Mis krt juhtus mootoriga ?? M60 suitseb!
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Mis krt juhtus mootoriga ?? M60 suitseb!
Pidin täna õhtul p..sekrambid saama. Tagant läks järsku kõik pimedaks, siuke õlisuits oli väljas!
OK, jätsin seisma, tõstsin kaane üles, mootor oli nagu mootor ikka, õligi sees ja puha jne. Aga osa silindreid ei töötand.
No kuivõrd mingeid koledaid hääli ei olnud, sõitsin garaai. Kui nii ca 1000 rpm läksin, oli siuke õredavõitu vine järel. Aga juba 1500 rpm varjutas päikse ära.
Mõtlesin, et kolb, või plokk või mis muu, kust õli pütti pääseb. Kruttisin küünlad maha, neljas ja kaheksas olid pahasti õlised. Mõõtsin surved ära, kõik silindrid OK - 13 ringis. Kusjuures, see, mis kõige õlisem oli, oli veel algul kõige rohkem, lausa 15,5 aga pärast mõõtsin uuesti, et õli algul tihendas, oli kah 13,5.
No ilmselt on all kõik korras. Aga misse on siis??? Panin õliste asemel puhtad küünlad, töötas ühtlaselt nagu kulda. Mingit vale häält pole, ainult tagant nagu paravos
Survet karteris pole mingit, õli on puhas, jahutusvedelik kah.'
No kas saab olla, et klapisääretihenditest jookseb nii palju sisse!? Ja nii järsku?
Kas ikkagi mõjus see krdi dünostendimine vanakesele fataalselt ?
Arumaeimõista
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Ja oli ka nii, et sõiduajal paks suits taga? Lambist?
Ma olen kulund klapisääretihenditega autosid lähedalt näind sadakond ja ise vahetanud jne., aga ka neil millel juba jullad varrepeal täiesti lahti olid, ei suitsend niimoodi, et teised sõita ei näe taga. No viskab sinist käivitamisel ja võtab liitri 1000 km-le, aga kohe niimoodi...
Või ikkagi õlirõngad kinni? Vat seda pole ma ise veel kohanud ega näind...
Millest see võib jutuda?
Aga klapisääretihendid - mis see tähendab siis M60-l? Pead maha?
Ma olen kulund klapisääretihenditega autosid lähedalt näind sadakond ja ise vahetanud jne., aga ka neil millel juba jullad varrepeal täiesti lahti olid, ei suitsend niimoodi, et teised sõita ei näe taga. No viskab sinist käivitamisel ja võtab liitri 1000 km-le, aga kohe niimoodi...
Või ikkagi õlirõngad kinni? Vat seda pole ma ise veel kohanud ega näind...
Millest see võib jutuda?
Aga klapisääretihendid - mis see tähendab siis M60-l? Pead maha?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kaks võimalust kas siis õlirõngad või klapisääretihendid, kui sul rõhud korras
Seda et õli rõngad kinni kohtasin mina 2-3 aastat tagasi ford taunusel. Nad jäid ka lihtsalt lambist kinni ja kui mootori laiali kiskusin selgus et, kolvil õlirõnga sooned on väiksemaks paisunud, aga jah mootor kuuma ei saanudki ju et mis selle põhjustas kuna auto oli igapäevases kasutuses. Ta ju ei seisnud päevagi.
Seda et õli rõngad kinni kohtasin mina 2-3 aastat tagasi ford taunusel. Nad jäid ka lihtsalt lambist kinni ja kui mootori laiali kiskusin selgus et, kolvil õlirõnga sooned on väiksemaks paisunud, aga jah mootor kuuma ei saanudki ju et mis selle põhjustas kuna auto oli igapäevases kasutuses. Ta ju ei seisnud päevagi.
Eero, kui 4 ja 8 õlised, siis on see kindlasti karterituulutuse rõhutasandusklapi lõhkine membraan. Igal M60-l tuleb see kunagi üle elada. Tuulutus imeb alt nagu sifooniga õli üles (sul karteris vaakum nüüd).
Vt nr. 3 sellel pildil, koos kohustuslike lisajubinatega.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Pead minema UM-i ja VIN koodi järgi õige tellima, alates 05/93 on mingi erinevus sees (nagu ka pildilt näha), aga ma ei tea sulle praegu öelda, kas mõlemad peale ka sobiksid.
Kui Sul huvi on, võin e-mailile ka mõned pildid saata katkisest klapist.
Aga sellega peaks ka tühikäik täitsa p****s olema ju. Ja kui Sa oma katist ka nats hoolid, siis ära enne sõida, kui asi vahetatud.
Ametlikult käib see sisselaskekollektori mahavõtmisega (kummitihendid, saab tagasi panna!), aga tean et mehed saavad kuidagi ka ilma selleta hakkama. Eks ta siuke peente näppude töö on.
Loe ka näiteks:
http://www.bimmer.info/forum/showthread.php?t=366
http://www.bimmer.info/forum/showthread.php?t=389
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums/e3 ... 823&page=7
Asi ise näeb selline välja:
http://shop.bmw-engine-parts.com/740i-a ... 71oes.html
Vt nr. 3 sellel pildil, koos kohustuslike lisajubinatega.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Pead minema UM-i ja VIN koodi järgi õige tellima, alates 05/93 on mingi erinevus sees (nagu ka pildilt näha), aga ma ei tea sulle praegu öelda, kas mõlemad peale ka sobiksid.
Kui Sul huvi on, võin e-mailile ka mõned pildid saata katkisest klapist.
Aga sellega peaks ka tühikäik täitsa p****s olema ju. Ja kui Sa oma katist ka nats hoolid, siis ära enne sõida, kui asi vahetatud.
Ametlikult käib see sisselaskekollektori mahavõtmisega (kummitihendid, saab tagasi panna!), aga tean et mehed saavad kuidagi ka ilma selleta hakkama. Eks ta siuke peente näppude töö on.
Loe ka näiteks:
http://www.bimmer.info/forum/showthread.php?t=366
http://www.bimmer.info/forum/showthread.php?t=389
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums/e3 ... 823&page=7
Asi ise näeb selline välja:
http://shop.bmw-engine-parts.com/740i-a ... 71oes.html
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
See, mis sa räägid on väga reaalne küll. Eriti just kui karteris vaakum, sest väga imestasin, et õlikorgi august polnud midagi tunda vastu kätt puhumas. No igal mootoril on kerge surve ja selgelt on tunda kui vastu peopesa puhub. Umbes nagu summutistki. Mul ei tulnud ühtki popsu.
No selge.
See on siis kahtlusalune nr. 1
Tnx Priit!
Edit: Sinna kollektori taha peaks pääsema küll. Ma kunagi ju seda jahutusvedeliku kollektorit seal taga vahetasin.
Kati peale mõtlesin ise ka
Ei sõida
No selge.
See on siis kahtlusalune nr. 1
Tnx Priit!
Edit: Sinna kollektori taha peaks pääsema küll. Ma kunagi ju seda jahutusvedeliku kollektorit seal taga vahetasin.
Kati peale mõtlesin ise ka
Ei sõida
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
OT: Ma vist see viimane mohikaanlane, kel peale telefoni paremat digikat pole
Aga jah, eero täna õhtul garaais seda koledat klappi maha kruttimas. Et võite lohutama tulla kes tahab
Aga jah, eero täna õhtul garaais seda koledat klappi maha kruttimas. Et võite lohutama tulla kes tahab
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Astuks kah läbi, kuna minagi ju potentsiaalne ohver...aga samad küsimused tekkisid kui priidulgi?eero kirjutas:OT: Ma vist see viimane mohikaanlane, kel peale telefoni paremat digikat pole
Aga jah, eero täna õhtul garaais seda koledat klappi maha kruttimas. Et võite lohutama tulla kes tahab
EDIT: kah peale seitset siis tulen kiikama.
Viimati muutis Raivo, 03.05.2005 11:43 57, muudetud 1 kord kokku.
530d
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
No hurry. Ega ma ka alles umbes selleks ajaks ennast sinna sätin. Ja hinnanguliselt välissaitide kogemuste põhjal ja oma veekollektori mudimise kogemuse põhjal võib oletada ca 3-4 tunnist kammi :-)
Garaazh on Tammsaare teel vahetult Osmani Kebabi kõrval.
Osad on varem läbikäinud UMi lao lk. andmeil olemas, seega peaks veel hilisõhtuks asja jälle rajale saama.
tel. on 525 6627
kui vaja läheb.
Edit: all are invited
Garaazh on Tammsaare teel vahetult Osmani Kebabi kõrval.
Osad on varem läbikäinud UMi lao lk. andmeil olemas, seega peaks veel hilisõhtuks asja jälle rajale saama.
tel. on 525 6627
kui vaja läheb.
Edit: all are invited
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Sa seal vist liiga omapoisiks muutunud. Siis on nii, et nö. võõrad kliendid on tähtsamad ja nende töödega tuleb kiirustada, et klient kurjaks ei saaks. Aga küll sõber kannatabmeph kirjutas:No minul jääb siiski tulemata.. tulin just laki tuningust ja plokikaan on peale jõutud tõsta kuid suurt midagi muud tehtud ei ole :\
Või maksad liiga vähe
Mina sain oma saani korda. Tänud suured Priidule taaskord briljantsete ja eksimatute nõuannete eest. Ja Raivole, kes ka käis ja ähkida aitas garaais Ja teistele, kes oma arvamust avaldasid.
