2.5td õhutamine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
masekas
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 22.04.2004 21:12 56

2.5td õhutamine

Postitus Postitas masekas »

Autoks pole küll BMW, vaid Range Rover, kuid mootor on BMW 2.5td, seega peaks süsteem sama olema. Ja mureks see, et ei saa kuidagi õhutatud teda. Tee, mis tahad ikka läheb kuumaks. Räägin kuidas ma tegin ja äkki keegi näeb siin miskit viga ja oskab suunata, mis valesti sai tehtud.
Alustasin siis sellest, et tõstsin nina üles, valasin paisupaagi täis ja panin käima. Salongi tempi panin põhja ja ventika ka. Valasin siis jahutusvedelikku juurde ja tuuritasin. Läks väga pikk aeg enne kui tempi näidik üles liikuma hakkas. Lõpuks ta ikkagi hakkas ja mingi aeg püsis keskel, siis hakkas tõusma. Salongi tuli sooja õhku. Sõidusuunas vaadates vasak lõdvik oli kuum ja kõva. Parempoolne külm. Lasin paisupaagi korgi lahti ja siis läks surve välja. Temp langes ka. Lasin käia, kuid mingi aja pärast hakkas ikka tempi üles ajama.
Kiire kõne ühele tuttavale, kes soovitas salongiradikast välja tuleva ja mootorisse mineva lõdviku lahti võtta ja siis käima panna, sedapsi õhutada kuni hakkab jahutusvedelikku purskama. Käitusin ka nii, kuid abi sellest miskit polnud. Samuti teist korda õhutada proovides ei tulnud enam salongi sooja õhku. Imelik oli ka see, et paisupaagis jäi jahutusvedelik külmaks ning ka radikasse ei jõudnud vedelikku.
Kas ma panin õhutamisel millegiga kapitaalselt mööda või on asi termostaadis/veepumbas/kaanes mõrad ja tihend õhtal? Õli oli iseenesest puhas.
20l jahutusvedelikku maha valatud ja tolku ei miskit ainult must masendus. Kui keegi oskab, midagi tarka kosta, siis olen üks suur kõrv.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4359
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Postitus Postitas PeeterA »

Kui kuumaks sa mootori lasid? Jahutusvedeliku seier käis punase peal ära?
Mulle jääb su jutust mulje, et et vahetamist tahavad nii termostaat kui ka veepump.
tel. 51 949 859
masekas
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 22.04.2004 21:12 56

Postitus Postitas masekas »

Kohe kui punasele jõudis jätsin mootori seisma.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4359
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Postitus Postitas PeeterA »

Jahutussüsteemi suur ring ei avane tänu kinnijäänud termostaadile, ja seetõttu jääb ka jahutusvedelik radikas "külmaks".
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
rt23
Huviline
Postitusi: 911
Liitunud: 11.04.2007 14:45 36
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas rt23 »

2,5 bemmi diisel pole kunagi eriti õhutamist tahtnud, vähemalt mul, olen jahutusvedeliku sisse valanud ja käima pannud. Käies kallan seni peale kuni enam ei taha-kõik.
tel.53365288-Toomas 56285941- Taavi
Asukoht: Viljandimaa.
masekas
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 22.04.2004 21:12 56

Postitus Postitas masekas »

Vahetasin termostaadi ära, kuid ikkagi läheb kuumaks. Täitmise tegin manuali järgi ja ka õhutasin mitu korda nagu manualis öeldud, et paisupaagi kork maha ja pöörded 2000 peal hoida, siis jahutusvedeliku taset kontrollida ning kork peale keerata. Sellega lõi temperatuuri üles ja alla enam ei tulnudki. Mida nüüd vaadata, veepumpa? Lõdvikud läksid muidu mõlemad soojaks, kuid salongi ei hakanud sooja tulema.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Kuidas ilmnes probleem, et mootor hakkas kuumaks minema? Kui see juhtus hetkega nt sõidu ajal, siis lõhnab jahutusveepumba järgi. Mul endalgi pole õhu väljasaamisega probleeme olnud.

BMW-l on kapoti all ventilatsioonivoolik 9, kust peaks jahutusvedelik usinalt tagasi paisupaaki voolama. Kui veepump on läbi, siis sealt ei tule midagi või ainult kergelt niriseb.

Pilt
masekas
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 22.04.2004 21:12 56

Postitus Postitas masekas »

Auto on seisnud pea pool aastat, mina pole teda töötavana näinudki. Vahepeal, kui jahutusvedelikku sees polnud sai teda käivitatud, et autot liigutada, kuid see ei tohiks midagi mõjutada, sest labasid see ei murra ja veepumba võllile ei tohiks ka midagi teha nii kiiresti.
Kusjuures, sellest ülevoolu voolikust tuli vahepeal ainult auru välja ja radikasse sissetulevasse lõdvikkusse ei jõudnud ka vedelikku. Ja kui sealt isegi tuli vedelikku, siis nirises ebaühtlaste jugade kaupa.
Niisiis, kui peakski veepump olema, siis on keegi kokkupuutunud, kas neil kõigil, mis BMW 2.5 diislit kasutavad on ühesugused veepumbad? Ehk siis BMW-l endal, Range Roveril ja Omegal? Veel küsiks, et kuidas viskosiduriga ventikat ära saab? Kuskilt lugesin, et mingi spets tööriist selle jaoks?
Tänud kõigile abi eest!
Kasutaja avatar
rt23
Huviline
Postitusi: 911
Liitunud: 11.04.2007 14:45 36
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas rt23 »

Veel küsiks, et kuidas viskosiduriga ventikat ära saab?
See on vastupidi keermega, paremal juhul saab haamri meisliga kergelt lüües lahti- kui pole eelnevalt kinni vägistatud
tel.53365288-Toomas 56285941- Taavi
Asukoht: Viljandimaa.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Pikema 32nr(vist oli) võtme ja haamriga olen siiani endal ventika ilusti kätte saanud.
525 TDS´a EXECUTIVE
masekas
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 22.04.2004 21:12 56

Postitus Postitas masekas »

Ventikat ei saanudki eraldi maha, kuidagi pidi sain ta koos veepumbaga. Tuli välja, et veepumba tiivik ongi eraldunud võlli otsast. Loodetavasti sellega mu mured piirduvadki.
Suured tänud kõigile abistajatele! :)
Vasta