Mida arvate õlilisandist X-1R?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
peeter
Huviline
Postitusi: 180
Liitunud: 05.09.2003 08:58 05
Asukoht: Pärnu

Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitus Postitas peeter »

Kas tasub sellist õlilisandit kasutada ja kas kellelgi on kogemusi?
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Forget about it!
ükski õlilisand ei tee midagi head, pointless.
Kõige kindlam vahetada õli tihedamini ja norm õli kallata!
Aga mitte sitast saia teha. Kui mootor kulunud ja sööb õli siis ei lapi seda midagi peale KAP remonti!
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote][i]Algselt postitas Eerik_K[/i]
Forget about it!
ükski õlilisand ei tee midagi head, pointless.
Kõige kindlam vahetada õli tihedamini ja norm õli kallata!
Aga mitte sitast saia teha. Kui mootor kulunud ja sööb õli siis ei lapi seda midagi peale KAP remonti! [/quote]

Kui mootor on juba **** siis mingiks ajaks võivad teatud õlilisandid asjast siiski sepiku teha :D Ise olen suht kohvi mootori peal proovinud sellist vene õlilisandit nagu Rimet ja võib öelda et oli tolku küll. Korras mootoritesse jah mitte mingil juhul kallata mitte mingisuguseid õlilisandeid vaid kasutada tehase poolt ette nähtud õli ja vajadusel välpa lühendada.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

kunagi sai stendis katse tehtud hõõrdeteguri peale, lisades õlisse seda lisandit vähenes hõõrdetegur väga suuresti, mingi taoline katse oli kunagi ka tv shopis ja see mis nad seal mootoriga tegid oli ikka hull küll. nii, et pane julgelt, vähemalt sitemaks ei lähe
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5622
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Avastasin, et tropid on mul 0W-30 õli sisse vahetanud. Mu meelest on see absoluutselt liiga vedel - soojalt vedelem kui vesi. Ja soojalt seisnud mootorit käivitades käib alguses plagin läbi. Mootor samas 117k sõitnud V8 - ei tohiks küll nüüd kulunud veel olla.

Kaalun nüüd siin, kas lisada mingit viskoosuse suurendajat ja kui siis millist. Või vahetada 2000km sõitnud õli nt 10W-60 vastu välja..

Ideas?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

no autodata näitab 4,4L X5 le selliseid õlisid:

cold limate SAE 5W/30
moderate climate SAE 10W/30
hot climate SAE 15W/30
alternative-moderate climate SAE 10W/60
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5622
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Mis see meie kliima siis on? Moderate ilmselt? Külm ta ka nüüd pole (lapimaa) ja hot kaugeltki mitte (Egiptus).
Seega, suuremate pöörete armastajale võib alternatiivina 10W-60 kallata küll.

Küsimus hetkel oli pigem see, kas on olemas siukest lisandit, millega julgeks tõsta üsna uue mootori sees oleva Castroli 0W-30 viskoosust? Või on verevahetus (ainu)õige?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

ma arvan, et sul autol uus mootor oleks hiljem kulukam osta kui hetkel õlivahetus teha :roll: . neid õlilisandeid on katsetatud küll (mitte mina) ja testidest lugenud, et mootorile vahest on isegi aidanud seega ei soovita.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1932
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

eero kirjutas:Kaalun nüüd siin, kas lisada mingit viskoosuse suurendajat ja kui siis millist. Või vahetada 2000km sõitnud õli nt 10W-60 vastu välja..

Ideas?
Ilmselt siis vahetaks õli, kui juba selline kahtlus on ja plaginat enne ei täheldanud. Ise lasin ka veidi kaheldes endale 0W-30 UM-s sisse panna, aga kuna nad väitsid, et nad panevad selle viskoossusklassiga õli kõigile uuematele mootoritele ja ka enne oli see õli sees, siis seekord jäi nii. Plaginast aru ei saa, sest tegu on diisliga ja hullult vedel pole nagu ka :) Üldiselt ei usu, et ka sinu mootoriga midagi juhtuks, sest ma arvan, et nad on selle 0W-30-ga põrutanud päris mitu miljonit testikilomeetrit sama tüüpi mootoriga ilma suuremate vahejuhtumiteta.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

tekkis huvi asja vastu, ootaks veel siia kasutajate kommentaare.
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

X-R1 hes on igalpool foorumites palju juttu, näiteks streetrace.org ja siin samas foorumis on ka päris mitu teemat. Palun kasuta otsingut.

