because kirjutas:sooviks veidi nõu, nimelt auto läheb kindlustuse poolt remonti (stange, tiib, tuli) ning minujaoks nendepoolsed koostööpartnerid suht tundmatud, ehk kellelgi on kogemusi mõne firmaga ning aitab soovitada kuhu tasuks auto viia?
nimekiri siis selline:
heimarus mustamäe/heimarus lasnamäe
metro auto tihniku
autoks grupp oü
alvari auto oü
tarmo auto oü
reval group oü
suured tänud ette ära!
Lugesin ajaviiteks antud teemat ning oma kogemuste järgi soovitan ühte kohta kindlalt ja kohe kindlalt vältida - nimelt Heimarus OÜ (Mustamäe). Kahjuks või õnneks kiskus kogu asi minu seisukohalt tragikoomiliseks.
Kõik sai alguse 11.05.2015, kui toimus väike kõks, kus mulle sõideti ette Akadeemia teel, trollide vahepeatuse juures (a'la kohas kus on Akedeemia teel keset teed "Anna teed" märk, enne E. Vilde ristmikku). Noor tütarlaps (vahtralehtedega) tuli Kadaka tee poolt ja mina peateelt, tehes vasakpööret Kadaka tee suunas. Toimus õnneks väike kõks, kus küljega kriibiti stanget ja iluvõrel oli paar väikest kriimu peal (sain õnneks ennem pidama, muidu oleks küljetiib ja juhipoolne uks ikka korralikult sassis olnud). Tagajärg järgmine:
Polnud midagi hullu ja õnneks jäid kõik terveks (90ndate VW Polo kaasreisjal tundus kõige suurem ehmatus olema - pole ka imestada kui peale äkilisi seismajäämisi vaatab esi küljeaknast vastu auto stange ja iluvõre) ja mis ikka, kindlustuse pabereid täitma. Paberid täidetud, jätkasime oma teekonda. Ma eriti ei põdenudki asja üle, võrreldes teise masinaga, mis kahjustusi sai tema sõiduk.
Telefon kätte ja sai hakata uurima. Esmalt kõne If kindlustusele, et miks Silberautot nimistus pole (väideti, et auto vanus juba üle 6 aasta ning Silberauto nii kallis koht, et nemad pole nõus sinna saatma) - huvitaval kombel olen probleemide puhul alati Swedbank'i kasko korras pöördunud Silberautosse ja pole keegi probleemi näinud. Aga see selleks.
Sai hakatud sama nimekirja läbi helistama, mis tsitaadis on toodud. Kahjuks oli enamusel järjekorrad ülimalt pikad (ju magus aeg käsil) va Heimarusel. Sai natukene internetis uuritud antud firma kohta. Oli nii laitmisi kui ka kiidusõnu aga eks südames ikka lootsin, et tegijal ikka juhtub (tilk tõrva meepotis vms).
Aeg kokkulepitud ning sai minna autot näitama kahjude hindamiseks. Auto pargitud Top Parts parklasse, tuli kahjude hindaja (vist oli juhataja, päikseprillid silmade eest, kuigi oli ülimalt sompus ja pilvine ilm). Vaatas auto üle - kõik tundus super-luks. Lisaks sai mainitud, iluvõre on custom SRT/nelikveo versioon, mitte tavalise tagaveolise masina versioon, ning EU ladudes seda saada pole. Öeldi, pole probleemi, küll nad leiavad selle (minul hakkas mõtetes hüüumärk põlema, kuna isegi Silberauto kaudu pole võimalik seda saada).
Läksin rõõmsa tujuga minema, teades, et helistatakse kui vajalikud jubinad on saabunud ja seejärel olen 2 päeva jalamees. Muidugi sama päev tellisin oma rahadega USA'st uue iluvõre (mõtlesin, et kui nad leiavadki, siis nagunii läheb seda iluvõret tulevikus vaja, kuna aeg on näidanud, et tegemist on suhteliselt kulumaterjaliga - a'la 1-2 aasta tagant, kui kiivitajad ja muud suuremad linnud hakkavad tee peal liikuma ja mõni jääb kahjuks alla, kriipides korralikult iluvõret).
Saabuski päev, mil auto läks remonti - viskasin igaks juhuks iluvõre autosse, kuigi nemad väitsid, et kõik asjad on olemas ja kõik on OK. Auto üleantud ja jäin ootama päeva, mil kätte saab.
