Elektrilise lisasoojendi remont
Ma nüüd ei saa päris täpselt aru - mõlemal juhul lõpetab seade töölepingu. Või kus need soojenduselementi lülitavad transistorid asuvad?
Kõlab nagu valik on kas 4,5keek või võimalik kapotialune tulekahju? Ma eelistaks vist transistorite kärssamist kogu kupatuse põlema minemisele.
Realoem-is "surfates" jäi mulje, et selline lahendus on ainult E46 diislite puhul.
Kõlab nagu valik on kas 4,5keek või võimalik kapotialune tulekahju? Ma eelistaks vist transistorite kärssamist kogu kupatuse põlema minemisele.
Realoem-is "surfates" jäi mulje, et selline lahendus on ainult E46 diislite puhul.
Indrek
Minu arusaamist mööda kaitsmete eesmärk ei ole mingit seadet elus hoida vaid tulekahjut vältida lühise, ülekuumenemise vms seadme rikke korral.diislijoodik kirjutas:Tee selgeks, mis on milleks. Kaitse nüüd seadmes küll selleks ei tohiks olla, et seade pöördumatult ja nagu näha ka põhjuseta lõplikult ära rikutaks.
Indrek
Mul tekib küsimus, et mis üleüldse põhjustab kaitsme rakendumise. Kui see on mingi pöördumatu probleem näiteks tuksis elektroonika poolt küttekehale peale antava liigse küttepinge näol, siis pole ennistuvast bimetallist mitte mingit kasu.diislijoodik kirjutas:Viisakam lihtne lahendus oleks ta skeemi modida nii, et panna sinna mingi ca 115Cel bimetall, mis ka ennistuma oleks võimeline ja tõmbaks transside juhtpinge maha vms-t. Kuid arusaamatuks jääb see, miks tehas on sigatsenud?. Ma ei usu, et nad seal nii lollid on, et ei tea, mida kuidas teha tuleks (rikutud on kindlalt Head Inseneritava).
Tõenäoliselt ongi see elektroonika ise kaitsme rakendumise põhjustaja ja ju siis BMW insenerid leiavad, et pooltuksis elektroonikal on ohutum lasta surra.
Indrek
no aga kui sul 1 selline seade mida sa praegu lahkad... vaata viska uued transid peale... asenda kaitsmed bi-metalliga ja vaata mis saab. Kui sa suudad selle aparaadi korda teha ja selle hind jääb alla 4,5k eesti raha, siis saad sa endale ühe hea portsu kliente tulevikus
aga kuna ise seda agrekaati lahti kiskunud pole, siis natuke pildi materjali juurde lisades ei oleks indrekuga äkki vaidlust tekkinud... sest kui elektroonikast ülearu palju ei jaga, siis on keeruline järge vedada ja täpselt aru saada mis, kes , kus ja miks.
aga miks sellel toite ahelal ei ole kaitset? ei peagi olema?
1 mõte veel... äkki aitaks töötavatel nendel vidinatel 115C kaitse välja vahetada kohe näiteks 125C kaitsme vastu? palju see 10c ikka muudab asja hullemaks...ja kui 115C termokaitsme eksimine on +-9% siis 125C oleks see juba märgatavalt kaugemal sellest kriitilisest piirist ja võimalik, et sellega saaks asja upgradeda nii, et seda hiljem ei olegi vaja välja vahetada
aga kuna ise seda agrekaati lahti kiskunud pole, siis natuke pildi materjali juurde lisades ei oleks indrekuga äkki vaidlust tekkinud... sest kui elektroonikast ülearu palju ei jaga, siis on keeruline järge vedada ja täpselt aru saada mis, kes , kus ja miks.
aga miks sellel toite ahelal ei ole kaitset? ei peagi olema?
1 mõte veel... äkki aitaks töötavatel nendel vidinatel 115C kaitse välja vahetada kohe näiteks 125C kaitsme vastu? palju see 10c ikka muudab asja hullemaks...ja kui 115C termokaitsme eksimine on +-9% siis 125C oleks see juba märgatavalt kaugemal sellest kriitilisest piirist ja võimalik, et sellega saaks asja upgradeda nii, et seda hiljem ei olegi vaja välja vahetada
kas selle IRF1010 trandi koormus taluvus ei olnud mitte 85A? jäi nagu selline number meelde et 55V 85A
ja see BUZ100A oli 50V ja 65A
ja see BUZ100A oli 50V ja 65A
Viimati muutis hollow, 11.01.2008 17:05 03, muudetud 1 kord kokku.
- Alvaro
- Huviline
- Postitusi: 1854
- Liitunud: 21.09.2006 13:19 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 e70 35d
- Telefon: 358445150389
- Asukoht: Vantaa-Jõgeva-Loksa
- Kontakt:
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Enda autol samuti hetkel peal olev ei toimi. Sai täna uuritud kas oleks kellelgi müüa siis pakkumine tuli kuid 135kw mootirga auto pealt ning OEM nr on erinevad mis BMWfans annab ja mis müüja ütles. Nimelt müüdaval osal on nr peal 64126904668 ja BMWfans-i järgi peaks see olema 64129145439.
Minu küsimus seineb ainult selle, kas tegu on sama asjaga?
Enda auto 150kw.
Minu küsimus seineb ainult selle, kas tegu on sama asjaga?
