Ülekuumenemine

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Ülekuumenemine

Postitus Postitas Ragnar »

Tihti räägitakse, et r6 tundlik ja kardab kuuma jne.
Tahaks teada kui ruttu see kuuma kahjustus tekib ja millised on sümptomid?
Nimelt ma vahetasin jahutusvedeliku taseme andurit ja selleks
võtsin radika maha. Pärast tagasipanemisel jäi ilmselt õhk sisse
ja kui sõitma läksin siis ristmiku peal kuulen, et moto kuidagi ebaühtlaselt töötab tühikäigul. Sõitsin siis veel 0,5 - 1km ja järsku vaatan, et seier hakkab punasesse minema juba (päris veel ei olnud)
Kähku seisma ja lasin paraja portsu auru välja radikast.
Käivitasin veel mõned korrad ja lasin veel mõned korrad õhku välja
ning kallasin kuskil 2l juurde. Peale seda püsis seier ilusti keskel ja sõitsin veel kuskil 20km. Midagi nagu viga poleks olnud :? aga millele nüüd eriti tähelepanu pöörata, et aru saada kas midagi läks p**se või ei.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Minul juhtus see omal ajal nii , et ventika sidur oli läbi ja oli suvine aeg mil remonditi Narva mnt-d ja ümbersõit oli kadrioru kaudu mis oli täiesti umbes ja ilm oli väääga kuum ja ma sõitsin seier punasel umbes pool tundi kuigi salongivent pani täiega , ja mootor ei tahtnud ka kuumaga hästi töötada ja tulemus oli näha mõne kuu pärast kui jahutusvedelik hakkas tasapisi kaduma ja kiirendades oli valget tossu õrnalt näha.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

Cardo, ära siis niimoodi ka hirmuta. pool kilomeetrit ei ole pool tundi. ei saa küll midagi välistada, aga nii hullusti siiski ka minna ei tohiks.
FCUK Deutschland
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

pool tundi :shock:
aga miks alles mõne kuu pärast, kui plokikaan kõver kas siis kohe ei olegi
aru saada?
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Ei kõver ei olnud aga tekkis vist 5ja 6 püti vahele mikromõra. Tegelt sai ka Tabasalus omal ajal kõvasti piitsa andmas käidud ja seal see veekadu väljenduma hakkasgi. Kui sul punasel tippu ei tõusnud ei tohiks hullu miskit olla kui just vääga pöördesse ei lasknud. On ka kaaned kõveraks läinud kuid tavaliselt on need lihvitavad.

Tegelt kus see mikromõra oli ei teagi keegi sest tossu tuli välja küll aga kolvid olid mustad. Vee silindrisse sattudes peaks kolvi läikima lööma. Kaan on siiani alles ja Igor vaatas seda ja arvas teadvat oletatavat kohta ja näitas näpuga mulle aga ma ei näind ise seal midagit :P
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Sai ~40km sõidetud ja moto paistab töötavat küll aga...
Valasin tosooli enne sõitu "cold" tasemeni. Ja pärast sõitu oli vajunud
umbes paisupaagi alumise servani. krt peaks ju nagu aitama juba.
kaua ma veel juurde kallan?
kas teil see nivoo kuuma mootoriga on allpool või ülalpool cold taset?
Kasutaja avatar
ottOmar
Huviline
Postitusi: 292
Liitunud: 23.01.2004 10:10 38
Peamine sõiduk: Mercedes-Benz CL55
Asukoht: Tln

Postitus Postitas ottOmar »

soovitan soojalt hakata jälgima temp näidikut, sest mul oli sama lugu - kallasin koguaeg lõpuks juurde ja mingi hetk ei olnud enam sellestki kasu. Samamoodi tasuks vaadata õli värvi, sest see läks shokolaadivärvi pruuniks - järeldus - plokikaanes mõra. Mahavõtmisel selgus, et lausa 15 cm :shock: http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=3535 seal natuke kirjas, mis vahetatud sai.
isegi mu ema sõidab BMWga
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

kas siis kui kaas läbi laseb peaks õlitase ka oluliselt tõusma?
õli on läbipaistev pruun praegu ja tase ok.
Ja kas ka sumpa otsast ei tilkuks midagi või vähemalt oleks niiske?
seal on ka kõik täiesti kuiv.

Ma mäletan, et audil mul kunagi tilkus aegajalt vett sumpa otsast.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Võib aga ei pea kuna vesi aurustub kuid õli võib vahule võtta.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
antoshka
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 20.05.2004 13:59 29

Postitus Postitas antoshka »

Mul on sama probleem bemmiga 320i, e30 keres.
Kui ilm on soe siis mootor hakkab ülekuumenema. Milles võib asi olla, kuidas kontrollida ventika sidurit?

Cardo: kas siduri vahetamine on keeruli või kuidas? Kas sina tegid seda tööd, kus kohas ja kui kallis (if it's not a secret).
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

ventika siduri vahetus võtab aega 10 min
soovitatav eritööriista olemasolu ( et hoida kinni rihmaratast)kuid saab ka ilma. uus sidur poes u 1000eeku
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Sellised asjad saab ka oma kätega tehtud kui just tõesti väga kinni ei ole on abivahendeid vaja.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

aa minu käest saab spets tööriistad osta
150.- sisaldab kahte võtit- üks hoiab kinni ja teine keerab
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
alar
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 22.09.2003 14:12 48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas alar »

mul ka spetstööriistad olemas suur ja piisavalt õhuke vene lehtvõti ning haamer millega kõlks võtme pihta päripäeva ja ongi olemas. :D
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

jajaa tagasillatala puksid saab ka haamriga välja
las andry kirjutab kuidas oli
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Minukäest saab ka head tööriista , kui muu ei aita siis tuli teeb oma töö.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ventika tiiviku saab ilusti lahti haamri ja õhukeseks käiatud lehtvõtmega. Lihtsalt võtmesabale kõksti peale lüüa. Ja see on tagurpidivindiga :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
antoshka
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 20.05.2004 13:59 29

Postitus Postitas antoshka »

Aga kuidas siiski võib kontrollida milles probleem on. Mees töökojas ütles et sidur on läbi aga kas ma võin kuidagi seda ise kontrollida?

Ja veel on niisugune asi, et jahutusvedelik ei ole puhas , seal on mingid mustad asjakesed. Õli mootoris on puhas .
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

No nii nüüd jõudis ka mul see aeg kätte kui ventika sidur andis märku ,et aeg oleks vahetusele mõelda.. hetkel undab kohalt minnes :oops: Kui kaua kannatab veel sõita (temp püsib hetkel normis). Kuid ilmad pole veelsoojad ja ummikusse pole õnnestunud jääda :) (nii ,et siis mingi aeg kannatab veel sõita ehk)

Tundub ,et suuremal enamusel siin on see detail vahetust vajanud :|
Lancer EVOLUTION 9
Kasutaja avatar
alar
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 22.09.2003 14:12 48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas alar »

patrik kirjutas:jajaa tagasillatala puksid saab ka haamriga välja
las andry kirjutab kuidas oli
võibolla tõesti selle jaoks mul olemas treiali poolt valmistatud abinõu aga olen ka kuulnud, külaseppa kes rääkis, et saab ka leeklambiga põletada need puksid välja :lol: tarkpead igasugused. nu jah. aga kuidas haamriga need välja saab tahaks tead küll.... irw... saaks kohe oma raamatusse kirjutada nt. peatüki erinevatest meetodidest autoremondi vallas. :roll:
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

pukside jaoks on tõmmits ja muud vahendid on jah külaseppade looming :P
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

525 kirjutas:No nii nüüd jõudis ka mul see aeg kätte kui ventika sidur andis märku ,et aeg oleks vahetusele mõelda.. hetkel undab kohalt minnes :oops: Kui kaua kannatab veel sõita (temp püsib hetkel normis). Kuid ilmad pole veelsoojad ja ummikusse pole õnnestunud jääda :) (nii ,et siis mingi aeg kannatab veel sõita ehk)

Tundub ,et suuremal enamusel siin on see detail vahetust vajanud :|
Minul ootab antud osa vahetus oma järge järgmine nädal.
antoshka
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 20.05.2004 13:59 29

Postitus Postitas antoshka »

Targad inimesed, see tema ei ole puksidest :lol:

Öelge palun teemast ka midagi. Minu küsimused on õhus jäänud. :?:

HANNO: kus sa kavatsed seda teha? Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma. Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.

