1. leht 2-st

V8 mootorite (M60/62) õlipumba kinnituspoltidest

Postitatud: 15.04.2006 00:51 44
Postitas Henrik88
Siis kui teised kodus mune koksisid tagusin mina pead vastu velge. Sai siis see legendaarne M60 mootori protseduur tehtud. Õlipumba poltide kontroll. Esimene üllatus oli õlivanni põhjas.3 polti. kaks peenemat õlipumba korpusest ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu). Ülejäänud kõik mis nähtavad olid olid lahtised. sai vabalt sõrmega kaks tiiru peale keerata.

Postitatud: 15.04.2006 00:53 53
Postitas priitv8
Henrik88 kirjutas:ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu).
Sel mootoril on siis vedanud.

Postitatud: 15.04.2006 01:00 25
Postitas Henrik88
priitv8 kirjutas:
Henrik88 kirjutas:ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu).
Sel mootoril on siis vedanud.
Õnneks ainult polt. Kett ja hammsrattad kõik korras. Pole ühtegi jälge ka peal. ptui ptui ptui. Õnnelik juhus et sai asi nüüd kätte võetud. Tegelt see töö kripeldas hingel juba autot ostes. Infot auto kohta kogudes oli see õlipumba nali läbiv teema. Kuskilt jäi silma et isegi 750. - il olid mingid asjad seal sees ära lõhkunud.

Postitatud: 15.04.2006 04:42 11
Postitas eero
One would wonder - palju see kone läbi sõitnud oli? Tegi mingit häält ka? Külmalt käivitades näiteks.

Postitatud: 15.04.2006 16:42 43
Postitas Henrik88
1. Käivitades jah väike klõbin/sahin sees. ei osanud tähelepanu varem pöörata. Auto sõitnud 205K spido järgi :D :D :D :D :D . Ise aevan et on sinna 500k kanti.Um soovitab iga 250.K tagant neid polte kontrollida.

MarkoA aga palun. Tartu satud anna teada ennem.

Postitatud: 16.04.2006 12:30 51
Postitas Raivo
Kas nende kontrollimine on väga suur ettevõtmine?

Postitatud: 16.04.2006 16:24 27
Postitas eero
Henrik88 kirjutas:1. Käivitades jah väike klõbin/sahin sees. ei osanud tähelepanu varem pöörata. Auto sõitnud 205K spido järgi
No vat ei tea. Mul hakkas paar päeva tagasi 115K sõitnud konel peale seismist käivitamisel ka sekundiks mingi plagin läbi käima. Seep küsin ja peab vist enda omal põhja alt võtma et asi üle vaatada :shock:

KOntrollimine ei ole mingi vägitegu. Kõige koledam osa on õliga solgerdamine (välja - sisse) kui õlivahetus nagunii oleks teemaks, siis pole suurt vahet.

Väike põhi alt ära ja kohe on kõik näha.

Postitatud: 16.04.2006 18:41 18
Postitas Henrik88
Raivo - Tegelt ei ole hull töö. Mina sättisin täpselt ülivahetuse ajaks. Enne võtsin igaksjuhuks UM uue karteritihendi.
Töö käik siis lihtne.
1.Põhjakate maha
2.Karter maha( Kinnikeeramisel ettevaatust poltidega, liiga hooksalt ei tasu väänata)
3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.
3 õlipumba alumise rulliku ees on kate kolme mutriga lahti keerata siis saab õlipumba kinnituspoltidele ligi.
4. Kõik mutrid poldid mis näha on üle keerata.
Ongi kõik. Vaja läheb siis 10 ja 13 padrunit. Väikest. Tirri ja pikka pikendust.
Ajaliselt läks 3 tundi koos õlivahetuse , pooleks keeratud karteripoldi kättesaamise ja sügamise , munemisega.

Eero- Sul võib asi õlis olla. Enda autole sai ka suures tuhinas alguses Castroli 0 -30 sisse pandud ja siis oli ka käivitades klobin sees. Eriti kui paar päeva oli seisnud.