Täpsemalt jätkan oma teemas päeva jooksul. Tegin mõned pildid ka.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Õnnitlused auto tossuvabaks muutumisel ning samas ka kummardus priitv8 tarkusele.
Lugesin/vaatasin pilte ning samas tulivad pisarad silma
Mis ma oskan öelda. Juhtus enda autogagi suht samalaadne juhtum. Õu suitsu täis, mingi aja tagant oli vaja õli juurde valada, 1 küünaldest õline/tahmane jne. Kuna ennast Eestimaal polnud, siis kodused inimesed pärisid tarkade (BMW) meeste käest nõu. Asjatundjad leidsid vea olevat klapisääretihendites. Nii asi läkski, mis M60 puhul suht aeganõudev töö. Muidugi oli antud membraan ka puru.
Peale remonti olen 10000 km tossuvabalt sõitnud, edaspidigi sõidan ... ainult 1 mõte keerleb peas, kas minu autol oleks ka piisanud ...
" Külge läks uus ja läikiv. 540 EEKu Ja tihend 68 EEKu Ja ongi kõik. Aega võttis koos suitsu- ja p...sesügamisepausidega ja moraalseks toeks tulnud Raivo ja PriitV-ga mölisemisega ca 3 tundi.
Hea sai. " (ma ei hakka mainima palju mul selleks kulus)
Lugesin/vaatasin pilte ning samas tulivad pisarad silma
Mis ma oskan öelda. Juhtus enda autogagi suht samalaadne juhtum. Õu suitsu täis, mingi aja tagant oli vaja õli juurde valada, 1 küünaldest õline/tahmane jne. Kuna ennast Eestimaal polnud, siis kodused inimesed pärisid tarkade (BMW) meeste käest nõu. Asjatundjad leidsid vea olevat klapisääretihendites. Nii asi läkski, mis M60 puhul suht aeganõudev töö. Muidugi oli antud membraan ka puru.
Peale remonti olen 10000 km tossuvabalt sõitnud, edaspidigi sõidan ... ainult 1 mõte keerleb peas, kas minu autol oleks ka piisanud ...
" Külge läks uus ja läikiv. 540 EEKu Ja tihend 68 EEKu Ja ongi kõik. Aega võttis koos suitsu- ja p...sesügamisepausidega ja moraalseks toeks tulnud Raivo ja PriitV-ga mölisemisega ca 3 tundi.
Hea sai. " (ma ei hakka mainima palju mul selleks kulus)
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Tnx.Lauri_V kirjutas:ainult 1 mõte keerleb peas, kas minu autol oleks ka piisanud ...
Jah, ausalt öeldes olin ma ka juba valmis kolbe lauale kaevama. Sest nagu öeldud, ma kulund sääretihenditega autosid olin näind küll ja küll ja niimoodi ei tossnud ükski. Küll aga on tossanud need, mis rõngal kulund/katki, kolb katki, plokk katki jne.
Seega ikkagi omast "tarkusest" olin kindel, et viga "alumisel korrusel" peitub. Kuigi ma karteri tuulutusele mõtlesin küll, aga et see nii on lahendatud, sellest polnud aimugi. Ja siiani on segane, miks see hea on see membraan seal
Seega, Priit hoidis mul kokku selle, mis sa rohkem maksid ja ilmselt enamgi veel. Kahjuks jah olen üsna kindel, et sul oli asi ainult samas membraanis Ehk siis, su mehaanikud olid sma ebapädevad nagu minagi...
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Eks elu õpetab ning mingid kogemused sellestki. Mul autol sai kolb, plokk kontrollitud, tihendid vahetatud jne ehk siis loodetavasti pikemas perspektiivis peaks kõik pidama ja toimima. Lihtsalt huvitav tõik selles, et asjatundjad polnud nurgatagused mehhaanikud vaid meiekandi asjalikemate seast. Võib-olla lihtsalt seda tüüpi mootoritega vähe kokkupuuteid?
Huvi mõttes küsin palju sinu auto läbisõit on. Kas seal ka meie autodel midagi ühist. Mul juhtus see jant 180000 peal (ei tea muidugi palju seda keritud on )
Huvi mõttes küsin palju sinu auto läbisõit on. Kas seal ka meie autodel midagi ühist. Mul juhtus see jant 180000 peal (ei tea muidugi palju seda keritud on )
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Yeah, ma tunnen ka mootoreid. Aga vat, kõike pole oma silmaga näind ja nii need kogemused tulevad. Samamoodi oli neid tüüpidel see kogemus puudu. Hea et nad ikkagi vahetasid selle seul ära, mitte ei piirdunud vaid sääretihenditega ja siis kokku ladudes oleks pilt sama olnud
Mul on näit 237K.
