1. leht 2-st

m20b27 hooratta vahetatavus

Postitatud: 17.10.2006 14:53 01
Postitas omega
Kuna mu 2.7 mootori kahemassiline hooratas hakkab arvatavasti läbi minema (kohati võdistab/ vibreerib), siis oleks vaja see ära vahetada. Sooviks teada, kas näiteks m20b25 tavaline hooratas sobib m20b27 väntvõlli otsa? M30 mootorite hoorattad arvatavasti ei sobi? Või tehti mõned 2.7 mootorid ka tavalise ehk ühemassilise hoorattaga?
Ehk oskab keegi aidata...

Postitatud: 17.10.2006 15:26 13
Postitas patrik
liiga vähe infot et su küsimusele vastata
mootori pöörete andur ees või kaks tükki taga?

Postitatud: 17.10.2006 19:44 02
Postitas omega
patrik kirjutas:liiga vähe infot et su küsimusele vastata
mootori pöörete andur ees või kaks tükki taga?
Üks andur on ees rihmaratta juures, ja kaks andurit on käigukasti/sidurikoja küljes. Niiet kokku 3 andurit.

edit: Auto ise on 525e 1986a.

Postitatud: 17.10.2006 21:42 56
Postitas patrik
sinu autole sobib ka kombinatsioon 325i hoorattast JA sidurist. kõik muu sama. ainult 85 ja 86 aasta oma ( hooratas) ja seda eriti ei liigu. mul üks vedeleb. hind 500.-

Hoorattad

Postitatud: 07.02.2007 16:12 40
Postitas MadMan
BMW kahemassilise hooratta asemel pakuvad paljud tootjad ka tavalist ühemassilist (alumiinium või teras) hooratast sportlikuma sõidu tarvis. Hinnad algavad umbes 500 dollarist. Puudusena nimetatakse veidi suurenenud vibratsiooni. On mõnel foorumiliikmel selline asi olemas?

Teine küsimus on selline, et kas bensuka ja diisli hoorattad on vahetatavad?

BMW-Option hoorattad

Fidanza

Postitatud: 07.02.2007 16:37 46
Postitas hollow
see eeldab ka kohe siduriketta vahetust, sest ma ei usu, et stock ketas sellele vastu peab

Postitatud: 07.02.2007 17:51 53
Postitas MadMan
M3/M5 sidurikomplekt (Sachs) või päris custom kit.
Pakkujaid on teisel pool suurt vett ikka päris palju:
Rogue Engineering

UUC Motorwerks

JB Racing komplekt koos Sachsi sportsiduriga alla 900$ näiteks.

Põhipoint on see, et kahemassiline hooratas on suhteliselt kirves ja siduritunnetuse koha pealt ebamäärane.

Postitatud: 07.02.2007 18:16 31
Postitas aise
kergem hooratas = väiksem moment (nm) :roll:

Postitatud: 07.02.2007 19:38 41
Postitas raimo_r
sportlikumaks sõiduks võib panna, midagi hullu ei ole

Postitatud: 07.02.2007 19:58 56
Postitas Aare
Kõikidel kahemassilise hoorattaga autodel ei ole vedruvaba siduriketas!

Nt M43 mootoril on kahemassiline hooratas, kuid siduriketas tavaline

Mis puutub muud, siis meenutaks, mis juhtub 2.4td diisliga, kui sinna panna jäik hooratas - saaled lähevad varsti...

Postitatud: 07.02.2007 20:27 16
Postitas MadMan
Oled sa kindel, et saaled lendasid just tavalise hooratta tõttu? Ehk oli hooratas tasakaalustamata/tsentrist väljas ja sellega pani saaled õhtale?
DMF ehk kahemassiline hooratas on eelkõige loodud ju vähendama vibratsiooni peale sidurit (käimakast jne). http://www.standardtransmission.com/dmf.html
Mootoril peaks üsna ükskõik olema, mis hooratas seal otsas on - peeti keerab modra oma tegutsemisega ikkagi tihend teadagi kus.

