3. leht 3-st

Postitatud: 30.12.2006 09:49 16
Postitas bimmer099
truumu kirjutas:
* "...audi mootorid võtavad kõik natuke õli ja peab vahetusvälba vahel juurde valama..."
Olen kuulnud ka teiste mootorte kohta
Täielik pullikaka
Kui mootor on täiesti korras, ei võta ta tilkagi õli
Ja olenemata sellest, kuidas sõidad
On olemas lubatud õlikulu normid, kui ei pea veel kohe mootorit remontima
Mazda RX8 mootor võtab päris arvestatavalt õli ja seda isegi täiesti korras olles;)

Postitatud: 30.12.2006 10:08 02
Postitas veekaheksa
Osadel Mesa ja Audi mootoritel on kulunorm kuni 1 liiter 1000km'le, seni kuni kulu on alla selle on kulu normaalne.

Postitatud: 30.12.2006 10:30 07
Postitas hollow
veekaheksa kirjutas:Osadel Mesa ja Audi mootoritel on kulunorm kuni 1 liiter 1000km'le, seni kuni kulu on alla selle on kulu normaalne.
kas see on nüüd sinupoolne myyt... või oled sa kindlal veendumusel, et nii see ongi?

Postitatud: 30.12.2006 10:45 58
Postitas Aare
hollow kirjutas:
veekaheksa kirjutas:Osadel Mesa ja Audi mootoritel on kulunorm kuni 1 liiter 1000km'le, seni kuni kulu on alla selle on kulu normaalne.
kas see on nüüd sinupoolne myyt... või oled sa kindlal veendumusel, et nii see ongi?
mitte 1, vaid lausa 1,5 liitrit. allikas auto remondi käsiraamat

Postitatud: 30.12.2006 11:02 26
Postitas Aare
Charly kirjutas: tegelikult tarbib 5.7l cadillac suts vähem, kui sama suure mootoriga, sama ajastu, sama rasked eruo-japsu autod)
Caddy mul olnud pole, aga 87 750iL võttis maanteel 9 ja linnas 17-18, kas konkureerid tegelikult...?
* ameeriklaste jupid on sigakallid ja neid peab paar kuud ootama
( näiteks minu cadil on rooliotsad 67.- Stabikavarras 120.- Šarniir 160.-, kõik kohapeal olemas)
Kuidas võtta. Nii lihtsa ja odava auto nagu Chrysler Stratus esiõõts maksab ikka tuhandeid. Nii lihtsa ja odava rahvaauto nagu Ford Taurus hüdrauliline mootoripadi (B-osa) maksab way üle 1000 krooni, samas nii kalli ja eksklusiivse auto nagu bmw 7s seeria hüdraulilse padja võib saada nii vähese kui 280 krooni eest...kõik on suhteline. Odavad on osad siiski vanakooli autodel, mille hulka kuulub Su Caddy ka. Uuema kooli autodega, eriti japsidega kahasse ehitatuga, on asi lausa vastupidi....tikutaku foorumis oli alles keegi hädas Caddy nivooamortidega, mis kokku maksud way üle auto turuhinna?
* United Motorsis müüakse ainult korralikke ja kontrollitud kasutatud autosi
(ei, on õnnestunud saada ka eelnevalt mahakantud ja leedus "taastatud" auto)
Ka minu üks kunagine kolleeg on seal näinud autot, mis oli vist merepõhjas olnud, sest põhjaalune oli ühtlaselt roostest punane (6a vana).
*Audi A6 ja VW Passat on head autod
(kogemustele tuginedes kumbki mudel Tallinna tänavatele ei kõlba ja aasta remondikulud ulatuvad 30 000+ krooni
Vat see on küll linnalegend. Tõele vastab see summa siis, kui mingi totaalse panni endale kaela ostad, mida võib juhtuda iga autoga. Ma ei tea, mis kogemustest sina räägid, aga mul oli B5 Passat, saksast, teadmata läbisõiduga, diisel. Sõitsin kahe aastaga sellega 70 000 km ning remondikulude summa oli kokku ca 15 000 krooni, millest enamuse andsid tehase sharniiride vahetamine nn upgrade kit'iga kohe alguses, millega jõudsin sõita üle 60 000 mööda Tallinna auke ja ei mingeid probeeme. Võin ka kinnitada, et vastavate originaalosade kasutamisel on see Audi/VW silla igaaastase lagunemise jutt supivaht. Süvenege enne asjasse. Hooldasin ja remontisin Reval Autos ja originaalosadega.