Mul on näit 237K.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Niih, kuna kontrollimise käigus selgus, et üks küünal õline (kontrollitav küünal oli juhipoolsel küljel esiklaasi poolt lugema hakates esimene), siis oli kohe selge, et läheb klapikambrikaane tihendite vahetuseks. Aga seda teemat märgates, tekkis ikkagi küsimus, kas on kindlalt läbi klapikambrikaane tihendid või karterituulutuse rõhutasandus klapi membraan hoopis katki. Kuna teisi küünlaid ei kontrollinud, siis tekkis ka teine küsimus, et kas mingil lihtsal moel on võimalus veel kontrollida seda karterituulutuse rõhutasandus klapi korrasolekut.
Ja kui selle rõhutasandusklapi vahetuseks ikkagi läheb, siis kas lisaks osadele nr. 3 ja nr. 5 siit jooniselt tuleks vahetada ka tihend nr. 4 sellelt eelnevalt jooniselt.
edit: panin nüüd konkreetselt oma auto vin-koodile vastava pildi realoem-ist
Ja kui selle rõhutasandusklapi vahetuseks ikkagi läheb, siis kas lisaks osadele nr. 3 ja nr. 5 siit jooniselt tuleks vahetada ka tihend nr. 4 sellelt eelnevalt jooniselt.
edit: panin nüüd konkreetselt oma auto vin-koodile vastava pildi realoem-ist
Viimati muutis Rain., 29.05.2007 20:54 25, muudetud 2 korda kokku.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
4 peaks olema 5 küljes kohe paigaldatud. Tõenäoliselt tuleb pime nr. 8 juurde osta.
Mina paneks oma panuse küll samale. Keera 4s küünal ka maha ja siis 3 ja 7 kui esimene õline ja järgmised kaks mitte, siis pole rohkem kahtluseid.
Ütleks mina.
Mina paneks oma panuse küll samale. Keera 4s küünal ka maha ja siis 3 ja 7 kui esimene õline ja järgmised kaks mitte, siis pole rohkem kahtluseid.
Ütleks mina.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kontrollisin nüüd kõik küünlad üle ja selgus, et kõik juhipoolse külje küünlad (5-8 siis vist) olid ümbert õlised ning samuti olid piibud juba seestpoolt samuti õlised. Kõrvalistuja poolse külje küünlad (1-4 siis) olid täiesti kuivad, aga tundus, et ka seal on olnud õli, kuid ära põlenud.
Praeguse seisuga ma seda karteri tuulutuse membraani siiski vahetama ei hakka, esialgu piirdun klapikambrikaane tihenditega.
Praeguse seisuga ma seda karteri tuulutuse membraani siiski vahetama ei hakka, esialgu piirdun klapikambrikaane tihenditega.
Vahetasin kah eelmine nädal endal klapikambrikaane tihendid ära, ning mul olid ausalt öeldes kõik küünlad õlised, kuid mitte väga hullult.
Samas mul ühel tuttava e39 540i. olid mõlemad pooled ääreni õli täis, et kui igakord gaasi äkilisemalt panid siis lõi hullu kärsaka puhuritest
autosse sisse.
Peale tihendite vahetamist muutus ausalt öeldes mu auto kiirendus palju paremaks.
Samas mul ühel tuttava e39 540i. olid mõlemad pooled ääreni õli täis, et kui igakord gaasi äkilisemalt panid siis lõi hullu kärsaka puhuritest
autosse sisse.
Peale tihendite vahetamist muutus ausalt öeldes mu auto kiirendus palju paremaks.
Kuna nati aega tagasi küünlaid vahetades tunndus, et neile on mingi mustem kiht peale põlenud ja salongipoolsetes äärmistes küünla pesades oli ka veidi õli kogunenud siis kiskusin omal ka selle membraani maha täna. Kollektor just ei ujunud õlist aga mingi väike kiht oli seda seal
kindlasti. Lapp millega pühkisin sai ikka õliseks. Kas see viitab mingile probleemile või ei peagi sisselase ideaalselt puhas olema?
Membraan ise oli terve. Aga jällegi ühelt poolt (vedru poolt) must ja mingi sadestunud kihiga koos. Teiseltpoolt ilus puhas oranz - nagu uus.
kindlasti. Lapp millega pühkisin sai ikka õliseks. Kas see viitab mingile probleemile või ei peagi sisselase ideaalselt puhas olema?
Membraan ise oli terve. Aga jällegi ühelt poolt (vedru poolt) must ja mingi sadestunud kihiga koos. Teiseltpoolt ilus puhas oranz - nagu uus.