1. leht 5-st

Kaua soojendada autot?

Postitatud: 13.02.2006 00:04 24
Postitas LOWRY
Huvitaks, et kui kaua peaks näiteks hommikuti nö. esimese käivituse ajal külma mootorit soojendama, enne liikluskeerisesse tormamist? Kes, kui palju siis ajaliselt, erinevatel õuetemperatuuridel?
Vastuseid ootaks kujul:
Auto mark
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem

Postitatud: 13.02.2006 00:10 01
Postitas LOWRY
Teeks siis ise otsa lahti kah.
E34 525 12V ´90
a) 1 min.
b) suitsu jagu,st. mitte üle 4 min.
c) 5min.
d) 6-7min.
e) 10min

Ei tea kas nii oleks õige?!

Postitatud: 13.02.2006 00:20 50
Postitas priitv8
Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.

Postitatud: 13.02.2006 01:36 15
Postitas TheJX
E34 520i 24V 110kw

a) starter&start
b) 1..2 minutit
c) vaata eelmist vastust
d) 3..4 minutit
e) vähemalt 5 minutit


seisukoht selline, et eelsoendamine hädavajalik kuna mida külmem on välistemp. seda paksem on õli mootoris ning sellest tulenevalt ka õlituse kvaliteet. Samuti vaidleks vastu nendele, kes väidavad, et eelsoendus on mõttetu kütuseraiskamine. Külma mootoriga liigeldes on küttekulu ju palju-palju suurem kui natukenegi sooja mootoriga...

Postitatud: 13.02.2006 07:06 58
Postitas erik
Täpselt nii palju kui kulub aega garaazist välja sõiduks, aia väravate lahti tegemiseks ja pärast enda järgi kinni panemiseks. Kohe piitsa ei anna, jälgin temperatuuri seieri käitumist.

Postitatud: 13.02.2006 07:16 06
Postitas MuiduMees
kuni 4 minutit
autoks e34 535i

Postitatud: 13.02.2006 08:19 36
Postitas Indrek_S
Samuti täpselt niikaua, kui võtab aega garaaživäravate avamine ning väravateesise lumest puhastamine ning garaažis toimetamine, ehk max. 7-10min. Seda muidugi talvekülmade ajal. Suvel 1-2 min.

Autoks E36 318i 93

Postitatud: 13.02.2006 08:49 08
Postitas draggo
priitv8 kirjutas:Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.
Täpselt minu arvamus. E34 ei tahagi eriti kohapeal soojaks minna millegi pärast. :)

Postitatud: 13.02.2006 08:51 55
Postitas Ingmar
E34 535.
Soojendan niikaua, kuni temp. normis.
Üldiselt vahet ei näe, mis kraadi juures kaua aega võtab.
Külmemate ilmadega vb. 1-2 minutit kauem.
Soojendamine on sellepärast vajalik, et oleks hea istuda sooja autosse.
Samas mõjub see bensukulule suhteliselt hästi.
Kui on palju lühikesi otsi, st sõit peamiselt linnas, siis kuni temp.-ini 15 kraadi võtab minu auto kütet soojendandes 15,5.
Suvel on see näitaja 15.
Olen sõitnud ka soojendamiseta, siis on bansukulu sama külma ilmaga olenevalt sõitude pikkusest kuskil 17-19.
Samas soojendades autot enne sõitu, ei kraabi ma kunagi esiklaasi pealt jääd.
Ja ega see kraapimine klaasile hästi ei mõju.

Postitatud: 13.02.2006 08:54 16
Postitas Ingmar
draggo kirjutas:
priitv8 kirjutas:Üldse ei soojenda, v.a. juhul, kui on enne vaja aknad puhtaks kaapida, siis niikaua käib. Kohapeal soojendamine on puhas kütuse raiskamine.
Täpselt minu arvamus. E34 ei tahagi eriti kohapeal soojaks minna millegi pärast. :)
Sellest on foorumis juttu olnud, milles viga, kui koha peal ei taha soojaks minna või kui koha peal seistes külmemat õhku tuleb.

