sööb kõike 4 kummi seest poolt.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

sööb kõike 4 kummi seest poolt.

Postitus Postitas Kalev_K »

Autoks on e39 520 98a. Otsisin otsinguga terve päev aga õiget vastust ikka ei saand. Sööb kõigil neljal rattal sisemisi kummiääri, kummi laiiuseks 235. All on ka muidugi madaldus vedrud. Puksid ja õõtsad kõik ok, lasin veel kahes erinevas kohas üle vaadata ja vahetasin kõik mis vaja. Ainukesed asjad mis vajavad vahetamist on esi amordid, aga see saab ka tehtud ja kui siis ka ei lõpe kulumine, on mul ideed otsas.
Viimati muutis Kalev_K, 18.04.2007 23:59 21, muudetud 1 kord kokku.
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

mida sillastend ütleb?
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

.

Postitus Postitas Kalev_K »

vahetan amordid ära siis lähen vaatan mis ütleb. See jama tuli just viimase kuu jooksul.
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

rõhud paigas? need neste/statoil püstolite näidud on "veits" mööda :D
Kasutaja avatar
Rain28
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 05.12.2006 16:23 53

Postitus Postitas Rain28 »

kusjuures minu 4 kummi on ka kõik just seestpoolt kulunud...äkki mingi tüüpviga :?
2002a. E39 525D Touring M-tech
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

pole mingi tüüpviga... esikummid võivad olla natuke kulunud, kuna bemm keerab rattad viltu. Mine käi silla stendis ja korras, enne tee sillad ka korda :)
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

E34 kohta kehtib järgmine: Esimesed kuluvad väljastpoolt natukene rohkem, tagumised seestpoolt natukene rohkem. Põhjuseks sildade setup. Allikas: Haynes'i manual.
Kui äär juba siledaks kulub siis peaks rehvi kulumispiir teisest äärest juba ületatud olema, ehk oled rehvivahetusega lootusetult hiljaks jäänud. Vaevalt ka teised BMW'd väga erinevad.
Muu kulumine tuleneb valest kokkujooksust/kulunud silladetailidest.
E34 M5 puhul kui tagumiste rehvide sisemised ääred kuluvad liiga kiiresti siis sa järelikult läbid kurve liiga aeglaselt :P

terv
erich
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1302
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

paneks veits teemast mööda, aga äkki ei pahanda. mul sööb esikumme mõõduks 225 45 r 17 ja autoks 325 tds kulumine ei veaevagi nii väga, kui see et kisub vasakule, millest tuleb ilmselt kulumine, jama tekkis peale talvekummide vahetust suvekate vastu, talve mõõt oli r15 195/65. Kas äkki peab silda ümber seadistama?
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

silla regull ja korras sillad parandavad vea :)
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

maarekl kirjutas:paneks veits teemast mööda, aga äkki ei pahanda. mul sööb esikumme mõõduks 225 45 r 17 ja autoks 325 tds kulumine ei veaevagi nii väga, kui see et kisub vasakule, millest tuleb ilmselt kulumine, jama tekkis peale talvekummide vahetust suvekate vastu, talve mõõt oli r15 195/65. Kas äkki peab silda ümber seadistama?
Talverehvidelt suverehvidele üleminekul pole vaja küll silda ümber seadistada. Pigem on sul sild paigast ära, nii et pane kuskile sillastendi aeg kinni hoopis ;)
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

.

Postitus Postitas Kalev_K »

sain täna amordid, vahetan need ära ja siis kindlalt silla stendi, kõik panused on pandud sellele sest puksid ja asjad on korras.
Arvan et rehvi vahetuses pole küll asi, kummid on muidu jumala head, mustrit mingi 4mm ainult sisemised küljed on kulunud ja rohkem just tagumised :cry:
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

tähelepanek

Postitus Postitas Kalev_K »

kusjuures talvekatega oli asi 5+ ei mingit kulumist jne. Äki keegi oskab öelda kudas aru saan kas need silikon puksid on kulunud või ei. Väänasin ja logistasin kõll aga asi tundub jumala hea, arvan et äki neid ei pea vahetama kuigi rattad tiba lääpas.
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

bmw-l ongi tiba lääpas. Aga mine hüppa kuskilt silla kontrollist läbi, las profid vaatavad sillad üle ;)
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: tähelepanek

Postitus Postitas Rain. »

vello kirjutas:kusjuures talvekatega oli asi 5+ ei mingit kulumist jne. Äki keegi oskab öelda kudas aru saan kas need silikon puksid on kulunud või ei. Väänasin ja logistasin kõll aga asi tundub jumala hea, arvan et äki neid ei pea vahetama kuigi rattad tiba lääpas.
talverehvid on üldjuhul ju palju tugevama seguga, mispärast nad ei kulugi nii kiiresti, suverehvid jälle pehmema seguga.

Toon kasvõi näite: Eelmine aasta peale talverehvide vahetamist suvekate vastu, olid esimesed suverehvid nädala ajaga otsas. Tuli välja, et sild oli valesti reguleeritud, mida ütles mulle UM-i tasuta veermikukontroll.

Ning kui sul on madaldusvedrud ka autol all, siis arvestagi sellega, et kulumine on tsipa kiirem ;)
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

Rain, arvan, et siin oled sa natuke mööda pannud. Nimelt on talverehvid vastupidiselt sinu teooriale hoopis pehmema seguga kui suverehvid. Kuna talverehvidel juba tehase poolt mustri/klotsi suurus tunduvalt suurem kui suvekatel siis ei paista see ebaühtlane kulumine kohe nii välja. Samuti on talverehvid reeglina kitsamad kui suvekad ja eks rehvi laius mõjutab ka kindlasti sisemiste äärte suuremat kuluvust.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8462
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Mul oli eelmise autoga sama teema, et talvekatega ei kulunud midagi ja niipea kui suvekad alla sain hakkas sisemisi või välimisi külgi sööma (ei mäleta enam kumba)

Aga peale sillaregulli kõik ok.

Ja talverehv on ikka pehmeme seguga, suvekas kõvemaga.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Suverehvid on ka erinevad - näiteks Nokian NRHi on üsna pehme seguga suverehv, kuid pidamine on väga hea iga ilmaga.
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

?

Postitus Postitas Kalev_K »

Aga kuidas siis ikkagi arusaan kas need silikon puksid on läbi või ei ole???
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: ?

Postitus Postitas TiitR »

vello kirjutas:Aga kuidas siis ikkagi arusaan kas need silikon puksid on läbi või ei ole???
Ma ei tea kui pädevad selist asja kontrollima TÜV-i mehed on, kuid lase kuskil auto üles tõsta ja läbi kangutada. UM-is näiteks hetkel veermiku kampaania. :cool:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas Kalev_K »

lasin kahes kohas üle väänata ja nende silikoonpukside kohta ei lausutud kusagil sõnagi, seega eeldan et on normaalsed.
Vahetasin nüd siis amordid ka ära ja küsiks nüüd kas uute amortidega ongi auto tunduvalt kõrgem kui ennem. Mul on madaldus vedrud ka all aga auto esiots tõusis mingi 2-3 cm, et kas see ongi nii või tahavad uued amordid ka tiba sisse sõitu, või äki hoopis peab madaldus vedrudega mingid teised amordid ka panema mitte tavalised??
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

vello kirjutas:lasin kahes kohas üle väänata ja nende silikoonpukside kohta ei lausutud kusagil sõnagi, seega eeldan et on normaalsed.
Kas õhkvedrustusega auto?
Siis sama jutt:
Kui tegu on õhkvedrustusega autoga, siis kõikide vigade tuvastamiseks vaja õhk süsteemist välja lasta.
Endal selgus nii mõnigi viga selle tulemusena.
UM-s sillakontroll tasuta muidu, kuid õhkvedrustuse puhul esitavad arve ca 150-le kroonile.
Minul lisandusid silikonpuksid tööde nimekirja just selle tulemusena.
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

?

Postitus Postitas Kalev_K »

ei ole kindlalt õhk vedrustus peaks gaasikad olema. Aga küsimus veel siuke et ku amordid vahetan ja mull on madaldus vedrud all, kas siis pean seda kummi või porolonist puks mis seal amordi kate all on lühemaks ka tegema või panen kõik lihtsalt nii kokku nagu ettenähtud on?
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Janek
Klubiliige
Postitusi: 1555
Liitunud: 18.11.2003 16:13 10
Peamine sõiduk: E46 320d
Telefon: 56659473
Asukoht: Vilppula (soome)

Postitus Postitas Janek »

näiteks madallus vedrud tavaliste amortidega bilsteini puhul küll ei sobi,õigemini ei tohi pannagi ,mul endal läks ka nii amordid õhtale et madallus vedrud panin tavalistele amortidele.
Tel:56659473
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas Kalev_K »

Eks ma proovin kusagilt järgi uurida kas sachs amortidega sama teema. Kui sama moodi on et tavalist amorti panna ei tohi kui madaldus vedrud, siis tegin vist küll vale ostu :? Aga äki oskab keegi siin foorumis selle mkohta midagi öelda.
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
ändi
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 03.11.2006 21:16 26
Peamine sõiduk: X3
Asukoht: Autodoonor
Kontakt:

Postitus Postitas ändi »

vello kirjutas:Eks ma proovin kusagilt järgi uurida kas sachs amortidega sama teema. Kui sama moodi on et tavalist amorti panna ei tohi kui madaldus vedrud, siis tegin vist küll vale ostu :? Aga äki oskab keegi siin foorumis selle mkohta midagi öelda.
kas sport-ja madaldusvedru on sama?mul punased spordid all ja ei ole ka kindel kas tavalist amorti on hea panna
tel 529 0267
730d ex,728 ex, E39ex, E53 ex
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas Kalev_K »

Ei oska öelda kas sport ja madaldusvedrud on smad ??? mul on vedrud sinist värvi :? vedrul on aint 4 keerdu ja ülemine ja alumine on kõvasti kitsamad kui kaks keskmist.
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas Kalev_K »

Silla stendis käidud. Ooli pärispalju paigast ära aga nüüd keerati sirgeks. Sõidan mõne aja, eks siis näeb kas sööb ikka kumme veel.
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Vasta