32. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.04.2015 00:59 43
Postitas qwerty375
arnis kirjutas:
qwerty375 kirjutas:Teen ühe teemakohase postituse ka.

Auto: BMW 318iA '97 (touring)
Mootor: 1.8 85kw
Kast: 4k automaat

http://www.upload.ee/image/4670346/kyte2.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Pooleteise aasta keskmine: 10.67 l/100km
Minimaalne saadud kulu: 8.96 l/100km (ainult maanteesõit)
Maksimaalne: 12.67 l/100km (jaanuaris)

Märkused: 75% linn (alates suvi 2014), sõidustiil pigem rahulik, enamasti tühja autoga
Viisakas graafik. Kas ainult BC või tanklatšekkide põhjal?
Iseenesest katastroofiline tulemus. Kui aastane läbisõit üle 20 000, siis soovitan autot vahetada
võimalikult varakult. Säästad 700-900€ iga aasta, mis on üle 50% auto hinnast.
Seega kui täna vahetad, siis järgmiseks suveks oled üle poole auto hinnast tagasi teeninud.
Ja kui ei vaheta, siis naudi kütteaktsiisi tõusu täiel määral :D
Ikka tanklatšekkide põhjal. Aasta keskmine on ~15 000. Säästmiseks oleks mõistlik vahetada manuaalkastiga auto vastu, kuid sõites igapäevaselt üheksaks mustamäelt piritale ning viiest tagasi, siis ei tule see eriti kõne alla. Diisel võib genereerida mulle graafikule väiksema kütusekulu, kuid kahtlen, kas sealt mingi sääst tuleb (eriti bmw diislitest). Ehk siis ainus mõistlik vahetus hetkel oleks vahetada see R4 automaat R6 automaadi vastu, et saada auto natukenegi liikuma. Keskmine tõuseks ilmselt 0.5-1l.

Lisaks on veel selle auto hind täiesti põhja kukkunud. Ostes uuema ja ökonoomsema auto, siis minu väikse läbisõidu juures mängiks veel rolli ka hinnalangus, hetkel seda muret ei ole :)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.04.2015 08:57 26
Postitas arnis
E39 hindadel pole enam kusagile kukkuda. E46 ainult natuke.
Kui manuaal ei ole mõeldav, siis osta 5-käiguline automaat.
Diisel säästab kindlasti. 320d 100kW-ne ei vaja mingit erilist
remonti mootori osas.
500+€ iga aasta, sellist remonti diislid nüüd küll ei vaja :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.04.2015 20:05 18
Postitas qwerty375
Diislitel tuleks arvestada ka suuremat amortisatsiooni. Eks see ole suht selline nokk kinni ja saba lahti teema. Mu aastane läbisõit ei ole piisavalt suur, et see sääst kuidagi määrav oleks.

Samas järgmise auto võtan suure tõenäosusega diisli küll, jah, kuid mingit säästu sealt ei looda leida - pigem just sellepärast, et diisel pakub klassikalisel automaatkastil tunduvalt parema dünaamika.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.04.2015 21:34 32
Postitas BumBum
qwerty375 kirjutas:Diislitel tuleks arvestada ka suuremat amortisatsiooni. Eks see ole suht selline nokk kinni ja saba lahti teema. Mu aastane läbisõit ei ole piisavalt suur, et see sääst kuidagi määrav oleks.
Mida seal rohkem remontida tuleb võrreldes bensiinimootoriga? See diisli suure läbisõidu teema on kusagilt 90-nendatest, ajast kui Saksamaalt toodi kasutatud autosid.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.04.2015 22:50 36
Postitas ttsys
Oleneb mootorist. Võtad N47 ja see koomast elustamise loetelu tuleb mõnusalt pikk. Igal asjal on oma eesmärk ja järelturu probleemid ei kõneta kohe mittekuidagi uue auto ostjat. Teine moment on see, et iga järgmise põlvkonnaga sama seeria mudeli amort ägestub, mis tähendab seda, et renoveerimist vajav aeg iga uue mudeliga väheneb. E39 ei ole sama ressurss nagu E60 ja E60 ei ole lineaarne F10 € osas jne. Iga uue mudeliga väheneb murevaba periood ning kasvab järelturult eeldatab investeeringute määr.
10 aastat vana F07 saab olema tõeline auguraud rahakotis versus tänane 10 vana E60, vanast E39 rääkimata.
Jube julge on (loe: vale) on mudelipõhiseid mineviku teadmisi automaatselt projektsioonina edasi kanda. Sama totter on rääkida mingist diisli paremast dünaamikast. :D See "dünaamika" on sama hästi nagu mingi unenägu mingist noorusaja 24h prallest 12 kaunitariga kõigiga 7 asendis. :D Ainult ribad ja jäänused on teile jäetud, kui selle 5-10 aastat vana F07 kunagi kätte saate. :P