Helistati ja öeldi, auto korras, võite järgi tulla. Läksin järgi ja olin natuke shokis - värvitoon ei kannatanud kriitikat. Kahjuks pilte ei teinud aga midagi taolist nägi välja (NB! pildil olev erinevus ei ole võimendatud vaid isegi natukene tagasitõmmatud) - küljetiiva ja kapoti värv hele, stange värviti tumedaks:
Juhataja (jälle päikseprillid silmade ees), tuli ja andis võtmed üle. Küsisin, et toonivahe on ju märgatav sees (saan sellest aru, et päris kaotada pole võimalik toonivahet). Juhataja kiitis - päike paistab ja see on täitsa tavaline asi kui kusagilt nurga alt on toonivahe märgatav - ta ei suvatsenud prillegi isegi silmade eest ära võtta, et asi üle vaadata. Võin kinnitada, et tegemist ei olnud kusagilt nurga alt vaatamisega vaid otsejoones oli selline toonivahe sees (kui parklasse kõndisin, siis oli juba 100m pealt aru saada, et millegagi on totaalselt mööda pandud), nagu ülaltoodud pildi näites on toodud. Mõtlesin, et noo OK, võibolla täna täna tõesti päike sellise nurga alt (seda mäletan siiani, et üle pika aja päike paistis tol päeval).
Ja järgmine üllatus. Nimelt numbrimärk oli haamriga sirgeks taotud ja tagasi topitud (osad numbrid ei olnud loetavadki enam). Pärisin selle kohta ja juhataja (või see päikeseprillidega isik) vastas sellepeale - neil ei ole õigus ARK'is taotleda uut numbrimärki. Tekkis peas mõte - WTF - sellist asja ei ole minuteada kusagil ja kui olekski selline olukord, miks sellest varem teada mulle ei antud
Ja asi jätkus - öeldi, ARK on siinsamas, taotle uus number ning tule tagasi, nemad maksavad mulle need kulud kinni (pean neile tseki ette näitama). Ega mul muud üle ei jäänudki, kui läksin sama päev ARK ja taotlesin uue numbri aga kui numbrid kätte sain, siis see ooper oli juba nii haledaks kiskunud, et lausa okse refleks tuli, kui keegi Heimarus OÜ'd mainis (st numbri ja muud asjad tegin oma kuludega). NB! Praegugi antud sirgeks taotud numbrimärk on mul alles garaaži seinal - paljud peavad seda anekdoodiks
Ja järgmine üllatus - iluvõre! Nimelt iluvõre mille olin autosse nii igaks juhuks visanud, läks mängu - pandi ilusti külge. Auto üleandja veel kiitis - hea, et panid iluvõre kaasa, muidu oleksime teise iluvõre pannud külge, kuna me samasugust ei leidnud (ja seda öeldakse auto üleandmise päeval
). Teine iluvõre anti kaasa, mida ma nagunii kunagi külge ei lase kunagi panna.
Positiivne oli see, kus kõik stange detailid istusid ilusti omal kohal - komplekteerimise suhtes super töö aga siiani kripeldab, kas välispinnalt allpool on ikka kõik nii korrektne
. Eks tulevik näitab, kui midagi peaks veel juhtuma ja saab pöörduda kuhugi tõsiseltvõetamasse kohta.
Ja sai autoga sõidetud peale kättesaamist nädal. Peas koguaeg jooksis mõte - auto üleandja ütles, et mina tean, et stange on värvitud - kes ei tea seda, ei saa värvivahest aru. Mõtlesin, et ju viga minus aga kõik lähedasemad isikud pärisid, mis stangega on juhtunud. Eriti hull oli värvivahe sompus ilmaga ja eriti veel õhtu, enne pimedaks minemist (värvivahe oli nagu valge ja must - ma ei liialda).
Teisel päeval, peale auto kättesaamist sai hakatud stange värvi võrdlema kapoti/küljetiiva värviga ja esimene asi, mis sai avastatud - stange värvis pole üldse kasutatud pärlmutterefekti (ja seda efekti on auto värvis ikka päris palju) - annab läike/sära. See seletes asjaolu, miks stange on ülimalt matt (pigem hoopis tuhm). Sai hakata asja uurima ning selgus, et Heimarus OÜ kasutab Spies Hecker värve, mida enamus värvimistöökojad kasutavad (ka margiesindused). Spies Hecker'i tugi on olemas ka värvitoonile, mis värvi on minu auto.
