1. leht 1-st

Tartus-võrus hooratta spetsialisti?

Postitatud: 24.09.2016 08:43 33
Postitas KalleP
Ostsin pool aastat tagasi uue kahemassilise sachs-i hooratta, paar kuud sai all olla kui tekkis kahtlane "tigin" vms. Tundus et tuleb hoorattast. Võtsin alt, saatsin garantii-ekspertiisi. Käis eestis ekpertiisis ja sealt edasi veel saksamaal. 4 kuud hiljem sain hooratta kätte ja vastus et hooratas täiesti korras. Enda arvates logiseb veidi liiga kahtlaselt. Võrus käidud töökodades näitamas ja kõigis öeldi, et vist ei tohiks ikka olla päris selline lõtk, aga päris kindlad keegi ei olnud. Oskab keegi soovitada sellist teadjamat meest, kes kahemassiliste hooratastega rohkem kokku puutunud? Oli plaan täna tartus UM-is näitamas käia, aga raibe on nv kinni.

Re: Tartus-võrus hooratta spetsialisti?

Postitatud: 24.09.2016 10:53 24
Postitas teet82
Käe vahel logisevad nad kõik, vaevalt keegi oskab midagi kindlat öelda sellisel viisil. Pigem saab aru auto küljes kuulates, pedaali poole peal hoides jne.. Mingid tootja juhendid peaks muidu olemas olema, kus on antud lubatud lõtkud igas suunas.

Re: Tartus-võrus hooratta spetsialisti?

Postitatud: 24.09.2016 12:32 36
Postitas kloox
Masside omavaheline lõtk ristipidi(ehk siis kui hooratas on laua peal seliti ja kellaga mõõdetakse ühe massi liikumist teise suhtes) oli kuni 1,6mm (kui õigesti mäletan,100 prossu kindle pole).Vedrude pingsuse kontrolliks oli nm võtit vaja (see oli igal vist erinev).Sachs-I esindaja jutul.
Aga kui teise hooratta alla panid,siis oli tigin kadunud või?

Re: Tartus-võrus hooratta spetsialisti?

Postitatud: 24.09.2016 15:38 35
Postitas toivoku
kloox kirjutas:Masside omavaheline lõtk oli kuni 1,6mm (kui õigesti mäletan,100 prossu kindle pole).Vedrude pingsuse kontrolliks oli nm võtit vaja (see oli igal vist erinev).Sachs-I esindaja jutul.
Aga kui teise hooratta alla panid,siis oli tigin kadunud või?
1,6cm oli mu meelest .)

Re: Tartus-võrus hooratta spetsialisti?

Postitatud: 24.09.2016 22:37 17
Postitas KalleP
Tigin kadus peale hooratta vahetust. See heli tekkis, kui esimene käik sees ja hakkasid vaikselt paigalt liikuma(sidurit libistama) . Asemele sai pandud kasutatud hooratas, millel põiki lõtk tundus väiksem aga mis kolmanda-neljanda käiguga äkilisel kiirendamisel põristama hakkab.
Ekspertiisi vastus: Radial clearance 0,16mm (perm. max 0,25mm). Out-of-balance and torsion damper characteristic is OK. Both in drive and overrun.

Lasen uuel nädalal selle hooratta alla tagasi panna, eks näis kas tuleb tigin tagasi.