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 01.05.2015 23:57 46
Postitas ttsys
"Süüdi" on imeline tehnoloogia, mis võimaldab "surma" kuupäeva ja kellaaja üsna täpselt ette programmeerida. 5-7 aastat ja sulatusse. Ei mingit järelturu hellitamist. Japsid on seda praktiseerinud juba mitu tosinat aastat ja tõmmanud ka teisi kaasa. Premium auto ja premium arvuti 5-7 aastat ja ahju.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 02.05.2015 01:58 39
Postitas ttsys
Ma olen realist. Vähemalt lasen end selle mõttega petta. ;)
Asi on aga palju komplitseeritum. Autotootjatele seatakse samm-sammult kõrgemaid nõudmisi saastenormide ja igasugu ühendite skaalas. Sellest tulenevalt on tootjad sanktsioneeritud ka kõike seda tagama. Kuskil ei ole normeeritud, kui kaua peab "toode" tarbijale kasulik olema peale tootja poolseid toetustegevusi. Tasuta lõunaid ei ole olemas ning teadagi kellegi poole kummardades tuleb paratamatult kellegi suunas p**** paljastada. Kui majas on kokkuhoiu poliitika (loe: nälg) siis ei kuku leivapuru ka maja hiirtele. Selle metafooriga on öeldud seda, et järelturule jääb suurem nälg. Kas hakata nüüd protestima, et "leivapuru" enam maha ei kuku(?) Sotsiaalseid kitsaskohti selline mõttemall ei ravi ega leevenda.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 02.05.2015 11:11 06
Postitas ttsys
Justnimelt selle tootmise multiplikaatori ümber kõik tants käib. Auto on tarbeese ja elukaare teises otsas "tühi taara" või "kusett-diivan". See on vaja utiliseerida enne, kui see hakkab sellist saastet tekitama, mis on inimtegevuse latt seadusedisainijale. See tähendab seda, et aktsionärid peavad kõigepealt investeerima, et kvalifitseeruda ja siis võtma kohustusi sisuliselt analoogselt nagu on taara või pakendiseaduses jne. Toote tootja maksab kinni ka selle "taara" kokkukogumise ja igasugused keskkonnalõivud. Ilma selleta ei saa ta luba ei toota ega midagi müüa. Justnimelt ka need nõudmised pidevalt kasvavad, mitte ainult tarbimisega seotud saastenormid, mis omakorda paneb tootjaid "potile" lahendusi tekitama.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 21.05.2015 17:27 15
Postitas Rebane93
Tere
Veits offtopic aga milles võib probleem olla kui kütuseseier valetab , vahest seisab pikalt yhekoha peal ja vahest jällegi valetab juurde reaalsest kogusest paagis, pika sõidu peale hakkab enamvähem paika loksuma. Kas siis kütuse paagisisene andur jebib? auto 2003 a e46

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 21.05.2015 19:01 22
Postitas arnis
Vaata andmeid varjatud menüüst test6. Ära siin teemas jahvatama hakka "ma ei oska minna sinna".
Keegi ei oska, selleks on teema tehtud, kus kõik on ära seletatud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 21.05.2015 20:49 00
Postitas sass730iA
Rebane93 kirjutas:Tere
Veits offtopic aga milles võib probleem olla kui kütuseseier valetab , vahest seisab pikalt yhekoha peal ja vahest jällegi valetab juurde reaalsest kogusest paagis, pika sõidu peale hakkab enamvähem paika loksuma. Kas siis kütuse paagisisene andur jebib? auto 2003 a e46
kui oled kütusepumba vahetanud vms toimetusi kütusepaagis teinud võib olla ujuk ei läinud enda pesasse sisse, siis hakkabki valetama