Postitatud: 13.02.2006 09:04 33
Postitas Jaanus_P
üldiselt ei soojenda. suurte külmadega lihtsalt ootasin, et see väike toks mootorist enam ei kostuks ja pöörded natuke madalamaks läheks (~30sek) ja edasi.

Postitatud: 13.02.2006 09:28 17
Postitas Ilmar
E46 328('99 a)

1) ei soenda
2)kindlasti lasen tuksuda natuke kui kiiret pole
3)sama mis vastus 2
4)sama mis vastus 2
5)tiksunud on vast isegi üle 30 min :) see talv(esimene talv sellel autol)

Kütuse koonritest ei hakka rääkimagi.

Postitatud: 13.02.2006 09:34 05
Postitas lauri86
Üldiselt ootan mingi 30 sek.-i ja siis tuld, muidugi algul kohe ei peenesta ega pööret eriti ei anna, rohkem nagu pensionär, et kuni 1800-2000 pööret umbes. Aga mul seisab auto öösel garaažis ka seega hommikul vara soojeneb niikaua kui teda sealt välja ajan ja uksi sulgen.

Postitatud: 13.02.2006 09:36 03
Postitas Charly
üle paari minuti soojendamisega tahmate oma küünlad ja asjad ära ja muud ei midagi. Suitsumehed soojendagu täpselt 1 suitu jagu ja asi korras
PS! tulenevalt efektiivsest põlemisest kohapeal minu auto mootori töötamine mitte ei soojenda mootorit, vaid jahutab. Sellise tähelepaneku tegin -25 kraadises pakases pärast 30 km maanteesõitu järjekordsele autole "täkku" andmas.

Traditsiooniliselt esitan Oluliste teemade puhul vastuküsimuse.

Millise numbri peale keerate kodus radiaatorid?
Pange kirja. korteri suurus ja ehitusmaterjal.

Kui õues on
a) +15 ja üle
b) 0
c) -5
d) -15
e) -25 ja külmem

Postitatud: 13.02.2006 09:42 32
Postitas bürk
Minu autos olev tehase manuaal ütleb, et kütuse kütuse kokkuhoiu mõttes alustada peale käivitamist kohest sõitu....

Mina lasen aastaringselt peale käivitamist mootoril kohapeal natuke töötada... aga see on suht minimaalne. Lumisel ja jäisel ajal saab tõesti kauem aega veedetud, kuna vaateväli peab tahkest veest puhas olema:)

Postitatud: 13.02.2006 10:05 55
Postitas Tarmo
524 td 91a

a. kohe leekima
b. nii kaua kuni aknad puhtaks
c. 5-10minutit
d. 15-20 minutit
e. sama mis eelmine

Minul ei ole küll probleeme , et kohapeal soojaks ei lähe.

kodus stabiilselt 22C olenemata ilmast.

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 13.02.2006 10:23 02
Postitas erikred
E34 525tds 96a.
a-e) Kui auto külm on siis täpselt niikaua kuni auto pöörded normaalseks kukuvad. Üldiselt mitte yle ühe suitsu

aga yldjuhul auto hommikuti nii soe et isegi jääd ei kraabi, abiks eelsoendi @30 minutit enne autosse istumist :D

Postitatud: 13.02.2006 11:38 40
Postitas ArgoV
Ei soojenda kohapeal üle paarikümne sekundi. Sõitma hakkamisel tuleb lihtsalt algul gaasipedaaliga ettevaatlikumalt ringi käia ja kogu moos.

Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...

Postitatud: 13.02.2006 11:41 04
Postitas Tarmo
õnneks ei ela mingis mega korrusmajas.

Postitatud: 13.02.2006 12:01 17
Postitas ArgoV
Tarmo kirjutas:õnneks ei ela mingis mega korrusmajas.
Mina ka mitte :)
Küsimus pole mitte Sinus või minus vaid üldises arusaamas...

Rohkem teemat ei risusta :oops:

Postitatud: 13.02.2006 13:23 01
Postitas erikred
ArgoV kirjutas:Ei soojenda kohapeal üle paarikümne sekundi. Sõitma hakkamisel tuleb lihtsalt algul gaasipedaaliga ettevaatlikumalt ringi käia ja kogu moos.

Kohapeal käitamine... Lisaks kütusekulule (mis võib-olla pole tõesti väga suur raha) võiks pisut saastamisele ka mõelda - kui korrusmaja ees korraga mitu autot käima panna ja lasta 15 min. töötada, siis vist mingist hingamisväärsest õhust eriti rääkida ei saa...
hmm ja palju sina saastad õhku oma paarikümne sekundise soojendamisega, peale mida pole veel ei lambda ega katt tööle hakanud? teada on ju et kylm mootor eraldab rohkem kahjulikke aineid kui soe mootor, eriti veel kui pöördeid lisada.
tegelt roheliste rõõmuks võiks yldse sõita elektrienergial :P
aga mis seal ikka ega harjumusi eriti ei muudeta, mina soendan ikka oma autot mõne minuti, keegi teine aga paneb plarts kohe ajama.
peace
ja ka rohkem ei risusta

edit: kirjavead jälle :oops:

Postitatud: 13.02.2006 13:30 23
Postitas Joel_H
Kui keegi viitsib, võiks UMi küsimuste-vastuste lehele selle küsimuse saata ..

Aga minu mäletamist mööda EI SOOVITA bmw autot kohapeal pikalt soojendada .. soovituslik on peale käivitamist kohe sõitma hakata - lihtsalt külma mootoriga ei tohiks pöördeid üle 2-2.5k lasta :idea:

Vaielge vastu :|

Postitatud: 13.02.2006 13:33 20
Postitas Relk
Mina pole ka kunagi soojendanud. Ainult siis ku ivahel on vaja klaasid lumes/jääst puhastada ja see võtab mõne minuti. Kui seda pole vaja, siis alati kohe sõitma. Seda ka -30ga.

Postitatud: 13.02.2006 13:36 22
Postitas kait
adminn (või esimene postitaja oma posti muutes) võiks POLL`i teha...mugavam ja ülevaatlikum.
(mnjah, kuigi...antudjuhul oleks poll ka suht kirju)

Postitatud: 13.02.2006 14:06 18
Postitas vanaisa
525 TDS masin paikneb külmas garaazis.

kuni -10-ni :
masin käima, garaazi uks lahti, masin õue, uksed kinni, sisse ja vaikne sõit. mul linnas 50 piiriks ja pöördeid üle 2000 ei lase kuni temperatuur tõuseb seieril

tegelikkuses on minul vähemalt masinast tunda kas töötab raskelt või kergelt. Iseasi, et suurte külmade juures vaja veidi käigukastis ka õlil soojeneda. muidu sellise suure mootori juures pole vahet kas tiksub tühjalt õues või veereb vaikselt tänaval.

Postitatud: 13.02.2006 14:35 43
Postitas Jaanus_P
olen nimelt sõitnud maja juurest poeni, kus auto jäi tööle ja seda 15min. tagasi tulles oli ikka temp näidik vantuke üle sinise. samas kui kohe sõitma hakkan on ~5 minutiga temp keskel.

Postitatud: 13.02.2006 14:42 32
Postitas Charly
Split TQHQ foorumist.

peep
--------------------------------------------------------------------------------
Auto soojaks enne sõitu?
--------------------------------------------------------------------------------
Õige on koheselt startida ja sõita alguses üks käik madalamal, et pöördeid natuke rohkem üleval hoida. Seda seni, kuni jahutustemp. näidiku osuti liikuma hakkab, siis võib juba normaalkäiguga liikuda. Seda siiski talvekülmadega, muul ajal pole ise vajadust tundnud pöördeid kõrgemal hoida.