Postitatud: 17.04.2006 11:01 26
Postitas AARE540
Henrik, mis seisus karteri tihend oli, kui ära võtsid? On see metalltihend või mingi muu? Krt ajasid mulle ka hirmu nahka, peab ikka asja ette võtma, seni laisk olnud :oops: Küsin seepärast, et UM pole just käeulatuses, et äkki saab ka niisama :)

Postitatud: 17.04.2006 11:08 26
Postitas Rain.
Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees ;)

Postitatud: 17.04.2006 11:39 35
Postitas kimmo
Rain530 kirjutas:Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees ;)
Parem karta kui kahetseda... minu masina esimese õlivahetuse käigus sai protseduur ära tehtud - karterivannis oli 2 polti ning üks kohe-kohe lisaks tulemas :)

Postitatud: 17.04.2006 11:46 52
Postitas Raivo
kimmo kirjutas:
Rain530 kirjutas:Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees ;)
Parem karta kui kahetseda... minu masina esimese õlivahetuse käigus sai protseduur ära tehtud - karterivannis oli 2 polti ning üks kohe-kohe lisaks tulemas :)
Veidi OT, aga ei tea kas UM'is õlivahetuse käigus nad vaikimisi seda kontrollivad kah?
EDIT: ise küsin, ise vastan: ei kontrolli neid keegi seal.

Postitatud: 17.04.2006 12:31 41
Postitas eero
Henrik88 kirjutas:3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.
On see nii? :shock: Ma ei mäleta et olnuks.
Normaalsel õlivahetusel jääb siis alati 1-2 liitrit (e. kuni veerand) vana sisse? :roll:

Postitatud: 17.04.2006 15:12 37
Postitas Henrik88
Aare - Tihend on metallist , kummi äärega. Võtsin esindusest uue tihendi nii igaks juhuks.Ja selgus vana oli suht juust. Tihendit peaks esinduses olema. Maksab sinna 300 - 400 krooni kanti.

Raivo - UM soovitab iga 250 000 km tagant seda kontrolli teha. Samas usas on probleeme olnud autodel mis on sõitnud 140 000 kmi.

Eero- Hoiatan sellepärast selle õli kohta ,et rabasin hooga selle vanni alla ja auto alune ujus vanast õlist. Kui lahti võtta siis tilgub sealt suht palju vana õli. soovitan midagi alla panna, et põrandat ära ei määriks.

Väike õpetus ka kuidas ja mida teha:
http://members.cox.net/revhigh/Oil%20pu ... k%20V8.pdf

Tegelt võiks keegi uue teema teha. See suht aktuaalne probleem.

Postitatud: 17.04.2006 16:59 34
Postitas raimo_r
Keermeliimi võiks ka nendele poltidele panna. õpetus soovitab ka, küll loctite'i.

Postitatud: 19.04.2006 18:49 54
Postitas adamka69
siis on vedanud, kui asi piirnes ainult poltide kinnikeeramisega....mul lõhkusid need poldid õlipumba keti ära, õlirõhk kadus ning niikaua, kui suutsin sõita kohta kus peatamine oli võimalik (punane õlituli põles) jõudsid saaled kotti joosta, väntvõll kõveraks väänduda ning kõik oli ilusti metallipuru täis. Niisiis uus mootor 150 000.- :shock: ....Õnneks või kahjuks leidus UM-il olevat üks e38 740iA millelt sai mootor ümber tõstetud..aga ega 20 000-gi väike raha pole :roll:

Postitatud: 19.04.2006 20:10 13
Postitas sokkmiis
V8 mehed - laske see krdi õli välja ja tehke see tunnikest(no kui jokutada siis kaks) nõudev job ära :)

Postitatud: 19.04.2006 20:26 56
Postitas AARE540
Oma teemas just kirjutasin sellest , sai tehtud, mul jälle julge lasta :P Ja oligi mingi 2 tundi :)

Postitatud: 23.04.2006 13:26 10
Postitas MarkoA
Tegin minagi selle protseduuri ära.Minu suurepäraseks üllatuseks olid kõik poldid kinni mis kinni.Igaksjuhuks sai Aare530 helistatud ja küsitud et missugused poldid need lahti pidid olema.Ühesõnaga seekord vedas.

Postitatud: 26.04.2006 23:45 54
Postitas eero
117K sõitnud M62 poldid olid kinni mis kinni.

Postitatud: 27.04.2006 10:06 11
Postitas wirx
minu 750 olid ka ostes poldid lahti aru sain sellest, et midagi mäda, et õlisurve tuluke hakkas igapäev järjest madalamatelt pööretelt põlema...

Postitatud: 27.04.2006 21:08 15
Postitas AARE540
Vahi raiska, ei olegi ainult V8 häda...Kummaline... :roll:

Postitatud: 21.11.2006 21:00 26
Postitas Ragnar
Vaatasin omal ka siis pumba üle ja ühtegi vannis ujumas ei avastanud.
Kõik olid omal kohal, ainult et 0,5-1 ringi sai kõigile peale keerata suht vabalt. Suuremad poldid panin keermeliimiga kõik. Väiksemad üle ühe.

Mis aga tegi meele mõruks oli see, et ketil oli tohutu lõtk sees, mida ma ei
suutnud likvideerida :cry:
Üritasime sõbraga keerata pumba ja kere vahel olnud kuuskant
'vahepukse' lehtvõtmega aga ei tahtnud need liikuda üldse.
Kus see õige koht üldse peaks olema?

Postitatud: 21.11.2006 21:07 54
Postitas Rain.
tsiteerin enda teemast:
Rain530 kirjutas: kas pumba kett peakski nii lõdva olema, või tuleks see ka millalgi ära vahetada
priitv8 kirjutas:
Läbipaine peaks olema 10mm. Ja enne, kui vahetama hakata, saab teda ju pingutada. See poldikinnitus, mis lahti kukub (ka Sinul tühi ja punase noolega), ongi pingutusmehhanism. Samast august saab kuuskandiga pumba korpuse ja raamlaagri kaane vahelist puksi sisse-välja keerata ja keti pingust reguleerida.
tundub et keerasite õigest kohast vähemalt :?

Postitatud: 21.11.2006 21:16 25
Postitas Ragnar
Ei me üritasime väljastpoolt lehtvõtmega. Nüüd pole vist lootust enam pingutada ka kuna keermeliimi kasutusjuhendis oli kirjas, et tava töötiistadega neid polte enam lahti ei saa kuhu seda panndud on. :roll:

Postitatud: 22.11.2006 07:07 07
Postitas AARE540
Oleneb ka sellest, kui palju seda liimi keerme vahele paned.

Postitatud: 22.11.2006 13:34 21
Postitas Ragnar
Tegin täna loomkatse selle liimiga.
Keerasin ühe M8 poldi 8mm paksuse terasplaadi sisse. Liimi panin ümberingi kogu keerme ulatuses. 5h pärast keerasin poldi ilma erilise pingutuseta välja :?
Ainuke vahe on selles, et kõrvale samasugusesse avasse keerab näpuga poldi sisse siis sinna liimiga avasse võtmega.
Liimiks Loctite roheline 2701, mis pidi kange kraam olema.

Nii et kui viitsib õliga mässata jälle siis saab vist õlipumba ka lahti ikka, keti pingutamise jaoks.

Postitatud: 26.03.2007 11:40 06
Postitas Ingmar
Kas karteri kaane kinnitamisel on mõttekas panna tihendi asemele hermeetikut?
Remondimees pakkus välja, et asi peaks sama kindel olema ka hermeetikuga.
Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
EDIT: Mitte et ma moraalijuttu tahaks kuulda, vaid lihtsalt uurisin, et miks ka siin foorumis soovitatud remondimees kangesti hermeetikut tahtis panna. :?

Postitatud: 26.03.2007 11:45 47
Postitas priitv8
inxx kirjutas:Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
Kui on see uus metalltihend (kummihuulega), siis seda võib korduvalt kasutada. Mitu korda, seda pead ise ära tabama. Aga vana korktihendit ju niikuinii sinna tagasi panna ei saa ja seda enam ei müüda ka.

Postitatud: 26.03.2007 17:46 31
Postitas veekaheksa
Hermeetikust olen kuulnud suht õudsaid jutte. Nimelt just nendest ribadest, mis kokkupigistamisel tekivad. Pidid päris kenasti õlipumba õlivõttureid jne ummistama. Kes soovib, see proovib.