2. leht 2-st

Postitatud: 06.07.2007 00:23 44
Postitas TarmoV12
ehh, leidsin vana teema..
sai tehtud "loomkatseid" antud teemal..
sai mu autol (530 '95) ülevaatus läbi ja oli vaja uus teha. ja loomulikult saadeti mind pikalt, põhjuseks H1 laternatesse installeeritud HID-komplekt. ülevaatajaks oli btw Rocca UM (kes veel ei tea, UM teeb ka ARK-ülevaatust).
niiet raffale hoiatuseks - tavalaternasse installeeritud xenon ei ole legaalne ja ausalt ülevaatuselt läbi nendega ei saa. variandid siis on: paigaldada nn õige xenon, tagasi hallogeeni juurde või otsida sõbralikum ülevaataja :!:

Postitatud: 06.07.2007 03:12 57
Postitas sallu
või võtta minuga ühenudst, ja installeerida tulede automaatne regull... pihustid on enamusel olemas..

Postitatud: 06.07.2007 07:42 48
Postitas tanel25
Ega jah need ise pandud xsenonid põlevad eriti siniselt(pimestavad). Ajab närvi küll kui mõni selline vastu sõidab. :evil:

Postitatud: 06.07.2007 07:48 42
Postitas priitv8
Asi pole isegi sinas. Kusjuures siniste pirnide valgusviljakus jääb kollastele (4500K) isegi alla.
Aga sellest võiks ikka igaüks aru saada, et ksenooni optika (reflektor, valgusvihu jaotus) on teistsugused, kui halogeenil. Seda nii vertikaal- kui horisontaalsuunas.
Kui panna H1 asemele D2 saab küll auto ees oleva valguslaigu vanaga võrreldes kõvasti heledama, aga oluline ksenoonide eelis (see, et teed valgustatakse auto ees u. 2x laiemalt - teeääred on oluliselt paremini valgustatud), jääb lihtsalt saamata.

Postitatud: 06.07.2007 08:03 25
Postitas tanel25
Ühesõnaga ostke masin millel juba xsenonid tehase poolt paigaldatud. Foorumis ringi surfates tihti leiab teemasid kus tahetakse ise paigaldada el.aknaid,luuki,mida iganes. Varsti on nii et ostetakse sedaan kere(tegelt taheti touringut) ja relakaga pooleks,siis touringu piix otsa ja ongi touring valmis. :lol:

Postitatud: 06.07.2007 12:18 13
Postitas TarmoV12
tanel25 kirjutas:Ega jah need ise pandud xsenonid põlevad eriti siniselt(pimestavad). Ajab närvi küll kui mõni selline vastu sõidab. :evil:
sinistel xenonitel pole jah väga pointi. nähtavus on kehvem. tavalised 4300K valged xenonid näitavad ikka kõige paremini..
peab siis järgmise masina ostma kohe õigete xenonitega, on peavalu vähem :!:
minu hinnangul selle pimestamisega asi nii hull ka ei ole, oleme sättinud autod vastastikku seisma u 50m ja 100m vahega.. mind ei häirinud küll enda auto tuled. kõigepealt tuleb ikka tuled korralikult paika keerata, siis pole ka arvestatavat probleemi :!: kahjuks ark'ile see jutt ei sobi :|

Postitatud: 06.07.2007 12:44 31
Postitas Indrek_M
Siil530 kirjutas:sinistel xenonitel pole jah väga pointi. nähtavus on kehvem.
Mul ka mingid sinakad Xenonid ees (tehasest küll) aga kas ei oska mina seda Xenonite headust hinnata või hämaras on nähtavus tublisti kehvem kui tavaliste kollaste tuledega. Liiklusmärgid on küll paremini nähtavad aga teed nagu eriti ei valgusta - kollaste tuledega tekkis sama efekt kui tuled olid mustad. Päris pimedas on Xenonid muidugi iseasi - siis on nähtavus hea. Kahjuks suvel ongi kogu aeg ainult hämar ja nagu kotis sõida.

Postitatud: 06.07.2007 15:14 07
Postitas AARE540
See hämar valgus ongi kõige hullem, ei ole liha ega kala, ja kokkuvõttes ei näe ei lähi- ega kaugtuledega... Päris kottpime on ses suhtes parem...

Postitatud: 06.07.2007 20:58 43
Postitas jyri373
Xenon pirnide valgusviljakus väheneb aastatega. Ühesõnaga ei ole need pirnid eluaegsed.
Kui pirnid ja reflektorid korras siis on pimedas väga hea sõita.

Postitatud: 08.07.2007 23:45 22
Postitas priitv8
jyri373 kirjutas:Xenon pirnide valgusviljakus väheneb aastatega.
Jah, selle kohta oli TM-s mõni aeg tagasi hea artikkel koos graafikuga valgusviljakus vs. läbisõit.
Üks D2 "pirni"-müüja ütles mulle, et nt. kiirabiautol, mis päevast päeva ksenoon-lähituledega sõidab, kestab üks komplekt D2-sid umbes aasta.