1. leht 1-st

Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 11:18 39
Postitas Artur_L
Suured külmad käes, julgen oletada, et nii mõnelgi kooles aku ära.
Nüüd olen ise valiku ees. Lugesin teste ja arvamusi igaltooplt, aga käib mingi mõttetu jauramine, seega küsiks otse margifoorumist kumba eelistada, kuhu pöörduda ja mida osta.

Kas AGM aku näiteks e46,39,38 on mõtet panna?
Kas tõesti tuleb enamus akusid ühest tehasest?
Kas on mõtet panna suurema mahuga akut, kui tehas ette näeb? Samas on 70% maantee sõitu.

Enda kogemuste põhjal välistan kindlasti exide ja jään jahedaks bosch'i silverline suhtes.
Hetkel valikus: varta, banner ja duracell :lol:


Autoks on muidu diisel e46, kui sellel vahet on.


Ootaks kaaskannatajate arvamusi ja kogemusi. Otsingu tulemustest ma sarnast teemat ei leidnud, aga kui pole sobilik, siis võib teema eemaldada.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 11:39 33
Postitas Tauri_J
Mul sai AGM Exide EK-800 täpselt aastaseks. Ei ole veel hätta jätnud.

Mis sul exide'ga juhtus?

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 12:58 09
Postitas ttsys
Milliste intervallidega ehk kuidas kasutad autot talvel?
Kui kaua sõidad (h/min) pärast esmast külmkäivitust? Kui palju jooksvaid käivitusi / kasutust ööpäevas?
Kui vastad nendele küsimustele siis saab edasi rääkida, kas AGM või happeaku jne.

PS: Akude tehased on igal firmal enda omad ja need on üle maailma. Akufirmadel on kvaliteet e. premium brand ja enamasti veel 3-4 säästubrändi. Originaalakud tulevad kindlatest tehastest ja seetõttu ka näiteks Banner ja BMW Banner on 2 erinevat asja. Erinevus on materjalides, koostevormi kvaliteedis, koostamise tingimustes, ladustamises, järelkontrollis + veel terve rida momentides. Ka exide akud toodetakse paljudes erinevates tehastes ja need on erinevad ka samade tootekoodide korral! Teadjad oskavad eelistada 1 tehast teisele. Sama teema nagu ka Nokian rehvidega Venemaa ja Soome tehases. Need on erinevad ja need, kes matsu jagavad teavad, mis "aktsiaid" osta. Hind on muide 1 oluline indikaator aga muidugi on vaja osata siis ka asju võrrelda. "Hea hinnaga" aku omab reeglina väga suurt põhjust, miks ta on hea hinnaga.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 13:53 48
Postitas eero
Artur_L kirjutas:Enda kogemuste põhjal välistan kindlasti exide ja jään jahedaks bosch'i silverline suhtes.
Hetkel valikus: varta, banner ja duracell :lol:
Varta aku on muide 1:1 sama asi, mis Bosch.
Minul nt. on X53 peal 5 aastat sama Centra Futura (=Exide Premium)
:roll:

Akule tuleks teha vähemalt korra aastas, nt. enne külmasid, hoolduslaadimist so. korralikult pilgeni täis laadida ja siis võib sama aku ka 10 aastat teenida.
Väga levinud on, et lühikeste otstega sõites ei jõua aku kunagi täis saada ja siis külmade saabudes on jõud lõplikult otsas ja arvatakse, et näe s..t aku ja minnakse südametäiega poodi järgmist ja muu brändi oma jahtima. Kuigi enamikel juhtudel aitaks korralikult täis laadimisest ja kestaks jälle.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 14:07 47
Postitas ttsys
Selline väide nõuab selgitust. Varta kuulub jõugule nimega Johnson Controls Inc. Mingi tehnoloogia osas võivad nad koostööd teha aga Bosch-il on oma tehased ja seal ei kamanda Johnson_Controls.
http://www.johnsoncontrols.com/batterie ... ery-brands
https://en.wikipedia.org/wiki/Johnson_Controls

http://www.boschrexroth.com/en/xc/indus ... oduction-6
eero kirjutas: Varta aku on muide 1:1 sama asi, mis Bosch.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 15:40 07
Postitas Artur_L
Automaailmast ostetud exide akusid vahetasin aastas 3 korda, õnneks garantii korras. Viimane, mis kestma jäi, kestis täpselt 2 aastat, ehk niikaua, kuni garantii läbi sai.
Bosch, mis sai kohe peale auto ostu peale pandud pudenes suve lõpuks ära, ei võtnud enam voolu peale.
Laadimisest olen ma teadlik ja kõik autod saavad 2x aastas korraliku surtsu laadialt.