Hea on suhteline mõiste, kuid 3se bmw või Honda Accordi kõrval on Passat märksa ruumikam, mugavam ja mis seal salata -oluliselt vaiksem. Tõsi, mitte eriti hea juhitavusega, kuid headuses pole põhjust kahelda. TDi mootoriga ka silmapaistvalt ökonoomne oma suuruse kohta (universaal TDI suvel maanteel 4.1 l/100 km, keskmine 6.5).
* "...audi mootorid võtavad kõik natuke õli ja peab vahetusvälba vahel juurde valama..."
(loll müügijutt)
Ei oska su kogemuste allikat kommentaarida, kuid sama TDI võttis õlivahetuse peale ca 3 liitrit õli ning surved-asjad olid väga OK. Pidigi võtma. Seejuures osasid õlisid võtab kohe hea meelega ja teisi mitte.

Postitatud: 30.12.2006 11:03 34
Postitas e36forever
veekaheksa kirjutas:Osadel Mesa ja Audi mootoritel on kulunorm kuni 1 liiter 1000km'le, seni kuni kulu on alla selle on kulu normaalne.
Näiteks minu e39 m5 ei võta õli, aga räägitakse, et 1l/1000km on ka veel selle mootori puhul "normaalne". Endal ei ole see aeg veel kätte jõudnud, samas tehti 2000 aasta lõpus m5 mootorile mingi veaparandus ja võimalik, et ei tulegi seda aega. Samas ei ole see tavaline mootor ja tean, et vormelitele ja teistele võistlusautodele kallatakse õli regulaarselt sisse.

Postitatud: 30.12.2006 11:11 00
Postitas Aare
See 1-1,5 l on arvestatud selliselt, et selline kulu puhul ei käi sinist tomu tagant välja ning õli ei riku veel küünlaid-lambdasid-katte ehk kapremondi tegemine ei ole majanduslikult õigustatud.

Minu 535 võtab isegi rohkem kui takka tallata, kuid surved on 100%, küünlad on puhtad ja sisselaskes õli ei ole. Ju siis peab nii olema.

Postitatud: 30.12.2006 11:13 03
Postitas Aare
truumu kirjutas:Ei ole normaalne ju, lihtsalt antud aega remondiraha korjamiseks
Kuidas lugeda normaalseks seda, et pean tihemini küünlaid vahetama, mille õli ära rikub tänu lekkivatele klapisääre tihenditele?
Sama hästi võib öelda, et on tatine nina on normaalne nähtus, kuna tatti tuleb alla liitri ööpäevas Mina näiteks ei saaks enam öösel rahulikult magada, kui mootor õli võtaks :D
1 liiter 1000 km kohta ei tekita midagi sellist, mida küünaldelt näha saab. Küünlad sittab ära 0,5l 100 km kohta.

Postitatud: 31.12.2006 10:21 03
Postitas veekaheksa
aise: Eks mul klapisääretihendid siis vist? aga miks ta ei suitse, kui viimane 0,5L läks mingi 200-300 km peale siis oleks pidanud tomu järgi olema, või põleb see 0w30 nii hästi ära :D

Mille jaoks nii vedel õli hea on? Eriti veel kui ta seda sellistes kogustes tarbib?

Postitatud: 31.12.2006 12:13 40
Postitas priitv8
veekaheksa kirjutas:Mille jaoks nii vedel õli hea on? Eriti veel kui ta seda sellistes kogustes tarbib?
Põleb puhtalt äkki?

Postitatud: 02.01.2007 16:27 38
Postitas Allan_A
Eelpool kõnelejale - 2000a Passat Eesti teedel 1 omanik 140t km muretult ja alles siis esisilla remont. Mõni oleks veel kindlasti lasknud, kuna häda polnud veel suurt midagi.

