1. leht 1-st

BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 11:48 53
Postitas BMWE34Mell
Mõõtsin multimeetriga e39 3,0d geneka laadimise pinget. Tühikäigul kui tuled põlevad, oli laadimine 13,0-13,1V. Enne käivitamist oli aku pinge 11,97V. Kas viga võib olla geneka pingeregulaatoris?

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 16:06 04
Postitas eero
Laeb ju.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 19:10 44
Postitas BMWE34Mell
13V on ilmselgelt liiga madal pinge geneka laadimisel. Normaalne oleks 13,8V alates.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 19:38 01
Postitas ladammm
Korras täis e39 laetud akut ei laeta 13,8v pingega. Juhul kui aku tühi, siis jah võib selliseid numbreid näidata.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 20:20 40
Postitas aronz12
Postis ju kirjas et aku oli tühi kui käima pani

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 21:23 29
Postitas eero
Kus ta siis täiesti tühi oli, kui jutu järgi ~12V oli enne käivitust?
13V võib olla oludest sõltuvalt ja erinevatel põhjustel täiesti normaalne pinge. Üldse ei pea ega ei saagi ja tohigi olla kogu aeg 14V alla.
On's mingi käivituse probleem siis või millest see teema tekkis üldse? Sellest juttu polnd. Kui tegelikult mingit probleemi nagu polegi, siis kupata edasi. Korras auto.
Ma olen oma autol varjatud menüüst teinekord pisteliselt vaadates näinud pinget tühikäigul alla 13V ka kukkumas. Aga mis siis? Kuni käivitumisprobleemi pole, ei ole vaja masinat torkida.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 20.12.2016 23:23 59
Postitas BMWE34Mell
eero kirjutas:Kus ta siis täiesti tühi oli, kui jutu järgi ~12V oli enne käivitust?
13V võib olla oludest sõltuvalt ja erinevatel põhjustel täiesti normaalne pinge. Üldse ei pea ega ei saagi ja tohigi olla kogu aeg 14V alla.
On's mingi käivituse probleem siis või millest see teema tekkis üldse? Sellest juttu polnd. Kui tegelikult mingit probleemi nagu polegi, siis kupata edasi. Korras auto.
Ma olen oma autol varjatud menüüst teinekord pisteliselt vaadates näinud pinget tühikäigul alla 13V ka kukkumas. Aga mis siis? Kuni käivitumisprobleemi pole, ei ole vaja masinat torkida.
No kui õues oli -4C, siis hommikul käivitades oli tunne nagu aku ei jõuaks väga käivitada. Sellest alates ongi tekkinud küsimus, et kas miskit on korrast ära. Ei ole ju normaalne, et hommikul enne käivitamist on aku pinge 11,95V?

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 21.12.2016 08:28 41
Postitas m2x
Ei ole, üldse. Oma microbensukal lõpetasin just akusaaga, mõttes olin juba kõik elektrisüsteemi-geneka-starteriremondiplaanid valmis teinud. Aku oli peetis küll, üks purk ei laadinud enam, aga andis peale laadimist ilusti 12.6V välja, käivitas, käivitas veel, päevajagu linnas sõitmist sai hakkama. Samas mõõtsin laadimisvoolu, siis kohe kuidagi üle 13.78 ei jõudnud, tuurita või ära tuurita.
Eile õhta sain tutika aku peale, tavapinge 12.58V, laadimisvool 14.02V, lekkevool alarmi all 0.04A ja elu jälle nagu lill.
Pika loo moraal- kontrolli aku ära. Automaailm näiteks pakub siin mingit tasuta jõulukontrolli autole, mis sisaldab ka aku koormustesti- mine uuri asja, lase see üle vaadata enne kui genekat remontima hakkad. Minul tõmbas ka aku täitsa tühjaks, starterit enam järgi ei jõudnud võtta ja pinge oli ikkagi 12.2 kanti. Alla 12 on midagi väga valesti juba.

Ja Eero- korras akul PEAB laadimisvool vähemalt 14+ olema, minul seisab see vähemalt aku garantiipassis kirjas. Reaalselt langeb alla siis kui paned auto mingi stardiabiga vms käima ja aku on alla 25% täis, siis VÕIBOLLA kukub alla 14, aga kui kõik potid korras ja laevad, ei tohiks ka siis poemüüja jutu järgi seda juhtuda.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 21.12.2016 12:29 04
Postitas eero
Mina antud juhul enne, kui genekat kahtlustama hakata, laeksin kõigepealt aku laadijaga silmini ja vaataks mis siis saama hakkab. Palju siis pinge enne käivitus on ja kuidas siis käima kerib jne. Seda peaks nagunii tegema, kui tahad, et aku rohkem aastaid kestaks.
Ja muidugi võib aku ollagi juba väsinud. Ilmselt ongi.

Kui aku on diagnoositud ja kindlasti korras ja peale laadimist ka ikka alalaetuse jama jätkub, vat siis hakkaks gene kallale mineku peale mõtlema.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 21.12.2016 12:55 25
Postitas aronz12
eero kirjutas:Kus ta siis täiesti tühi oli, kui jutu järgi ~12V oli enne käivitust?
Ei öelnud ju ei täiesti tühi oli. Aga aku jõudlusel on väga suure vahe kas on 12v või 12.6v. Ehk see aku ei ole täis.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 22.12.2016 11:12 58
Postitas BMWE34Mell
Viisin täna auto Tartus Vilja 14. Seal mõõdeti multimeetriga ja ei kahtlustatud akut. Eks näis, täna saan auto kätte, siis jagan teiega ka, et milles probleem seisnes.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 22.12.2016 23:47 25
Postitas BMWE34Mell
Auto korras. Geneka rootor oli kulunud ja pingeregulaator oli ka otsakorral. Nüüd on laadimspinge 14,2V.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 23.12.2016 08:49 31
Postitas Silver88
Täpsustuseks veel, et salamenüüs test9 ongi normaalne laadimispinge 13.6-13.9V mis aku klemmidel mõõdetuna teeb 14,2-14.5v. Alla selle on generaatori või akuga midagi korrast ära.

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 23.12.2016 18:33 23
Postitas mastergut
Minul näitab ka 13.98

Re: BMW E39 3,0d akulaadimine

Postitatud: 23.12.2016 19:49 06
Postitas BumBum
Ma lasin Mercedesel kaks akut läbi nii. Aku tühjenes liiga kiiresti, lõpu poole oli käivitusprobleemid. Uus aku peale, pool aastat sai rõõmsalt sõita, kui sama jama tekkis. Tehti teste, mõõdeti, kõik korras.
Ühel hetkel täiesti vaikus. Mis seal ikka, remonti ja starter oli läbi. Niipalju kui aru sain, siis starter oli juba pikemat aega lühises ja sellest ka kahe aku surm.