Täiskiirendust ei maksa enne kasutada, kui mootoril õli soe. Kellel on õlitemp'i kell, nagu näiteks Audi'l, siis see näeb mil õli soojaks läheb ja kellel ei ole, siis minu tähelepaneku järgi soojeneb õli u. 2xniikaua kui jahutusvedelik. Muuseas BMW kasutab näiteks muutuva redlinega tahhokat, kus on kohe ilusti näha, kui kõrgele külma mootoriga võib pööret lasta. Mootori soojenedes redline kasvab kuni normaalnäiduni.

Postitatud: 13.02.2006 15:40 46
Postitas KappOtt
Mitte mingil juhul,ei tohi suure külmaga hakata kohe sõitma mõnevõrra kõrgemate pööretega. Alumiiniumpeaga mootorile võib selline asi kergesti lõppeda sellega,et plokikaande tekkivad praod. Lisaks ei ole õli piisavalt vedel,ning kõrgemate pööretega kuluvad puuduliku õlituse tõttu detailid rohkem. Seega mõistlik oleks ikka mingi 20-ne miinuskraadi juures lasta mootoril mingi 3-5 minutit koha peal käia - tavaliselt saab selle aja jooksul lumi autolt maha,ning klaasid puhtaks kraabitud,ning see järel liikuma hakata(edasine kohapeal soojendamine enam nii efektiivne pole).Esimene kilomeeter läbida rahulikuma tempoga.Tuleks vältida tugevamaid kiirendusi sellel ajal.Kui autol on valitud õige termostaat,siis reeglina on selle esimese kilomeetri järel jahutusvedeliku temperatuuri näidik juba siniselt alalt väljas,jaotuse järgmise kriipsu juure,ning siis võib juba jätkata tavapärases sõidustiilis,sest õlid kastis,ning mootoris piisavalt vedeldunud,et pakkuda vajaliku kaitset detailidele.
Kui on kiire,siis võib ka koheselt liikuma hakata(mingi 30 sekki oleks siiski mõistlik lasta mootoril koha peal tuksuda),aga siis just mõnevõrra madalamate pööretega,ning esialgu gaaasipedaali mitte väga äkiliselt ja tugevalt tallata.
Omal seiseb auto garaažis,ning seetõttu ei kulu rohkem aega kui värava avamiseks ,auto tänavale ajamiseks,siis garaaži ukse ja värva sulgemiseks.Kokku võtab see tavaliselt kuskil paar minutit.Suurema teeni on koduvärvast kuskil 600 meetrit.Selle vahemaa läbingi mõõdukama tempoga,ning selleks ajaks ,kui suuremale teele välja keeran on jahutusvedeliku temperatuuri osuti siniselt alalt välja jõudnud,ning sõitu võib alustada tavalises rütmis.

Postitatud: 13.02.2006 18:15 55
Postitas kaidu
sõber ütles et kui ta ikka üks 5ja rohkem minutit talvel ei lase tõõtada siis võtab röögatult aga kui natuke töötada laseb ja siis sõidab vötab normaalselt natsa rohkem kui minu BMW.Võrdlus tema 540 vs minu 318. Kui ta külmaga sõitma hakkab siis ligi 40 vist sajale näitab kompu.

Postitatud: 13.02.2006 18:34 13
Postitas M4rt
Kunagi kui auto oli siis:

a) +15 ja üle. Kui starterit andsin oli käik juba sees
b) 0. Sama
c) -5. Sama
d) -15. Oleneb jää paksusest, sihilikult ei soojendanud
e) -25 ja külmem. Paar korda juhtus,et panin mõned minutid varem käima,et käike vahetada saaks :)