Postitatud: 02.01.2007 21:49 01
Postitas truumu
bimmer099 kirjutas: Mazda RX8 mootor võtab päris arvestatavalt õli ja seda isegi täiesti korras olles;)
RX8-l on peal Wankel mootor, mis juba sündides vigane...
Pealegi kuidas on mootorit kontrollitud, et tead kas see on korras või mitte?
Minuteada ei ole Eestis ühtegi stendi, mis suudaks seda diagnoosida

Postitatud: 02.01.2007 21:56 16
Postitas truumu
Aare kirjutas: 1 liiter 1000 km kohta ei tekita midagi sellist, mida küünaldelt näha saab. Küünlad sittab ära 0,5l 100 km kohta.
1liiter 10 000km peale on juba küünlalt näha, kui lasevad läbi klapisääred

0,5l/100km peale pole vaja küünlaid välja keeratagi, kabiin niisama tossu täis ja tagaklaasist välja ei näe...

Postitatud: 02.01.2007 21:57 45
Postitas priitv8
truumu kirjutas:
bimmer099 kirjutas: Mazda RX8 mootor võtab päris arvestatavalt õli ja seda isegi täiesti korras olles;)
RX8-l on peal Wankel mootor, mis juba sündides vigane...
Kas just vigane, aga radikaalne kindlasti. Ja rootoritihendite õlitamiseks on tal mingi spets süsteem kohe. Seega veelkord vana tõde: tasuta lõunaid ei ole olemas.
http://www.google.com/search?sourceid=n ... onsumption

Postitatud: 03.01.2007 18:34 05
Postitas Charly
Aare kirjutas:
Charly kirjutas: tegelikult tarbib 5.7l cadillac suts vähem, kui sama suure mootoriga, sama ajastu, sama rasked eruo-japsu autod)
Caddy mul olnud pole, aga 87 750iL võttis maanteel 9 ja linnas 17-18, kas konkureerid tegelikult...?

- jah maanteekulu sama, 10-t pole ka hea tahtmise juures täis saanud, linnakulu keskmise sõidu puhul 16-18. tehas pakub 8.5 ja 13.8...kuid seda ei saavuta, vähemalt linnas mitte
* ameeriklaste jupid on sigakallid ja neid peab paar kuud ootama
( näiteks minu cadil on rooliotsad 67.- Stabikavarras 120.- Šarniir 160.-, kõik kohapeal olemas)
Kuidas võtta. Nii lihtsa ja odava auto nagu Chrysler Stratus esiõõts maksab ikka tuhandeid. Nii lihtsa ja odava rahvaauto nagu Ford Taurus hüdrauliline mootoripadi (B-osa) maksab way üle 1000 krooni, samas nii kalli ja eksklusiivse auto nagu bmw 7s seeria hüdraulilse padja võib saada nii vähese kui 280 krooni eest...kõik on suhteline. Odavad on osad siiski vanakooli autodel, mille hulka kuulub Su Caddy ka. Uuema kooli autodega, eriti japsidega kahasse ehitatuga, on asi lausa vastupidi....tikutaku foorumis oli alles keegi hädas Caddy nivooamortidega, mis kokku maksud way üle auto turuhinna?

-see on suhteline, nagu ikka. Kuid legend jääb elama
* United Motorsis müüakse ainult korralikke ja kontrollitud kasutatud autosi
(ei, on õnnestunud saada ka eelnevalt mahakantud ja leedus "taastatud" auto)
Ka minu üks kunagine kolleeg on seal näinud autot, mis oli vist merepõhjas olnud, sest põhjaalune oli ühtlaselt roostest punane (6a vana).
*Audi A6 ja VW Passat on head autod
(kogemustele tuginedes kumbki mudel Tallinna tänavatele ei kõlba ja aasta remondikulud ulatuvad 30 000+ krooni
Vat see on küll linnalegend. Tõele vastab see summa siis, kui mingi totaalse panni endale kaela ostad, mida võib juhtuda iga autoga. Ma ei tea, mis kogemustest sina räägid, aga mul oli B5 Passat, saksast, teadmata läbisõiduga, diisel. Sõitsin kahe aastaga sellega 70 000 km ning remondikulude summa oli kokku ca 15 000 krooni, millest enamuse andsid tehase sharniiride vahetamine nn upgrade kit'iga kohe alguses, millega jõudsin sõita üle 60 000 mööda Tallinna auke ja ei mingeid probeeme. Võin ka kinnitada, et vastavate originaalosade kasutamisel on see Audi/VW silla igaaastase lagunemise jutt supivaht. Süvenege enne asjasse. Hooldasin ja remontisin Reval Autos ja originaalosadega.