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 21.05.2015 21:33 34
Postitas Rebane93
sass730iA kirjutas:
Rebane93 kirjutas:Tere
Veits offtopic aga milles võib probleem olla kui kütuseseier valetab , vahest seisab pikalt yhekoha peal ja vahest jällegi valetab juurde reaalsest kogusest paagis, pika sõidu peale hakkab enamvähem paika loksuma. Kas siis kütuse paagisisene andur jebib? auto 2003 a e46
kui oled kütusepumba vahetanud vms toimetusi kütusepaagis teinud võib olla ujuk ei läinud enda pesasse sisse, siis hakkabki valetama
ei ole sellised toimetusi teinud , hakkas juba talvepoole vaikselt valetama ja vahepeal jälle kõik laabus ja rääkis tõtt aga nüüd lausa valetab kahjuks suusisse millest pole võimalik mööda vaadata.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 12.06.2015 14:53 00
Postitas toomik
toomik kirjutas:Mul on 2000 aasta 3.0d kuudiga ja manuaal, ning paagiga läbisõidud tulevad umbes täpselt nii, nagu eelpool mainitud. Ainult maantee 1100 - 1200, keskelt läbi 850 - 950.
Sõidan Tartus ja selle ümruses 50/50. Talvel on per paak umbes 100km vähem, sest soendan päris pikalt autot.
Arvuti näitab 6.7 paagi keskmist ja 7.3 minu käes olnud aja keskmist.
Väike võrdlusmoment. Eelmine aasta, kui ülaltoodud postituse tegin, sõitsin originaal 16" velgedega ja 205/65/R16 rehvidega.
Sellest kevadest läksin 18" peale üle (235/40/R18 ja 265/35R18), ning see on 3 kuu lõikes lisanud keskmisele kulule 0.4l - 0.5l.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.08.2015 01:20 39
Postitas Sixten
Marto. kirjutas:Ainult paartuhat sõitnud antud isendiga aga eeldasin kulu mõistes palju hullemat. Kiire ülevaade siis esialgu.
E46 2001 330xd automaat jürisoo softiga ja katid läinud. 18" velg.

Just sai ~850km ring tehtud lõuna eestis kus sees ka Tartus tiirutamist ja parajalt kruusateid ning täitsa mööda muda/liiva teid rabaradu otsimas käimist. Kompuuter väitis 6.7 ja reaalselt tuli 7.4 keskmiseks.

Niisama siin linnavahel kodu-töö-jms näitas mitme päeva keskmiseks 7.8 ja reaalselt 8.5. Aga no ma ei ela ka kesklinnas.

Nõme, et E46l ei saa TEST20ga kulu paika ajada.
Endal on E46 2002 330XD automaat, universaal ning kompuuter väidab keskmiseks 9,6-10,2 ja tundub, et reaalselt nii ongi.
17'' velg on all.

Tundub, et on natukene liiga kõrge see küttekulu. Millest peaksin alustama ja mida kontrollima ? :roll:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.08.2015 13:29 51
Postitas arnis
Veermik, rehvid, rehvi küttekuluklass, rehvirõhk.

Pihustid, tahm, termostaat.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.08.2015 15:47 19
Postitas MargusA
➕ raske jalg.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.08.2015 13:46 21
Postitas arnis
Diisli puhul peab kobakäpp olema, et 40% kulule juurde panna. Tegemist ei ole bensukaga.
Sõbral 530dA ja raske jalg, 8,5l/100km.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.08.2015 14:04 15
Postitas Sixten
No ma sõidan ikka väga rahulikult. Siin peab mingi muu kala olema. Martoga võrreldes on vahe suur :roll:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.08.2015 16:07 56
Postitas StenV70
qwerty375 kirjutas:Auto: BMW 318iA '97 (touring)
Mootor: 1.8 85kw
Kast: 4k automaat
Päris hull vahe manuaaliga...Mul linnas sujuvalt kümne kandis ja maanteel jääb kuskile kuue kanti(318i touring 1997)..18 tollistega..
Elukaaslasel on 316ia compact,peaks mõõtma selle kulu ka ära..