Seejärel sai uurida ühelt tuttavalt, kes on autode värvimistega kodus - nimelt tema arvates nägi Heimarus OÜ'l värvimisprotsess selliselt välja: valiti Spies Hecker värvikaardi järgi enamvähem sobiv toon -> võeti värv (
ei segatud erinevaid värvi komponente ega toone sisse) -> kanti peale -> lakk peale - ühesõnaga põlve otsas tegemine.
Helistasin If' ja küsisin, et kuidas on juriidiliselt kõige mõistlikum tegutseda, kui stange toon (võiks isegi öelda, mitte toon vaid värvi valik) on vale. Öeldi: Üritage esialgu Heimarus OÜ'ga kokkuleppele saada ja kui ei saa, vaatab edasi. Ma mõtlesin, et OK. Selge. Helistasin Heimarus OÜ'sse ja rääksin mure ära, et asi pole päris õige - läbi telefoni oli tunda, kuidas ärrituti - muidugi viisakas suhtlus oli.
Paari päeva pärast läksin autot uuesti Heimarus OÜ'sse näitama ja sama isik tuli autot üle vaatama , kes võttis auto vastu ja andis üle (järjekordselt päikeseprillid koguaeg silmade ees) ja ta enam väga nii heas tujus ei olnud (oli suhteliselt ärritunud). Rääkisin mure ära, et asi pole õige ja mis variante pakute, et asi korda saaks. Tekkis diskussioon selle üle, kus väideti, et Heimarus OÜ on kõik õigesti teinud ja mina näen ainult värvis probleemi ja toonivahet pole jne jne. Püant saabus alles, siis kui julgesin mainida, et miks Te ei kasuta spektromeetrit, väljaselgitamaks õiget tooni (võtate kapotilt või tiivalt aparaadiga tooni) ja enamus värvitöökojad kasutavad seda õige tooni saamiseks, mitte ei kasuta värvikaarte. Peale antud lauset sain põhimõtteliselt peatäie sõimata, et mis lolli juttu ajan, sellist aparaati ei eksisteeri kusagil jne jne (lisaks tule ise töökotta värvi valima värvikaardilt ja värvima jne). Ma kahjuks ei mäleta mida vastasin aga põhimõtteliselt öeldi, et värvivad uuesti ja jutt oli punkti pealt lõppenud.
Saabus päev kui viisin auto uuesti värvimisele. Telefonis öeldi, et läheb kaks päeva (ruttavalt ette öelda - läks hoopis 5 päeva). Järgmine päev helistati - auto valmis, värvitud, komplekteeritud - võib järgi tulla. Läksin järgi, meel hea, et nüüd korras aga mida ei olnud, ei olnud õiget järjekodselt õiget tooni - siinkohal pean tunnistama, et nüüd oli tegu toonivahega, mitte vale "värvi valikuga". Asi enam nii hull ei paistnud kui ennem (aga ikkagi oli märgata - stange oli ~kolme tooni jagu tumedam). Suvalisest kohast lähemalt vaadates oli näha, et nüüd oli sisse segatud natukene pärlmutterefekti aga ülejäänud auto värviga võrreldes ikka tohutult vähe. Teades, mis taset on võimalik saavutada Spies Heckeri värviga (kunagi värviti teises firmas tagastanget ja toonierinevust pole üldse näha), hakkasin vihjama, et pole ikka päris hea - seekord juhataja (vastuvõtja, päikeseprillidega) sai ise ka aru ja pakkus, et värvivad uuesti.
Järgmine päev helistati ja öeldi telefonis, et värvitud. Läksin kohale, jälle lootes, et asi OK aga seekord juhatati mind hoopis sisehoovi parklasse, kus avariilised autod ootavad oma järjekorda. Nimelt auto seisis sisehoovis, stange ette lahtiselt tõstetud, juhtmed ripuvad jne jne - juhataja pidas õigeks,et pole mõtet komplekteerida kokku, kui asi on üle vaadatud. Pärlmutterefekti koguse olid täpselt parajaks saanud (nii nagu peab olema) aga seekord värviti stange ~3 tooni heledamaks (peas mõtlesin, et kas tõesti töötavad seal firmas värvipimedad).