Enda auto 150kw.
e34 520 91a*e36 316 94a*e36 320 93a*e34 525tdsa 92a*e34 525 90a*e36 320 93a*e34 525 92a*e39 523 96a*e39 528 97a*e46 328 98a*e30 316i 90a*e46 330d 03a*e60 520d 08a*e36 318i 96a*e30 324d 85a
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Kus see asub ja millest järeldate et ei toimi?
Lahjematel E46 diislitel see ka peal? 2001 ja uuemad-
Lahjematel E46 diislitel see ka peal? 2001 ja uuemad-
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Asub kapoti all üleval vasakus nurgas , eest vaadates. Kui pöörded kõiguvad koguaeg on see läbi, ehk ta lülitab ennast koguaeg sisse ja välja.Raemees kirjutas:Kus see asub ja millest järeldate et ei toimi?
Lahjematel E46 diislitel see ka peal? 2001 ja uuemad-
See peal 2.0 ja 3.0 disladel. Soojemate maade omadel neid ei tohiks olla.
- martinr112
- Huviline
- Postitusi: 324
- Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
- Asukoht: Tallinn/Viljandimaa
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Need termokaitsmed on seal pigem transistori rikke puhul ülekuumenemise vältimiseks.
Tavaliselt Mosfettidel on kombeks lühisesse põleda, sellisel juhul aitab ainult jõuahela katkestamine.
Kuna sellised termokaitsmed on kallid, mis suudavad nii suurt voolu lahti kommuteerida, siis on mindud lühistamise teed, mis peaks vooluringi hetkega katkestama.
Tehase jaoks nagunii maha kantud see blokk kui Mosfet rikneb.
Mis juhtub kui Mosfet lühisesse läheb? Ahi hakkab kontrollimatult kütma, aurustab kogu jahutusvedeliku kuni sulab ise käkiks vms. Ükski sulavkaitse seda ei peata, kuna vool ei kasva üle nominaalse töövoolu.
Tavaliselt Mosfettidel on kombeks lühisesse põleda, sellisel juhul aitab ainult jõuahela katkestamine.
Kuna sellised termokaitsmed on kallid, mis suudavad nii suurt voolu lahti kommuteerida, siis on mindud lühistamise teed, mis peaks vooluringi hetkega katkestama.
Tehase jaoks nagunii maha kantud see blokk kui Mosfet rikneb.
Mis juhtub kui Mosfet lühisesse läheb? Ahi hakkab kontrollimatult kütma, aurustab kogu jahutusvedeliku kuni sulab ise käkiks vms. Ükski sulavkaitse seda ei peata, kuna vool ei kasva üle nominaalse töövoolu.
- martinr112
- Huviline
- Postitusi: 324
- Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
- Asukoht: Tallinn/Viljandimaa
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Ma ei väitnudki, et see hästi tehtud lahendus on. Ohutuse mõttes ei tohiks neid siiski eemaldada. Kõige parem oleks ilmselt panna katkestav bimetall, mille töövool on piisav antud ahelasse.
Ise ennistuv see olla ei tohiks, muidu jääb ikkagi rikke puhul tsükliliselt kütma ja imeb aku tühjaks.
Ise ennistuv see olla ei tohiks, muidu jääb ikkagi rikke puhul tsükliliselt kütma ja imeb aku tühjaks.
- martinr112
- Huviline
- Postitusi: 324
- Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
- Asukoht: Tallinn/Viljandimaa
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Ju siis on harrastatud "sendisäästu" sest 50A relee raha eest võib osta peotäie 100A Mosfette.
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Ega volkari lahendus töökindlam pole. Tean mitut juhust, kus see releerisu on sulama läinud. Googles on piisavalt pilte sellest, kus kapotialune on just sellest releest põlema läinud.Kuno_T kirjutas:Volkari 1,9 diislil on ka analoogiline küte, kuid lahendatud 3 hõõgküünla-laadse asjandusega, mida lülitatakse mootori juhtploki poolt üle 2 relee (1 relee lülitab 1, teine 2) ja kogu lugu. Ei mingeid bimetalle, MOSFETe, liigset elektoonikat. Kusjuures põlema on läinud just M57 mootoriga bemmid juhi poolt mootoriruumist.
Näiteks - http://images.forum-auto.com/mesimages/843046/golf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re:
Kas keegi oskab öelda, kus asub antud kaitse?hollow kirjutas:mõista mõista kumb ennem maha põlem kas 30A kaitse või 0,75mm2 juhediislijoodik kirjutas:Vaatasin korraks selle soojendi välisahelate skeemi- sinna tuli kaitsmeplokist lisaks 0,75mm2 juhe, mille ees oli 30A kaitse!
2000 a. 320d, e46
-
- Huviline
- Postitusi: 59
- Liitunud: 23.12.2008 22:46 50
- Peamine sõiduk: BMW e46 320D
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
Kui diagnostika öeldi, et see lisasoojendi andis veateate/ei tööta, siis mis variandi tänasel päeval reaalsed on et asi hea oleks? Osta uus UM-is 300+ euri? Osta mõni kasutatud romulast või ebayst? Kakkuda see ise lahti ja uurida mis teha annab?
Kui oluline selle seadme töö üldse on?
Kui oluline selle seadme töö üldse on?
Re: Elektrilise lisasoojendi remont
asi, viska see minema sealt vahelt ja mõtle diiselwebasto peale parem.