3. leht 4-st

Postitatud: 17.07.2007 11:00 28
Postitas max55
-Klen- kirjutas:Ok, see arusaadav, suured tänud,

aga kuidas on vahetamisega, kas ainult siis kui seisab ja pidur peal, või võib täisgaasiga üles laduda 1-2-3-D ja pidurdada D-3-2-1 nagu mõne tronicuga või saadan niiviisi käimari puhkusele?
Ei oska kindlalt väita, aga arvan küll, et ega see selliseks sõitmiseks mõeldud pole. 1-2-3 pole käigud vaid n.ö. režiimid ehk 2 ei tähenda 2-st käiku vaid käike 1 kuni 2. Seega pole kindel, et tõmmates kangi asendist 1 asendisse 2, läheb sul sisse 2.käik. Seega kasti tervise huvides ära parem katseta.

Postitatud: 08.08.2007 20:19 50
Postitas Raitz
Rando535 kirjutas:aga sellel manuaali osal peab ju mingi point ka olema-vaevalt et insenerid selle ilupärast sinna lisasid
See on loodud inimestele, kellele see automaatne käiguvahetus absoluutselt ei meeldi, näiteks nagu mina :P Sattudes steptronicuga masinasse, kasutan ALATI seda funktsiooni. Põhjus on see, et ma ise vahetaks käike olenevalt gaasipedaali vajutamise kiirusest, asendist ning auto kiirusest veidi teisiti. Tavaliikluses tekib piisavalt olukordi, kus tekib vajadus kickdowni järele. Masin saab aga sel juhul minust kategooriliselt valesti aru, sest ma ei taha kogeda seda paari käigu alla lappamisel tekkivat mikro bensuka puhul lausa räigelt kriiskavat heli ja lööki selga ning seejärel koheselt piiraja lähenedes nurklikku käiguvahetust, vaid võimalikult suurt kiiruse kasvu ja sujuvat liikumist. Mida vanema aastakäigu automaat, seda vähem ka käike ja väiksem tõenäosus, et selle käitumisloogika mulle meeldib. Automaadi puhul on esmatähtis mugavus, aga olen kindel, et enamus kogenud juhte suudab manuaaliga nii enda kui reisijate jaoks sujuvamalt liigelda.
On ka alternatiiv.
Kahe minu poolt katsetatud variaatorkasti käitumine on jäänud passiivse liiklemise puhul väga sujuvaks ja ka kickdowni puhul ei muutunud märgatavalt nurgelisemaks. Paraku, aga ei talu sellist tüüpi kast suurt momenti just eriti kaua.

Postitatud: 10.08.2007 10:54 26
Postitas Genne
kusjuures see möödasõidul gaasipedali tunnetamine on paras keemia. igakord ei taha, et auto käikudega rapsima hakkab. möödasõidul vajutad rohkem küll, kuid kuna mootoril täitvõimsust ei lasta kasutada, siis on ka tunne, et midagi jääb puudu. selles suhtes manuaal parem küll. aga automaat mugavam.

Postitatud: 10.08.2007 11:05 06
Postitas raimo_r
automaadiga möödasõitmisel (üle 100kmh) võiks kõigepealt natuke gaasi juurde anda ja kickdowni aktiveerida alles selleks hetkeks kui tee möödaminekuks vaba on. niiviisi saab kõige etemalt mööda imho.

alla 90kmh möödasõitu alustades tundub parem kui kohe kickdown aktiveerida.

Postitatud: 10.08.2007 12:07 14
Postitas jaant
Mina kasutan möödasõidul järgmist varianti: 1. Annan gaasi juurde ja jõuan eesliikuva autoga kohakuti, käik on sama mis möödasõidu algul. 2. Teise auto kõrval olles vajutan gaasi peaaegu põhja, käik vahetub üks või kaks astet alla, mootor teeb u. 3000- 5000 pööret. 3. möödun autost ja lasen gaasi aeglaselt üles, mootori normaalsed pöörded ,1500 - 2000, taastuvad. Kui enne möödasõitu juba "kikkdaunida" , siis on möödasõidu hetkel vastatssuunas pöörded juba "magusast "alast üle ja peab käiguvahetuseks gaasiga mängima hakkama. Jutt käib turbodiisli kohta.

Postitatud: 10.08.2007 16:21 03
Postitas Raitz
Nagu juba mainitud, keemiat kui palju. Tihti on jah võimalus ju kiirendada ühe käiguga ehk piiratud gaasivajutusega.
See, et autoga kohakuti olles hakata alles kikkdaunima on suht imelik. Tegevust võib võrrelda manuaali käitumismalliga: Vähegi kogenud, olukordi lugeda oskav ja keskendunud juht ei vaheta möödasõidu ajal enam käiku alla. Kes vähegi austab kiireid ja puhtaid möödasõite, siis see juht jätab möödasõiduks - vajaliku info kogumise, õige käigu valiku ja võimalikult suure kiiruse erinevuse saavutamise eesoleva sõitjaga kõik möödasõidule eelnevasse faasi.

OT Sellest möödasõidu ja distantsi hoidmise teemast võiks üldse kujundada väga pika diskussiooni, sest Eestis on nõme komme seista pikka aega enne möödasõidu sooritamist eelsõitva auto tagumikus.
Selline tegevus:
1. pärsib juhi vaatevälja (kui eelsõitvaks masinaks on näiteks rekka) ehk info kogumist.
2. pikendab möödasõite.
Kõik see kokku pidurdab tugevalt üldist liiklusvoolu ning sellised kobarad tekitavad enamasti märgatava hulga surmakutsareid.
Isiklikult ei mäleta, et autokoolis õppesõidu ajal möödasõidu teemat üldse puudutati. Seega ei ole vist ka mõtet imestada Tartu mnt.-l tekkivate lambakarjade üle. Enamasti ei ole sellise käitumise põhjustaja masina madal jõudlus, vaid kehv tihend.

Postitatud: 10.08.2007 19:43 32
Postitas IvoM
mina isiklikult pooldan kiireid möödasõite kui neid peaks tarvis olema. Kickdowni tekitan juba kiirendusega ja gaasi hakkan maha laskma kui olen möödasõidetavast autost möödunud. Punnitamisi ei poolda, see on ohtlik nii möödasõitjale kui ka möödasõidetavale

Postitatud: 10.08.2007 19:55 47
Postitas Eesnahkhiir
Kas banaalse eruditsiooni puhul on võimalik ignoreerida indiviidi abstraktse mõtlemise kriteeriumit?

Postitatud: 10.08.2007 20:51 31
Postitas Ragnar
raimo_r kirjutas:automaadiga möödasõitmisel (üle 100kmh) võiks kõigepealt natuke gaasi juurde anda ja kickdowni aktiveerida alles selleks hetkeks kui tee möödaminekuks vaba on. niiviisi saab kõige etemalt mööda imho.

alla 90kmh möödasõitu alustades tundub parem kui kohe kickdown aktiveerida.
aga kui sõidad teise masina sabas ja ootad möödasõidu võimalust.
siis kickdowniga põrutad ju teisele tagant sisse.
S reziim ikka parem laseb masina pöörded üles ja kui tee vaba siis pole vaja gaasi põhja surudagi mööda minnes.
Pealegi mulle tunndub, et kickdown teeb natuke liiga kastile.
Muidu ei saanud arugi nagu aga kui ükspäev oma autos kaasreisiana
sõitsin tallinn-tartu-tallinn siis hakkas kastist lausa kahju :oops:

Postitatud: 10.08.2007 23:00 27
Postitas truumu
Kairi kirjutas: Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jätta :D
Kairi, mul oleks ka üks pikk lugu rääkida sellest, miks ei tohi dislal manuaalkastiga käiku sisse jätta ;)
Aga see selleks...

Aga ikkagi (toetades Veiko arvamust) miks ei ole manuaalisõpradel isegi mõtet teha teemat a´la "millal ja kuidas vahetada käiku" ?
Läheme edasi
Enamik uutest autodest on seotud keskonnasaaste normidega
Ehk siis automaatika on viidud sellise optimaalse tasemeni, mis ei saastaks õhku kui omanik ei oska autoga(mootoriga, kastiga )ringi käia
Eeldab see seda, et auto sõidutab sind, mitte et sina sõidad autoga
Minule isiklikult see variant ei sobi, seda enam, et pea 100% olen kindel et tunnetan paremini mootori ja auto tahtmised(G-punktid) ära, kui seda teevad andurid... ;)
Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...