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.08.2015 16:48 48
Postitas arnis
versacci kirjutas:No ma sõidan ikka väga rahulikult. Siin peab mingi muu kala olema. Martoga võrreldes on vahe suur :roll:
Muideks edit, praegu just lõpetasime sõbraga linnatripi, suht paks liiklus, raske jalg, 4 inimest.
Ja täpselt 10.0l /100km. Resetitud sai täpselt linna sisse sõites, et maantee ei läheks arvesse.
Seega 10 on täitsa võimalik 530dA-ga, ainult linn ja paks liiklus ja muideks auto ei ole korras.

Katki on loomulikult. Ma juba mainisin, mis on põhifaktorid.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.08.2015 21:42 26
Postitas Harri_K
arnis kirjutas: Diisli puhul peab kobakäpp olema, et 40% kulule juurde panna. Tegemist ei ole bensukaga.
Sõbral 530dA ja raske jalg, 8,5l/100km.
Imelik.
Mul rahulikult linnas on 8-9, raske jalaga tuli 14+.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 11:26 34
Postitas arnis
Kui reaalsel ja pardakompuutril on juba vahe sees, siis see on probleem autoga.
Kuno oskas öelda, et tegemist on pihustite eelpritsega, mis üritab parandada
mootori tööd väsinud ja mittetäpsete pihustitega.

Raske jalg on selline jalg, mis vajutab igal ristmikult stardis pedaali põhja
ja laseb lahti kui piirkiirus on käes. Idioot on see, kes vajutab ristmikul
pedaali põhja, saavutab piirkiiruse ja koheselt vajutab pidurit, vältimaks
tagantotsasõitu. Raske jalg piduril on see, mis jama kokku keerab, mitte
raske jalg gaasipedaalil.

Unustasin mainida, et vend pani endale mingid suvakad "hea hinnaga" soetatud
17" suvekad alla, rehvirõhk õige. Sai kohe liiter-poolteist maanteel juurde.
Paigaldas samas mõõdus rehvid, mis vastasid B-klassile küttekulu lahtris ja need
liitrid kadusid. Mitte midagi muud ei muutunud, ei mingit remonti ega regulli.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 12:42 13
Postitas ErkoA
Sõidan 2001.a. 740D E38-ga. Viimase 2800 km (jaanipäevast tänaseni) keskmine kütusekulu on olnud 9,1 liitrit sajale. Mõõdetud täispaagi meetodil. Sõidurezhiim hinnanguliselt ca 40% linna ning 60% maanteed. Autol all tehasemõõdus 235/60R16 suverehvid (Nexen N'Blue HD Plus). Jalg on selline, et foori taga ei jokuta, võimalikult kiirelt piirkiiruseni ja edasi võimalikult ühtlaselt. Samas meeldib mõnikord ka veidi agressiivsemalt sõita kuid üle piiri mineku vältimiseks kasutan palju püsikat.

Kahjuks varasema aja statistika kadus koos telefoni tehaseseadete taastamisega, sest ma ei teadnud et kasutatud MyCar app'i andmeid pidi eraldi varundama. Kuna sain auto enam-vähem normaalsesse korda remonditud ka umbes jaanipäevaks siis varasema statistika puudumine ei morjenda, nagunii oli see mõjutatud eelmiste omanike tegemata töödest tingitud vigadest.

Auto pardakompuuter näitab selle distantsi keskmiseks 7,7 liitrit sajale, mis on reaalsest kulust ikka suhteliselt mööda. Pole põhjust veel uurinud, ainult seda kontrollisin, et varjatud menüüs on korrigeerimise koefitsient standardne 1000.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 14:28 50
Postitas ErkoA
No võiks koefitsendi muutmist proovida tõesti. Aga kas auto mõõdetava ja tegeliku tulemuse erinevus ei või viidata veale kütuse etteandesüsteemis või kuskil mujal? Pole seni tahtnud sellega väga mässata, sest seni mõtlesin et erinevust tingisid erinevad autot vaevanud jamad. Enamus neist on nüüd kõrvaldatud. Ahjaa, paak olevat nüüd õrnalt immitsema hakanud, ütlesid mehaanikud viimasel korral kui auto töökojas käis :) Selle pean nüüd ka korda tegema.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 15:27 25
Postitas arnis
Minge poodi, ostke auto. Mõõtke täispaagi meetodil mis on küttekulu ja mida arvuti ütleb.
Nüüd sõitke 15 aastat autoga, ärge mootorit remontige. Mõõtke uuesti.
Võite võtta ÜKSKÕIK mis remontimata 15 aastat sõitnud auto.