Postitatud: 07.02.2007 22:58 11
Postitas redline
seda võiks ka arvestada et kahemassiline hooratas on vähemalt poole raskem ja kui panna poole kergem siis võib tõesti midagi kusagil järgi anda...saalede ringi tõmbamine hooratta pärast pole välistatud ;)

Postitatud: 07.02.2007 23:09 14
Postitas raimo_r
oijah

hooratta massi vähenemise pärast nüüd küll saale ringi ei lähe kui hooratas mingil viisil "pees" pole.

Postitatud: 08.02.2007 08:07 26
Postitas redline
aga see halvasti sõiduomadustele ei mõju kui hooratas on poole kergem? :roll:

ise vaz 2106 motol hooratast 700g kergemaks treianud ja siis oli nii et kui 4 käigu sisse panid ei jõudnud vedada vapsee, aga kuni neljanda käiguni oli parem kui originaal :D

Postitatud: 08.02.2007 09:31 17
Postitas MadMan
Kergem hooratas on sihitud pööretele. Sportautodel on üldiselt rohkem pöördeid=rohkem jõudu. 4. käiguga 1200 rpm ei saagi jõudu olla sellisel kujul.

Postitatud: 08.02.2007 10:14 57
Postitas redline
no minu puhul oli ikka rohkem kui 1200 pööret, kolmandaga pöörded maximum ja siis neljas, aga neljandaga suri ära :P

Postitatud: 08.02.2007 10:21 22
Postitas Aare
Kui mahatreitud hoorattaga vedada ei jõua, siis otsige viga vähestes kuuptollides. Mul on 11 kg hoorattast maha võetud ca 4 kg ning esimesel leevendil terve massiosa (1 kg). Alates 1500 pöördest kohalt võttes on raske jutte mitte joonistada.

Ma ise arvan, et originaalis kahemassilise hoorattaga autodel on väntvõll tasakaalustatud dünaamiliselt teistmoodi, nt vastukaalud võivad olla väiksemad, kuna hooratta summutusefekt on suurem.

Olen paari looga natuke kokku puutunud, kus 2,4 td hooratas hakkas kolisema ja omanik tegi selle vahetüki abil jäigaks. Saaled lendasid iga paari aasta takka. Kas viga oli sõidustiilis või milleski muus, ei oska täpselt öeda. Samas loogika - kui tegid auto juures midagi ringi ja selle tagajärjel hakkab juhtuma ebanormaalseid asju, siis otsi viga sellest, mis sa teistmoodi tegid.

Diislil on see kahemassilise vajadus ilmselt kõvasti suurem kui bensukal, sest diislil saab väntmehhanism rohkem vatti (eelkõige sellist edasi-tagasi koormust).

Hooratta massist - Pesur kommenteeris kunagi Lakis, et nemad on tähele pannud, et bmw puhul vähendab hooratta kergendamine natuke momendi ülemises otsas. Kas on nii või on tegu düno kaladega, ei tea.

Postitatud: 08.02.2007 10:38 21
Postitas MadMan
Jutt kõik õige. Lihtsalt kahemassilise pakkujaid on vähe (Luk, Sachs, ZF) ja hind selle tõttu kõrge. Minu massinale ei toodetagi vist seda enam. Sellest ka huvi aftermarket lahenduste vastu.

Postitatud: 08.02.2007 13:09 20
Postitas Lauri_L
Aarel siinkohal õigus. Omast kogemusest tean, et kui hakkab saba andma kahemassiline hooratas, siis samamoodi kasvab koormus saaledele. Sellepärast pole soovitatav venitada, kuni hooratas saba annab. Samas, kui paigaldada jäik hooratas, siis (jällegi omast kogemusest) isegi kui vahetada saaled ja teha korralik remont, siis head nahka ei tule. Mõne aja pärast on ka uued saaled rikutud!

Postitatud: 08.02.2007 14:22 31
Postitas Aare
Teema algatajale: kui sa pead silmas 318tds kahemassilist hooratast, siis kas sellel pole sama, mis 318i M43-l?

Suvel sai ühel sellisel sidurit vahetatud ja jäi meelde, et sidur oli justkui sama, mis bensukal. 318i hooratas oli vähemalt suvel UM-s olemas ja hinnaks oli mälu mitte eriti ulmeline 6500 krooni - kas mingi paari tuhandese kokkuhoiu pärast on mõtet mootoriga riskida? Nagu eespool kirjutasin, et DMS eriti vajalik diislitel, sest seal saab mootor sellist matsu et anna olla.

Internetireklaamides on kõik ülikõva. Mina suhtuks sellistesse omal nahal katsetamata interneti juttudesse eluterve skepsisega. Diisliga oleks eriti skeptiline, ega ilmaasjata bmw diislitel DMS juba 80ndatel alguses polnud.

Postitatud: 08.02.2007 14:59 47
Postitas MadMan
318i hooratas on tõesti 3888.- kr, aga 318TDS oma bmw.ee üldse ei näita. Luk hinnakirju sirvides leidsin, et hind on 500 euri ümber.

Postitatud: 08.02.2007 22:18 43
Postitas Aare
Vaatasin, on jah erinevad, 318i ja tds

Realoem'is lausa 800 USD :shock:

Arvan, et ära hakka mootoriga riskima, osta ikka see, mis olema peab. Romulast seda ei leia, bmw.ee-s pole seepärast, et see on väga vähe levinud tükk ja ju pole siis läbi käinud.

Postitatud: 10.02.2007 22:59 43
Postitas alts20
kes veel ei tea siis 85a 524td-l on originaalis 1 massiga hooratas ja ei ole seal kahest massist haisugi. Mida aastad uuemaks nii kohe on mindud 2 massi peale.Kellel huvi siis on olemas 2,4td mootorile kogu sidur, 1 massiga ratas, siduriketas, sidurikorv ja ka survelaager kui kellelgi peaks vaja olema.

Postitatud: 10.02.2007 23:19 28
Postitas hollow
alts20 kirjutas:kes veel ei tea siis 85a 524td-l on originaalis 1 massiga hooratas ja ei ole seal kahest massist haisugi. Mida aastad uuemaks nii kohe on mindud 2 massi peale.Kellel huvi siis on olemas 2,4td mootorile kogu sidur, 1 massiga ratas, siduriketas, sidurikorv ja ka survelaager kui kellelgi peaks vaja olema.
tal on küll yhemassiga hooratas aga leevendiga siduriketas

Postitatud: 11.02.2007 16:09 58
Postitas alts20
otseloomulikult!

ja kui nüüd täpne veel olla siis siduriketas on lausa topelt leevendusega. On suured vedrud nagu tavaliselt kettal ja on lisaks veel peenikesed, mis omakorda annavad kergelt liikuma. Peeneid natu liigutab isegi käevahel ja kui need juba põhjas siis leevendavad edasi suured vedrud.

Muide selline siduriketas ongi samasse kpl-i pakkuda

Postitatud: 11.02.2007 17:26 42
Postitas MadMan
Autoring andis Luk-i hoorattale hinnaks 9900.- ja tarneajaks 3 nädalat, kuna tegemist on tehasetellimusega. Nüüd tuleb veel leida raha...

Postitatud: 12.02.2007 09:35 26
Postitas priitv8
MadMan kirjutas:Autoring andis Luk-i hoorattale hinnaks 9900.- ja tarneajaks 3 nädalat, kuna tegemist on tehasetellimusega. Nüüd tuleb veel leida raha...
Ühesõnaga: ei erine UM-i seisust (vahest ehk ainult suudab UM rutem tarnida).

hooratas

Postitatud: 17.02.2008 13:01 01
Postitas marcus4
BMW 525 TDS 1996 E39.Oskab keegi öelda mis aastast mis aastani autodel on samasugune hooratas?

Postitatud: 17.02.2008 13:27 24
Postitas hello22
sealt näed mis mudelitel ja mis aastatel-
http://bmwfans.info/part-21211223667/

Hoorattad ja nende erinevused

Postitatud: 22.04.2008 18:31 13
Postitas laux555
Kas 325i 24v e36 hooratas sobib 328i-99aastale?