjuurde, kapotialla muidugi ei vaatand.
Sain päeval asjast teada ja auto juurde kohale jõudes kapotialla vaadates oli pikk rihm maas ja lühike peal ehk ainult roolivõim käis ringi, geneka ja veepumba rihm maas. Ütles et sõiduajal lükkas auto kõik stabid välja ja makk ning suunatuled kadusid ära. Sai puksiiriga mehaaniku juurde viidud ja varsti võtab auto ette. Kohapeal kiirelt vaadates tilkus jahutusvedelikku veepumba juurest.
Nüüd küsimus: mis seisus mootor olla võib? Kaane tihend ära, kaas ise kõver, või pane uus veepump ja rihmad ning nagu uus? Mõned nädalad tagasi vahetati vända rihmaratas koos mõlema rihmaga.
Kasutaja avatar
6Tenz
Huviline
Postitusi: 1045
Liitunud: 22.02.2017 18:26 48
Peamine sõiduk: e92 330d
Asukoht: Tartu

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas 6Tenz »

M57 puhul sarnane lugu. Hommikul -22 ja viskas käivitades rihma puruks. Sai sõidetud 45km et oma garaazi jõuaks. Piirdus asi ainult rihmade ja rullikute vahetusega.
Aga kindlasti suur külm aitas seal hullema ära hoida.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas Roland325 »

Diisel madala pöördega jah väga palju soojust ei tooda ja on suur võimalus, et ei juhtunud midagi. Ega muud teha ei olegi praegu, kui uus pump ja rihm peale ning proovisõidule :)
hendr1xk
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 29.11.2020 17:17 55
Peamine sõiduk: BMW e91 318d

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas hendr1xk »

Õues oli külma sinna -4c kanti. Enne puksiirile ajamist sai vaadata õlikorgi alla, majoneesi ei näinud, samas paisupaagist jahutusvedelikku kadunud aga kuna veepumba juurest niikuinii tilkus siis ei imesta. Suure tuhinaga ei tulnud meelde õlivarrast vaadata.
Loodetavasti pani rihm veepumbale tou kirja mitte ei hakanud üleliigse surve pärast lekkima. Samas võimalus ka, et viga ei võigi end kohe näidata vaid seal poole aasta jooksul?
Kasutaja avatar
6Tenz
Huviline
Postitusi: 1045
Liitunud: 22.02.2017 18:26 48
Peamine sõiduk: e92 330d
Asukoht: Tartu

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas 6Tenz »

Kui ikkagi mingi viga tekkis siis annab vast pisut varem ikka välja kui poole aastaga.
Kasutaja avatar
Hendri
Huviline
Postitusi: 1753
Liitunud: 05.03.2007 12:32 11

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas Hendri »

Kui haiget sai siis sümptomid ikka koheselt. Aga pane aga uue rihma ja veepumbaga kokku (soovitan kontrollida ka suurt rihmaratast) ja testi.

Rihma üldiselt niisama maha ei viska nagu jalgratta ketti. Kui just pooleks pole. Üldiselt süü pingutis, mônes rullikus, veepumbas või väntvõlli rihmarattas.
hendr1xk
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 29.11.2020 17:17 55
Peamine sõiduk: BMW e91 318d

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas hendr1xk »

Mehaanik täna hellas, ütles, et rihm puru ja veepumba laager väsinud, laadna. Rihm ise vist niisama katki ei lähe eriti kui paar nädalat sõitnud, pigem peksis katki ennast seal kui maha jooksis. Sai tellitud uus veepump, termostaat koos korpusega kuna öeldi et mõra sees, samuti rihmakomplekt koos pinguti ja vabajooksu? rullikuga.
Paar nädalat tagasi käis temajuures vända rihmaratta ja mõlema rihma vahetuses, vale paigaldus ehk?
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1742
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas Mart_L »

Ei saa aru nendest "mekaanikutest", kes ei suuda tervele rihmasüsteemile ühekorraga pilku peale visata, järelikult oli rihmavahetuse ajal juba probleem "käega katsutav". Olles ise sadu veepumpasi ja rullikuid/pinguteid vahetanud, siis ükski neist ei sure üleöö maha kui vale remont/paigaldus ja leke välja arvata (lekkima võib tõesti üleöö hakata).
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas toivoku »

15km näiteks sai sõita üks bmw aeromotorsist tellitud kõige odavama rullikuga. laager jäi kinnitusekülge, plastik lendas pilbasteks.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1742
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas Mart_L »

toivoku kirjutas: 02.02.2022 20:36 54 15km näiteks sai sõita üks bmw aeromotorsist tellitud kõige odavama rullikuga. laager jäi kinnitusekülge, plastik lendas pilbasteks.
Täpsustan igaks juhuks ka, et minu jutt veidi kvaliteetsematest varuosadest, õnneks mul on see privileeg, et päris "kirvega tahutud" juppide paigaldusest keeldun :D Aga eks teemaalgataja teab paremini, mida ta eelnevalt on lasknud sinna paigaldada või mida nüüd lasi paigaldada
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
hendr1xk
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 29.11.2020 17:17 55
Peamine sõiduk: BMW e91 318d

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas hendr1xk »

Rihmaratas läks Corteco, peaks isegi OEM olema, rihmad Bosch. Veepumba panen SKF, termostaat koos korpusega Gates(eks näis mis teeb) ja soonrihma komplekt koos pinguti ja rullikuga INA.
hendr1xk
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 29.11.2020 17:17 55
Peamine sõiduk: BMW e91 318d

Re: e91 318d m47 30km ilma veepumbata

Postitus Postitas hendr1xk »

Uuendan veidi teemat. Nüüdseks peale juhtunut äkki 2000km sõitnud ning jahutusvedelik püsib tasemel, õlikorgi all tundmatut ollust ei ole ning temperatuur jõuab 86 kraadini ning püsib ka seal. Peale veepumba, rihmade jms vahetust tegin kapoti lahti, et imetleda uut läikivat veepumpa kuid märkasin, et roolivõimu rullikul päris kena tükk väljas. Uue roolivõimu rulliku sain kiirelt kasutajalt toivoku. Mõtlesin, et ongi süüdlane leitud miks rihma algselt maha loopis kuid siis nägin, et roolivõimu ajab lühike rihm ringi, mitte pikk. Ühesõnaga tundub, et vedas.
Vasta