Hea on suhteline mõiste, kuid 3se bmw või Honda Accordi kõrval on Passat märksa ruumikam, mugavam ja mis seal salata -oluliselt vaiksem. Tõsi, mitte eriti hea juhitavusega, kuid headuses pole põhjust kahelda. TDi mootoriga ka silmapaistvalt ökonoomne oma suuruse kohta (universaal TDI suvel maanteel 4.1 l/100 km, keskmine 6.5).

- see on jälle suhteline, kuid hetkel on mul 2-l kolleegil a6 ja 1-l passat. ei tea, kas sitad isendid vms, kuid plaanivad mazda/toyota peale üle minna...hoolimata kõigest
* "...audi mootorid võtavad kõik natuke õli ja peab vahetusvälba vahel juurde valama..."
(loll müügijutt)
Ei oska su kogemuste allikat kommentaarida, kuid sama TDI võttis õlivahetuse peale ca 3 liitrit õli ning surved-asjad olid väga OK. Pidigi võtma. Seejuures osasid õlisid võtab kohe hea meelega ja teisi mitte.
- enda audi pole miskit veel võtnud, kuid üks teine ostukandidaat võttis korralikult. Mina olen selle poolt, et auto peab sõitma terve vahetusvälba (ka long life õli puhul) nii, et tase alla MIN ei kuku

Postitatud: 03.01.2007 23:18 49
Postitas XTR
olen ka siinkohal sellisel arvamusel,et õli võtta ei tohiks
kuigi endal jah mootor suhteliselt võrr 1,6 aga vahetusest,vahetuseni langeb tase max. ehk mingi 3-4 mm.
...ei teagi nüüd,äkki on ka miskit jama,et õli ei võta :D

Postitatud: 04.01.2007 08:55 44
Postitas Tauri
:D no mul on tunne, et see teema siin tekitab juba linnalegende juurde. Võiks siia ikka siis kirjutada kui tead ja oskad põhjendada millega legend ümberlükata :roll:

Postitatud: 13.11.2007 17:35 54
Postitas Mr.Spurway.Cooke
bensupaagi tühjakssõitmisest siis.

sõitsin eile paagi kohe täitsa täitsa tühjaks. kütusetuli oli juba mingi viimased 80 km põlenud ja kui seisma jäin ja mootori välja lülitasin siis 10 minutit hiljem enam käima ei läinud mitmekordse proovimise peale... lippasin siis kankuga tanklasse ja tõin ja valasin 5 l kütust peale peale mõningast ketramist läks uuesti köima ja käis täna ka kenasti.
ja mina olen kah see kümne liitri kaupa tankija kellel paagis tühjus pidevalt.
loodan et ära ei sõnunud nüüd.

nii et mina ka sellega nõus et paagitilgatumatühjakssõit ei tähenda kohe benafiltri ummistumist.

Postitatud: 13.11.2007 20:31 18
Postitas truumu
a mina olen kah see kümne liitri kaupa tankija kellel paagis tühjus pidevalt.
loodan et ära ei sõnunud nüüd.
Kui pumpa vahetama hakkad ja seda teed Sa päris varsti, tuleta neid ridu meelde ;)

Postitatud: 13.11.2007 21:14 25
Postitas Olari525
truumu kirjutas:
a mina olen kah see kümne liitri kaupa tankija kellel paagis tühjus pidevalt.
loodan et ära ei sõnunud nüüd.
Kui pumpa vahetama hakkad ja seda teed Sa päris varsti, tuleta neid ridu meelde ;)
Ja millest sa seda järeldad :?:

Postitatud: 13.11.2007 22:23 13
Postitas Andrez
Ilmselt mõeldakse siin seda, et kütuse lõppemisel saab otsa ka pumba jahutus ning pumba mootori pöörded lähevad ilma koormuseta üsna kõrgeks.