Kas keegi veel kahtleb selles, et asjad kuluvad ja hakkavad teistmoodi tööd tegema?
Tahate tagasi seda küttekulu, mis kunagi oli? Tehke korda. Auto, mitte ainult mootor.
mida rohkem paigal tiksuda seda ebatäpsem on.
Kas sa seda tead, et kui auto kohapeal tiksub, siis see võtab kütust ja auto ei liigu kuhugi?
Korrektsioon on korrektsioon küttele, mitte tühipööretel tiksumiseks.
See keskmine, mis on spido test 5 all ei arvesta kohapeal tiksumist, muideks.
Sellega arvestatakse RANGE näidu ennustust.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 18:03 17
Postitas Tauri_J
mu vana e46 näitas väga täpselt kütusekulu...vanust oli 15 aastat

e46-l kulu paika kalibreerida ei saa.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 18:05 14
Postitas arnis
Arvatavasti on tegemist mitte M57-ga, näiteks M47? 100kW.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 18:28 29
Postitas Tauri_J
jah m47 100kW

viga oli enamjaolt +- 0,2-0,3 l/100km

Muidugi siis sõitsin rohkem maanteed kui praeguse autoga.

Praegu olen märganud, et mida rohkem linna, seda rohkem paneb mööda. (e91 N47) Signatuuris on spritmonitor olemas, saab vaadata. Kui suurem osa kilometraazi maanteel siis eksimus 0,1-0,2. Linnas eksimus 0,3 umbes.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 19:14 51
Postitas arnis
M47-l ei ole pihustitel korrektuure ega muud head ja huvitavat.
Oli küll otsepritsemootor, kuid tegemist ei olnud common-railiga.

Seetõttu töötab see mänguasi teistmoodi. Minul näitab samamoodi õigesti.
Igaks juhuks olen praegu käsile võtnud paagimeetodi. Hetkel on 400km sõidetud
ja 25l kanti on seier langenud.
Su N47 tundub olema täitsa tubli veel :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.08.2015 20:19 50
Postitas Sixten
Marto. kirjutas:
versacci kirjutas:No ma sõidan ikka väga rahulikult. Siin peab mingi muu kala olema. Martoga võrreldes on vahe suur :roll:
Sai leedus käidud. 4 inimest + täis pagass. Teetööd ja linnas ukerdamised ning 250km kiirteel 140-150ga.
Kompuuter näitas 6.4 ja reaalselt tuli 7.2

Paagitäis tallinnas ja veidi selle ümber tuli 7.6 ning reaalselt 8.4. Aga väga palju oleneb su sõidu pikkustes ja kus sõidad. Mul on näiteks tööle või koju 9km pm otse mööda vabakat ning ei tiksu ummikutes. Õhtul peale tööd ju ka linn tühi.
Ma usun, et kesklinnas passides saaks ka liiter või kaks suurema tulemuse. Eeldusel, et iga sõit on ainult mõni km. Tehase linnakulu on ju 12.2

530da võttis maanteeö 6.5-6.8 ja linnas 8.5-9 reaalselt - eelmistele vastuseks.

Aga muidu jah. Rehvirõhk, kattide korrasolek, lekked, pidurite olukord (kergelt peal?) ja igast muud pisiasjad mõjutavad vägagi. Kui su öeldud keskmine on ka koos maanteega siis on muidugi midagi väga korrast ära.
Mul on umbes 5-15 km otsad ning üldjuhul ainult maanteel. Pähe ei anna ning sõidan rahulikult. Alla 9,6 ei ole nagu näinud veel ekraanil. Kui arvutada, siis tulebki sinna kanti. Rehvid ja veermik on ok, pidureid peal ei ole. Termostaat tundub ka ok, kuna läheb korralikult 90 kraadi peale ja seisab seal. Ilmselt peaks uurima katalüsaatorit.