Sõitude kohapealt nii palju, et kord nädalas on 200 kuni 400 km. Otsad. Nädala sees on tööle ja tagasi käimine 2x25km päevas. Ja vabal ajal, kui just poodidesse asja pole, suretan auto välja ainult väga pikaks seismiseks, seega isegi selliseid 10 minuti otsi on väga minimaalselt.

Teisel autol on centra aku, aga tal arvatavasti ka starter remonditud, kuna ketravad väga erinevalt. Enda autol pole probleemi ei starteri ega generaatoriga- vältimaks edasist poleemikat.
Ootaks just sellist infot, et kellel milline aku kaua kestis,, ja kumb on just vastupidi.
Ja AGM e46 peal, on see üldse variant. Ja miks neid üldse hakati uuematel autodel kasutama?

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 15:53 44
Postitas ttsys
AGM ei ole jah sellise kasutuslegendi ja selle põlvkonna BMW puhul otstarbekas. Tapad selle ca 2 aastaga. Linnas webastoga ja lühikeste otstega kindlasti aga talvel parim tehnoloogia, mis olemas.
Happeakude valikute juures vaata eelkõige ACC väärtust, mis on optimaalne mahtuvusega akule selle mootori kubatuuriga (gene võimsus); tähistatud ampertundides.
Varta Silver seeria on premium seeria. Kui Vartat ostad siis Silver. Paned sinna auto andmed ja kuvatakse sellele autole mõeldud akud:
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... r-dynamic/
Õige aku on vaja valida autole. Kui valida vale andmetega aku siis on loogiline, et see ka kasutaja poolt tapetakse. See, et kasutajad akut tapavad kestab täpselt nii kaua, kui müüjad/tootjad on nõus seda taluma ehk müüvad vale toote. Head akud on kõigil tootjatel olemas ja brand ei ole argument. Odavaid suve-akusid on kõigil; Vartal, Boschil, Exideil, Mollil, Banneril jne. Specsi tuleb lugeda mitte brandi nime.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 17:22 18
Postitas Edson520
ttsys kirjutas:AGM ei ole jah sellise kasutuslegendi ja selle põlvkonna BMW puhul otstarbekas. Tapad selle ca 2 aastaga. Linnas webastoga ja lühikeste otstega kindlasti aga talvel parim tehnoloogia, mis olemas.
Happeakude valikute juures vaata eelkõige ACC väärtust, mis on optimaalne mahtuvusega akule selle mootori kubatuuriga (gene võimsus); tähistatud ampertundides.
Varta Silver seeria on premium seeria. Kui Vartat ostad siis Silver. Paned sinna auto andmed ja kuvatakse sellele autole mõeldud akud:
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... r-dynamic/
Õige aku on vaja valida autole. Kui valida vale andmetega aku siis on loogiline, et see ka kasutaja poolt tapetakse. See, et kasutajad akut tapavad kestab täpselt nii kaua, kui müüjad/tootjad on nõus seda taluma ehk müüvad vale toote. Head akud on kõigil tootjatel olemas ja brand ei ole argument. Odavaid suve-akusid on kõigil; Vartal, Boschil, Exideil, Mollil, Banneril jne. Specsi tuleb lugeda mitte brandi nime.
Ütle palun mis vahe AGM ja Hapeakude vahel? Miks arvad, et AGM ei sobi näiteks e39le? Mul originaal AGM aku koolis ühest e39st teisesse ja pärast e53le mis on 135kw, ja kestis umbes 7a. Ma ei näe mingit pointi, et vältida AGM akudest, ameeriklased kasutavad neid igalpool, isegi vanematel autode ja ei kurda ega ei räägita, et need ei kesta vms. Need AGM akud on vastupidavamad ja paljudes kordades lihtsalt ei ole täislaetud, mis kasutaja mitte kunagi ei kontrolli ja seda kasutamise ajal ei taha kontrollida, sest iga tarkmees arvab, et garantii olemas, lähen ja vahetan. Tihti akud tulevad garantiist tagasi, laetakse korralikult täis ja töötavad edasi. Enda kogemustest võin ainult öeldsa see, et autoomanik peab ise kõike kontrollima, et auto oleks korralik ja samuti midagi autodest teadma.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 09.01.2016 17:59 52
Postitas ttsys
AGM ja happeaku on nagu öö ja päev. ;) Täiesti erinevad tehnoloogiad. AGM aku nr 1 mure ja nõrkus on ülelaadimine, mis juhtub siis, kui autol puudub akulaadimise moodul (battery management). Seetõttu ei ole see aku ideaalne vanadele autodele, mis sõidavad 2-4h pärast külmkäivitust. Kui auto sõidab lühikesi otsi siis omab AGM terve rea eeliseid, mille osas ei tule ükski happeaku isegi ligilähedale. AGM suurim eelis on see, et selle võib täiesti tühjaks lasta, jätta külma kätte pikaks ajaks talvituma ja sellega ei juhtu sisuliselt midagi halba. Lisaks on suuteline AGM absorbeerima oluliselt kiiremini energiat, et väljastada vajalik ACC ca 30% täituvuse juures. Seetõttu on AGM linnas kasutatavale autole, millel webasto ja sõidud alla 2h kindlasti muretum kaaslane.
Happeakuga sellist trikki korraldada ei ole võimalik. Kui laadimise tase langeb juba alla 70% siis hakkab sulfatiseerimise protsess. Teiseks ei ole happeaku ligilähedalgi sellele, et suuta külmakraadide juures energiat absorbeerida. Nii ongi, et diislid väntavad sellise aku oimetuks ja siis ei ole sellel linnatingimustes lühikeste otste tõttu võimalustki optimum laetust saavutada. Lõpuks sulfatiseerub kogu see mass ning aku purkides lõppevad keemilised protsessid. Reeglina kukuvad purgid ükshaaval ära ja seda on lihtne näha ka "laetud aku" pinget mõõtes või siis laadimise ajal avatud korgiga purgi peale asetatud paberi kaudu, kuhu aurud markeri tekitavad.
"Targad laadijad" ehk kõrgsageduslikud protsessorjuhtimisega laadijad on justnimelt selle jaoks pakkumisel, et eeskätt hädistele diislitele võimaldada järelaitamist. Selle võib statsionaarselt autole paigaldada.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 10.01.2016 13:06 34
Postitas Tauri^^
Pole see Exide nii halb miskit. Endal Exide Premium 64ah (vanust 2a) ja auto seisis nädala kasutamata, külmas ja käivitus ikka kohe (120kw). :mrgreen:
Soovitan lihtsalt lisalaadimist teha, nt 2x aastas.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 10.01.2016 13:20 36
Postitas ttsys
Oskavad ka jänkid akut teha ning toota ning ei ole vaja pimesi ilma andmeteta kottida brand-e. Kui valida mingi olematu ACC-ga suve-akuks mõeldud Exide aku siis ongi ainult huumor, kui sellega talvel endale midagi tõestama hakata. :D Täpselt sama huumori saab kui panete diisli otsa pisikese ACC-ga Varta, Moll, Banner, Bosch jne aku nii, et ei ole vaja oma tegemata kodutööd või müüja poolt valesti valitud/soovitatud aku tragöödiat aku brand-i peale pimesi välja elada. Auto mudeli/mootori põhised kataloogid on kõigil tootjatel. Kasutage neid.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 10.01.2016 14:58 28
Postitas Edson520
ttsys kirjutas:AGM ja happeaku on nagu öö ja päev. ;) Täiesti erinevad tehnoloogiad. AGM aku nr 1 mure ja nõrkus on ülelaadimine, mis juhtub siis, kui autol puudub akulaadimise moodul (battery management). Seetõttu ei ole see aku ideaalne vanadele autodele, mis sõidavad 2-4h pärast külmkäivitust. Kui auto sõidab lühikesi otsi siis omab AGM terve rea eeliseid, mille osas ei tule ükski happeaku isegi ligilähedale. AGM suurim eelis on see, et selle võib täiesti tühjaks lasta, jätta külma kätte pikaks ajaks talvituma ja sellega ei juhtu sisuliselt midagi halba. Lisaks on suuteline AGM absorbeerima oluliselt kiiremini energiat, et väljastada vajalik ACC ca 30% täituvuse juures. Seetõttu on AGM linnas kasutatavale autole, millel webasto ja sõidud alla 2h kindlasti muretum kaaslane.
Happeakuga sellist trikki korraldada ei ole võimalik. Kui laadimise tase langeb juba alla 70% siis hakkab sulfatiseerimise protsess. Teiseks ei ole happeaku ligilähedalgi sellele, et suuta külmakraadide juures energiat absorbeerida. Nii ongi, et diislid väntavad sellise aku oimetuks ja siis ei ole sellel linnatingimustes lühikeste otste tõttu võimalustki optimum laetust saavutada. Lõpuks sulfatiseerub kogu see mass ning aku purkides lõppevad keemilised protsessid. Reeglina kukuvad purgid ükshaaval ära ja seda on lihtne näha ka "laetud aku" pinget mõõtes või siis laadimise ajal avatud korgiga purgi peale asetatud paberi kaudu, kuhu aurud markeri tekitavad.
"Targad laadijad" ehk kõrgsageduslikud protsessorjuhtimisega laadijad on justnimelt selle jaoks pakkumisel, et eeskätt hädistele diislitele võimaldada järelaitamist. Selle võib statsionaarselt autole paigaldada.
natuke võib olla küsisin valesti, tahtsin öelda, et agm aku või Ca aku või Pliiaku või mingi teise tehnoloogiaga aku, on tavalise auto peale võib panna ja ei juhtu midagi, need akud tuleb iga aasta kontrollida et need kestaksid kaua. Eluiga ikka sõltub paljudest asjadest, peamine on aku tootmise(materjaal, tootmise kvaliteet jne) ladustamise kvaliteet ja korrektsus. Need inimesed kes ei kasuta kataloogi ja ei kuule neid kes teab mis peab, need vahetavad akusid igal talvel ja otsivad süüdlasi. ;) ;)

