Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Tere kõigile!
Mure selline, et autol üllatavalt suur kütusekulu, eriti linnas ~20l/100km, ning heitgaasidel CO sisaldus suur - võiks järeldada, et liiga rikas segu.
Injectorite rühmad (2tk) on õigesti ühendatud, õhulugeja reageerib õhuvoolu muudatustele. Hapniku andureid pole veel jõudnud kontrollida.
Lugedes mootori live-andmeid tarkvaraga INPA, jäid silma järgmised, normist väljas olevad, näitajad:
engine load [mg/stroke] = 91.61 (norm on 0-7)
air use of the idle control valve [kg/h] = 12.5 (norm 0-10)
Lisaks nendele tekitavad kahtlust näitajad oxygen sensor value 1 ja 2, mis on 4.67v ja 4.69v - paljude väitel peavad näitajad olema väiksemad. Huvitav on veel see, et mingi aeg hakkavad need "hüppama" pingele ~1v ning see toimub mõlema puhul vaheldumisi ning perioodiga 1-2 sekundit. Muidu salvestatavad vead puuduvad.
Pilte ka:
Auto: E39 520iA mootoriga M52, juhtplokk MS41.0
Tarkvara: INPA 5.0.2 / MS41.0 module v1.92
On kellelgi kokkupuuteid sellega olnud? Ettepanekuid?
Ette tänades,
d.
Mure selline, et autol üllatavalt suur kütusekulu, eriti linnas ~20l/100km, ning heitgaasidel CO sisaldus suur - võiks järeldada, et liiga rikas segu.
Injectorite rühmad (2tk) on õigesti ühendatud, õhulugeja reageerib õhuvoolu muudatustele. Hapniku andureid pole veel jõudnud kontrollida.
Lugedes mootori live-andmeid tarkvaraga INPA, jäid silma järgmised, normist väljas olevad, näitajad:
engine load [mg/stroke] = 91.61 (norm on 0-7)
air use of the idle control valve [kg/h] = 12.5 (norm 0-10)
Lisaks nendele tekitavad kahtlust näitajad oxygen sensor value 1 ja 2, mis on 4.67v ja 4.69v - paljude väitel peavad näitajad olema väiksemad. Huvitav on veel see, et mingi aeg hakkavad need "hüppama" pingele ~1v ning see toimub mõlema puhul vaheldumisi ning perioodiga 1-2 sekundit. Muidu salvestatavad vead puuduvad.
Pilte ka:
Auto: E39 520iA mootoriga M52, juhtplokk MS41.0
Tarkvara: INPA 5.0.2 / MS41.0 module v1.92
On kellelgi kokkupuuteid sellega olnud? Ettepanekuid?
Ette tänades,
d.
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Kas mitte õhulugeja õhukulu tegelikust suuremaks ei mõõda(analoogväärtus üle poole skaala tühikäigul)? See võiks olla ka põhjuseks, miks pihusteid kauem lahti hoitakse jne.
Lambdade puhul tegemist arvatavasti titaan-anduritega, neil peakski signaal 1V ja 5V vahel hüppama..
Lambdade puhul tegemist arvatavasti titaan-anduritega, neil peakski signaal 1V ja 5V vahel hüppama..
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Kui sa mõtled näitajat total air use of mass flow meter [kg/h] siis nii palju kui ma olen sellest uurinud, tulemus 12.25 on täiesti normaalne. Lisaks, kui ma ei eksi, enamus norme vastavad tühikäigule.teet82 kirjutas:Kas mitte õhulugeja õhukulu tegelikust suuremaks ei mõõda(analoogväärtus üle poole skaala tühikäigul)? See võiks olla ka põhjuseks, miks pihusteid kauem lahti hoitakse jne.
Oletame siis, et need on korras.teet82 kirjutas:Lambdade puhul tegemist arvatavasti titaan-anduritega, neil peakski signaal 1V ja 5V vahel hüppama..
Täna sai autoga rohkem tegeletud, panin tähele, et kui:
1. ühendasin lahti õhulugeja, siis total air use of mass flow meter [kg/h] väärtus jääb seisma (muidu kõikus ~+/-0.5), aga engine load [mg/stroke] (mis peaks näitama kütuse kulu milligrammides pöörde kohta) langeb väärtuseni 0. Ei usu, aga äkki näitabki viimane õhulugeja väärtust? Muidu, ühendades lahti õhulugeja ja kustutades adaptsiooni erinevusi heitgaasi konsistensis ega sõidu dünaamikas polnud.
2.ühendasin lahti algul ühe, seejärel teise, lõpuks mõlemad lambda andurid - vastavalt selle langesid fuel control integrator väärtuseni 0, muudatusi mootori töös ei esinenud.
3. vahetasin mõlema lambda ühendused oma vahel - fuel control integrator 1 = ~-50 ja 2 = ~30, mootor hakkas värisema. Loogiliselt mõeldes tundub, et lambdad töötavad.
Lähipäevil proovin ühendada õhulugeja teiselt autolt. Veel tekkis kahtlus, et kusagil sisselaske poolelt võib õhku sisse lasta - väidetavalt sagedane probleem m52-l. On keegi viimasega kokku puutunud? Oskab keegi soovitada kuidas lambda andurit kontrollida? On muidu soovitusi?
-
- Huviline
- Postitusi: 259
- Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
- Peamine sõiduk: 540i/6
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Kontrolli tühikäigu moootori vaakumtorud üle.
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Kas tühikäigu mootori all mõtled nr 17?quicksilver kirjutas:Kontrolli tühikäigu moootori vaakumtorud üle.