Sai natukene arutatud seal, et see pole ikka päris see, milline peaks asi välja nägema. Ja korraga järsku juhataja mainib (päikseprillid peas), et nad
rendivad selle auto jaoks ühest firmast mehe ja aparaadi (nimelt spektromeetri), kes paneb
spektromeetri abil tooni õigeks. Mainis veel, et täna ta ei jõua, et homme pidavat antud mees spektromeetriga tulema. Jah, täpselt sama asi, mille eest sain sõimata, kui mainisin spektromeetrit (kui soovisin auto stange ülevärvimist esmakordselt), mida ei pidavat värvimistöökodades eksisteerima.
Kuna autot oli vaja, sai küsitud rendiautot, kuniks saab stange kolmandat korda värvitud (loodetavasti pidavad homseks kõik korras olema). Rendiautot ei olnud Heimarus OÜ'l kohe anda aga öeldi, et õhtuks üks vabaneb - lubasid helistada. Õhtupoolikul helistati ning anti rendiauto võtmed - Mazda 3 universaal (90'ndate lõpu masin). Kes tahab ekstreemsust, siis rentige antud auto (suurelt kollaselt Heimarus OÜ kleepsud peal). Nimelt auto on kunagi minevikus ilmselt tõsise paugu pannud, mis ei tohiks üldse liikluses osaleda ka taastatud kujul. Nimelt käikude sissepanekuks on vaja rakendada tõsist jõudu (tundus, et käigukasti hoovastik on päris kõveralt taastatud). Auto välimine pool ei kannatanud kriitikat - sinist värvi aga detailid olid värvitud selliselt, kus iga detail on erinevat sinist tooni. Käsipidur ei töötanud, pidurid ei võtnud hästi, kui mäletan õigesti, siis turvavöö pinguldi samuti ei töötanud (terve turvarihma pikkus oli välja keritud), kütusekork puudus, kütusetoru põlv oli läbi ussitanud (pidi tankuri püstoli kogu pikkuses põhja suruma, et läbi toru taharatta peale kütust ei jookseks). Ühesõnaga tekkis järgmisel päeval kangesti küsimus - kas Te selliselt autosid taastategi ja värvite (ja kuidas üldse selline masin ülevaatuse on läbinud) aga igaks juhuks ei hakanud torkima.
Järgmine päev läksin rendiautoga enda autole järele (eelmisel õhtul sai muidugi, nagu rendiautodel tavaks, paak täis tankida). Juhatajat seal ei olnud (päikseprillidega isik), oli varuosade manager vms (see, kes tellis ilmselt vale iluvõre), kes pidi auto üle andma. Võttis rendiauto vastu, istus autosse, keeras süüte sisse ning hakkab rääkima, et kütuseseier on maksimumist ühe seieri jagu allpool, kui peaks olema. Küsis tsekki, mida mul muidugi ei olnud - sai ära rääkida ka lugu, et õhtu sai tangitud ning elan läheduses (max 2km sõita). Talle sellest ei piisanud ja saatiski mind uuesti tankima - tulin tagasi 1.3€ tsekiga (ja päriselt, mitte loo vürtsitamiseks pole see öeldud).
Rendiautoga asjad korras, läksime enda autot vaatama - asi nägi suhteliselt ilus välja aga ikkagi üliõrn toonivahe on sees (sellest saan aru hõbedase auto puhul) aga nii head tööd ei tehtud, kui tagastange puhul (ühes teises firmas). Sai veel arutatud seal asjade üle (varuosade manager tundus mõistlikum isik olema kui see päikeseprillidega tüüp) ja mis selgus - antud töökojas ei ole ka hajutajat, mis peaks igas elementaarses värvitöökojas olemas!
Nüüd ~1.5 aastat möödas ja mis saanud on. Eelmisel talvel hakkas ühest kohast värv kooruma (alt väljatõmbamiskoha juures - autot pole kordagi välja sikutatud, ~7 kuud pärast värvimist) ja vaikselt laieneb edasi - seda nii tähele ei pane aga ilmselt kunagi maksan pigem oma taskust kinni stange värvimise, kui viin Heimarus OÜ'sse uuesti värvimisele.
Selle aasta alguses helistas ka IF kindlustus, soovisid autot näha, kuna midagi vist ei klappinud neil - päriti väga palju Heimarus OÜ kohta ja rääkisin asjad ära nagu olid.
Lihtne kriim stangel, sai 5 nädala pikkuseks jandiks.