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 10.01.2016 17:01 28
Postitas ttsys
Juhtub ikka küll ja oponeering seisneb selles, et kataloog ei sisalda infot, mis tingimustes ja kasutuslegendi järgi autot tarbitakse. Diisel on mõeldud eeskätt ikkagi pikalt ja kaua uhama. See ei ole mõeldud linnas korra suts 20min-40min ja parklasse -20 kätte sitsima. Seda esmaselt. Teiseks küpsetab vanema generatsiooni auto selle AGM-i, kui auto läbib regulaarselt pärast külmkäivitust 2h või enam tunde. Seal ei ole enam midagi hooldada ega 2 korda aastas midagi laadida, kui geel on ära marineeritud. :D AGM laos säilitamine on lapsemäng võrreldes happeakuga. See on ka 1 suur eelis ehk aku säilitamine enne kasutajani jõudmist on AGM puhul suht murevaba tegevus. Happeakude paristaja peab aga pidevalt oma laoseisuga võimlema. ;)
Seetõttu ei ole tark pimesi valida ega soovitada vanemale autole AGM akut. Kui see valida siis kasutaja peab teadma, mis selle eluiga vähendab. Nii lihtne see ongi.
Edson520 kirjutas: natuke võib olla küsisin valesti, tahtsin öelda, et agm aku või Ca aku või Pliiaku või mingi teise tehnoloogiaga aku, on tavalise auto peale võib panna ja ei juhtu midagi, need akud tuleb iga aasta kontrollida et need kestaksid kaua. Eluiga ikka sõltub paljudest asjadest, peamine on aku tootmise(materjaal, tootmise kvaliteet jne) ladustamise kvaliteet ja korrektsus. Need inimesed kes ei kasuta kataloogi ja ei kuule neid kes teab mis peab, need vahetavad akusid igal talvel ja otsivad süüdlasi. ;) ;)

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 10.01.2016 17:11 17
Postitas PeeterA
Siin võib pikalt teoretiseerida akude headuse üle, kuid E60/E61/E65 keredel laialdaselt esinevad "elektrikalad" tapavad ka kõige parema aku ära.
Viimane näide on hetkel garaazis olev E61, mille tagaklaasi avamislüliti rike tõmbas sisuliselt uue aku "kotti".