-
- Huviline
- Postitusi: 4606
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
kui ära tüdined, astu läbi ja saad teada mis autol viga on
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Kuno_T, tänan postituse eest!
Vaadata üle süütepoolid on tõesti hea mõte. Kui õigesti mäletan, pidi sisemine takistus olema 0,8 oomi +/-20% piires. Vaatan ka, mis seisundis on küünlad, aga enne seda lasen külmal mootoril töötada paar minutit. Kindlasti hea kasutaja quicksilver soovitusel vaadata vaakumtorud üle. Igaks juhuks proovin teiselt autolt õhukulumõõtjat, ehk tekib muudatusi mootori töös. Järgmisena siis lambdade kallale.
Lambdadest nii palju, et kui ühendasin teise lambda asemele, jäi väärtus umbes samaks. Ühendades mõlemad lahti ning nullides adaptsiooni erinevusi dünaamikas polnud. Adaptiivseid andmeid olen kustutanud ööpäev enne pildi tegemist, järelikult pole jõudnud vahepael piisavalt sõita. Hommsel, õigemini juba tänasel õhtul teen uued pildid.Kuno_T kirjutas:Jutt teemapüstitajale.
1. panga lambda tõenäoliselt arvab, et segu on rikas (olen rohkem "kodus" M54 piltidega, need on teistmoodi ülesehitatud) ja kruvib seda mootori juhtploki kaasabil selliseks, et mootor ei käi, proovi see südametunnistuseta asi teise vastu vahetada. Selle pildi vasak pool tundub olema normaalsest väga kaugel http://img831.imageshack.us/i/val2u.jpg/. Samas tekib küsimus, kas sa oled adaptiivseid väärtusi nullinud vahetult selle pildi tegemise eel, sest multplikatiivne adaptsioon on nuillis (seega oled olulise info jätnud esitamata)?
Tuleb valget suitsu, aga mitte palju. Mootor veab kehvalt madalatel pööretel ja eriti siis, kui mootor veel külm. Väga külmade ilmadega (~-15C), kui mootor külm, ei tõuse pöörded rohkem kui 2500. Veateadetest nii palju, et kord kuus võib tulla "vanos jam" ja kui ma mõne anduri töötaval mootoril lahti ühendan - vaevalt, et esimene sellega seotud, seega ma ei maininud. Teisi vigu pole tõesti näinud.Kuno_T kirjutas:Ja sa pole maininud, kas mootor veab ka kehvalt, kas jätab vahele või sa ei taba seda ära? Kas check engine lamp läks põlema? Millised veateated on mootori juhtplokis? Tekib küsimus, et oled endale ilusa mänguasja murtsenud, kuid ei oska vist sellega midagi peale hakata... sest ebanormaalselt töötavalt mootoril ikka mõni viga on salvestunud (looda sa, et ei salvestu!!!) ja sellelegi vaatamata mängid siin meiega "mõista-mõista- mis see on?" _ mängu.
Või on probleem 1-3 süütepooliga. Välistada tuleb ka karteriventilatsiooni rikked.
Vaadata üle süütepoolid on tõesti hea mõte. Kui õigesti mäletan, pidi sisemine takistus olema 0,8 oomi +/-20% piires. Vaatan ka, mis seisundis on küünlad, aga enne seda lasen külmal mootoril töötada paar minutit. Kindlasti hea kasutaja quicksilver soovitusel vaadata vaakumtorud üle. Igaks juhuks proovin teiselt autolt õhukulumõõtjat, ehk tekib muudatusi mootori töös. Järgmisena siis lambdade kallale.
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Asun Tartus, ülevaatust pole, treiler pole variantKuno_T kirjutas:Lihtsam vist oleks Patriku juurest läbi astuda. Koos autoga muidugi.
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Neid sai jälgitud pikema aja jooksul ning õnneks neid ei kao.Kuno_T kirjutas:Vanose veateade viitab lisaks sellele, et tuleks tema tihendussüsteem korda teha või on mingi imelik asi nukkvõllidega. Mul oli kokkupuude 1 M54-ga, mis ei käinud kuidagi, oli anomaalseid veateateid täis. Kaane mahavõtmisel selgus, et õli pold kaua vahetatud ja väljalaske nukkvõll oli laagripukki korralikult sisse sööbinud. Lekkiv Vanos, veninud ketid (st nukkvõllide vale ajastus) siia veel lisaks.
Kas jahutusvedelikku või õli ka kaob?Tuleb valget suitsu, aga mitte palju.
Eile said vaadatud üle kõik vaakumtorud, nende ühendused, paagi- ja karteriventilatsioon - tunduvad olema korras, "arvestamata" õhku kusagilt sisse ei tule. Süütepoolidel takistus korras (erinevusi esines +/-10% 0,8 oomile). Sisselaske kollektor oli seest märg - kas mis vedelikuga tegemist, kindlaks ei saanud teha. Kas on võimalus, et peamisest õhuklapist tuleb jahutusvedelikku läbi? Küünlad (Bosch, irriidium kattega, sõitnud nendega ~5000 km) olid täielukult mustad ja tahmased.
- taff911
- Huviline
- Postitusi: 958
- Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
- Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw
- Asukoht: Tallinn
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
on selgunud midagi?
Re: Suur kütusekulu, kehvad heitgaasid, valed näitajad INPA-s
Karterituulutusklapp on korras. Peaks susinat kuulda olema kui käib ja seisma jätad, kui ei tööta.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC