SPLIT: Turboga autod

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Sorry for OT, aga keelel kibeleb küsimus mida see turbo mootorile annab? Ise pean näiteks Subaru WRX STI-d maailma mõtetumaks autoks tavaliikluses - reavahetust Järvevanal jäädki tegema, iga suvaline renault 5 veereb sulle enne tagant sisse kui see mingi hoo üles võtab...
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Inimesi ja maitseid on erinevaid.

Minu jaoks ei ole auto ainult selleks, et punktist A punkti B jõuda.
kiire-lauri
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 24.06.2004 16:55 59
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas kiire-lauri »

Muhv kirjutas:Sorry for OT, aga keelel kibeleb küsimus mida see turbo mootorile annab? Ise pean näiteks Subaru WRX STI-d maailma mõtetumaks autoks tavaliikluses - reavahetust Järvevanal jäädki tegema, iga suvaline renault 5 veereb sulle enne tagant sisse kui see mingi hoo üles võtab...
Kas see subaru mitte ei lähe mingi 5sekki sajani?Siis mis autot sa kasutad millele ei veere renault 5 tagant sisse.
kaspar
Huviline
Postitusi: 843
Liitunud: 19.01.2003 16:24 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaspar »

OT:

Irw jah, ega see turbo lag nüüd nii hull ka ei ole :D
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Veelkord sorry for OT: Olin sunnitud selle autoga sõitma ajal, mil enda e36 325i remondis oli. Loomulikult on tegemist hirmsa püssiga, aga seda alates sellest kui 5000 piiks on ära käinud. Pööreteni ca 3500 on asi ikka täiesti koolnud. Samas, katsu sa mööda Tallinnat pool päeva heegeldada ja pöördeid seal 5000 kandis hoida. Kõrvadel hakkab ka valus.
Väidan sellega lihtsalt seda, et IMHO on igapäevaseks reipaks liikumiseks parem valik 330Xi. Aga nagu teema algataja juba tabavalt märkis, maitseid on erinevaid
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Muhv kirjutas:Veelkord sorry for OT: Olin sunnitud selle autoga sõitma ajal, mil enda e36 325i remondis oli. Loomulikult on tegemist hirmsa püssiga, aga seda alates sellest kui 5000 piiks on ära käinud. Pööreteni ca 3500 on asi ikka täiesti koolnud. Samas, katsu sa mööda Tallinnat pool päeva heegeldada ja pöördeid seal 5000 kandis hoida. Kõrvadel hakkab ka valus.
Muhviga täiega nõus. Vaatasin eile Top Gear'i osa, kus nad testisid Evo VII 400hj. Top gearis kiirendades läks mingi Fiat Stilo 1,6 eest ära. Kui ringi aegu sõideti, siis Stig kirus ka, et nii kui ühe vea teed ja õigele pöördele pihta ei saa jääb auto konkreetselt seisma.

Vabalthingav ikka iga kell parem.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Relk kirjutas: Vaatasin eile Top Gear'i osa, kus nad testisid Evo VII 400hj. Top gearis kiirendades läks mingi Fiat Stilo 1,6 eest ära.
see oli kiirendus 5nda käiguga tühikäigult ;)
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Kõik oleneb milleks auto ehitautd on.
Olen ise turboautodega tegelenud, M20B25 turbo ei jää nüüd küll kellelegi jalgu.
Pigem polnud linnas peale BIKEide kellegagi kiirnedada.
Aga siinsete kasutajate vanust arvestades kasutavad enamus autosid teisel otstarbel.
Turboautoga tuleb ka väheke teisi võtteid kasutada, et turbo spoolima saada enne.

Mina leian, et vabalthingav auto on mootori ressursi raiskamine.

Hetkel kulgen Audiga, millel Bi-Turbo mootor, millel stockis 184kw ja ei kurda küll midagi.
Autoga kasutada 1500-4500 pöördel 350NM
Kas seda on vähe teie arust?
Peale chippimist on see mootor ~470NM, see on juba suhteliselt looma jõud.
Äkki näitate mõnel alla 3L kubatuuriga autol 1500 pöörde pealt samasugust väänet?
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

Mina leian, et vabalthingav auto on mootori ressursi raiskamine.
õige ta on.ei saa ise ka sellest aru.kas siis turbo teeks auto hinna niipalju kallimaks.töökindlus muidugi kannatab selle all tiba.
Hetkel kulgen Audiga, millel Bi-Turbo mootor, millel stockis 184kw ja ei kurda küll midagi.
Autoga kasutada 1500-4500 pöördel 350NM
Kas seda on vähe teie arust?
Peale chippimist on see mootor ~470NM, see on juba suhteliselt looma jõud.
Äkki näitate mõnel alla 3L kubatuuriga autol 1500 pöörde pealt samasugust väänet?
siin on kuulda puhast audimehe ülbust :D nii kui bemmist lahti sai,annab tunda kohe :lol: OK,ära võta tõsiselt.

aga fakt on ka see,et need numbrid,millest sa räägid(chipitootja lubatud teema arvatavasti) ei pea kaugeltki paika.nähtud küll neid 220kw C4 S4 audisid :lol: sellepärast ka mul se vaimustus peal,et saaks oma saani 1sec sajani kiiremaks-näitaks pooltele essi-meestele koha kätte ;)

2,7 bi-turbo ees muidugi müts maha :)
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
Kasutaja avatar
BreeZe
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 02.01.2003 21:46 05
Asukoht: BMW E30 325i Touring

Postitus Postitas BreeZe »

Sul ikka isa teab et Audi maja eest läinud ? :D

See Bi-Turbo vist praegu S-audidele ja 200tq vastu ei saaks. Või on siis tihendi viga? Ei ole see, mis võiks olla 2 turboga autol.
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

BreeZe kirjutas:Sul ikka isa teab et Audi maja eest läinud ? :D
Kas ma loen siit kadedustooni välja? :D
Mis selles halba on, et ma isa autot kasutan, kui enda sõiduvahend maha müüdud.
Mul on lihtsalt elus paremini läinud ja on võimalus vanemate autot kasutada.

Ei ole tegu ära tõusnud audiomanikuga, pigem mõni BMW omanik ajab konkreetselt IBA turbo autode teemal.
Millal Aare turbo bmw kohta sellist huvitavat juttu saab lugeda?

Auto mida plaanin hetkel osta on nelivedu koos difrilukkudega ning turbo mootoriga.
Audi diffrilukku (ka suurtel kiirustel) kahjuks ei paku.

Ma ei pane siin mingit tuusa oma isa autoga vaid tõin vastunäite väitele, et vabalthingav on maailma parim mootor.

Mis puutub 200tq ja S4 autodesse, siis neid ei saa antud A6-ega võrrelda, kuna tegu siiski luksautoga.
Kaalust oled midagi kuulnud? A6-e tühimass on ~1800kg, 200TQ mass ~1400kg.
Antud auto ei olegi kiirendusautoks mõeldud ju nagu Audi S mudelid.
Ja chippimise teemasse veel seda, et 1992a auto ja 2002a auto chipi effektiivsusel on vahe,
kuna 1992a S4 on sõitnud vähemalt 300k maha ning mootor pole just kõige uuemas seisus.
2002a antud auto on alla 100k sõitnud ning sealt on chip-iga palju rohkem võtta.
Ja kus ma olen väitnud, et täpselt 470NM peale chippimist saab, seal numbri ees oli ~ märk eks.

Miks te kohe iga asja peale kõrri kargate inimestele?
Praegusel juhul osaliselt tegu minu silmis provokatsiooniga.
Kasutaja avatar
rs797
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 11.05.2003 21:19 58
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas rs797 »

Muhv kirjutas:Sorry for OT, aga keelel kibeleb küsimus mida see turbo mootorile annab? Ise pean näiteks Subaru WRX STI-d maailma mõtetumaks autoks tavaliikluses - reavahetust Järvevanal jäädki tegema, iga suvaline renault 5 veereb sulle enne tagant sisse kui see mingi hoo üles võtab...
selles ma ei kahtlegi et renualt 5 veereb tagant sisse pidurdusmaal aga kiirenusel kahtlen sügavalt :roll:
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

M-Tech kirjutas:Mina leian, et vabalthingav auto on mootori ressursi raiskamine.
Vabalthingav on aga kindlasti töökindlam ja peab paremini vastu.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

M-Tech kirjutas:Ei ole tegu ära tõusnud audiomanikuga, pigem mõni BMW omanik ajab konkreetselt IBA turbo autode teemal.
Kas tabasin oma näites ära su uue auto valiku? :D Tõin selle esile, kuna sellel mudelil olen kohanud üht suuremat turbo lag'i oma elus (tänavaautol). Saabi madalsurve turbod on päris mõnusad (kuigi kõik mu 3 Saabi omanikust tuttavat on pidanud vähemalt kord neid vahetama), Audidest olen sõitnud ainult paari uuema RS4-ga ja sedagi ainult ringrajal ning rendiautona on paaril korral sattunud 1,8T. Seega selle brändi kohta erilisi järeldusi teha ei oska.

Üldjoontes, aga head lõppu ja rõõmurikast uut aastat uue autoga sulle!
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Ok, kellele ema kellele tütar.
Maitse asi ütles kukk ja nokkis sitta :D

Pole isiklikult veel ühegi Imprezaga proovisõitu teinud, seega ei oska LAG-i kohta kommenteerida.
Pealegi uuele Imprezale hammas peale naguinii ei hakka.
Vanemate GT variantide poole kiikan aga sealt on ka ilmselt suht võimatu korraliku elulooga isendit leida.
Tõin välja lihtsalt üldistuse turboautodest.
Turbo autodega tuleb lihtsalt teist sõidustiili kasutada (tuurid üles, käikudega mängimine) linnasõidul, muud midagi.
Maanteel on turboautoga väga mõnus, enamus möödasõitudel ei ole vaja käiku alla vahetada, kuna boost teeb oma töö.

Kogu minu poolne kommenteerimine oli tingitud sellest, et IMO on kohatu üldistada/öelda, et turbo autod on mõttetud.
Turbo auto valikul loodan ka natuke väiksemale kütusekulule, kui enne oli.
Pole boosti ei lähe ka kütet. :P

Head Vana lõppu ja Uue algust sullegi.

Loodan, et keegi mu juttu liiga isiklikult ei võtnud ;)

Arvan, et selle teema võib lukku panna.
Uuel omanikul on veel 1 autotäis lisakraami vaja ära viia mis autoga kõik kaasa sai (4 autotäit kokku :D).
Ehk tuleb auto kohta siia ka uue omaniku poolt teema (kuigi uus omanik on venekeelse ringkonna esindaja).
INS
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 13.12.2005 17:43 01

Postitus Postitas INS »

hetkel on liiklemiseks 2.2t c4 s4 ja see boosti värk on paras keemia. Hetkel kasutamiseks 2 aju. Erinevad softid. Ühe softiga liigub auto koguaeg ühtlaselt. teisega on lausa jube lag. Aga kui suudad sõida selle teisega 4000+rpm siis liigub ka nagu loom. Ja muidu kui hakkad mingile tava autole jalgu jääma, siis ei oska lihtsalt sõita. Õigel ajal käik alla ja enamus ei suuda kannul püsida. Ja maitse asi ütleks kokkuvõtteks. Minule just meeldib turbo lag. Saab kenasti aru kui jõud tuleb. Samas usun, et bmw M seeria on ka päris tore. Kahjuks pole saanud proovida.
Def
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 24.09.2005 12:49 28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Def »

lugesin läbi, siis minu 750 on samuti mõttetu auto :) kõik tema 300hepa saab kasutada aint Autobahnil
Jaguar Sovereign 4.0i-24v - 1993
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Ütleme nii et turboga auto on ok sellele kes sõidab pidevalt mööda maanteed. Need kes sõidavad linnas valgusfoori tagant teise taha erilist vaimustust turbo suhtes üles ei näita.

See on ka üks põhjus miks ma oma enam kui 300 hobujõulise manuaalkastiga S4 (1/4miili - 13,4sek) maha müün ja uueks autoks automaatkastiga 4,2 V8 S6 (1/4 miili - 15sek) ostan - ma lihtsalt sõidan liiga palju linnavahel...

Kõige hullem õudukas on turbomootor mis on veel automaatkasti otsas - siis on alguses kasti viivitus ja hiljem veel turbo lag, alles peale seda hakkab auto liikuma.

Samas on ka autosid millel lag-i praktiliselt pole ja minekut on igas asendis, näiteks - Alpina B10 bi-turbo.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

huvitav kas diislid on unustatud, mina küll oma turbodiisliga mingi lagi vms pärast pole veel mitte kellelegi jalgu jäänd, mul masinal turbo tõmbab juba madalalt mu arust, sest kui ilma turbota sõitsin siis polt mittemingit minekut. siiski eelistaks mina vabalthingavat suure kubatuurilist bensukat kui mingit jaapani turbo punni, aga diislil peab olema turbo.
primary
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 13.08.2004 14:18 16
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas primary »

Linnas, foorist foorini sõites ei ole vaja turbomootorit ega ka suurt vabalthingavat.
Ise sõidan viimasel ajal audi a3 1.8t 132 kW käsikastiga kardiga. 740 e32 on garaažis talvekorteris.
Turbomootoriga autoga sõites on vaja lihtsalt tiba teistsuguseid sõiduvõtteid. Samas, ma arvasin ka enne audi ostmist, et suur mootor= hea mootor, nüüd olen oma arvamust muutnud. niipalju kui mina bmw suurega sõitnud olen, ja ka teiste kasutajate arvamusi kuulanud, on need ikka madalatel pööretel sigauimased, eriti kui automaatkast on külge ühendatud. Reageerimine gaasipedaalile ei kannata kriitikat. Kui sai vahepeal ameeriklasega, 3-liitrise caravaniga sõidetud, siis väiksemagi gaasipedaali puudutuse peale asi reageeris. Samamoodi olen praeguse audi mootoriga rahul, erk, tõmme on normaalne, tiptop kõik. Eks see turbo viivitus ja töölerakendumine sõltub ikka mootori seadest, mingeid üldistusi, et turbomootor on mõttetu, ei tasu teha.
PS, turbomootoriga maanteel möödasõite teha on ka väga lahe, ei mingit käigu allavahetamist, annad gaasi ja läheb, 740 saab mööda vaid siis, kui kickdowni lajatad, vahetab kolmandale, ning siis röögatab ja liigub edasi (möönan, siis on kiirendus ka 5+), aga kui püüad viiendaga kiirendada, siis jäädki minema.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kui nüüd siin neid kahte võrrelda (mida ei olegi tegelt väga hea teha), siis pane need kaks autot kõrvuti ja proovi siis.
Seitsmene on 2t tühimassiga ja audi 1.3t massiga. Ühes sa lihtsalt ei tunne seda kiirendust.
Ma nüüd ei taha siin kiidelda, aga mulle pole 400NM veel küll väheks jäänud. Eriti veel siin Eestis.

Samas, niisama ringipaugutamiseks sobiks näiteks S2 laadne aparaat väga hästi :cool: Tahaks kunagi ära proovida.
530d
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Cardo kirjutas:minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
Ma ei saa sellest lausest aru :?
Kasutaja avatar
piloot
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 08.12.2003 14:49 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas piloot »

Tom kirjutas:
Cardo kirjutas:minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
Ma ei saa sellest lausest aru :?
Parandage mind kui ma eksin, aga mina sain sellest potekast aru kui gaasipedaali all olevast (elektrilisest ?) kickdown lülitist.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1981
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Ma arvan, et ta mõtleb siiski drive-by-wire gaasipedaali. Kas juba alates 2002 aastast pole kõigi bemmidel sama süsteemi peal?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

piloot kirjutas:
Tom kirjutas:
Cardo kirjutas:minuarust suht haige viide on kõigil autodel millel gaasipedaali all on potekas
Ma ei saa sellest lausest aru :?
Parandage mind kui ma eksin, aga mina sain sellest potekast aru kui gaasipedaali all olevast (elektrilisest ?) kickdown lülitist.
aaaa lugesin uuesti ja sain lõpuks aru :D Mu aju ennem tunnistas ainult viide nagu viitama aga mitte nagu viivitus, sellest ka see segadus, et lausel puudus mõte :oops:
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

mina ei tea minu autol on sela gaasipedaali all see potekas vms ja mul masinal erilist viidet küll pole, aga **** seda teab, pole ammu sõitnud mingi bensuka vm kaa.
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

ASC süsteemiga ja püsikiirusega E32 730i on elekto magnetilise ajamiga segusiiber. Nimelt gaasipedaal on tõesti potega.
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

Et küsimus selline et kui aretada mõnele autole turbo peale, kas sellisel juhul bensiinikulu suureneb või hoopis väheneb??
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

oleneb autost
bensukal ikka suureneb.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Vasta