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 10.01.2016 17:15 21
Postitas ttsys
On planeeritud tegevused ja mitte planeeritud tegevused. Viimastega siin olev teema ei tegele.
Kui vaja kampsuni nööbid ees kõik kinni panna siis iga titt teab, et kui esimene nööp panna valesti siis lähevad valesti ka kõik järgmised. ;)
Võtta kobakas 3l diislit ja sellega 20min iga hommik -20 juures startida on see "esimene nööp". Sama on akuga. Kui vana auto paneb trassi iga päev 3h järjest siis AGM võlu ja eelis ainult webasto käia ja esmase pauguni silindris. See aku ei peagi üle 2 aasta elus olema. Jällegi elementaarne "esimese nööbi" teadmine.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 18:09 31
Postitas Leimar Henk
Värskendaks teemat vähe. Lugu selline, et talviti Põhja-Norras ja talve jooksul viskab 2-3 korda ikka -30c ja rohkemgi, mingi -15 või -20 on pigem sage termomeetrinäit. Probleem arusaadavalt siis selles, et aasta-kahega on aku "õhtal" omadega. Ning arusaadavalt on väikestviisi kopp ees juba sellest sagedasest akude ostmisest...
Olen käinud Tulika tänaval ja Patriku juures kontrollis aga mingeid kõrvalkaldeid ei tuvastatud. Genekas uus, starter sai Patriku juures taastatud. Proovinud eri akutootjaid aga tolku mitte s*ttagi.
Ok, teadvustan, et päevased sõidud on ebapiisavad, tööle nii 15-30km ja tagasi, võib-olla nipet-näpet veel. Eks aku ole alalaetud.
2019 jaanuar sai näiteks Exide Premium 100Ah EA1000 peale tõstetud ja tundub, et tänaseks on eluvaim suht väljas sellest. Momendil Eestis ja auto seisnud siin praeguste temperatuuride juures 3-4 päeva ja enam käima ei vea, laadimisest ei tundu ka enam kasu olema.
Saijoob ees ja mõistus otsas...
Ongi lihtsalt nõme tõsiasi, et selline ekstreemne külm tapab maha akud ja kogu lugu?
Oskab keegi teadjam mees midagi tarka kosta siin? Aitaks originaal aku või on turul mingit korralikku, põhjamaa kliimasse mõeldud akut?
Massinaks siis E53 Fl 3.0 disljok.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 18:32 57
Postitas Artur_L
Ma alustaks sellest, et vii aku garantiisse, ta on ju alla aasta vana. :mrgreen:
Teiseks- proovi siis vahelduseks agm akut

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 18:46 04
Postitas ttsys
Võib kahtlustada, et sellise kasutusastme jaoks on 100Ah liiga suur mahtuvus. Happeaku närtsib kiiresti, kui hoitakse alalaetuna. Happeakut on vaja reeglina regulaarselt järgi aidata. Üldiselt kõiki parameetreid saab mõõta/testida - eeskätt aku nn tervisenäitajaid. Tulevikus uut akut valides siis pigem AGM peale mõtted seada; AGM kannatab üldiselt vapralt ennast kahjustamata alalaetust, aga kindlasti vajab järellaadimisi enne suuremaid temperatuurimuutusi nagu ka happeaku. Mingi 90Ah AGM on enamasti CCA 850A ja sellest sinna piisab.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 20:01 52
Postitas Leimar Henk
Ok, nagu ma aru saan on AGM külmataluvus etem, kui happekal? -30 või -35 on ikka päris rets kooma doos tegelikult. Olen täheldanud, et korra sellise külmaga aku kotti ära läheb on suht "korras" ka sellega. Kusjuures enne külmade saabumist (oktoobris) sai aku korralikult täis laetud aga jaanuari lõpus paugutas nii -30't ja mingi hommik pidi juba täkku andma, et liikuma saada. Veebruari teisest nädalast Eesti olnud, üleeelmine nädal auto seisis 4 päeva ja aku kutu, kiskusin aku maha, laadisin täis ja täna hommikul tahtis jälle elustamist saada, peale 3 päeva seismist. :evil:
Originaal aku ka 90Ah realoem andmetel. Aga eks peab proovima AGM siis, ehk on midagi targemat...