Postitatud: 14.11.2007 05:29 26
Postitas truumu
Olari525 kirjutas:
Ja millest sa seda järeldad :?:
Kogemustest

Ilma kütuseta hakkab pumba plastikust tiivik sulama

Postitatud: 14.11.2007 13:29 22
Postitas Olari525
truumu kirjutas:
Olari525 kirjutas:
Ja millest sa seda järeldad :?:
Kogemustest

Ilma kütuseta hakkab pumba plastikust tiivik sulama
Ma olen oma diisel e34 kaks korda tilgatuks sõitnud, viimasest korrast möödas üle poole aasta :roll:
Eks vanem masin ole lollikindlam :D

Postitatud: 15.11.2007 13:26 30
Postitas Kristo_V
audi a8 4,2 on ettenähtud norm. õli kulu 1l -1000 km, kuna omanud seda autot siis võin õelda, et kui sõita nagu benskar siis ei tule elusees sellist õlikulu, kui oled raske jalaga tuli mul õli peale valada umbes 1l 1500 km peale

ja minu meelest on see täiesti normaalne ju et suuremad mootorid võtavad rohkem õli, sest igas mootoris ju mingi osa õli põleb ära, mida suurem mootor seda rohkem põleb, või olen ma millestki valesti aru saanud?

Postitatud: 15.11.2007 14:13 49
Postitas aise
Kristo_V kirjutas:audi a8 4,2 on ettenähtud norm. õli kulu 1l -1000 km, kuna omanud seda autot siis võin õelda, et kui sõita nagu benskar siis ei tule elusees sellist õlikulu, kui oled raske jalaga tuli mul õli peale valada umbes 1l 1500 km peale

ja minu meelest on see täiesti normaalne ju et suuremad mootorid võtavad rohkem õli, sest igas mootoris ju mingi osa õli põleb ära, mida suurem mootor seda rohkem põleb, või olen ma millestki valesti aru saanud?
kui mootor ei leki, karteri tuulutus korras, sääretihendid peavad siis õlirõngad ei pea järelikult (muidugi on veel igasugu imeasju aga üldiselt on nii). normaalset pole selles mitte kui midagi, kuna klapid/põlemiskamber tahmuvad, katid kestavad vähem jne. õlirõnga põhimõte on õli silindriseinalt alla tagasi kiskuda, et see põlemiskambrisse ei satuks. jätan õiguse endale loll olla kui midagi mööda panin :)

Postitatud: 15.11.2007 14:17 49
Postitas Indrek_M
Kristo_V kirjutas:audi a8 4,2 on ettenähtud norm. õli kulu 1l -1000 km
See ei ole norm õlikulu vaid õlikulu, mille peale ei tasu veel paanikasse minna.

Postitatud: 17.11.2007 15:02 20
Postitas hollow
Kristo_V kirjutas:audi a8 4,2 on ettenähtud norm. õli kulu 1l -1000 km, kuna omanud seda autot siis võin õelda, et kui sõita nagu benskar siis ei tule elusees sellist õlikulu, kui oled raske jalaga tuli mul õli peale valada umbes 1l 1500 km peale

ja minu meelest on see täiesti normaalne ju et suuremad mootorid võtavad rohkem õli, sest igas mootoris ju mingi osa õli põleb ära, mida suurem mootor seda rohkem põleb, või olen ma millestki valesti aru saanud?
kus **** see õli sul ära põleb... silindrid on ju kuivad... kui kytus ja õhk välja arvata, siis ei ole seal midagi rohkem... kui sinna hakkab aga õli sattuma, siis on kas plokikaane tihend läbi ja/või kolvirõngad või klapisääretihendid ja juhtpuksid... kui need asjad on korras siis ei satu õli silindrisse sisse ... kõige lähem koht silindri sisemusele kuhu õli pääseb on kolvi alumisele poolele pritsitakse õli, et sellega jahutada kolvi temperatuuri... kui kolb liigub yles siis saab silinder õliseks... kolb tuleb alla ja lükkab õli ka silindri seinte küljest ära