Postitatud: 11.08.2007 00:13 58
Postitas Pille
truumu kirjutas:Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...
Järelikult on automaatkastiga auto isiklik takso :D
(Mina ei harrasta automaadiga sõites mingeid erilisi mõttetegevusi, kas ja millal ma peaks sekkuma kasti töösse. Vastavalt vajadusele ja olukorrale kiirendus ja pidurdus, küll kast teeb ise oma töö - selleks ta ongi ju automaat! Erilisi pretentsioone mul oma auto käigukastile pole. (korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))

Kui olete automaatkastiga auto ostnud, hoidke oma ajurakke muudeks teemadeks ja puhake käiguvahetusest - võtke sõidu ajal üks kohvi näiteks ;)

Postitatud: 11.08.2007 00:24 03
Postitas truumu
:D
Pille, Sa oled tubli nagu alati!
Õige, "asi on maitses"

Postitatud: 26.11.2007 22:46 29
Postitas Harri_K
truumu kirjutas:
Kairi kirjutas: Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jätta :D
Kairi, mul oleks ka üks pikk lugu rääkida sellest, miks ei tohi dislal manuaalkastiga käiku sisse jätta ;)
Aga see selleks...

Aga ikkagi (toetades Veiko arvamust) miks ei ole manuaalisõpradel isegi mõtet teha teemat a´la "millal ja kuidas vahetada käiku" ?
Läheme edasi
Enamik uutest autodest on seotud keskonnasaaste normidega
Ehk siis automaatika on viidud sellise optimaalse tasemeni, mis ei saastaks õhku kui omanik ei oska autoga(mootoriga, kastiga )ringi käia
Eeldab see seda, et auto sõidutab sind, mitte et sina sõidad autoga
Minule isiklikult see variant ei sobi, seda enam, et pea 100% olen kindel et tunnetan paremini mootori ja auto tahtmised(G-punktid) ära, kui seda teevad andurid... ;)
Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...
miks siis ei tohi dislal käiku sisse jätta :?: :?:

Postitatud: 27.11.2007 07:26 54
Postitas Genne
...jätkaks teemat.

Talv, peaaegu :)
Esimese libedusega proovisin natuke kätt harjutada (ega E32 pole vist kõike õigem masin selleks :? ), automaat rapsis nii jaa naa :shock:

Sain aru, et ega talvel kuskile rajale minna pole vist asja..

Kuidas kommenteerite teie talvemõnusid vs. automaatkast?

Postitatud: 27.11.2007 08:35 42
Postitas woosh
Talvemõnud vs. automaatkast kommenteerin hästi :)

Aga mismõttes rapsis nii ja naa?

Endal kogemus küll e36 automaadiga. Kui oli vaja sai ikka kenasti libedal "driftitud".

Postitatud: 27.11.2007 08:39 01
Postitas Harri_K
ise sai eelmine talv sõidetud ka automaadiga ja ütleks et parem kui manuaaligagi :D panin 2 "käigu" sisse ja lihtsalt gaasi ja käsipiduriga mängimine, ei pea siduriga möllama ;) ainult manuaaliga saab rattad kiiremini koheselt ringi, automaat veits mõtleb aga harjub ära ;)

Postitatud: 27.11.2007 10:11 33
Postitas wax
Ragnar kirjutas:S reziim ikka parem laseb masina pöörded üles ja kui tee vaba siis pole vaja gaasi põhja surudagi mööda minnes.
Pealegi mulle tunndub, et kickdown teeb natuke liiga kastile.
Esimene kord oma 5-käigulise automaadiga maanteel olles oli ikka väga raske möödasõitu teha tavalise Drive-ga, ilma kickdownita oli võimatu kellestki mööda saada, ja siis tuli kah ikka mingi sekundiline viivitus sisse enne kui kast mõikas, mida ma temast tahan :)

Peale seda kasutan alati maanteel möödasõiduks S-režiimi. Kui näen, et hakkab tekkima võimalus möödasõiduks, lükkan S-i sisse. Tänu sellele vahetab kast 5 pealt alla 4 peale, auto kiirus ei muutu. Ja kui tee on vaba, siis pole muud kui gaasi, tänu S-ile on pöörded kõrgel ning vajutab ilusti ilma kickdownita istmesse. Ja ongi möödasõit tehtud, peale mida S välja, ja 5-s läheb sisse, ning kiirushoidja püüab taas õige kiiruse kinni ja hoiab seda. Lausa lust ja lillepidu on V8-ga maanteel lennata :cool:

Postitatud: 27.11.2007 10:44 40
Postitas Genne
Lumel külge lastes vahetab vahest all, vahest üles, kuigi ise oleks eelistanud ühe käigu hoidmist. :( Seda mõtlesingi rapsimiseks.