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 20:05 54
Postitas Leimar Henk
Artur_L kirjutas: 28.02.2020 18:32 57 Ma alustaks sellest, et vii aku garantiisse, ta on ju alla aasta vana. :mrgreen:
Teiseks- proovi siis vahelduseks agm akut
Sellega nati keeruline, ostsin Norrast netipoest selle praeguse Exide.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 21:12 33
Postitas BumBum
Mul on väga hea meel lugeda, et teil see probleem akuga on. Ma olen samas paadis, E53 ja 3.0 diisel.
Varem oli happeaku, siis sai AGM peale, mis suri väga äkki. Kõik toimis, jätsid auto seisma ja uksed enam lukku ei läinud, surnud mis surnud, selline tunne, et akut küljes ei ole. AGM akuga sai grantii lõpus kontrollis käidud. Aku OK aga täiesti tühi. Tehti süvalaadimine, toimis paarnädalat jälle, igapäevaste sõitudega. Mõned päevad seisis, surnud jälle. Uus aku kestis rohkem kui aasta. Eelmine aasta sai ka see Exide 100Ah aku peale: S106-EA1000. Ja tundub, et see on üks E53 tüüpviga, 2 nädalaga on aku tühi.
Käinud elektriku juures, kes ühendas lahti mooduleid, et näha kas kusagil midagi muutub, näidud kõik korras.
2 nädalat on teada ka teiste E53-de puhul, nüüd ootaks veel, kas keegi saab seda veel kinnitada.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 22:10 14
Postitas MSJ
Banner agm 92ah850 oli üle 4a fl e53 3,0d peal ja ei surnud ta linnasõitudega kuhugi, sub ja võim veel lisaks installitud aga enne müüki sai mõõdetud ja pool oma mahtuvusest oli selle ajaga kaotanud.
2nadalat muidugi järjest pole seisnud ka.
See on momendi ainuke Bmw millel kasutusaja jooksul akut pole vahetanud teistel on esimeste külmadega uut vaja olnud.
Praegusel ei tea samuti milline aku peal on kuna siiani pole probleeme olnud.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 28.02.2020 22:45 24
Postitas Tauri_V
Exide akudega on probleeme pidevalt.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 29.02.2020 13:36 21
Postitas ttsys
Selle garantii lõpus oleva aku testi väljatrükki on vaja, et midagi kommenteerida. Lisaks selle aku külmkäivitustestitulemust. Korralik ja realistlik aku terviseandmete testimine on 24-36h protsess. Kiirtest ei anna aku tervise kohta kõiki andmeid. Lisaks, milline garantiihoidja näitab tehnilisi parameetreid 1 aasta vanuse aku kohta(?) On siis normaalandmete hulka kuuluvad akud elutasemega 85%, 90%, 98% või midagi muud... Pealegi kõik need numbrid saab paberile manipuleerida ning seda igas suunas.

Muide AGM aku surebki äkki, kui seda väärkohelda. Tüüpiline väärkohtlemine on ülelaadimine, mida on sellel mullal E53 sisuliselt võimatu ära hoida, eriti suve ajal. Viimaseid suve tempe arvestades ilmselt täiesti tüüpiline, et tunde järjest sõitvatel muldsõidukitel AGM-id tapeti ära.
BumBum kirjutas: 28.02.2020 21:12 33 Mul on väga hea meel lugeda, et teil see probleem akuga on. Ma olen samas paadis, E53 ja 3.0 diisel.
Varem oli happeaku, siis sai AGM peale, mis suri väga äkki. Kõik toimis, jätsid auto seisma ja uksed enam lukku ei läinud, surnud mis surnud, selline tunne, et akut küljes ei ole. AGM akuga sai grantii lõpus kontrollis käidud. Aku OK aga täiesti tühi. Tehti süvalaadimine, toimis paarnädalat jälle, igapäevaste sõitudega. Mõned päevad seisis, surnud jälle. Uus aku kestis rohkem kui aasta. Eelmine aasta sai ka see Exide 100Ah aku peale: S106-EA1000. Ja tundub, et see on üks E53 tüüpviga, 2 nädalaga on aku tühi.
Käinud elektriku juures, kes ühendas lahti mooduleid, et näha kas kusagil midagi muutub, näidud kõik korras.
2 nädalat on teada ka teiste E53-de puhul, nüüd ootaks veel, kas keegi saab seda veel kinnitada.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 29.02.2020 14:17 33
Postitas ladammm
Endal 525d-l e39 Moll Kamina start 100ah juba viies talv ja iga aasta on test olnud vähemalt 90% elu alles. Minu arust suht no brainer.

minu 2 senti

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 29.02.2020 16:36 36
Postitas BumBum
Paberil testi tulemust AGM akule ei ole. Kohapeal näitasid mulle testriga, aku korras OK aga tühi. Ja seda peale 100 km sõitu! See aku tõesti sai väärkohtlemist, mõned korrad tühjenes seismisega, lisaks vigane starter vahepeal, mis võis oma osa anda, pluss jah, see aku tahab saada kontrollitud laadimist, mida E53 paraku ei paku. See aku oli peal kaks aastat. Oli ka lõpus selliseid olukordi, kus aku sai laetud ja nädal hiljem käivitus korralikult. Oli selliseid olukordi, kus peale laadimist kaks päeva hiljem käima ei läinud.
Järgmine tuli happeaku, mis kestis alla aasta. Auto seisis rohkem tühja akuga kui sõitis. Viimasel sügisel, enne järgmise aku ostmist sai elektriku juures kontrolli. Midagi ei leitud, laadimine korras, tarbimist järgi ei jää. Paraku jääb ikka küsimus, miks nii kiiresti tühjaks saab.
Autol on kaasaegsem helisüsteem peal, 2 võimendit jne. Pakuti, et see võib olla ka üks põhjus, miks aku nii kiiresti rikneb, pinge kõikumine. Võimalik, et kondensaator leevendaks olukorda aga seda ei tea ennem kui see paigaldatud on ja piisavalt aega möödas on.
Hetke lahendus on akujuhtme eemaldamine. Märkimist tasub, uue aku paigaldamisega peab aku vastu kauem kui kaks nädalat seismist.

Exide akud on väga head. Olnud neid eelnevatel autodel ja ei ole probleemi olnud. Üldiselt on aku kiiretes surmades süüdi vigane elektrisüsteem, mida igapäevasel kasutamisel ei pane tähele või siis pidev tühjenemine auto pikaajalise seismisega.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 29.02.2020 16:45 23
Postitas ttsys
Pigem generaator on lahja, kui helisüsteem tõstetud.

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 29.02.2020 19:57 46
Postitas BumBum
Jah, seda olen ise ka mõelnud. Mis sellisel juhul lahendus oleks?

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 01.03.2020 18:52 38
Postitas ttsys
170A generaator koos ümber ehitusega. See erinevus ca 20A võibki kõige kriitilisem olla, kui võimendi madalamatel sagedustel oma võimsuspiigid küsib/võtab.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxr ... series=E53

Re: Akud. Kumba eelistada?!

Postitatud: 01.03.2020 19:15 09
Postitas Leimar Henk
BumBum kirjutas: 29.02.2020 16:36 36 Üldiselt on aku kiiretes surmades süüdi vigane elektrisüsteem, mida igapäevasel kasutamisel ei pane tähele või siis pidev tühjenemine auto pikaajalise seismisega.

Ei ole ise ka tegelikult elektri errorit täielikult välistanud, kuigi sai nii kasutaja mike1 ja Patriku juures diagnostis käidud. Hommikul viisin ja järgmise tööpäeva lõpus läksin järgi, st. selle ajaga peaks mingi "vampiir" ennast näole andma aga kummalgil juhul ei leitud midagi. Patrik taastas starteri, sest see oli korralikult kuuma saanud ja soovitas lihtsalt uue aku panna.
Googeldades leiab väljamaa foorumitest ka vastavaid E53 aku tühjenemise teemasi, pakutakse üsna paljusid asju, navi, raadio, kelladeplokk, "siil", webasto. Enda arusaama järgi peaks need asjad ikkagilt diagnosti käigus ilmsiks tulema, või on tõesti mingi moodul või komponent mis jääb kuidagimoodi varjatuks? Lekkevool ei tohiks ju midagi väga müstilist tuvastada olla.
Aru ma ei saa mis k*pp see sääne on? Ok, olen teadlik, et Põhja-Norra talv on üsna akuvaenulik ja sõitude intervall ei pruugi ka just olukorrale kasuks tulla, pluss täiendavate laadimistega võiks ka parem seis olla. Aga ikkagist, kuidagi kahtlane teema on... :roll:
Scotty Kilmerile kirjutama, võib-olla Ta peab mis **** vandenõuga tegemist. :lol: