1. leht 4-st

E32/34/38 5k automaatkastide töökindlus? Puudub!!

Postitatud: 16.09.2005 10:07 29
Postitas Raivo
Lugedes erinevaid teemasid ning muresid ja probleeme, tundub, et need 5 käigulised automaatkastid ei hiilga just erilise töökindlusega?

Küll loen siit ja sealt, kellel mis läbi läks ning mis ei toimi korralikult. Ja remondile kohe min 15K raha.
Kas automaadid ongi sellised äbarikud? On nad liiga nörgad, kehvalt projekteeritud või ons autod juba nii palju läbi sõitnud, et aeg teeb oma töö?

Postitatud: 16.09.2005 10:43 24
Postitas ottOmar
...ei tea, kas otsin endale lohutust ja meelerahu, aga sellise lause on kirja pannud Autolehe ajakirjanik: "Nii käsitsilülitamise võimalusega (Steptronic) kui ka tavaline automaat- ja manuaalkast kestavad probleemideta."

Postitatud: 16.09.2005 12:01 51
Postitas eero
Minu isiklik arvamus küll, mis ka kogemustel põhineb, et vanemal automaadiga autol võib kastiremondiga arvestada kui rohkem kui 1-2 aastat pidada. Eriti kui tegu võimsama otsa autoga.

Mõtlesin tagasi oma autode peale ja statistika see, et neljast automaadiga kolmel (ja muide ka kahel manuaaliga neljast) olen kasti remontinud. Kõik on olnud ca 10 aasta vanused autod.

Samas, kui arvestada seda pidi, et praegu näiteks mu kasti remont ca 7K läheb maksma ja mina olen temaga sõitnud 3 aastat, siis jah, 7K korraga on suht palju, aga jagada see 36 kuu peale, siis 200 kuus... :roll:

Re: E32/34/38 5k automaatkastide töökindlus?

Postitatud: 16.09.2005 12:58 04
Postitas Anti
Raivo kirjutas:Kas automaadid ongi sellised äbarikud? On nad liiga nörgad, kehvalt projekteeritud või ons autod juba nii palju läbi sõitnud, et aeg teeb oma töö?
Minu auto oli läbisõiduga ca 230k km, kui kast üsna põhjalikult otsad andis. Ja see on siis reaalne läbisõit, mitte see mis spido juures kirjas.
UMi mehed imestasid ka, et sellise läbisõidu juures juba nii põhjalikult peeti läks, uurisid kas autol on konks taga et nii kõvasti vatti saanud. :|

Postitatud: 16.09.2005 14:07 22
Postitas Aare
5-käigulises kastis on sees üks mäda koht, olen seda KT käest kuulnud ja neid remonditakse lausa "ette", mitte peale laialiminemist.

Vanemakst neljakäiguliselt on see igal juhul nigelam, kallim lappida ja kapriisem kast.

Nagu paljude bmw asjadega - uuem ei ole reeglina parem

UM mehed ajasid siis Antile soga, selle 5-käigulise "ametlik remontija" UM jaoks on KT olnud viimased 10a ja nad peaks seda ikka paremini teadma seeläbi.

Vanemal 4 käigulisel kastil on ainuke massilisem rike A-siduri mahakärssamine, aga selle vahetamiseks pole isegi kasti vaja juppideks võtta. Pannakse kettapakk paksem ja rahu majas.

See step- ja tiptronicu kasti nõrkuse jutt on jura. Kast all on sama, tiptronic on lihtsalt elektriline vahetusmehhanism sama kasti mehhaanika otsas. See ei ole eraldi kastitüüp :!:

Postitatud: 16.09.2005 14:15 20
Postitas Raivo
Aga mis see "mäda" koht siis on? Ja kuidas seda nö ette parandada?

Ise lähen esmaspäeval igaksjuhuks Valdeku juurde ning lasen kasti õli ja filtri ära vahetada, ehk teeb asja paremaks. Kuigi ega tal midagi häda pole.
Kuigi tehas ütleb, et see on nö eluaegse õliga-siis parem mitte eksperimenteerida, kui pikk see "eluaegne" on :roll:

Samas nii ei saa kah öelda, et mida uuem auto ja kast, seda hullemaks läheb. Siis peaks tänapäevasel autol juba ju igal õlivahetusel ka käigukasti vahetama :lol:

Postitatud: 16.09.2005 17:48 25
Postitas ottOmar
...see "eluaegne" oli Autolehe ajakirjaniku sõnutsi 100.000km. Samas tuttav käis UM'is kuna kastist kuskil õli lekkis. Lasti õli välja, vahetati midagi ja kallati sama õli sisse tagasi ja siis natuke - see kadunud osa - peale ka. Olgugi, et auto oli just 100.000km täis sõitnud. Võta nüüd kinni? Eks kindlasti probleemide ennetamise koha pealt oleks mõistlik vahetada ikkagi aegajalt.

Postitatud: 16.09.2005 20:01 52
Postitas Aare
Need BMW tehase jutud "eluaegsetest" õlidest on pulli kaka, arusaamatu, kuidas sellise klassi firma on selle idamaa tootjate p*saga kaasa läinud :roll:

Ongi eluaegne. Ainult kasti eluiga pole mitte 500 000, vaid näiteks 180 000.

Olen kunagi näinud Ford Transiti tagasilla "eluaegset" õli 200 000 järel. Sealt tuli kõigepealt pool liitrit roostevett ja siis midagi masuudisarnast. Ja 17 000 eest uus differ läks järgi.

Postitatud: 19.09.2005 09:34 10
Postitas eero
Raivo kirjutas:Kuigi tehas ütleb, et see on nö eluaegse õliga-siis parem mitte eksperimenteerida, kui pikk see "eluaegne" on :roll:
Eluaeg on umbmäärase pikkusega mõiste ja sõltub mitmetest tundmatutest (mootori võimsus, kasti tüüp, gaasijalg jne.). Aga ma defineeriksin selle nii, et vaheta õli või ära vaheta, kast (oluliselt) kauem sellest ei kesta :?

Postitatud: 19.09.2005 11:07 54
Postitas siim_s
eero kirjutas:
Raivo kirjutas:Kuigi tehas ütleb, et see on nö eluaegse õliga-siis parem mitte eksperimenteerida, kui pikk see "eluaegne" on :roll:
Eluaeg on umbmäärase pikkusega mõiste ja sõltub mitmetest tundmatutest (mootori võimsus, kasti tüüp, gaasijalg jne.). Aga ma defineeriksin selle nii, et vaheta õli või ära vaheta, kast (oluliselt) kauem sellest ei kesta :?
Mina sellega nüüd kohe üldse ei taha nõustuda :D

Õli vahetatakse kuna selle määrimisomadused ajapikku vähenevad.
Samahästi võiks siis kasti kohe vett kallata, mis sest õlist raisata.


Korrapäevane õlivahetus pikendab mehhanismi eluiga kõvasti :!:

Postitatud: 19.09.2005 19:01 28
Postitas Aare
Selge see, et igasugu "eluaegsed" õlid tulenevad ainult sõlme tööressursi arvelt.

Pole ju õlide osas viimased viis aastat tehtud sellised avastusi, mis tema tööiga poole võrra pikendaks. Lihtsalt automüüjad leidsid võimaluse müüa rohkem autosid.

Pole küll kuulnud et õli suudaks rohkem seda jura siduda või olematuks muuta, mis mootorist sinna satub.

aaaarhg

Postitatud: 19.09.2005 22:18 30
Postitas Raivo
**** :evil:
Kas ma nüüd sõnusin ära või mis, aga täna, peale õlivahetust, ca 20km pärast hakkas ta minulgi mingit "nalja" tegema.

Käisin korra rannamõisa teel proovimas, et kuidas nüüd käike vahetab, kõik oli hästi, kuni jäin seisma, ning äkitselt enam käigud normaalselt sisse ei lähe.
Panen R`i peale, siis teeb paraja kolksu ning hakkab tagurdama. Pannes N või D jne peale, on veidi aega vaikus (pigem nagu oleks veel tagumine sees) ning siis hakkab edasi liikuma, kuid vaid meeter-kaks ning siis nagu kisuks ühe ratta kinni. Ei saagi aru, milles point.

Kes oskab abi anda???
Ning kuidas või kui pikalt üldse sedasi autot lohistada tohib?
Õnneks juhtus asi nii 200m oma majast eemal.

Help!

EDIT: seisma jäädes oli tunda ka kerget kärsakat.
Ning õli ja filter said täna vahetatud.

Postitatud: 20.09.2005 07:31 37
Postitas Aare
ära mingil juhul sõita ürita, toimeta treileri peal kuskile pädevasse töötuppa

Postitatud: 20.09.2005 07:39 06
Postitas truumu
Õlivahetuse käigus unustati midagi kinni keerata...
Kast jooksis nähtavasti tühjaks.

Postitatud: 20.09.2005 08:24 05
Postitas siim528
tundub jah et õli vähe.

Postitatud: 20.09.2005 08:34 13
Postitas Raivo
Huvitav, et õli vähe.
Mingit nire nagu küll kusagil tähele ei pannud.

Ning kas keegi teab, mida see UM'i kontroll (kasti) sisaldab? Kas ainult juhe taha ning loevad mingid veakoodid?

Muidu oleks hea lähedal auto sinna viia.

Kõige nõmedam on veel see, et N käik nagu kah ei toimi, seega ei julge teda lohistada.
Oeh jah...

Postitatud: 20.09.2005 09:25 22
Postitas Raivo
Või oskab keegi äkki mulle kodanik aareka kontakti anda?

UM'is järjekord järgmise nädala keskpaigani :(
Nad aga väitsid, et kui seda hammasratta märki ekraanile pole tekkinud, pole vast kahju veel väga suur.

Ning ka mõne treilamehe kontakt ei teeks halba, kui kellelgi on anda.

Postitatud: 20.09.2005 09:46 24
Postitas Aare
võib-olla pääsesid ehmatusega
kui väga lühikest aega õli otsas on, siis tavaliselt midagi fataalset ei juhtu

muud pole midagi kui kalla õki juurde ja kui selles viga oli, hakkab tööle

kui alt kuskil ei lodinal jookse, aga üli kärsahaisu tuleb, siis on õli sattunud summuti peale

sinna satub see tavaliselt siis kui purtsatab tuulutusest välja. sealt purtsab siis, kui kasti mehhanism läheb nii kuumaks et õli lööb keema. kuumaks läheb aga mehhaanilise rikke tagajärjel

selliseid kaste küll nähtud, mis pannakse lõtkuvabalt kokku ja pärast tuleb panna pudel ja voolik tuulutuse otsa

kui aga õlikao ja kärsaka põhjus on leke, siis hakkab kuskilt tilkuma

hüdromuhvi simmeri äramineku korral jookseb sorinal

kui tekivad sellised anomaaliad, kus õli kuskilt ei leki, aga varras ei näita -on see esimene märk probleemidest, õli valgu põhja tagasi, kuskil midagi umbes/kinni ja lõpuks tuleb kuskilt vahelt välja

NB! Lekkeid kontrollida töötava mootoriga :!:

Postitatud: 20.09.2005 09:54 34
Postitas Raivo
No loodame Aare, et sul on õigus :)

Tea kas sellise asjaga ise julgeks autot nii 6-7km eemale pukseerida?
http://www.hot.ee/haagisterent/pic5/pic5.html

Postitatud: 20.09.2005 11:06 39
Postitas eero
Sul samad sümptomid nagu mul :(
aareka nr. on 56 930 948
Ta praegu katkub karvu mu kasti alt kätte saamisega :) aga nõu tasub küsida ikka ma arvan. Kuigi ega ilma ise proovimata-vaatamata midagi konkreetset vaevalt.

Postitatud: 20.09.2005 11:10 24
Postitas Raivo
Tänud Eero kontakti eest. Helistan talle kohe varsti.
Aga hetkel siis lasen auto Valdeku juurde viia ning kontrollib selle õli loo üle.

Postitatud: 20.09.2005 11:12 28
Postitas eero
Proovi nii, et lükka lumehelbekese peale ja siis peaks D-ga kohalt minema saama ja sõita nii palju kui vaja, et ei peaks pukseerima. Kui juba liigub, siis peaks töötma ilusti. Noh, enam-vähem ilusti.

Postitatud: 20.09.2005 11:15 27
Postitas Diana
eero kirjutas:Proovi nii, et lükka lumehelbekese peale ja siis peaks D-ga kohalt minema saama ja sõita nii palju kui vaja, et ei peaks pukseerima. Kui juba liigub, siis peaks töötma ilusti. Noh, enam-vähem ilusti.
Meil ju pole lumehelbekest :?

Postitatud: 20.09.2005 11:39 37
Postitas primary
Mis õli sisse pandi?

Postitatud: 20.09.2005 11:43 44
Postitas hacman
ot..ot..et siis siit välja lugedes..kui sul on hammasrattakese märgike armatuurilt läbi käin..siis on nagu kast omadega pees või!?
nimelt mul A5S 310Z tyypi kast ja sellel mingi eelmine aasta käis 2 korda kast safe modes (mis täh 3'ndat käiku vist) ka see rattake oli tähtede asemel..!
peale teis laksu sai kohe kiire õli vahetus tehtud..ja nüüd peale seda on aint korra olnd..aga ilmslet tuleb remondiks raha hakata varuma või!?
ja alatia aitas kast P'se ja mootor välja..nats aega oodata ja siis jälle toimis..
ja kahjuks polegi nagu aru saand mis või kes talle sell hetkel pole maaldind..võimalik et mingi manööverdus R ja D vahel..krt seda teab..alati on tiba erinevad situatsioonid olnd.
aga muidu käitub kast enam vähem normaalselt..mingi 3-4 käima vahel teeb teatud pöördel nõksaka..ja seda kaa kylmalt...
ei tia eks näis..kohe kohe jälle õlivahetus ees..
kastile vist soovitatakse õlivahetus nii 30tkm aga jah need eluaksed jutud on BS.

Postitatud: 20.09.2005 13:20 29
Postitas Raivo
Käisin aarekaga kohal ära.
Esmane diagnoos tundus selline, et osad sidurikettad on kokku kleepunud.
Ilmselt tulenevalt uuest õlist, mis vana saasta lahti kangutas ning mis omakorda sidurkettad kokku suitsetas.

Nüüd loodame, et saan Valdeku juures kiirelt kiirelt ;) ;) kasti veel täna maha ning homme siis aareka kätte.

Mingit märki ekraanile ei tekkinud jah (seda hammasratast siis).
Ei taha veel ära sõnuda, aga aarekas mind kümnete tuhandetega veel ei hirmutanud :)

stay tuned..

EDIT: muidu ühe ketta hind on 100.- ringis ning kui ülikiirelt vaja, siis 170.- Kettaid võib sinna minna päris palju.
Õli läheb sinna 9.5L mis teeb kah hinnaks üle 1K veidi.

Postitatud: 20.09.2005 15:42 08
Postitas eero
Raivo kirjutas:Nüüd loodame, et saan Valdeku juures kiirelt kiirelt ;) ;) kasti veel täna maha ning homme siis aareka kätte.
Nii palju 540 kaste tal vist veel korraga lahti pole olnud siis :)
Eile oli jutt, et täna minu oma lahti peaks saama.
Raivo kirjutas:Ei taha veel ära sõnuda, aga aarekas mind kümnete tuhandetega veel ei hirmutanud :)
Krt, see on see, kui viitsitakse mõelda ka, mis viga võib olla kui hinda öeldakse, mitte ei püüta lolle a'la et 15K ja too kohale, teeme ära. Mõni läheb kah. Kahjuks.

Õnne ja võimalikult väikest arvet siis :|

Postitatud: 20.09.2005 15:48 16
Postitas hacman
Õli läheb sinna 9.5L mis teeb kah hinnaks üle 1K veidi.
õumaigaad..mis ime pirakas kas sel 4 liitrisel kyl on 9.5L õli!!???
no mis seal salata vähe suurem peab se ilmselt olema! :P
mul 2L'sel aint 3L läheb! :cool:

Postitatud: 20.09.2005 17:29 02
Postitas Raivo
Tänud Eero.
Sinu pill seisis jah, tõstukil seal, kast ühe poldiga kinni :)

Aga niisama vahetades läks 6.5L kui aga kast täiesti maha ning kogu süsteem õlist tühjaks....siis ega nalja pole jah, kui 10L ära läheb :|

Postitatud: 21.09.2005 09:20 40
Postitas eero
Seda, et mitte ma nüüd targutada tahaksin jne, aga kas äkki oleks selles loos nüüd väike õpetus tulevastele põlvedele, et kui on öeldud, et õli ei vahetata, siis õli ei vahetata...!
?