Postitatud: 27.11.2007 14:18 36
Postitas woosh
sellist asja ei ole endal täheldanud. Vähemalt ei mäleta.
Sa võid ju 2 peale panna mitte D. :roll:

Postitatud: 27.11.2007 15:27 43
Postitas TarmoV12
ma olen ka maanteel hakanud rohkem S-i kasutama, kui vaja kiiremat möödasõitu.. lihtsalt gaasi põhja tallates läheb ikka mõni hetk aega, kuni kast aru saab, mida temast tahetakse.. minu seitsmesel peaks olema veel see nn iseõppiv kast, mis linna vahel rahulikult sõites jääb veel uimasemaks, kui ta muidu ongi.. ja autole ei viitsi resetti ka kogu aeg teha :P või kihutada nagu pöörane kogu aeg, et kast ergas püsiks :roll:
siin tulebki S appi - vahetult enne möödasõitu S-i peale, toimub käiguvahetus, pöörded on möödasõidu algul kõrgemal ja suurem moment kohe saadaval ning möödasõit toimub ikka vähe kiiremini :cool:

Postitatud: 30.11.2007 20:27 47
Postitas Metsamees
Sinu 750 vist ikka vääga kohvi, soovitaks diagnosti minna, et veenduda kas ikka kõik 12 sil. töötavad koormuse all? :cool:

Postitatud: 30.11.2007 21:52 03
Postitas tanel25
Metsamees kirjutas:Sinu 750 vist ikka vääga kohvi, soovitaks diagnosti minna, et veenduda kas ikka kõik 12 sil. töötavad koormuse all? :cool:
Tema alkirjast loeb ju välja et, üks silinder puudu :D

Postitatud: 30.11.2007 22:01 39
Postitas Genne
Teemasse tagasi.

Täna just proovisin automaadiga lasta...no ei saa korralikult, viivitus on ikka paar sekki, enne kui rebima hakkab. Ok jah, spordiga veits parem, aga ikkagi :?
Muidugi jäi proovimata 2. käigi sees hoidmine. Homme ka päev :idea:

Postitatud: 30.11.2007 23:14 51
Postitas kaupo_s
korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))


sellest kickdownist võiks keegi rohkem rääkida.
et mis juhe ja mis toimub :oops:

sellest ma saan aru gaaspõhja-kickdown.

Postitatud: 01.12.2007 00:13 31
Postitas Genne
Kickiga on vist kahte moodi- üks on nupuga pedaali all, teine aga ajus, mis jagab ise autojuhi vs. auto arusaama ära. Sest kick on ka vahest ka ilma nuppu puudutamata.

Postitatud: 16.12.2007 17:06 35
Postitas kre
Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?

Postitatud: 16.12.2007 17:55 15
Postitas hollow
kaupo_s kirjutas:korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))


sellest kickdownist võiks keegi rohkem rääkida.
et mis juhe ja mis toimub :oops:

sellest ma saan aru gaaspõhja-kickdown.
ilma kickdownita saab väga edukalt sõita... ei ole mingit piina... lihtsalt kast ei vaheta käiku alla kohe kui sa lappatsi põhja vajutad...

Postitatud: 16.12.2007 18:34 33
Postitas -Klen-
kre kirjutas:Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?


Sama huvi siin, ja mitte ainult lumel vaid ka mis juhtub siis, kui kuival asfaldil ja D sees tagurpidi libisemisesse läheb. Huvitab just vanemate kastide puhul, kas annavad saba???

Postitatud: 16.12.2007 22:38 44
Postitas kaupo_s
-Klen- kirjutas:
kre kirjutas:Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?


Sama huvi siin, ja mitte ainult lumel vaid ka mis juhtub siis, kui kuival asfaldil ja D sees tagurpidi libisemisesse läheb. Huvitab just vanemate kastide puhul, kas annavad saba???
tuttava-tuttaval juhtus X5 sedasi. D oli sees viskas pe**e ära ja läks tagurpidi libisemisse. kast läks p... :|

Postitatud: 16.12.2007 22:55 32
Postitas Mikk_O
-Klen- kirjutas:
kre kirjutas:Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?


Sama huvi siin, ja mitte ainult lumel vaid ka mis juhtub siis, kui kuival asfaldil ja D sees tagurpidi libisemisesse läheb. Huvitab just vanemate kastide puhul, kas annavad saba???
mul suretab moto välja, kui auto d peal tagurpidi liikuma hakkab.