Samas kui uurima hakkad vaata mida Xado toodangu kohta leiad ;) see teema tõesti töötab ja katsetatud.
ermoe39
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 13.06.2007 12:07 51
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ermoe39 »

kasutasin Xadot e46 2,0d pumba remondiks ning toimis samuti
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

soovitan ka endapoolt xado-t
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

ermoe39 kirjutas:kasutasin Xadot e46 2,0d pumba remondiks ning toimis samuti
mis viga oli siis?
losto kirjutas:soovitan ka endapoolt xado-t
räägi kogemustest
ermoe39
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 13.06.2007 12:07 51
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ermoe39 »

tühikäigu pöörded kõikusid ja tark inimene ütles, et pump hakkab lõppema. leidsin sellise asja nagu Xado diislipumbade remondi geel. arvasin, et kaotada ei ole midagi ning valasin paaki. u. 300 km ja pöörded paigas.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

ise sai seda ostetud mis silindrites hõõrdumist vähendab. Mootor läks kuuldavalt vaiksemaks kohe .

ega just väga odav ka polnud .

autoks oli siis tookord e36 320i
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Tõstataks vana teema jälle üles. Nimelt olen viimased aastad kokku puutunud õlilisandiga X1-R. Kogemusi on kogunenud küllaga ning jagaks neid ka klubilistega.

Plussid
1. Õli kontsentraadi kasutamisel väheneb hõõrdetegur metsikult, ühesõnaga kulumine on minimaalne ning õli teeb seda tööd, mida peaks.

Miinused
1. Kindlasti ülikallis hind
2. Ei soovita kasutada hammasülekannetes ning laagritega kokkupuutes (seadme karterid). Lisandi lisamisel 6% kogu õli mahust tulemus oli see, et õlilisandi komponendid reageerides kasutatava õli vahuga tekitasid karteri seintele ning hammasratastele tumeda väga-väga raskesti eemaldatava mustusekihi, mis soodustas suurel määral metalldetailide kulumist. Lisaks sellele lühendas seesama reageerimise tulemus laagrite tööiga poole võrra :shock: kuni tulemuseks oli laagrite kokkujooksmine liigse hõõrdumise tõttu. Kes natuke tehnikaga rohkem seotud, siis jutt on tööstuslikust kütuse tsentrifugaalseparaatorist. Lisandit soovitasid sinna panna X1-R eesti esindajad. Probleemi tekkimisel otsiti paberilt üles read, et "toode ei pruugi anda soovitud tulemust".

natuke pildimaterjali:
1. pool ettenähtud ajast töötanud laagrid, laagrid töötasid õlivannis ning kasutatud baasõli oli kvaliteetne...
Pilt
Pilt

2. Võll, kus laagrid peal. Juhin tähelepanu laagrite pruunikale värvusele, mis paistab roostena, kuid seda ei ole.
Pilt

Loodan, et antud piltidest teile kasu.
Positiivne jällegi see, et oma tööd teeb X1-R ideaalselt rulluiskude ning rattaketi õlituse puhul :D Kindlasti ärge toppige seda õli friktsioonpindadele ning friktsioonsiduritesse, seal töötab see liigagi hästi :D
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

ok- pilt on hämmastavalt kole :) aga, millest tekkis vajadus õlilisandit kasutada?
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Vajadust otseselt polnud. Teema sai alguse sellest, et firma suured "bossid" olid vägagi liigutatud müügimeeste showst ning ilma mõtlemata osteti seda lisandit 200l vaaditäis (150000+ krooni). No ja kuhu sa ikka kalli lisandi paned, sai siis nö lollikindlasse kohta pandud, ning müügimeeste jutu järgi pidid sellega kaasnema pikemad hoolduvälbad, kuid tulemus oli käes. Laagrite eluiga mitte ei suurenenud 8000 töötunnilt üles, vaid sai 4200 töötunni pealt otsa.
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Lauri_L kirjutas:Vajadust otseselt polnud. Teema sai alguse sellest, et firma suured "bossid" olid vägagi liigutatud müügimeeste showst ning ilma mõtlemata osteti seda lisandit 200l vaaditäis (150000+ krooni). No ja kuhu sa ikka kalli lisandi paned, sai siis nö lollikindlasse kohta pandud, ning müügimeeste jutu järgi pidid sellega kaasnema pikemad hoolduvälbad, kuid tulemus oli käes. Laagrite eluiga mitte ei suurenenud 8000 töötunnilt üles, vaid sai 4200 töötunni pealt otsa.
Aga millest järeldad et selle kulumise põhjustas see lisand
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Lisand ei põhjustanud kulumist. Lisand reageeris karteriõliga, tekitades detailidele kihi, mis kattes pinna, muutuis need karedaks ning normaalne töö oli häiritud. Samas oli kõrval teine samasugune seade, mis töötas ilma lisandita täpselt sama õliga ning pilt oli hoopis teine. Pinnad kenad, jälgegi polnud mingist reaktsioonist. Laagrid töötasid kenasti oma 8000h ja vahetati normaalkorras välja.

Ma ei välista, et mingi X õliga see lisand ei reageeri või tulem on teistsugune - lihtsalt jagan oma kogemust. Lisaks sellele ei olnud X1-R poolsetel ametnikel muud öelda, kui neid väikeseid sõnu paberi alaservas.
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 769
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

Lauri_L kirjutas:Lisand ei põhjustanud kulumist. Lisand reageeris karteriõliga, tekitades detailidele kihi, mis kattes pinna, muutuis need karedaks ning normaalne töö oli häiritud. Samas oli kõrval teine samasugune seade, mis töötas ilma lisandita täpselt sama õliga ning pilt oli hoopis teine. Pinnad kenad, jälgegi polnud mingist reaktsioonist. Laagrid töötasid kenasti oma 8000h ja vahetati normaalkorras välja.

Ma ei välista, et mingi X õliga see lisand ei reageeri või tulem on teistsugune - lihtsalt jagan oma kogemust. Lisaks sellele ei olnud X1-R poolsetel ametnikel muud öelda, kui neid väikeseid sõnu paberi alaservas.
Aitähh asjaliku informatsiooni eest.
Mrko
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 22.08.2012 20:04 29
Peamine sõiduk: E60 530d
Asukoht: Pärnu

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitus Postitas Mrko »

Kasutanud seda X1r kõikides oma autodes. Kunagisel A-klassi mb oli efffekt kohene ja väga arusaadav, kui klapiklõbin ära kadus, masuudipressist bemmil aga külma ilmaga käivitused läksid hetkega vähem stressivabaks. Seesama a-klass sai ka mõni kuu peale lisandu panemist pulkadeks võetud- puhtamat mootorit annab ilmselt otsida. Moodustab mootorisse sisse nii libeda kihi et ilmselt igasugu sodil puudub võimalus kuskile ladestuma hakata.
Uuemate kastide kohta ei oska öelda aga vanematesse aut kastidesse mul tuttav kes kastiremondiga tegeleb ütles, et ennem kui kasti maha sikutab, pidi X1r sinna sisse valama ja mingi üle poolte juhtude probleemidest pidid selle õlilisandiga ära kaduma😄 Jutt oli muidugi lihtsamatest probleemidest nagu jõnksud jne mitte et kast on füüsiliselt pekkis, avariirezhiimis ja peale lisandit kustusid ka veakoodid🤣🤣
Igatahes mina soovitan ja olen seda kasutanud üle 15a. enda erinevates mootoriga liikurites…👍
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitus Postitas BumBum »

Võibolla oleks odavam probleemi põhjus parandada, kui mingit lisandeid sisse valada, mida tehas heaks kiitnud ei ole.
karl1
Huviline
Postitusi: 2472
Liitunud: 08.10.2008 17:33 14
Peamine sõiduk: E65 FL
Telefon: 56997849
Asukoht: Jüri

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitus Postitas karl1 »

Raske uskuda, et odavam 😀 Palju see lisand ikka maksab prooviks.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1251
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitus Postitas LEDBeam »

Head müügijutud. Ja nii lihtne ongi igatsugu kraami müüa, et puhud veidi süüdimatut p..a, leiad paar suuvoodrit, kes kaasa laulavad ja voila. :mrgreen:
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitus Postitas BumBum »

karl1 kirjutas: 03.10.2022 08:41 33 Raske uskuda, et odavam 😀 Palju see lisand ikka maksab prooviks.
Igasuguse jama sisse valamisega võib juhtuda nii, et asi lõppeb uue mootori otsinguga või vana kapitaalremondiga.
Näiteks igasugused lekete parandajad.... See kõik jääb ju ringlema.
Kas tootja poolt määratud õli omadused säilivad, kui sinna tundmatut segu juurde valada?
Vasta