Kõik need küsimused tekkivad pärast mõnede töökojade külastamist. Ühed ütlevad nii, teised naa ja lõpuks katki on kolmas asi.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

antoshka kirjutas:Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma.
Seda osa ei pea ilmtingimata UM-ist ostma, niikuinii saad Sachsi detaili. Seega võid veel vaadata Aavest, Helvar-Mercast jm.
antoshka kirjutas:Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.
Kuuma mootoriga ei tohiks tiivik enam võlli otsas vabalt pöörelda. Kõige lihtsam on sõita ta kuumaks, siis jätta tühikäigul tööle ja rullikeeratud ajalehega tiivikut pidurdada. Kui ta seisma jääb, on sidur peetis, kui ajalehest pastat saad, siis ilmselt korras. Juhul kui ta just permanentselt kinni ei ole, mida ka mittekorras olemiseks nimetada võib.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

antoshka kirjutas:
HANNO: kus sa kavatsed seda teha? Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma. Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.

Kõik need küsimused tekkivad pärast mõnede töökojade külastamist. Ühed ütlevad nii, teised naa ja lõpuks katki on kolmas asi.
Minul pööras tähelepanu asjale Patric.
Täpselt ei oska öelda, kus teen. Kas võtame kusagil maal asja ise käsile, või viin kellegi juurde -Eiki või Heiki või keegi muu. Ma ei tea, kas Patric ise vahetab seda.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

pole omal küll ajalehega testinud aga kuumalt käib sama vabalt ringi kui külmalt. kas mul võib see õliga parandatud sidur olla?

igatahes ülekuumenemisega rohkem pole probleeme olnud
antoshka
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 20.05.2004 13:59 29

Postitus Postitas antoshka »

priitv8 kirjutas:
antoshka kirjutas:Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma.
Seda osa ei pea ilmtingimata UM-ist ostma, niikuinii saad Sachsi detaili. Seega võid veel vaadata Aavest, Helvar-Mercast jm.
Ma uurisin hinnad UM-is ja Aaves ning UM-is see sidur maksab vähem. Ja võin öelda et mõned originaal asjad maksavad vähem kui kvaliteetsed asjad teistedes kauplustes.
priitv8 kirjutas:
antoshka kirjutas:Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.
Kuuma mootoriga ei tohiks tiivik enam võlli otsas vabalt pöörelda. Kõige lihtsam on sõita ta kuumaks, siis jätta tühikäigul tööle ja rullikeeratud ajalehega tiivikut pidurdada. Kui ta seisma jääb, on sidur peetis, kui ajalehest pastat saad, siis ilmselt korras. Juhul kui ta just permanentselt kinni ei ole, mida ka mittekorras olemiseks nimetada võib.
Thanks! Õhtul proovin seda teha.
antoshka
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 20.05.2004 13:59 29

Postitus Postitas antoshka »

Proovisin täna ajalehega tiivikut pidurdada ja ta jäi seisma :cry:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

No vaheta siis äre, seda enam et uue mõistliku hinnaga saad.
Siis on süda rahul.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
antoshka
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 20.05.2004 13:59 29

Postitus Postitas antoshka »

Tõstan seda teemat uuesti. Mootor M20B20

:?:
Termosidur on vahetatud, tosool on vahetatud aga mootor ikka läheb kuumaks, nüüd ainult tühipööretel. Millles võib põhjus olla?

Mõtlen et süsteemis õhk on jäänud kui vahetati tosooli, aga kuidas sellest lahti saada?
Vasta