Õlikorgi mahakeeramine töötava mootoriga
Õlikorgi mahakeeramine töötava mootoriga
Nüüd olen veidi segaduses... Ühed räägivad et kui õlikorki maha keerates mootor lonkama ei hakka siis hakkab arvatavasti mootori tööleping varsti lõppema(läbiaetud) aga Aare ja Patriku jutust(kuidas osta autot teema) saan aru et see ei näita eriti midagi.. Kas võib näiteks nii olla, et teatud mootori tüüpidel peab korgi avamine töötava mootoriga ühte moodi mõjuma ja teatud tüüpidel teist moodi?
Mind huvitaks siis antud juhul kuidas E34 141kw(vist M50 mootor? ) mootor käituma peaks kui töötava mootoriga õlikork maha keerata
(üleskutse õlikorke maha keerama )
Mind huvitaks siis antud juhul kuidas E34 141kw(vist M50 mootor? ) mootor käituma peaks kui töötava mootoriga õlikork maha keerata
(üleskutse õlikorke maha keerama )
Loomulikult peab olema õlikork õhukindlalt suletud. Korgi all on kiri "Ohne Lu(ü)ftung, mis tähendab "ilma õhutuseta". Kui avame õlikorgi töötaval mootoril , siis lisakogus õhku satub sisselaske trakti karterituulutuse kaudu, mis on õhulugeja ja sisselaskekollektori vahel. Tuulutustoru pilt http://www.e28.dk/Grafik/Tore525i/MVC-006X.JPG
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.
Kas võib nii olla uuema tüübi mootori puhul(nimelt 525-... 24V) ongi äkki nii et õlikorgi avamisega ei kaasne mingeid nähte mootori töös ja et see avaldub rohkem 12 klapiliste mootorite puhul? Mure tuleneb sellest et kusagilt on nagu kõrvu jäänud et kui õlikorgi maha keeramisel põõrded ei lange on mootor juba hõre...E28 kirjutas:jutt käib vist õlikorgist,mis ei peagi läbi õhulugeja minema.olen proovinud paljudel 24v mootoritel ja seal see eriti ei muutu
hmm... kui läbi õlikorgi augu satub õhk sisselaske trakti, kas siis karteris olev õli samamoodi ei satuks sisselaske trakti???jaant kirjutas:Loomulikult peab olema õlikork õhukindlalt suletud. Korgi all on kiri "Ohne Lu(ü)ftung, mis tähendab "ilma õhutuseta". Kui avame õlikorgi töötaval mootoril , siis lisakogus õhku satub sisselaske trakti karterituulutuse kaudu, mis on õhulugeja ja sisselaskekollektori vahel. Tuulutustoru pilt http://www.e28.dk/Grafik/Tore525i/MVC-006X.JPG
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.
IMHO on pigem pöörete muutus seotud õlirõhuga....
minu 320-il (M20) õlikork maha keerates kah pöörded kukkusid, ning sõbra 318-l samuti.
nagu eelkõnelejate jutust selgub siis ei tohiks 24V mootorite puhul õlikorgi maha keeramine eriti avalduda Seega ei sul ega mul pole loodetavasti muretsemiseks põhjust, aga selleks et kindel olla tuleb diagnostikasse minnasuslik kirjutas:ok,kuid kas mingit tõsisemat testi ka saab teha,et teada saada, kas mootor hõre või mitte peale selle õlikorgi mahakeeramise.
No on alles arutelu lihtsast asjast
Asi lihtsamast lihtsam - sissepritsega mootoritel suubub karterituulutustoru suure vaakumiga sisselaske piirkonda. Mootor imeb karterigaase sisselaskesse - sedasi on kõikidel kinnise karterituulutusega autodel. Mida lähemal seguklapipiirkonnale see tuulutusots on, seda rohkem tuurid kõiguvad - see sõltub ehitusest. Kui tuulutus suubub õhufiltrisse nagu karpamootoril, siis seal on vaakum väike ja selle korgi keeramine asja ei mõjuta. Ka on uutematel mootoritel õlieraldaja (see karp klapikambrikaane all) pare (tihedam) kui vanadel, seepärast neil nii suurt vahet ei ole, kuna õhk pääseb sealt raskemalt läbi.
Sama tüüpi mootoritel mõjub see erinevalt - see sõltub kulumisest. Kuna tühikäik sõltub ka karterigaaside hulgast, mida kulunud mootoril on rohkem, siis on tühikäigu reguleeringud erinevad. Kulunud mootoril on gaase rohkem - siis on pöördeid keeratud (tühikäigumootori poolt pandud) vähem.
L-jetronicul kõigub kindlasti rohkem kui Motronicul, sest esimesel on vaid see sujuvusklapp, mis pöördeid hoiab.
Kui üldse pöörded ei muutu, siis otsi tühikäigutorudest ummistusi, puupunne vms. Või ei tööta tühikäik üldse ja mootorile on seguklapi piirdekruvist pöörded peale keeratud.
Asi lihtsamast lihtsam - sissepritsega mootoritel suubub karterituulutustoru suure vaakumiga sisselaske piirkonda. Mootor imeb karterigaase sisselaskesse - sedasi on kõikidel kinnise karterituulutusega autodel. Mida lähemal seguklapipiirkonnale see tuulutusots on, seda rohkem tuurid kõiguvad - see sõltub ehitusest. Kui tuulutus suubub õhufiltrisse nagu karpamootoril, siis seal on vaakum väike ja selle korgi keeramine asja ei mõjuta. Ka on uutematel mootoritel õlieraldaja (see karp klapikambrikaane all) pare (tihedam) kui vanadel, seepärast neil nii suurt vahet ei ole, kuna õhk pääseb sealt raskemalt läbi.
Sama tüüpi mootoritel mõjub see erinevalt - see sõltub kulumisest. Kuna tühikäik sõltub ka karterigaaside hulgast, mida kulunud mootoril on rohkem, siis on tühikäigu reguleeringud erinevad. Kulunud mootoril on gaase rohkem - siis on pöördeid keeratud (tühikäigumootori poolt pandud) vähem.
L-jetronicul kõigub kindlasti rohkem kui Motronicul, sest esimesel on vaid see sujuvusklapp, mis pöördeid hoiab.
Kui üldse pöörded ei muutu, siis otsi tühikäigutorudest ummistusi, puupunne vms. Või ei tööta tühikäik üldse ja mootorile on seguklapi piirdekruvist pöörded peale keeratud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990