1. leht 2-st

Postitatud: 30.12.2005 20:03 41
Postitas Muhv
Sorry for OT, aga keelel kibeleb küsimus mida see turbo mootorile annab? Ise pean näiteks Subaru WRX STI-d maailma mõtetumaks autoks tavaliikluses - reavahetust Järvevanal jäädki tegema, iga suvaline renault 5 veereb sulle enne tagant sisse kui see mingi hoo üles võtab...

Postitatud: 30.12.2005 20:19 11
Postitas M-Tech
Inimesi ja maitseid on erinevaid.

Minu jaoks ei ole auto ainult selleks, et punktist A punkti B jõuda.

Postitatud: 31.12.2005 10:55 21
Postitas kiire-lauri
Muhv kirjutas:Sorry for OT, aga keelel kibeleb küsimus mida see turbo mootorile annab? Ise pean näiteks Subaru WRX STI-d maailma mõtetumaks autoks tavaliikluses - reavahetust Järvevanal jäädki tegema, iga suvaline renault 5 veereb sulle enne tagant sisse kui see mingi hoo üles võtab...
Kas see subaru mitte ei lähe mingi 5sekki sajani?Siis mis autot sa kasutad millele ei veere renault 5 tagant sisse.

Postitatud: 31.12.2005 11:36 46
Postitas kaspar
OT:

Irw jah, ega see turbo lag nüüd nii hull ka ei ole :D

Postitatud: 31.12.2005 12:23 16
Postitas Muhv
Veelkord sorry for OT: Olin sunnitud selle autoga sõitma ajal, mil enda e36 325i remondis oli. Loomulikult on tegemist hirmsa püssiga, aga seda alates sellest kui 5000 piiks on ära käinud. Pööreteni ca 3500 on asi ikka täiesti koolnud. Samas, katsu sa mööda Tallinnat pool päeva heegeldada ja pöördeid seal 5000 kandis hoida. Kõrvadel hakkab ka valus.
Väidan sellega lihtsalt seda, et IMHO on igapäevaseks reipaks liikumiseks parem valik 330Xi. Aga nagu teema algataja juba tabavalt märkis, maitseid on erinevaid

Postitatud: 31.12.2005 12:27 27
Postitas Relk
Muhv kirjutas:Veelkord sorry for OT: Olin sunnitud selle autoga sõitma ajal, mil enda e36 325i remondis oli. Loomulikult on tegemist hirmsa püssiga, aga seda alates sellest kui 5000 piiks on ära käinud. Pööreteni ca 3500 on asi ikka täiesti koolnud. Samas, katsu sa mööda Tallinnat pool päeva heegeldada ja pöördeid seal 5000 kandis hoida. Kõrvadel hakkab ka valus.
Muhviga täiega nõus. Vaatasin eile Top Gear'i osa, kus nad testisid Evo VII 400hj. Top gearis kiirendades läks mingi Fiat Stilo 1,6 eest ära. Kui ringi aegu sõideti, siis Stig kirus ka, et nii kui ühe vea teed ja õigele pöördele pihta ei saa jääb auto konkreetselt seisma.

Vabalthingav ikka iga kell parem.

Postitatud: 31.12.2005 15:18 54
Postitas raimo_r
Relk kirjutas: Vaatasin eile Top Gear'i osa, kus nad testisid Evo VII 400hj. Top gearis kiirendades läks mingi Fiat Stilo 1,6 eest ära.
see oli kiirendus 5nda käiguga tühikäigult ;)

Postitatud: 31.12.2005 15:27 43
Postitas M-Tech
Kõik oleneb milleks auto ehitautd on.
Olen ise turboautodega tegelenud, M20B25 turbo ei jää nüüd küll kellelegi jalgu.
Pigem polnud linnas peale BIKEide kellegagi kiirnedada.
Aga siinsete kasutajate vanust arvestades kasutavad enamus autosid teisel otstarbel.
Turboautoga tuleb ka väheke teisi võtteid kasutada, et turbo spoolima saada enne.

Mina leian, et vabalthingav auto on mootori ressursi raiskamine.

Hetkel kulgen Audiga, millel Bi-Turbo mootor, millel stockis 184kw ja ei kurda küll midagi.
Autoga kasutada 1500-4500 pöördel 350NM
Kas seda on vähe teie arust?
Peale chippimist on see mootor ~470NM, see on juba suhteliselt looma jõud.
Äkki näitate mõnel alla 3L kubatuuriga autol 1500 pöörde pealt samasugust väänet?

Postitatud: 31.12.2005 16:19 45
Postitas aivo28
Mina leian, et vabalthingav auto on mootori ressursi raiskamine.
õige ta on.ei saa ise ka sellest aru.kas siis turbo teeks auto hinna niipalju kallimaks.töökindlus muidugi kannatab selle all tiba.
Hetkel kulgen Audiga, millel Bi-Turbo mootor, millel stockis 184kw ja ei kurda küll midagi.
Autoga kasutada 1500-4500 pöördel 350NM
Kas seda on vähe teie arust?
Peale chippimist on see mootor ~470NM, see on juba suhteliselt looma jõud.
Äkki näitate mõnel alla 3L kubatuuriga autol 1500 pöörde pealt samasugust väänet?
siin on kuulda puhast audimehe ülbust :D nii kui bemmist lahti sai,annab tunda kohe :lol: OK,ära võta tõsiselt.

aga fakt on ka see,et need numbrid,millest sa räägid(chipitootja lubatud teema arvatavasti) ei pea kaugeltki paika.nähtud küll neid 220kw C4 S4 audisid :lol: sellepärast ka mul se vaimustus peal,et saaks oma saani 1sec sajani kiiremaks-näitaks pooltele essi-meestele koha kätte ;)

2,7 bi-turbo ees muidugi müts maha :)

Postitatud: 31.12.2005 18:38 07
Postitas BreeZe
Sul ikka isa teab et Audi maja eest läinud ? :D

See Bi-Turbo vist praegu S-audidele ja 200tq vastu ei saaks. Või on siis tihendi viga? Ei ole see, mis võiks olla 2 turboga autol.

Postitatud: 31.12.2005 20:49 40
Postitas M-Tech
BreeZe kirjutas:Sul ikka isa teab et Audi maja eest läinud ? :D
Kas ma loen siit kadedustooni välja? :D
Mis selles halba on, et ma isa autot kasutan, kui enda sõiduvahend maha müüdud.
Mul on lihtsalt elus paremini läinud ja on võimalus vanemate autot kasutada.

Ei ole tegu ära tõusnud audiomanikuga, pigem mõni BMW omanik ajab konkreetselt IBA turbo autode teemal.
Millal Aare turbo bmw kohta sellist huvitavat juttu saab lugeda?

Auto mida plaanin hetkel osta on nelivedu koos difrilukkudega ning turbo mootoriga.
Audi diffrilukku (ka suurtel kiirustel) kahjuks ei paku.

Ma ei pane siin mingit tuusa oma isa autoga vaid tõin vastunäite väitele, et vabalthingav on maailma parim mootor.

Mis puutub 200tq ja S4 autodesse, siis neid ei saa antud A6-ega võrrelda, kuna tegu siiski luksautoga.
Kaalust oled midagi kuulnud? A6-e tühimass on ~1800kg, 200TQ mass ~1400kg.
Antud auto ei olegi kiirendusautoks mõeldud ju nagu Audi S mudelid.
Ja chippimise teemasse veel seda, et 1992a auto ja 2002a auto chipi effektiivsusel on vahe,
kuna 1992a S4 on sõitnud vähemalt 300k maha ning mootor pole just kõige uuemas seisus.
2002a antud auto on alla 100k sõitnud ning sealt on chip-iga palju rohkem võtta.
Ja kus ma olen väitnud, et täpselt 470NM peale chippimist saab, seal numbri ees oli ~ märk eks.

Miks te kohe iga asja peale kõrri kargate inimestele?
Praegusel juhul osaliselt tegu minu silmis provokatsiooniga.

Postitatud: 31.12.2005 20:59 05
Postitas rs797
Muhv kirjutas:Sorry for OT, aga keelel kibeleb küsimus mida see turbo mootorile annab? Ise pean näiteks Subaru WRX STI-d maailma mõtetumaks autoks tavaliikluses - reavahetust Järvevanal jäädki tegema, iga suvaline renault 5 veereb sulle enne tagant sisse kui see mingi hoo üles võtab...
selles ma ei kahtlegi et renualt 5 veereb tagant sisse pidurdusmaal aga kiirenusel kahtlen sügavalt :roll:

Postitatud: 31.12.2005 21:09 10
Postitas Ingmar
M-Tech kirjutas:Mina leian, et vabalthingav auto on mootori ressursi raiskamine.
Vabalthingav on aga kindlasti töökindlam ja peab paremini vastu.

Postitatud: 31.12.2005 22:37 09
Postitas Muhv
M-Tech kirjutas:Ei ole tegu ära tõusnud audiomanikuga, pigem mõni BMW omanik ajab konkreetselt IBA turbo autode teemal.
Kas tabasin oma näites ära su uue auto valiku? :D Tõin selle esile, kuna sellel mudelil olen kohanud üht suuremat turbo lag'i oma elus (tänavaautol). Saabi madalsurve turbod on päris mõnusad (kuigi kõik mu 3 Saabi omanikust tuttavat on pidanud vähemalt kord neid vahetama), Audidest olen sõitnud ainult paari uuema RS4-ga ja sedagi ainult ringrajal ning rendiautona on paaril korral sattunud 1,8T. Seega selle brändi kohta erilisi järeldusi teha ei oska.

Üldjoontes, aga head lõppu ja rõõmurikast uut aastat uue autoga sulle!

Postitatud: 31.12.2005 22:46 51
Postitas M-Tech
Ok, kellele ema kellele tütar.
Maitse asi ütles kukk ja nokkis sitta :D

Pole isiklikult veel ühegi Imprezaga proovisõitu teinud, seega ei oska LAG-i kohta kommenteerida.
Pealegi uuele Imprezale hammas peale naguinii ei hakka.
Vanemate GT variantide poole kiikan aga sealt on ka ilmselt suht võimatu korraliku elulooga isendit leida.
Tõin välja lihtsalt üldistuse turboautodest.
Turbo autodega tuleb lihtsalt teist sõidustiili kasutada (tuurid üles, käikudega mängimine) linnasõidul, muud midagi.
Maanteel on turboautoga väga mõnus, enamus möödasõitudel ei ole vaja käiku alla vahetada, kuna boost teeb oma töö.

Kogu minu poolne kommenteerimine oli tingitud sellest, et IMO on kohatu üldistada/öelda, et turbo autod on mõttetud.
Turbo auto valikul loodan ka natuke väiksemale kütusekulule, kui enne oli.
Pole boosti ei lähe ka kütet. :P

Head Vana lõppu ja Uue algust sullegi.

Loodan, et keegi mu juttu liiga isiklikult ei võtnud ;)

Arvan, et selle teema võib lukku panna.
Uuel omanikul on veel 1 autotäis lisakraami vaja ära viia mis autoga kõik kaasa sai (4 autotäit kokku :D).
Ehk tuleb auto kohta siia ka uue omaniku poolt teema (kuigi uus omanik on venekeelse ringkonna esindaja).

Postitatud: 02.01.2006 11:35 07
Postitas INS
hetkel on liiklemiseks 2.2t c4 s4 ja see boosti värk on paras keemia. Hetkel kasutamiseks 2 aju. Erinevad softid. Ühe softiga liigub auto koguaeg ühtlaselt. teisega on lausa jube lag. Aga kui suudad sõida selle teisega 4000+rpm siis liigub ka nagu loom. Ja muidu kui hakkad mingile tava autole jalgu jääma, siis ei oska lihtsalt sõita. Õigel ajal käik alla ja enamus ei suuda kannul püsida. Ja maitse asi ütleks kokkuvõtteks. Minule just meeldib turbo lag. Saab kenasti aru kui jõud tuleb. Samas usun, et bmw M seeria on ka päris tore. Kahjuks pole saanud proovida.

Postitatud: 02.01.2006 17:09 59
Postitas Def
lugesin läbi, siis minu 750 on samuti mõttetu auto :) kõik tema 300hepa saab kasutada aint Autobahnil

Postitatud: 02.01.2006 18:50 48
Postitas Silwer
Ütleme nii et turboga auto on ok sellele kes sõidab pidevalt mööda maanteed. Need kes sõidavad linnas valgusfoori tagant teise taha erilist vaimustust turbo suhtes üles ei näita.

See on ka üks põhjus miks ma oma enam kui 300 hobujõulise manuaalkastiga S4 (1/4miili - 13,4sek) maha müün ja uueks autoks automaatkastiga 4,2 V8 S6 (1/4 miili - 15sek) ostan - ma lihtsalt sõidan liiga palju linnavahel...

Kõige hullem õudukas on turbomootor mis on veel automaatkasti otsas - siis on alguses kasti viivitus ja hiljem veel turbo lag, alles peale seda hakkab auto liikuma.

Samas on ka autosid millel lag-i praktiliselt pole ja minekut on igas asendis, näiteks - Alpina B10 bi-turbo.

Postitatud: 04.01.2006 13:12 37
Postitas toivoku
huvitav kas diislid on unustatud, mina küll oma turbodiisliga mingi lagi vms pärast pole veel mitte kellelegi jalgu jäänd, mul masinal turbo tõmbab juba madalalt mu arust, sest kui ilma turbota sõitsin siis polt mittemingit minekut. siiski eelistaks mina vabalthingavat suure kubatuurilist bensukat kui mingit jaapani turbo punni, aga diislil peab olema turbo.

Postitatud: 04.01.2006 13:43 35
Postitas primary
Linnas, foorist foorini sõites ei ole vaja turbomootorit ega ka suurt vabalthingavat.
Ise sõidan viimasel ajal audi a3 1.8t 132 kW käsikastiga kardiga. 740 e32 on garaažis talvekorteris.
Turbomootoriga autoga sõites on vaja lihtsalt tiba teistsuguseid sõiduvõtteid. Samas, ma arvasin ka enne audi ostmist, et suur mootor= hea mootor, nüüd olen oma arvamust muutnud. niipalju kui mina bmw suurega sõitnud olen, ja ka teiste kasutajate arvamusi kuulanud, on need ikka madalatel pööretel sigauimased, eriti kui automaatkast on külge ühendatud. Reageerimine gaasipedaalile ei kannata kriitikat. Kui sai vahepeal ameeriklasega, 3-liitrise caravaniga sõidetud, siis väiksemagi gaasipedaali puudutuse peale asi reageeris. Samamoodi olen praeguse audi mootoriga rahul, erk, tõmme on normaalne, tiptop kõik. Eks see turbo viivitus ja töölerakendumine sõltub ikka mootori seadest, mingeid üldistusi, et turbomootor on mõttetu, ei tasu teha.
PS, turbomootoriga maanteel möödasõite teha on ka väga lahe, ei mingit käigu allavahetamist, annad gaasi ja läheb, 740 saab mööda vaid siis, kui kickdowni lajatad, vahetab kolmandale, ning siis röögatab ja liigub edasi (möönan, siis on kiirendus ka 5+), aga kui püüad viiendaga kiirendada, siis jäädki minema.

Postitatud: 04.01.2006 15:08 47
Postitas Raivo
Kui nüüd siin neid kahte võrrelda (mida ei olegi tegelt väga hea teha), siis pane need kaks autot kõrvuti ja proovi siis.
Seitsmene on 2t tühimassiga ja audi 1.3t massiga. Ühes sa lihtsalt ei tunne seda kiirendust.
Ma nüüd ei taha siin kiidelda, aga mulle pole 400NM veel küll väheks jäänud. Eriti veel siin Eestis.

Samas, niisama ringipaugutamiseks sobiks näiteks S2 laadne aparaat väga hästi :cool: Tahaks kunagi ära proovida.

Postitatud: 04.01.2006 16:35 22
Postitas Cardo
minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas

Postitatud: 04.01.2006 16:40 11
Postitas Tom
Cardo kirjutas:minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
Ma ei saa sellest lausest aru :?

Postitatud: 05.01.2006 13:05 38
Postitas piloot
Tom kirjutas:
Cardo kirjutas:minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
Ma ei saa sellest lausest aru :?
Parandage mind kui ma eksin, aga mina sain sellest potekast aru kui gaasipedaali all olevast (elektrilisest ?) kickdown lülitist.

Postitatud: 05.01.2006 13:47 10
Postitas Ilves
Ma arvan, et ta mõtleb siiski drive-by-wire gaasipedaali. Kas juba alates 2002 aastast pole kõigi bemmidel sama süsteemi peal?

Postitatud: 05.01.2006 13:49 00
Postitas Tom
piloot kirjutas:
Tom kirjutas:
Cardo kirjutas:minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
Ma ei saa sellest lausest aru :?
Parandage mind kui ma eksin, aga mina sain sellest potekast aru kui gaasipedaali all olevast (elektrilisest ?) kickdown lülitist.
aaaa lugesin uuesti ja sain lõpuks aru :D Mu aju ennem tunnistas ainult viide nagu viitama aga mitte nagu viivitus, sellest ka see segadus, et lausel puudus mõte :oops:

Postitatud: 06.01.2006 08:33 44
Postitas toivoku
mina ei tea minu autol on sela gaasipedaali all see potekas vms ja mul masinal erilist viidet küll pole, aga **** seda teab, pole ammu sõitnud mingi bensuka vm kaa.

Postitatud: 06.01.2006 21:19 20
Postitas Eerik_K
ASC süsteemiga ja püsikiirusega E32 730i on elekto magnetilise ajamiga segusiiber. Nimelt gaasipedaal on tõesti potega.

Postitatud: 31.01.2006 15:18 05
Postitas MuiduMees
Et küsimus selline et kui aretada mõnele autole turbo peale, kas sellisel juhul bensiinikulu suureneb või hoopis väheneb??

Postitatud: 31.01.2006 20:26 35
Postitas hanzvonkazak
oleneb autost
bensukal ikka suureneb.