K: Kuidas mõõta silindrite rõhku.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Marko_N
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 02.07.2004 23:53 35
Asukoht: tallinn

K: Kuidas mõõta silindrite rõhku.

Postitus Postitas Marko_N »

Aparaat endal olemas ja tahaks nüüd ka rõhud ära mõõta aga keegi võiks vähe nõu anda kuidas see protsess iseenesest käib. Esiteks siis, et kuidas mootorit ringi ajada mõõtmise hetkel, kas starteriga või vända otsast võtmega ja kui stareriga kas siis tuleks teised piibud ka maha võtta ,et mootor tööle ei hakkaks.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Einoh,
keera kõik küünlad ikka korraga välja ja siis võtmest muidugi.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Postitus Postitas dantee »

Lisaks asjale ühe taktikalise nupukese, et kui mõnes silindris surve madal, vala küünlaaugust silindrisse veidi sama õli, mis sul mootoris. Kui nüüd surve paranes oluliselt, on rõngad läbi, kui ei paranenud, lasevad klapid läbi!
ilmari
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15.11.2004 02:55 31
Asukoht: Narva-Jõesuu

Postitus Postitas ilmari »

mina kuulnud sellist juttu, et lased mootori soojaks, võtad küünla väla ja sinna asemele keerad mõõdiku anduri ning starterist käima. ja nii iga silindriga. :)
ilmari
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Peaaegu, einult käima küll ei lasta ;) 3 pauku starterist on täiesti piisav, et oma andmed kätte saada.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Soovitav on mootorit käiates gaasiklapp pärani lahti hoida ja et vältida süütepoolide tuksikeeramist siis peaks süütepoolidelt toite maha võtma.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Segusiiber hoia ka avatult (WOT), siis pääseb õhk kergemini silindrisse.
Vanal autol soovitatakse starterist käiata senikaua, kuni rõhk enam ei tõuse.
Süütepool ühenda lahti (+ ots ära või juhtmega maandada) ning bensupumba kaitse võta välja.
Vastasel juhul võid katalüsaatori tuksi keerata.
Kasutaja avatar
Marko_N
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 02.07.2004 23:53 35
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Marko_N »

Tänud nõuannete eest, eks homme proovin siis asja ära . Kas keegi oskaks ka juhuslikult öelda palju 92 aasta 320 silindri rõhk olema peab ja palju erinevus võib olla.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

13-14 peaks suht okei olema...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Keskmises korras mootori kompressioonimõõtja näit bar=mootori surveaste*1,25

Kui alla selle, siis on asi juba nigel, üle selle võib olla.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Marko_N
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 02.07.2004 23:53 35
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Marko_N »

krt , nüüd läks selle mõõtmisega veits rukki vist :oops: , nimelt lugesin mina esimese silindri surveks 16,5 bar, ja teised olid ka sinna 16 kanti . kas nüüd on silm kiivas või on tegemist raketi mootoriga. :D
ilmari
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15.11.2004 02:55 31
Asukoht: Narva-Jõesuu

Postitus Postitas ilmari »

see on ju hea tulemus minuteada. Kunagi vaatasin raamatust M30B32 numbreid jas seal oli minuteada 10 või 12 :roll: .

Endalgi plaanis mõõtmine ära teha. Saaks teada kui elus süda on.
ilmari
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Manomeeter tuleks ära taadelda ja käsitseda hiljem nii, et maha ei pilla ega liigselt ei põrutaks.

Poes müüdavad hiina manomeetrid näitavad tihti aiateibaid ka.

Igal mõõteriistal peab muidugi seaduse järgi olema kaasas pass (selle peab andma maaletooja seaduse järgi), kus on kirjas selle riista mõõteviga.

Taatlemine kontrollib, et mõõteviga on tehase lubatu piires. Sellistel "silma-järgi" manomeetrite mõõteviga võib isegi 1 bar olla.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Tänapäeval kasutusel meil ka elektroonilised mõõteriistad, pärast võimalik mõõtetulemusi läbi arvuti vaadata ja analüüsida. Manomeeter muidugi odavaim variant ;)

Ja diislimehed, kui mõõdate ja tulemuseks saate 23, siis pole põhjust arvata et teil raketi mootor või manomeeter valetab :D
Kasutaja avatar
IffMees
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 05.04.2005 15:08 46
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas IffMees »

kas see oli trikk on kellelegi veel tuttav?
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Sellised kenad riistapuud silindrite rõhkude mõõtmiseks. See konkreetne on nüüd küll mõeldud ainult diiselmootoritele, nii suurematele kui väiksematele. Väljastab silindrite rõhkude diagrammi, mõõdab komprimeerimise lõpprõhku, põlemise lõpprõhku jt, arvestades mootori koormust, pöördeid jt omapärasid. Olen ise kasutanud, ütleks et väga käepärane ning lihtne :)

http://www.zone.ee/laurill/hai/m%f5%f5t1.JPG?2

http://www.zone.ee/laurill/hai/m%f5%f5t2.JPG?2

Hind: korraliku BMW maksumus :roll:
Vasta